Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2010, 14:55
WAT
WAT is offline
gewoon wachten tot de eerste dag van je volgende menstruatie en die strip waar nog in zit bewaren voor als je nog een keer misselijk bent of om een andere reden al een pil gepakt hebt maar niet hebt kunnen slikken (het evil afvoerputje bijv).
Oud 23-03-2010, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Hoihoi, ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vraag.

2 menstruaties geleden ben ik begonnen met de pil. Ik heb toen naar ik meen 6 of 7 pillen geslikt, en door ziekte heb ik de laatste pil overgegeven. De volgende pil een paar uur later nemen leek me niet verstandig omdat de misselijkheid bleef aanhouden. Ik werd ongesteld, maar ik wist niet zeker of ik op de eerste dag van mijn volgende menstruatie weer kon beginnen, en ik heb dat toen ook niet verder uitgezocht en besloten om het maar even zo te laten.
Nu, ongeveer twee maanden later denk ik, wil ik weer beginnen.

Moet ik nu wachten tot de eerste dag van mijn menstruatie? Of kan ik vandaag alweer beginnen? Veilig uiteraard.
Je kunt kiezen:
- beginnen op de 1e dag van je menstruatie, dan ben je meteen veilig
- beginnen op een andere dag, dan ben je na 7 dagen veilig (sommige artsen zeggen: vanaf de 2e strip; dat is eigenlijk ouderwets en gebleken is dat 7 dagen genoeg is)
Oud 25-03-2010, 09:16
Minth
Avatar van Minth
Minth is offline
Citaat:
1. Hoe laat neem je hem normaal 's avonds in?
2. Hoe laat heb je hem vanochtend ingenomen?
3. Hoeveelste pil van de strip was het?

In week 1 en 3 mag je een pil tot 12 uur later nemen dan eigenlijk de bedoeling was. In week 2 mag je een pil zelfs 36 uur later nemen dan eigenlijk de bedoeling was.
tussen half 10 en 10 uur savonds
die ochtend rond half 9
en dit is mijn 2e week van de strip, dus t was mijn 10e pil geloof ik
en was 11 uur te laat dus
__________________
We krijgen alles hard behalve de G
Oud 25-03-2010, 16:55
Verwijderd
Citaat:
tussen half 10 en 10 uur savonds
die ochtend rond half 9
en dit is mijn 2e week van de strip, dus t was mijn 10e pil geloof ik
en was 11 uur te laat dus
Dan is er dus niets aan de hand
Oud 25-03-2010, 17:09
Yadee
Avatar van Yadee
Yadee is offline
Oke, probleempje
Ik kwam er om 18:00 achter dat ik gisteravond de pil ben vergeten (dagelijkse inneemtijd is 21:30 en ben hem in de eerste week vergeten), nu heb ik hem net nog ingenomen, en ga ik vanavond weer gewoon de donderdag-pil innemen. Maar, nu komt mn vriendje vrijdag terug uit Londen, en ja, dan heb je elkaar natuuurlijk gemist. Zou ik gewoon seks met hem kunnen hebben, nu ik de woensdag- pil vergeten ben?

Alvast bedankt!
Yade
Oud 25-03-2010, 22:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan wel gewoon seks hebben maar dan wel met condoom. Vanaf de vergeten pil moet je die zeven dagen gebruiken, dan pas is je pil weer veilig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-03-2010, 08:29
Yadee
Avatar van Yadee
Yadee is offline
Citaat:
Je kan wel gewoon seks hebben maar dan wel met condoom. Vanaf de vergeten pil moet je die zeven dagen gebruiken, dan pas is je pil weer veilig.
Dankuu!
Oud 28-03-2010, 14:30
Birte1991
Avatar van Birte1991
Birte1991 is offline
Hee hee,
overal op internet lees je dat de pil bij correct gebruik 99,9% betrouwbaar is. Ik vraag me eigenlijk af waar die 0,1% vandaan komt? zijn dat vrouwen die beginnen met de pil en dat die dan niet aanslaat of kunnen dat ook vrouwen zijn die al jaren de pil slikken en gewoon een maandje pech hebben omdat hij dan een keer niet aanslaat? dat is toch eigenlijk vreemd als dat zo zou zijn...
__________________
Perfection isn't one of my best qualities
Oud 28-03-2010, 14:33
WAT
WAT is offline
je lichaam kan aan de pil gewent raken en het kan daardoor onveilig worden (maar dit staat als het goed is ook in de bijsluiter) maar ook dingen als roken en drinken beinvloeden de veiligheid
Oud 29-03-2010, 09:30
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
je lichaam kan aan de pil gewent raken en het kan daardoor onveilig worden (maar dit staat als het goed is ook in de bijsluiter) maar ook dingen als roken en drinken beinvloeden de veiligheid

zuipende vrouwen hebben gewoon meer kans om er een uit te kotsen of te vergeten en zo zwanger te worden, niks (rechtstreekse) invloed van alcohol op veiligheid van de pil.

Sarah geeft hier degelijke uitleg over, maar ik heb nu geen tijd en zin om haar eerdere reacties te gaan opzoeken.
Oud 29-03-2010, 09:36
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Dat verschilt heel erg per persoon, de ene wordt de eerste dag van de stopweek al ongesteld, de ander de laatste pas.

En je weet nooit zeker of de pil werkt. Zelfs als je hem keurig op tijd inneemt, hem nooit vergeet, niet ziek wordt, geen antibiotica gebruikt enzovoort enzovoort is er nog een minimaal kansje om zwanger te worden. Enige wat je erover kan zeggen is dat als iemand eenmaal bij perfect pilgebruik zwanger is geworden, de kans bij diegene groter is dat het nog eens zal gebeuren.
Maar je mag aannemen dat hij werkt als je hem trouw gebruikt en niet ziek wordt
Citaat:
Er zijn wel meer dingen dan genen die invloed hebben
Wat je in de praktijk vaak ziet is dat het mensen die het een keer overkomt, vaker twee keer overkomt. Maar het kan natuurlijk zijn dat mensen dénken dat ze geen pil vergeten zijn en niet ziek zijn geweest, terwijl dat wel zo is; en dat ze dan dus een matig organisatietalent hebben waarmee ze dat nog een keer kan overkomen.
Citaat:
Van alleen het antibioticum rifampicine is bewezen dat het direct de werking van de pil vermindert met een scheikundige reactie. Maar alle antibiotica (vooral penicillinen en tetracyclinen) verhogen de kans op zwangerschap tijdens pilgebruik. Dit kan komen doordat antibiotica diarree kunnen veroorzaken, wat ervoor zorgt dat de pil niet goed wordt opgenomen, en doordat antibiotica invloed kunnen hebben op hoe je lever de oestrogeen verwerkt. Die extra kans op zwangerschap is wel maar heel klein, maar het is dus wel begrijpelijk van je huisarts dat hij bij elke soort antibiotica waarschuwt

bron: http://www.fk.cvz.nl/Inleidendetekst...conceptiva.asp
nou, hier heb je ze alsnog
Oud 29-03-2010, 10:00
WAT
WAT is offline
Citaat:

zuipende vrouwen hebben gewoon meer kans om er een uit te kotsen of te vergeten en zo zwanger te worden, niks (rechtstreekse) invloed van alcohol op veiligheid van de pil.

Sarah geeft hier degelijke uitleg over, maar ik heb nu geen tijd en zin om haar eerdere reacties te gaan opzoeken.
bron: meid die zwanger geworden is door de pil heen. Ze had zich overal braaf aan gehouden, netjes in genomen en rookte niet, maar dronk elk weekend wel lekker wat (zonder te kotsen, gewoon lekker aangeschoten). Dokter vertelde haar vervolgens dat dit ook invloed heeft op de pil, maar dat dit maar zo weinig voor komt dat het niet in de bijsluiter staat.
Oud 29-03-2010, 13:39
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
bron: meid die zwanger geworden is door de pil heen. Ze had zich overal braaf aan gehouden, netjes in genomen en rookte niet, maar dronk elk weekend wel lekker wat (zonder te kotsen, gewoon lekker aangeschoten). Dokter vertelde haar vervolgens dat dit ook invloed heeft op de pil, maar dat dit maar zo weinig voor komt dat het niet in de bijsluiter staat.
Maar waar ligt dat dan aan? Dat je bloed dunner is als je alcohol op hebt?
Oud 29-03-2010, 14:14
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Maar waar ligt dat dan aan? Dat je bloed dunner is als je alcohol op hebt?
Ik denk eerder dat het komt doordat alcohol invloed heeft op de slijmvliezen van je maag en je darmen, en dat je daardoor tijdelijk niet zo goed alles opneemt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 01-04-2010, 23:16
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik zit nu in de eerste week van mijn pilstrip en ik heb deze week een beetje last gehad van diarree. Maandagavond ben ik begonnen met slikken (slik de pil altijd rond een uur of 1 's nachts), en ik heb er maandagmiddag, gisteravond rond een uur of 7 en net last van gehad. Nou weet ik dat diarree invloed kan hebben op de werking van de pil, maar ik meen me te herinneren dat dat alleen van toepassing is de eerste 4/5 uur NADAT je hem geslikt hebt. En toen lag ik lekker te pitten.

Ik heb het deze week trouwens niet continu gehad, woensdagmiddag was mn stoelgang wel gewoon normaal.

Nou heb ik vanavond wel sex gehad en we hebben geen condoom gebruikt aangezien ik dacht dat ik van de ellende af was en ik er bovendien geen last van heb gehad in de 4 a 5 uur na pil-inname. Maar nu begin ik toch te twijfelen. Is het verstandig om morgen even een MAP te halen bij de drogist/apotheek of is dat niet nodig?
Oud 01-04-2010, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Ik zit nu in de eerste week van mijn pilstrip en ik heb deze week een beetje last gehad van diarree. Maandagavond ben ik begonnen met slikken (slik de pil altijd rond een uur of 1 's nachts), en ik heb er maandagmiddag, gisteravond rond een uur of 7 en net last van gehad. Nou weet ik dat diarree invloed kan hebben op de werking van de pil, maar ik meen me te herinneren dat dat alleen van toepassing is de eerste 4/5 uur NADAT je hem geslikt hebt. En toen lag ik lekker te pitten.

Ik heb het deze week trouwens niet continu gehad, woensdagmiddag was mn stoelgang wel gewoon normaal.

Nou heb ik vanavond wel sex gehad en we hebben geen condoom gebruikt aangezien ik dacht dat ik van de ellende af was en ik er bovendien geen last van heb gehad in de 4 a 5 uur na pil-inname. Maar nu begin ik toch te twijfelen. Is het verstandig om morgen even een MAP te halen bij de drogist/apotheek of is dat niet nodig?
Klopt dat er alleen een probleem is als je binnen 4 uur nadat je de pil hebt geslikt last hebt van diaree.
Oud 06-05-2010, 13:09
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik had het er van de week met m'n huisgenootjes over, maar hoe zit het met de pil vergeten in de 1e week en hem dan iets meer dan 36 uur later innemen? Ik weet dat 1 pil voldoende hormonen bevat voor 36 uur om de boel te onderdrukken, maar ik neem aan dat het geen omslagpunt is bij 36 uur en 10 minuten ofzo? Weet iemand hoe strikt dat is?

Nu ik toch een vraag stel, kan er nog wel eentje bij. Bij de afgelopen strip heb ik geloof ik in de 3e week een pil te laat in genomen. Ik heb die alsnog geslikt en gewoon de strip afgemaakt en toen een stopweek. Maar ik bedenk me nu dat het dan niet meer klopt, toch? Want als je een pil in de 3e week vergeten begin je toch eigenlijk al aan je stopweek? Of is dat niet zo?

Laatst gewijzigd op 06-05-2010 om 13:40.
Oud 06-05-2010, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Ik had het er van de week met m'n huisgenootjes over, maar hoe zit het met de pil vergeten in de 1e week en hem dan iets meer dan 36 uur later innemen? Ik weet dat 1 pil voldoende hormonen bevat voor 36 uur om de boel te onderdrukken, maar ik neem aan dat het geen omslagpunt is bij 36 uur en 10 minuten ofzo? Weet iemand hoe strikt dat is?
Nee, dat is dus niet zo strikt, dat gaat geleidelijk. Ze moesten ergens een afkappunt plaatsen en dat is gedaan op een tijdstip dat a. makkelijk te onthouden is en b. een veilige marge heeft.

Citaat:
Nu ik toch een vraag stel, kan er nog wel eentje bij. Bij de afgelopen strip heb ik geloof ik in de 3e week een pil te laat in genomen. Ik heb die alsnog geslikt en gewoon de strip afgemaakt en toen een stopweek. Maar ik bedenk me nu dat het dan niet meer klopt, toch? Want als je een pil in de 3e week vergeten begin je toch eigenlijk al aan je stopweek? Of is dat niet zo?
Dat was inderdaad zo. Maar volgens de nieuwe richtlijnen mag alsnog slikken en de strip afmaken en een gewone stopweek houden ook in de 3e week dat is alleen nog niet tot de bijsluiter doorgedrongen (officiele procedures waarmee iets in een bijsluiter komt enzo, dat kost tijd).

Laatst gewijzigd op 10-05-2010 om 10:05.
Oud 09-05-2010, 15:30
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik heb vorige maand antibiotica moeten gebruiken en ben aan de pil. Nu heb ik dus een hele pilstrip lang veilig gevreeën, maar nu wil ik doorslikken ivm een weekendje weg. Is het dan verstandig om ook deze strip het veilig te blijven doen of is de pil nu wel weer veilig?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 10-05-2010, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vorige maand antibiotica moeten gebruiken en ben aan de pil. Nu heb ik dus een hele pilstrip lang veilig gevreeën, maar nu wil ik doorslikken ivm een weekendje weg. Is het dan verstandig om ook deze strip het veilig te blijven doen of is de pil nu wel weer veilig?
Is nu weer veilig
Oud 10-05-2010, 13:21
PardonJaPaarden
Avatar van PardonJaPaarden
PardonJaPaarden is offline
Kan het kwaad om twee pillen op één dag te nemen?
Ik heb namelijk wel eens last van nogal dunne ontlasting (diarree is een groot woord), ook 3/4 uur na inname van de pil en wil eigenlijk voor de zekerheid nog een pil nemen uit een reservestrip. Kan dit kwaad als de ingenomen pil helemaal niet bij die dunne ontlasting zat?
Oud 10-05-2010, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Kan het kwaad om twee pillen op één dag te nemen?
Ik heb namelijk wel eens last van nogal dunne ontlasting (diarree is een groot woord), ook 3/4 uur na inname van de pil en wil eigenlijk voor de zekerheid nog een pil nemen uit een reservestrip. Kan dit kwaad als de ingenomen pil helemaal niet bij die dunne ontlasting zat?
Neehoor. Als je het elke dag zou doen zou je (meer) last van bijwerkingen kunnen krijgen. Maar voor af en toe maakt het niets uit.
Oud 10-05-2010, 13:56
Verwijderd
Zijn er hier eigenlijk mensen die ervaring hebben met de Yaz 24 + 4 pil? Ik heb namelijk een hele tijd de Yasmin gehad, die beviel wel goed, behalve dat ik dus migraine krijg in de stopweek.. en ik hoopte dat het dus met die andere pil, die erop lijkt, het wat minder zou zijn.
Woensdag ga ik het sowieso even met de huisarts bespreken, want die kende de pil kennelijk ook niet zo goed
Oud 10-05-2010, 15:18
Verwijderd
Ik ben sinds gisteren begonnen aan een nieuwe pil. De mercilon 20.

Maar een lichtere pil heeft toch geen invloed op de anticonceptiewerking?
Oud 10-05-2010, 21:12
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Is nu weer veilig
Dankje, ik dacht het ook al, maar het is fijn om toch even bevestiging te hebben.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 10-05-2010, 21:23
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Zijn er hier eigenlijk mensen die ervaring hebben met de Yaz 24 + 4 pil? Ik heb namelijk een hele tijd de Yasmin gehad, die beviel wel goed, behalve dat ik dus migraine krijg in de stopweek.. en ik hoopte dat het dus met die andere pil, die erop lijkt, het wat minder zou zijn.
Woensdag ga ik het sowieso even met de huisarts bespreken, want die kende de pil kennelijk ook niet zo goed
ieke naamzoek, ik weet toevallig dat jij hem hebt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 10-05-2010, 21:43
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Zijn er hier eigenlijk mensen die ervaring hebben met de Yaz 24 + 4 pil? Ik heb namelijk een hele tijd de Yasmin gehad, die beviel wel goed, behalve dat ik dus migraine krijg in de stopweek.. en ik hoopte dat het dus met die andere pil, die erop lijkt, het wat minder zou zijn.
Woensdag ga ik het sowieso even met de huisarts bespreken, want die kende de pil kennelijk ook niet zo goed
Ik vind het de beste die ik ooit gehad heb. Lekkere korte stopweek en omdat er placebo in zitten slik je gewoon die door zodat je verder nooit er meer echt aan hoeft te denken wanneer je moet beginnen en door het ritme altijd aan te houden vergeet ik hem minder. (maar je kan die placebo ook gewoon weggooien als je echt even niks wil slikken die 4 dagen)
Verder zijn mijn menstruaties echt heel licht geworden. Ik heb (gelukkig!) geen last van migraine, dus iets zinnigs kan ik daar verder niet over zeggen. Behalve dat je dus als je een stop'week' houd, dit dus maar 4 dagen zijn en dat an sich al gunstig is. Ik slik hem ook regelmatig een poosje door en dat gaat ook zonder problemen.
Het is wel een van de duurdere pillen, dus het kan zijn dat je bij moet betalen (ik wel dacht ik, maar heel precies hou ik dat niet bij)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 10-05-2010, 22:52
Tempreture °
Avatar van Tempreture °
Tempreture ° is offline
Ik heb een klein vraagje Na hoeveel uur(nadat je de pil hebt ingeslikt) werkt de pil eigenlijk ..?probeerde het op te zoeken maar ik vond niks

graag antwoord want er zit een verhaal achter..
Thnx.. °
__________________
It's My World You're Just Living In It
Oud 11-05-2010, 14:26
xxboyxx
Avatar van xxboyxx
xxboyxx is offline
ik en me vriendin gebruiekn de pil niet en ook geen condoom



























we doen het nog niet weet ook niet als we er bijde al klaar voor zijn ^^
Oud 11-05-2010, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het de beste die ik ooit gehad heb. Lekkere korte stopweek en omdat er placebo in zitten slik je gewoon die door zodat je verder nooit er meer echt aan hoeft te denken wanneer je moet beginnen en door het ritme altijd aan te houden vergeet ik hem minder. (maar je kan die placebo ook gewoon weggooien als je echt even niks wil slikken die 4 dagen)
Verder zijn mijn menstruaties echt heel licht geworden. Ik heb (gelukkig!) geen last van migraine, dus iets zinnigs kan ik daar verder niet over zeggen. Behalve dat je dus als je een stop'week' houd, dit dus maar 4 dagen zijn en dat an sich al gunstig is. Ik slik hem ook regelmatig een poosje door en dat gaat ook zonder problemen.
Het is wel een van de duurdere pillen, dus het kan zijn dat je bij moet betalen (ik wel dacht ik, maar heel precies hou ik dat niet bij)
dankjewel voor de reactie! Ik heb er ook nog mee gesproken met de huisarts, en omdat ze deze nieuwe pil nog niet kende, wilde ze het me in eerste instantie niet voorschrijven. Ze gaf het advies om een andere (gewone) pil te nemen, en dan gewoon geen stopweek in te lassen zodat ik geen migraine zou krijgen.. maar dat vind ik geen fijn idee, vanwege doorbraakbloedingen + dat je niet eens weet of je misschien zwanger kunt zijn.
Dus ze heeft het me nu wel voorgeschreven, maar het ging tegen haar advies in Ik probeer hem eerst 3 maand, kan geen kwaad lijkt me..
Oud 11-05-2010, 17:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ben benieuwd naar je ervaringen omdat ik zelf ook de Yasmin slik, deze op zich heel goed bevalt maar ik in m'n stopweek ook last heb van vreselijke hoofdpijn (overigens heb ik het niet altijd). Ik ben destijds ook bij m'n huisarts geweest voor een andere pil maar die zei toen dat het niet uitmaakte welke pil ik zou slikken omdat het gewoon bij die hormonen hoort ofzo. Ik heb hiervoor ook microgynon geslikt en daar werd ik vreselijk ziek van (braken, diarree en opvliegers midden in de nacht als ik weer aan een strip was begonnen) dus ik ben nogal huiverig met switchen van pil maar kan me ook vinden in jouw bezwaren van steeds doorslikken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-05-2010, 17:46
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
dankjewel voor de reactie! Ik heb er ook nog mee gesproken met de huisarts, en omdat ze deze nieuwe pil nog niet kende, wilde ze het me in eerste instantie niet voorschrijven. Ze gaf het advies om een andere (gewone) pil te nemen, en dan gewoon geen stopweek in te lassen zodat ik geen migraine zou krijgen.. maar dat vind ik geen fijn idee, vanwege doorbraakbloedingen + dat je niet eens weet of je misschien zwanger kunt zijn.
Dus ze heeft het me nu wel voorgeschreven, maar het ging tegen haar advies in Ik probeer hem eerst 3 maand, kan geen kwaad lijkt me..
Wat vaag dat ze hem dan niet wil voorschrijven. Als je dat nooit doet leer je hem ook niet kennen en idd, gewoon proberen kan zeker geen kwaad.
Misschien kan je er ook voor kiezen om niet strak iedere maand een stopweek te houden, maar om de 6 weken/2 maanden. Soms gaat het dan goed met de doorbraakbloedingen en heb je toch minder stopweken in een jaar. Zo lang je geen 3 fasepil gebruikt kan dat prima.
Succes! Ik hoop dat hij bevalt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 11-05-2010, 18:06
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb een klein vraagje Na hoeveel uur(nadat je de pil hebt ingeslikt) werkt de pil eigenlijk ..?probeerde het op te zoeken maar ik vond niks

graag antwoord want er zit een verhaal achter..
Thnx.. °
Dat is een klein beetje dubbel. De werking van de pil berust op het remmen van je ovulatie, dus voorkomen dat er een eitje vrijkomt om te bevruchten.

Dat betekent dus, dat als je een pil inneemt, dat je na een uur ongeveer een werkzame spiegel in je bloed hebt voor een dag, je moet alleen 21 dagen achter elkaar zo'n pil nemen om een werkzame spiegel te houden.

ik gok dat je een probleem hebt rondom seks/pil dus misschien dat je het verhaal gewoon kunt vertellen, dan kunnen we je beter vertellen wat je wil weten.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 20-05-2010, 18:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als je de pil 2x bent vergeten (achter elkaar), maakt dat de hele strip meteen volledig waardeloos of maakt het dat de strip nog wel enigszins werkt maar gewoon niet meer voldoende om er nog op te vertrouwen?
(oftewel, is de bescherming meteen van 99% terug naar 0% of kan het ook ergens op 50% blijven steken ofzo?)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 20-05-2010, 21:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Als je de pil 2x bent vergeten (achter elkaar), maakt dat de hele strip meteen volledig waardeloos of maakt het dat de strip nog wel enigszins werkt maar gewoon niet meer voldoende om er nog op te vertrouwen?
(oftewel, is de bescherming meteen van 99% terug naar 0% of kan het ook ergens op 50% blijven steken ofzo?)
Dat tweede. Het idee is dat er geen eisprong komt, en als je 2 pillen vergeet is er een kans dat er een eisprong komt. Die kans is niet 100% (dat is ie nooit) en daar komt nog bij dat de pil nog wel even doorwerkt op je baarmoederslijmvlies en je baarmoedermond wat respectievelijk het innestelen van een vruchtje en het passeren van zaadcellen bemoeilijkt.
het blijft dus idd steken op een lager percentage.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 20-05-2010, 21:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Aha, tnx!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-05-2010, 08:54
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
nou, hier heb je ze alsnog
Ik heb een keer antibiotica gehad ergens voor (ik weet niet meer wat, ik geloof een keelontsteking) die volgende huisarts geen effect had op de pil Hoe kan dat dan?

Owja, en hoe zit het dan met antibiotica (of andere factoren) en hormoonspiraal? Zijn er dingen waardoor je dan de hormonen ook minder goed kan opnemen? Ik wil er namelijke eentje laten zetten. Denk ik
__________________
*Signature*
Oud 21-05-2010, 12:33
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb een keer antibiotica gehad ergens voor (ik weet niet meer wat, ik geloof een keelontsteking) die volgende huisarts geen effect had op de pil Hoe kan dat dan?

Owja, en hoe zit het dan met antibiotica (of andere factoren) en hormoonspiraal? Zijn er dingen waardoor je dan de hormonen ook minder goed kan opnemen? Ik wil er namelijke eentje laten zetten. Denk ik
antibiotica heeft geen effecten op een mirena spiraaltje (hormoonspiraal) die hormonen werken alleen lokaal, en daar doet de antbiotica niks mee.
antibiotica werkt op de pil doordat je die minder goed opneemt in je darmen tijdens een kuur.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-05-2010, 08:51
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
ivm hoofdpijn en pilgebruik: ik heb jaaaaaaaaaaaaarenlang elke twee weken wel minstens een keer hoofdpijn gehad, vaak één keer per week, en sinds ik (door omstandigheden) gestopt ben met de pil heb ik geen hoofdpijn meer gehad - nu al acht weken volkomen hoofdpijnloos.
dit dus terzijde...
Oud 25-05-2010, 09:53
Verwijderd
Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest en de pil voorgeschreven het was weer het typische gesprekje maar dit keer wel goed
Nu was mijn vraag wat is een handige tijd om het in te nemen ik kan soms vergeet achtig zijn en heeft iemand ervaring met Ethinylestradiol/levorgestrel?
En wat zijn voorkomende bijwerkingen?
Oud 25-05-2010, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest en de pil voorgeschreven het was weer het typische gesprekje maar dit keer wel goed
Nu was mijn vraag wat is een handige tijd om het in te nemen ik kan soms vergeet achtig zijn en heeft iemand ervaring met Ethinylestradiol/levorgestrel?
En wat zijn voorkomende bijwerkingen?
Het is het handigst om het slikken te koppelen aan iets wat je toch al elke dag doet, bijvoorbeeld 's avonds bij het tandenpoetsen of 's ochtends bij het opmaken ofzo.
Ethinylestradiol/levonorgestrel '30' is gewoon de meest voorgeschreven pil, de merkvarianten ervan heten microgynon en steridyl. Deze wordt het meest voorgeschreven omdat hij een goede verhouding heeft tussen lage prijs en niet te veel bijwerkingen.

Bijwerkingen die je vaak in de eerste maanden kunt merken zijn hoofdpijn, ochtendmisselijkheid, buikpijn en 'spotting', dat is verliezen van kleine beetjes menstruatiebloed.
Veel daarvan is na een maand voorbij en de meeste bijwerkingen zouden na drie maanden voorbij moeten zijn, dan is je lichaam eraan gewend. Als je dan nog steeds bijwerkingen zou hebben, kan het zijn dat een andere pil beter bij je past .
Er zijn natuurlijk wel meer bijwerkingen, maar die komen minder voor. Ze staan wel in de bijsluiter.
Oud 25-05-2010, 10:05
Verwijderd
Mijn bijsluiter maakt niet echt veel bijwerkingen duidelijk
alleen zo als bij elk medicijn KIJK UIT MET TROMBONE (nee trombose)
nogal naar.. en dikker worden of zulke bijwerkingen dan?
Oud 25-05-2010, 10:12
Verwijderd
Je kunt wel wat vocht vasthouden, dat kan 2 kg schelen, en sommige mensen krijgen meer honger van de pil en als je dan meer gaat eten kom je aan. Maar dat je van de pil alleen dikker wordt, zonder meer te gaan eten, is bij de moderne pillen nog nooit bewezen.
Kijk uit met trombose zie je trouwens niet bij elk medicijn, maar juist heel specifiek bij de pil . Maar zo lang je niet rookt of ouder dan 40 bent maakt het niet zo veel verschil. En als je wel rookt moet je daarmee stoppen en niet met de pil. En als je wel ouder dan 40 bent kun je beter een ander anticonceptiemiddel gebruiken.
Oud 26-05-2010, 15:49
*flawless*
*flawless* is offline
Wat precies houden die zogenaamde 'doorbraakbloedingen' in?
Want ik ben juist aan de pil gegaan zodat ik hem in mijn vakantie kon doorslikken. Wel zo handig.
Ik heb nu 1 strip af, morgen/vrijdag zou ik dus ongesteld moeten worden. En ik ga over 2 maandjes ofzo op vakantie.

Is de kans groot op doorbraakbloedingen dan?
__________________
A word is dead when it is said, some say. I say it just begins to live that day.
Oud 26-05-2010, 18:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je er de eerste drie maanden geen last van hebt is de kans klein dat je het daarna wel ineens krijgt, tenzij je bijvoorbeeld twee strips achter elkaar door slikt dan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-05-2010, 18:22
*flawless*
*flawless* is offline
Dat was het hele idee in de vakantie gewoon doorslikken (mocht ik dan ongesteld zijn)
__________________
A word is dead when it is said, some say. I say it just begins to live that day.
Oud 26-05-2010, 20:23
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Je zou dan ook een maand eerder kunnen doorslikken, zodat je dan de kans op doorbraakbloedingen hebt, en op vakantie weer in het 'gewone' ritme zit. Of geldt dat niet als je net begint met de pil?
Oud 26-05-2010, 21:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Denk dat als je net begint met de pil je dan ook kans heb dat je lijf het dan helemaal niet meer snapt. Volgens mij is het in het begin sowieso niet echt verstandig om gelijk heel erg te gaan doorslikken enzo als je lichaam er nog aan moet wennen. Maar als je de pil alleen slikt om je menstruatie te kunnen verschuiven en niet als anticonceptie dan kan je wel een beetje puzzelen zodat je vakantie mooi in het midden van een strip valt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-05-2010, 11:01
Verwijderd
Ik weet niet hoe lang je op vakantie gaat, maar ipv meteen 2 strippen achter elkaar te slikken kun je natuurlijk ook vier4 weken slikken in plaats van drie, of vijf weken of het zo plannen dat je precies in de week vóór de vakantie een stopweek hebt, door van te voren extra weken te slikken.
Wel goed opletten dat als je dan een strip met maar 14 of 7 pillen overhoudt, dat je niet een stopweek gaat houden zodra die leeg is, want dan was het te kort. Dan kun je 'm beter apart leggen als reservestrip.
Oud 27-05-2010, 12:27
wup
wup is offline
Naar aanleiding van een buikgriepje vorige week, vroeg ik me af wat je het beste kan doen als je dat hebt.
Ik had een uur na het innemen van de pil overgegeven. Uit een soort paniek meteen een nieuwe pil gepakt, om een paar uur later weer met diarree naar de wc te gaan. Ik wist niet goed hoe ik dit moest oplossen, aangezien mijn hele lichaam de hele dag overstuur was en er gewoon niets in bleef. Ik slik veel door, dus kon gelukkig er maar een stopweek van maken. Maar wat kan je het beste doen als dat geen optie is?

En dit past niet echt hier denk ik, maar vind het ook niet de moeite om er een nieuw topic voor te maken. Ik heb zaterdag de laatste pil genomen ( en wellicht dus weer uitgekotst..), wat betekent dat ik nu toch echt wel ongesteld zou moeten zijn. Het komt er aan, want ik voel mijn lichaam wel 'zeuren' , maar kan het zijn dat het door die paar dagen zo ziek zijn het allemaal in de war is? Maak me toch een beetje zorgen...

Laatst gewijzigd op 27-05-2010 om 12:39.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #19!
Verwijderd
500 09-06-2008 20:41
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 11:41
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid Info over de Pil
Cootje
8 05-08-2004 21:15
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13
Drugs & Alcohol meeting!!!
very drunk driver
124 11-04-2003 10:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.