Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2011, 21:07
Fennapple
Fennapple is offline
Hallo beste mensen,
Ik wil graag in Engeland gaan studeren. Waarschijnlijk Geneeskunde of Natuurkunde. Ik ben ook al een beetje rond gaan kijken op sites van verschillende universiteiten en ik kom er maar niet uit wat alles betekend:

1. Is Undergraduate Bsc en Graduate Msc?
2. Er staat dat er voor geneeskunde een C grade of hoger in GCSE nodig zijn. Ik heb gelezen dat dat iets van de 4de klas is? Klopt dat, en wat is het dan?
3. Dan zijn er AS/A level requirements. Je moet AS/A Level hebben in 3 van BI/SK/NA/WI, ééntje daarvan moet Scheikunde zijn en ééntje moet met A Level zijn.
Wat is A Level überhaubt?
4. International Baccalaureate requirements (IB) = typical offer 40and42, with 776 or 777 at Higher Level. Ik weet dat IB bij ons op school een vorm van extra engels is. Maar die cijfers? Geen idee!
5. Je moet een BMAT test maken, dat snap ik dan nog wel En je moet gezond zijn, gelukkig ben ik dat! (afkloppen..)

Ik weet dus niet of ik geschikt ben om dit te doen.
Ik zit nu in 5GYM en heb N&G/N&T-profiel. Mijn vakkenpakket is alsvolgt:
Nederlands, Engels, LO, Levensbeschouwing, Latijn, Wiskunde B, Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, KCV, Economie, Informatica, M&O, Cambridge Advanced English (CAE).
In mijn CAE-boek staat dat The Cetificate of Advanced English gelijk is aan een Lever Four in the Cambridge ESOL five-level sustem. Is dat genoeg volgens IB-nomering?

Alvast bedankt,
Fenna
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2011, 21:18
piraat013
piraat013 is offline
A level is vwo ik wil je best verder helpen maar ben moe ik ga slapen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 21:29
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Hoi! Jij hebt veel onderzoek gedaan, wat goed! Ik kan je niet veel verder helpen, sorry.. dus het is niet zo'n goede reactie dit.

1. Ja klopt volgens mij.
3. A levels zijn een soort van examens die ze in Engeland na hun GSCE's (ongeveer te vergelijken met de vierde klas bij ons) afleggen. Na je GSCE's kun je stoppen met school, maar als je ook nog A-levels doet, geeft dat je toegang tot de uni.

Maar goed dat je dit topic hebt gemaakt, ik ben ook wel geïnteresseerd!
Ik zit ook in 5 gym, en denk ook dat ik geneeskunde wil studeren, en omdat ik zeker mogelijkheden om naar het buitenland te gaan open wil houden wil ik het ook in het Engels doen. Ik doe alleen geen tweetalig-achtige dingen zoals jij. In Groningen bieden ze de bachelor aan in het Engels (en ik zeg niet dat je op moet geven, zeker niet) maar misschien is dat een alternatief voor als je nog van gedachten verandert? Heel veel succes iig! En er komen vast nog wel betere reacties van anderen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 21:34
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Je komt niet zomaar met louter VWO in een Britse universiteit. In Engeland weten ze niet wat zo'n diploma betekent. Je hebt dus een IB-diploma nodig of je moet op een andere manier aantonen wat jij kan. Neem eens contact op met de universiteit waar je heen wil, die kunnen je meer vertellen over de eisen. Houd er wel rekening mee dat het collegegeld in Engeland fors is en zo'n studie je zeker 50.000 euro, zo niet meer, gaat kosten.

Overigens is BSc inderdaad undergraduate en MSc graduate.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 18:56
Vici
Vici is offline
1. Undergraduate is je Bachelor (dus of Bachelor of Arts of Bachelor of Science) en Graduate is alles na je bachelor (dus MA, MSc, Ph.D)

2. GCSE's zijn examens die Britten doen in wat inderdaad overeenkomt met wat bij ons vierde klas is, maar bij je toelating wordt daar geen rekening mee gehouden.

3. A Levels zijn de equivalent van je keuzepakket in Nederland (min of meer, A levels zijn er vaak maximaal 4, meestal 3). Vaak zijn de entry requirements hierop gebaseerd (ze vragen om A*, A, B, etc.)

4. De IB bij jou op school is anders dan de IB die zij bedoelen. De IB waar zij aan refereren is een apart diploma wat wordt afgenomen in bepaalde landen (in Nederland ook op sommige internationale scholen). Je kunt dus dat absoluut niet vergelijken met Nederland (een maximale score bij je IB is een 7).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in Engeland
laurie1001
6 14-11-2015 13:52
Studeren Taarten maken in Engeland en een patisserie beginnen!
cbizzle
3 11-07-2011 08:56
Algemene schoolzaken Hoger onderwijs in Engeland
Henckie
3 05-03-2010 23:26
Studeren studeren in engeland
Mobarca
5 04-11-2009 20:35
Studeren HBO B Theater in Engeland(Londen)
Woblei
1 04-11-2009 12:49
Studeren Studeren in Engeland (uni of Reading?) + Cijfers
Seriously
7 04-11-2008 14:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.