Oud 28-12-2020, 21:11
Verwijderd
Kreeg. 10.000 euri's. Pwned wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2020, 09:34
Verwijderd
Ik ben vanwege dit soort dingen wel voorstander van basisinkomen - je wilt toch helemaal niet dit soort onzin moeten controleren?

Zelf als die moeder iedere week voor 500 euro aan boodschappen daar langs bracht (iedere dag een flesje champagne, zalm bij de luns, premium biefstukje bij het diner), willen we daar echt zo streng op controleren? Flikker toch op man.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2020, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Ik ben vanwege dit soort dingen wel voorstander van basisinkomen - je wilt toch helemaal niet dit soort onzin moeten controleren?
Hoe kom je erbij dat dit in Nederland tijdens een basisinkomen anders zou werken "Je moet 30 euro terugbetalen want je hebt voor 30 euro boodschappen van je moeder gehad".
Met citaat reageren
Oud 29-12-2020, 11:23
Verwijderd
Ik veronderstel, wellicht volledig onterecht, dat bij een basisinkomen je een bedrag krijgt waar verder niet meer wordt gekeken wat je er mee doet, of je nog ergens anders geld verdient et cetera? Is het juist niet één van de ideeën achter een basisinkomen dat je dat soort rompslomp achterwege kan laten? Een onvoorwaardelijk basisinkomen?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2020, 11:46
Verwijderd
Ja maar we wonen wel in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2020, 16:19
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
De enige reden dat er uberhaupt onderzoek naar werd gedaan was omdat een of andere controleur bij haar thuis wel erg veel AH-producten zag staan, en dat is natuurlijk verdacht.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2020, 16:49
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Met citaat reageren
Oud 29-12-2020, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Ik ben vanwege dit soort dingen wel voorstander van basisinkomen - je wilt toch helemaal niet dit soort onzin moeten controleren?

Zelf als die moeder iedere week voor 500 euro aan boodschappen daar langs bracht (iedere dag een flesje champagne, zalm bij de luns, premium biefstukje bij het diner), willen we daar echt zo streng op controleren? Flikker toch op man.
mens moet gewoon werken godverdomme
Met citaat reageren
Oud 29-12-2020, 19:59
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Is het juist niet één van de ideeën achter een basisinkomen dat je dat soort rompslomp achterwege kan laten? Een onvoorwaardelijk basisinkomen?
Niet alle voorstellen voor een basisinkomen zijn universeel/onvoorwaardelijk. Kan wel hoeft niet.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2021, 20:38
Verwijderd
Geen complete verrassing maar toch een interessante plotwending in dit verhaal; de vrouw blijkt een dure auto en motor gekocht te hebben en naar het buitenland op vakantie te gaan zonder dit op te geven. Gemeente houdt derhalve vast aan terugvordering

https://nos.nl/artikel/2365354-wijde...enaffaire.html
Met citaat reageren
Oud 21-01-2021, 20:57
Verwijderd
Hehehehe, nice Ze heeft wel ballen though om zo door te zetten. En feit blijft dat dit soort praktijken van gemeentes niet abnormaal zijn en dat ze niet rechtvaardig zijn
Met citaat reageren
Oud 21-01-2021, 21:04
Verwijderd
Er zit uiteraard aan beide kanten nuance. Ik vind hoe dan ook dat nakijken waar iemand boodschappen doet veel te ver gaat. Maar heb door dit artikel wel weer wat minder medelijden met haar.

Woordkeuze van de persvoorlichter over de auto is opmerkelijk overigens. Ik zeg wel dat ze een dure auto kocht, maar de persvoorlichter van de gemeente zegt het iets anders; “een auto uit het duurdere segment”. Wat betekent dat nou precies? Een Mercedes met 500.000 km op de teller die feitelijk maar 500 euro kostte is ook een auto uit het duurdere segment...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2021, 21:12
Verwijderd
Ja, zeker waar.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2021, 21:24
verwijderdt
verwijderdt is offline
hey jullie ook nog hier
Met citaat reageren
Oud 21-01-2021, 21:47
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Wassup verwijderdt
Met citaat reageren
Oud 21-01-2021, 21:59
verwijderdt
verwijderdt is offline
hoi
Met citaat reageren
Oud 21-01-2021, 22:26
Verwijderd
Mens moet gewoon betalen met haar kut
Met citaat reageren
Oud 21-01-2021, 22:43
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Citaat:
Geen complete verrassing maar toch een interessante plotwending in dit verhaal; de vrouw blijkt een dure auto en motor gekocht te hebben en naar het buitenland op vakantie te gaan zonder dit op te geven. Gemeente houdt derhalve vast aan terugvordering

https://nos.nl/artikel/2365354-wijde...enaffaire.html
DANKJE JAN, BEDANKT VOOR DE BRON.

Ik vind het prachtig hoe ze gewoon hoger op gaat, no shits given. Althans een advocaat is wel een dure zaak. En ja, tuurlijk ben ik het eens dat boodschappen van iemand anders checken te ver gaat.

Maar een 'dure' auto, en een motor aanschaffen. Dat klinkt wel wat dubieus. Althans weten we niet daar veel informatie over.

Maar is het wel rechtvaardig dat zij dan wordt vastgehouden???

Citaat:
Mens moet gewoon betalen met haar kut
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2021, 22:44
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Ik wil ook betalen met mijn kut
Met citaat reageren
Oud 21-01-2021, 22:44
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Ik ben benieuwd naar de eindstand
Met citaat reageren
Oud 21-01-2021, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Ik wil ook betalen met mijn kut
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.