Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2003, 19:07
Marsel
Avatar van Marsel
Marsel is offline
Ik moet dus onderhand veel van school kijken naar een vervolg studie. En zelf wil ik dat ook wel graag omdat ik nog geen idee heb wat ik wil gaan doen.
Nou liggen mijn interreses de exacte kant op: dieren, mensen en iets met sport lijkt me allemaal wel leuk.

Maar als je nou wat informatie zoekt, en zelfs informatiedagen bezoekt met school, dan heb ik heel erg het idee dat je gewoon eigenlijk net niet te horen krijgt wat je wilt weten.
Er wordt het een en ander vertelt over de opleiding, waarna het al snel overgaat in de manier van studeren of het o zo gezellige studiestadje.
Ik heb het idee dat gewoon heel veel studies onduidelijk zijn over wat het nou PRECIES inhoudt, wat leer je nou als je dat studeert? En voor mij toch ook wel het allerbelangrijkste, wat wordt je/kan je worden als je je studie afrondt?
Heel veel site's en informatie dagen geven dan als antwoord: ja je kan hier onderzoek naar doen, bij dat bedrijf onderzoek doen, gaan werken in het buitenland, etc etc. Maar dan vraag ik me af: Wat moet ik dan in hemelsnaam onderzoeken? Wat voor onderzoek heeft een bedrijf nou nodig waarmee je tot je 65ste mee bezig kan zijn? Ik vind het maar vaag allemaal.

Kijk voor bijvoorbeeld fysiotherapie, tandheelkunde etc is het vrij makkelijk. Je wordt fysiotherapeut, tandarts en waarschijnlijk de mogelijkheid tot speciale sportfysio of orthodontist.
Maar neem nou dierwetenschappen, wat kan je dan in hemelsnaam worden? Of als je biomedische natuurwetenschappen studeert, kan je leraar worden. Ja in wat?

Hoop dat jullie beetje snappen wat ik bedoel, maar misschien kijk ik verkeerd ofzo?
Nu nijg ik gewoon heel erg naar de studies waarmee gewoon duidelijk is wat je toekomst is, en niet de mogelijkheid om een of ander onderzoek te doen bij een of ander vaag bedrijf....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2003, 19:14
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Je kunt toch specifiek naar een voorlichting van die studie gaan? Dan krijg je heel wat meer te weten dan bij een algemene voorlichting. In boekjes ed staat vaak niet veel nee. Maar toen ik vorig jaar naar de open dag van Windesheim ging heb ik met leraren en studenten die de studie al doen, gevraagd hoe en wat. En mijn ervaring is dat ze dan dit soort dingen wel vertellen. Je moet er gewoon naar vragen "wat kan ik dan precies worden?"
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 19:21
Marsel
Avatar van Marsel
Marsel is offline
Naja mijn ervaring is anders. Ben in Maastricht een complete dag met een groepje meegelopen over gezondheidswetenschappen. Maar ik heb gewoon nog geen idee wat de studie nou inhoudt, of wat voor onderzoek ik er nou mee moet doen later.
Ondanks dat ik als enige toch alles vroeg. Ze wist ook nou niet echt duidelijk uit te leggen wat je nou kan worden.

En opzich heb je wel gelijk, meelopen en vragen aan docenten enzo. Maar ik wil gewoon alle mogelijkheden open houden en over alles wat weten. Net alsof ik dan naar 20 studies moet gaan daarvoor ofzo
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 19:29
Verwijderd
Loop een dag mee.... dan zie je vanzelf wat het inhoudt.

En verder; onderzoek; er is enorm veel te onderzoeken, maar wát je gaat onderzoeken is tegen die tijd aan jou. Nu heb je nog geen idee wat je dan moet gaan onderzoeken, maar wanneer je afgestudeerd bent komt dat vanzelf wel. Mijn vriend doet nu wetenschappelijk onderzoek en zit vol met ideeën, er is genoeg te onderzoeken op allerlei vlakken, dus zit daar maar niet overin... Als je het maar leuk vind om te doen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 22:58
chris9 tje
chris9 tje is offline
hmmz.. ik denk dat het bij veel studies het de studenten ook niet helemaal duidelijk is wat ze er nu eignelijk mee kunnen. helemaal bij vage dingen als bedrijfskunde, gezondheidswetenschappen e.d.
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 10:18
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Marsel schreef op 28-10-2003 @ 20:07:
Heel veel site's en informatie dagen geven dan als antwoord: ja je kan hier onderzoek naar doen, bij dat bedrijf onderzoek doen, gaan werken in het buitenland, etc etc. Maar dan vraag ik me af: Wat moet ik dan in hemelsnaam onderzoeken? Wat voor onderzoek heeft een bedrijf nou nodig waarmee je tot je 65ste mee bezig kan zijn? Ik vind het maar vaag allemaal.
Even het voorbeeld van die dieren, je kan bijvoorbeeld onderzoeken wat het beste voedselpatroon is voor een wit met rode stippen papagaai die het altijd koud heeft (Dier&Veehouderij, afstudeerrichting Dier&Voeding). Owke, een lijp voorbeeld, maar ik wist even geen leuk dier

En nee, daar ben je geen 65 jaar mee bezig, dat maakt je werk afwisselend. Veel onderzoeken doe je uit opdracht van het bedrijf en hoef je niet zelf te verzinnen. Tijdens je studie krijg je veel meer te maken met onderzoek-mogelijkheden, maar het is wel bar slecht dat ze dat jou niet kunnen vertellen op die scholen...
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 18:07
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
je kiest toch voor een studie en niet voor een beroep
en hoe vaak komt het nou voor dat mensen in hun hele leven maar een beroep uitoefenen? (behalve idd als je tandarts of dokter bent)
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 29-10-2003 @ 19:07:
je kiest toch voor een studie en niet voor een beroep
Als het goed is leidt een studie wel op tot een bepaald beroep, misschien wel zo handig als dat beroep je ook iets lijkt, iig de richting.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 10:27
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 29-10-2003 @ 19:07:
je kiest toch voor een studie en niet voor een beroep
Eigenlijk niet Ik niet iig..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 11:29
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Hier nog zo één die verkeerde voorlichting heeft gehad en daarom maar een een @#$% *(=censuur) studie begonnen is..

het beste kan je gewoon vragen stellen aan de studenten van jouw (toekomstige) studie! Of doe een meeloop dag, maak afspraak met studieadvieseur daar ... voorlichtingsdagen zijn nooit zo geweldig!
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 15:00
Fatality
Fatality is offline
Je wil de exacte kant op en loopt mee met gezondheidswetenschappen? Sorry, volgens mij heb je het dan inderdaad niet helemaal gesnapt.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 15:37
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-10-2003 @ 20:51:
Als het goed is leidt een studie wel op tot een bepaald beroep, misschien wel zo handig als dat beroep je ook iets lijkt, iig de richting.
Als de studie niet leuk is, dan kan een uiteindelijk beroep ook nooit echt leuk zijn.

M.i is het idd het handigs om gewoon een leuke studie te kiezen, dan rolt daar vanzelf wel een leuk beroep uit.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:06
Marsel
Avatar van Marsel
Marsel is offline
Citaat:
Fatality schreef op 30-10-2003 @ 16:00:
Je wil de exacte kant op en loopt mee met gezondheidswetenschappen? Sorry, volgens mij heb je het dan inderdaad niet helemaal gesnapt.
Ja ik weet dus ook nog steeds niet wat het nou is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zwanger worden #3
Verwijderd
500 15-07-2008 18:51
De Kantine We've been expecting you, Mr. Saai #214
TopDrop
500 23-05-2008 10:53
Liefde & Relatie stelling: echtscheiding moet duurder
de abt van sion
115 15-09-2003 21:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Krijg de kanker: Nederland!
Fellaci
30 28-01-2002 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.