Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2008, 09:58
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Paprika is briljant makkelijk schoon te maken door de top en onderkant eraf te halen en dan met een dun mesje de zaadlijsten eruit te snijden. gaat echt stukken makkelijker!

en niet vergeten de afgesneden stukken top en onderkant ook te gebruiken he?
ik snij een paprika van steeltje aan de éne kant tot steeltje aan de andere kant in twee, en dan breek ik hem open (snap je wat ik bedoel?), dan breek ik het steeltje eruit, de twee helften in twee snijden (vlak naast een zaadlijst) en dan zijn de zaadlijsten er ook supersimpel uit te halen, én je paprikastukken zijn nog groot, zodat je er lange reepjes van kan snijden.

(als ik het goed begrijp scalpeer jij je paprika's dus eerst? maar dan is dat bovenstuk-dopje toch nog steeds vervelend schoon te maken?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2008, 15:23
Verwijderd
http://www.howcast.com/videos/107-Ho...-a-Bell-Pepper

blablafilmpje, maar ongeveer zoals ik het doe, behalve dat ik de zaadlijsten er eerst uitsnij voordat ik de paprika verder opensnijd. Vind ik zo een stuk makkelijker.

Zo kun je ook lange repen snijden die toch iets platter zijn dan anders (kun je ook heel makkelijk blokjes van maken), óf je kunt ringen snijden, wat soms ook wel nuttig is.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 15:16
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Lasagnebladen uit een pakje komen beter uit de oven als je ze eerst eventjes laat weken in water. Dan krijg je geen harde stukjes.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 19:09
Verwijderd
Harde stukjes? Misschien gebruik je een beetje weinig saus erbij?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 21:27
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb nooit harde stukjes in mijn lasagne
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 20:55
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Je moet bij lasagne gewoon zorgen dat alle lasagnevellen bedekt zijn met saus danwel kaas, dan krijg je sowieso geen harde stukjes.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 20:56
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Citaat:
ik snij een paprika van steeltje aan de éne kant tot steeltje aan de andere kant in twee, en dan breek ik hem open (snap je wat ik bedoel?), dan breek ik het steeltje eruit, de twee helften in twee snijden (vlak naast een zaadlijst) en dan zijn de zaadlijsten er ook supersimpel uit te halen, én je paprikastukken zijn nog groot, zodat je er lange reepjes van kan snijden.

(als ik het goed begrijp scalpeer jij je paprika's dus eerst? maar dan is dat bovenstuk-dopje toch nog steeds vervelend schoon te maken?)
Ik doe het exact hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2008, 02:55
bagel
Avatar van bagel
bagel is offline
TIP: voor de lekkerste diepvries frikandellen, hamburgers..

Niet in de frituur of koekenpan maar in de oven op Grillstand. De Frikandel kan wat omkrullen maar ze zijn zoveel lekkerder dan
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 12:59
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Als je ui met aardappel wilt combineren, kun je ook eens proberen de ui gewoon in vieren te snijden en dan mee te koken met de aardappel. Achteraf de ui weggooien, de uiensmaak is nu in de aardappels getrokken. Makkelijk en lekker.
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2008, 14:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Wikkel je biefstuk na het bakken in zilverfolie en laat het tien minuten staan, dan is ie sappiger.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Auditietips!
Verwijderd
30 14-08-2015 21:15
Eten & Drinken Nog nooit gekookt - Tips?
NadeHAVO
14 21-11-2012 18:36
Levensbeschouwing & Filosofie Een kijk op de westerse wereld
Toerkoe
372 25-10-2012 23:51
Liefde & Relatie relatie tussen een gelovige en niet.
gurl19
57 08-07-2005 02:05
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Liefde & Relatie Een gesprek beginnen
Dotcom
12 05-12-2002 11:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.