Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2005, 20:47
Verwijderd
Als ik me niet vergis was het zelfs zo dat van V3 naar V4 telde als VMBO-t/MAVO, maar laatst zei iemand dat het niet zo was. En alhoewel het een enkel persoon was, en de rest allemaal luidkeels blijft verkondigen dat het wel telt, ben ik gaan twijfelen.

Weet iemand toevallig hoe 't zit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2005, 20:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je overgangsbewijs van 3 naar 4 vwo telt in zoverre als vmbo diploma dat je ermee naar een MBO mag. Dat klopt.

Maar als jij straks stopt met de MBO opleiding en je bij een baas solliciteert mag je niet zeggen dat je een VMBO diploma (of welk ander diploma) hebt. In dat opzichte staat dat overgangsbewijs dus niet gelijk aan 't diploma.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 09-07-2005 @ 21:58 :
Je overgangsbewijs van 3 naar 4 vwo telt in zoverre als vmbo diploma dat je ermee naar een MBO mag. Dat klopt.

Maar als jij straks stopt met de MBO opleiding en je bij een baas solliciteert mag je niet zeggen dat je een VMBO diploma (of welk ander diploma) hebt. In dat opzichte staat dat overgangsbewijs dus niet gelijk aan 't diploma.
Het ging me ook voornamelijk om het eerste, dat tweede nam ik sowieso al aan.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 10:29
Verwijderd
Met een overgangsbewijs van 3havo naar 4 havo mag je ook naar het MBO .
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 12:46
MJM
MJM is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-07-2005 @ 21:47 :
Als ik me niet vergis was het zelfs zo dat van V3 naar V4 telde als VMBO-t/MAVO, maar laatst zei iemand dat het niet zo was. En alhoewel het een enkel persoon was, en de rest allemaal luidkeels blijft verkondigen dat het wel telt, ben ik gaan twijfelen.

Weet iemand toevallig hoe 't zit?
vraag het meneer Noorland...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 13:10
Verwijderd
Zou je dan met een V-begin uiteindelijk willen afzakken naar VMBO?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 23:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-07-2005 @ 14:10 :
Zou je dan met een V-begin uiteindelijk willen afzakken naar VMBO?
Nee, maar aangezien de school nogal tegenwerkte wat de overgang betreft, en mijn ouders hebben besloten dat ze mijn school niet meer betalen, zit er vrij weinig anders op. Afgezien van een rechtzaak aanspannen tegen mijn ouders en van ze eisen dat ze me tot mijn 21ste onderhouden, wat ze als ik me niet vergis best wel moeten doen volgens de wet. Maar daar heb ik geen zin in. Dus, tja.

Daarbij wil ik graag naar de kunstacademie, waar je binnen kunt komen met een vmbo-t diploma. Mits je een toelatingsexamen doet. Nuja, dat examen zou ik makkelijk moeten halen met m'n algemene kennis en VWO-basis. En aangezien ik met m'n VWO-diploma ook naar de kunstacademie zou willen, maakt het voor mijn toekomst niet zo heel veel uit. Het ziet er sowieso kansloos uit, om zomaar alles op de kunst te zetten

Maar 't blijft wel jammer.

@ MJM - Noorland is een poser. En jij zit ook op 't HWC, neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 01:21
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 11-07-2005 @ 00:07 :
Daarbij wil ik graag naar de kunstacademie, waar je binnen kunt komen met een vmbo-t diploma. Mits je een toelatingsexamen doet.
Nooit geweten.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 05:20
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 11-07-2005 @ 02:21 :
Nooit geweten.
http://www.bvo.ahk.nl En dan ergens bij toelatingseisen of iets in die richting.

VMBO-t niveau 4 staat er wel, maar ik geloof dat niveau 1 t/m 3 niet op gewone middelbare scholen is of iets dergelijks, dus dat zal wel goed zitten.

En ha, jij zou er dus ook heen kunnen. Doe maar (a) Da's gezellig.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 09:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-07-2005 @ 14:10 :
Zou je dan met een V-begin uiteindelijk willen afzakken naar VMBO?
Ik heb bij iemand vwo->havo->mavo->vbo->van school getrapt zien gebeuren, het kan altijd erger.

(overgangsbewijs van 5v telde trouwens als goed genoeg voor hbo, niet?)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 09:43
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-07-2005 @ 10:32 :

(overgangsbewijs van 5v telde trouwens als goed genoeg voor hbo, niet?)
Nee. Om hbo te kunnen doen heb je gewoon een mbo niveau 4 of een havo diploma nodig. Heb je dat niet dan kun je wel een 21+ toelatingstest doen. (Er zijn volgens mij wel één of twee uitzonderingen, maar dat geldt dan meestal alleen als je gezakt bent, dan kun je toch beginnen met een vervolgopleiding en tegelijkertijd een aantal vakken van je vwo nog doen (maar dat moet je dan wel halen in één jaar om verder te mogen).)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 10:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2005 @ 10:43 :
Nee. Om hbo te kunnen doen heb je gewoon een mbo niveau 4 of een havo diploma nodig. Heb je dat niet dan kun je wel een 21+ toelatingstest doen. (Er zijn volgens mij wel één of twee uitzonderingen, maar dat geldt dan meestal alleen als je gezakt bent, dan kun je toch beginnen met een vervolgopleiding en tegelijkertijd een aantal vakken van je vwo nog doen (maar dat moet je dan wel halen in één jaar om verder te mogen).)
Bij sommige HBO's kan je idd als je gezakt bent voor een paar vakken of een paar vereiste vakken mist die achterstand wegwerken gedurende je eerste jaar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-07-2005 @ 11:26 :
Bij sommige HBO's kan je idd als je gezakt bent voor een paar vakken of een paar vereiste vakken mist die achterstand wegwerken gedurende je eerste jaar.
Maar dat is volgens mij niet als je een overgangsbewijs van 5 vwo hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 10:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2005 @ 11:32 :
Maar dat is volgens mij niet als je een overgangsbewijs van 5 vwo hebt.
Nee, dat geloof ik ook niet. Volgens mij moet je wel echt examen gedaan hebben voor havo of vwo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 13:25
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 12-07-2005 @ 06:20 :
http://www.bvo.ahk.nl En dan ergens bij toelatingseisen of iets in die richting.

VMBO-t niveau 4 staat er wel, maar ik geloof dat niveau 1 t/m 3 niet op gewone middelbare scholen is of iets dergelijks, dus dat zal wel goed zitten.

En ha, jij zou er dus ook heen kunnen. Doe maar (a) Da's gezellig.
Lijkt mij best een leuke opleiding. Ik hoef nog maar 1 jaar mbo. Ben iedergeval van plan om naar een opendag te gaan.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 20:30
brinta
brinta is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 11-07-2005 @ 00:07 :
Daarbij wil ik graag naar de kunstacademie, waar je binnen kunt komen met een vmbo-t diploma. Mits je een toelatingsexamen doet. Nuja, dat examen zou ik makkelijk moeten halen met m'n algemene kennis en VWO-basis. En aangezien ik met m'n VWO-diploma ook naar de kunstacademie zou willen, maakt het voor mijn toekomst niet zo heel veel uit. Het ziet er sowieso kansloos uit, om zomaar alles op de kunst te zetten

Maar 't blijft wel jammer.

@ MJM - Noorland is een poser. En jij zit ook op 't HWC, neem ik aan?
OMG ik herken veel...Wat een kutschool is dat HWC, als het slecht gaat is er niemand die je helpt. Ik heb vroeger op het HWC gezeten en mijn onderwijscarriere ging zo:
VWO 1
VWO2
VWO3
Mavo 4
MBO1 (mode)
jaar werk
jaar werk
Havo4 volwassenenonderwijs
toelatingsexamen (21plustest)-> hbo kunstacademie richting docent beeldende kunst en vormgeving
Nu heb ik dit eerste jaar hbo als een van de besten van mijn jaar afgerond...
Verder ben ik blij dat ik nu wel ben waar ik altijd wilde zijn, ga in sept. beginnen met de opleiding Beeldende Kunst aan de Haagse kunstacademie.

Voor jouw geruststelling: de 21+ test is niet al te moeilijk, dat red je wel, zeker als je je een beetje voorbereidt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 13:40
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
je kan inderdaad naar een mbo opleiding met een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo of van 3 naar 4 vwo
maar het is ook vaak zo dat je 16 jaar of ouder moet zijn en dit is dan nog niet altijd het geval.
__________________
no fun
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 14:31
fractuur
fractuur is offline
Geldt dat nog dan? Ik kan me herinneren dat er ooit zo'n regeling was voor mensen die waren gezakt voor het vwo, die konden dan een havo diploma halen. Een meisje die dit jaar gezakt is zei dat dát iig niet meer gold..
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-07-2005, 14:39
smaster
smaster is offline
jep volgens mij is et wel gewoon goed als je het overgangs bewijs heb
__________________
ja allo ja
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:29
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 18-07-2005 @ 14:40 :
je kan inderdaad naar een mbo opleiding met een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo of van 3 naar 4 vwo
maar het is ook vaak zo dat je 16 jaar of ouder moet zijn en dit is dan nog niet altijd het geval.
Ik dacht dat dat alleen voor V3 naar V4 geldde..
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.