Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2006, 10:49
fractuur
fractuur is offline
Tijd voor een topicje Amsterdam. (na Utrecht) Zijn hier Amsterdammers (al enkele jaren import of ras- ) aanwezig die mij kunnen vertellen welke wijken welke stempel hebben? Wat de leuke studentenwijken zijn? Hoever van het centrum, prijsklasse, hoever van het VU speelt ook wel mee..

Edit: Wat zijn de "ssh"-gebouwen van Amsterdam? Uilenstede ken ik, maar daar heb ik niet zoveel zin in..
__________________
.. zegt de liberaal.

Laatst gewijzigd op 13-08-2006 om 11:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2006, 11:28
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Amsterdam is niet echt een studentenstad, dus echt studentenwijken heb je niet (muv Uilenstede, Stavangerweg en die containters bij Spaklerweg). Er gaan wel steeds meer studenten in de Bos en Lommer en de Baarsjes zitten, maar ik vind het nog niet erg gezellig daar . Maar het is op redelijke fietsafstand van het centrum, de verbinding met de VU is eigenlijk niet zo goed. Uilenstede vind ik eigenlijk vrij droevig, er zit een cafe waar niemand zit en niemand wil zitten dus het is daar ondanks de grote groepen studenten gewoon uitgestorven.
Centrum, de pijp, oud-west, de jordaan, oud-zuid etc. zijn gewild, maar daar moet je ook wel een prijs voor betalen.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 11:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 13-08-2006 @ 12:28 :
Amsterdam is niet echt een studentenstad, dus echt studentenwijken heb je niet (muv Uilenstede, Stavangerweg en die containters bij Spaklerweg).
Volgens mij zijn het er wel meer hoor.

Overigens vind ik Amsterdam meer dan genoeg een studentenstad.

Wat betreft de VU zit je trouwens niet erg ideaal... Veel studentenwoningen zitten te ver weg (naar mijn mening althans).
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 11:42
Verwijderd
Amsterdam is te groot om echt een studentenstad te zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 13:13
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
De VU zit wel in een mooie wijk om te wonen vind ik zelf, Buitenveldert heeft veel groen en het is er lekker rustig. Wat betreft de huizenprijzen is het daar niet goedkoop(tis geen bijlmer of andere turkenbuurt) maar natuurlijk wel goedkoper dan centrum(duh). Maar het is geen bruisende wijk, je kan er niet uitgaan ofzo, het is een woonwijk.
De VU is wel erg goed te bereiken per trein(max 10min lopen) en per sneltram vanaf centraal. Dus het kan nooit erg lastig zijn om er te komen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 13:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 13-08-2006 @ 14:13 :

De VU is wel erg goed te bereiken per trein(max 10min lopen) en per sneltram vanaf centraal. Dus het kan nooit erg lastig zijn om er te komen.
Het gaat erom dat het niet erg centraal ligt...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 13:39
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-08-2006 @ 14:22 :
Het gaat erom dat het niet erg centraal ligt...
Zeg ik dat dan
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 14:30
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 13-08-2006 @ 14:13 :
De VU zit wel in een mooie wijk om te wonen vind ik zelf, Buitenveldert heeft veel groen en het is er lekker rustig. Wat betreft de huizenprijzen is het daar niet goedkoop(tis geen bijlmer of andere turkenbuurt) maar natuurlijk wel goedkoper dan centrum(duh). Maar het is geen bruisende wijk, je kan er niet uitgaan ofzo, het is een woonwijk.
De VU is wel erg goed te bereiken per trein(max 10min lopen) en per sneltram vanaf centraal. Dus het kan nooit erg lastig zijn om er te komen.
Nee, maar je moet soms wel een omweg maken om er te komen. Vanaf Bos en Lommer ed is de verbinding gewoon klote.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 16:51
fractuur
fractuur is offline
Bedankt voor de info iig. Vallen er nog wijken af als ik de eis stel dat ik 's nachts veilig thuis kan komen na het stappen? En hoe staat Oud West bekend?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 22:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 13-08-2006 @ 14:39 :
Zeg ik dat dan
Zie de post onder jouw post
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 10:22
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
fractuur schreef op 13-08-2006 @ 17:51 :
Bedankt voor de info iig. Vallen er nog wijken af als ik de eis stel dat ik 's nachts veilig thuis kan komen na het stappen? En hoe staat Oud West bekend?
oud west
zou ik graag hebben willen wonen. daar kan je (naar mijn mening) ook best veilig over straat snachts
ik woon zelf in oud zuid en daar kan het ook gerust


he maar ik ben pas een week geimporteerd
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 14:18
Verwijderd
Geen enkele wijk is echt onveilig - het is alleen de vraag of je tussen de schotels wil zitten.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 15:00
one.
one. is offline
Citaat:
Snees schreef op 14-08-2006 @ 15:18 :
Geen enkele wijk is echt onveilig - het is alleen de vraag of je tussen de schotels wil zitten.
True.

Ik woon mijn hele leventje al in Amsterdam-west. Nog nooit bestolen oid. Met de metro kan ik binnen een half uurtje/drie kwartier bij de VU zitten en binnen een half uurtje bij de UvA. Een echte studentenstad is het niet, daar is het zoals nare man al zei, te groot voor.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 00:44
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 13-08-2006 @ 17:51 :
Bedankt voor de info iig. Vallen er nog wijken af als ik de eis stel dat ik 's nachts veilig thuis kan komen na het stappen? En hoe staat Oud West bekend?
Ja, oud-west is gezellige drukte, mooie straten en dichtbij het centrum.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 10:41
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
fractuur schreef op 13-08-2006 @ 17:51 :
Bedankt voor de info iig. Vallen er nog wijken af als ik de eis stel dat ik 's nachts veilig thuis kan komen na het stappen?
wijken als de Bijlmer en Osdorp staan vaak bekend als buurten waar je 's nachts niet alleen over straat wil. maar goed, als je kijkt hoeveel potentiële geweldsdaders er in het (uitgaans-)centrum rondlopen, zou je daar beter ook niet kunnen wonen.

het is niet zo dat er in de buitenwijken de hele nacht bende-oorlogen worden uitgevochten of zo; vaak is het er volledig uitgestorven.

veiligheid verschilt vaak per straat of huizenblok en je bent (zowel in grote stad als op het platte land) natuurlijk altijd overgeleverd aan het lot (je kunt zelfs in de netste buurt de verkeerde tegenkomen)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 20:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Heb zelf in Osdorp gewoond, het viel toen allemaal op zich mee. Heb me 1 keer onveilig gevoeld toen er een creep me achtervolgde. In een "afgelegen" wijk is dat minder pretting dan in een "drukke" wijk zoals het centrum waarbij je de idee hebt dat er nog mensen zijn die de boel in de gaten houden.

Maar aan de andere kant is de misdaad nog altijd het grootst in het centrum Dus wat dat betreft....


Aardige buurten:
jordaan
plantagebuurt
oud-zuid
zuid
delen van oud-west
delen van zeeburg

noord en bijlmer ken ik niet tot nauwelijks, dus dat zou ik niet weten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreurdreiging Amsterdam
Gatara
49 17-03-2009 23:03
Verhalen & Gedichten Een dagje naar Amsterdam
Flosdraad
15 09-06-2005 12:03
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duitse Brief over Amsterdam
Makato
4 05-10-2004 21:17
De Kantine Amsterdam verbiedt regenboogvlaggen
Verwijderd
35 10-03-2004 23:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verbod op Chador bij ROC amsterdam
Martian
108 20-01-2003 21:28
Muziek [Gezocht] Amsterdam Amsterdam
KillerMJ
5 06-01-2003 08:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.