Oud 02-05-2005, 20:38
pinkkashmir
Avatar van pinkkashmir
pinkkashmir is offline
zijn hier meer mensen die dit jaar staatsexamen gaan doen?
of die het al hebben gedaan?
en deed je dit zelf of met begeleiding?
waarom doe je staatsexamen?

ik zelf ben nu een jaar bezig met m'n VWO,ik heb mappen van de NHA en verder gewone 5/6 VWO leerboeken en ik word begeleid bij Eigenwijs, wat me ontzettend is tegengevallen. Staatsexamen gaan doen was een beetje mijn last resort,ik begon ooit met 1 gymnasium en zakte uiteindelijk af naar blijven zitten in 3 HAVO en het dan alsnog niet halen.
het meeste moeite heb ik met vakken als filosofie en KCV, vooral met de werkstukken voor deze twee lukt het allemaal voor geen meter.ik heb overigens m'n werkstukken en dossiers nog niet eens naar de IB groep opgestuurd
Advertentie
Oud 03-05-2005, 18:10
charlotte87
Avatar van charlotte87
charlotte87 is offline
ik doe ook staatsexamen...!!

maar ik doe het zelf omdat ik de stof allemaal al een keer heb gehad...

edit: Je vraagt ook waarom ik staatsexamen doe.. eh.. wil je het echt weten??

Ik heb mijn vwo examen al.. maar ik wil ingeloot worden voor geneeskunde en ben afgelopen jaar uitgeloot.. heb ff-tjes iets anders gestudeerd maar dat vond ik niks. Nu doe ik dus mijn vwo opnieuw zodat ik misschien hogere cijfers haal, zodat ik misschien eerder wordt ingeloot. Ja ziek he, ik weet ook niet wat me bezielde... ben ook de eerste in nederland die dit doet..
__________________
xxx charlot

Laatst gewijzigd op 03-05-2005 om 18:12.
Oud 04-05-2005, 02:54
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
charlotte87 schreef op 03-05-2005 @ 18:10 :
ik doe ook staatsexamen...!!

maar ik doe het zelf omdat ik de stof allemaal al een keer heb gehad...

edit: Je vraagt ook waarom ik staatsexamen doe.. eh.. wil je het echt weten??

Ik heb mijn vwo examen al.. maar ik wil ingeloot worden voor geneeskunde en ben afgelopen jaar uitgeloot.. heb ff-tjes iets anders gestudeerd maar dat vond ik niks. Nu doe ik dus mijn vwo opnieuw zodat ik misschien hogere cijfers haal, zodat ik misschien eerder wordt ingeloot. Ja ziek he, ik weet ook niet wat me bezielde... ben ook de eerste in nederland die dit doet..
Beetje overdreven inderdaad, maar dat je de eerste in Nederland bent maakt het juist weer heel cool.
Oud 04-05-2005, 08:08
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
charlotte87 schreef op 03-05-2005 @ 18:10 :
ik doe ook staatsexamen...!!

maar ik doe het zelf omdat ik de stof allemaal al een keer heb gehad...

edit: Je vraagt ook waarom ik staatsexamen doe.. eh.. wil je het echt weten??

Ik heb mijn vwo examen al.. maar ik wil ingeloot worden voor geneeskunde en ben afgelopen jaar uitgeloot.. heb ff-tjes iets anders gestudeerd maar dat vond ik niks. Nu doe ik dus mijn vwo opnieuw zodat ik misschien hogere cijfers haal, zodat ik misschien eerder wordt ingeloot. Ja ziek he, ik weet ook niet wat me bezielde... ben ook de eerste in nederland die dit doet..
Dat is inderdaad een tikje fanatiek .
Was het btw niet mogelijk om een HBO studie te doen die je (als je de prophedues (wtf kut woord ) haalt) hoger inschaald ?
__________________
WOEi !
Oud 04-05-2005, 13:30
pinkkashmir
Avatar van pinkkashmir
pinkkashmir is offline
Jeetje! Dat is nog 'ns doorzetten! Ik zou de hele ellende voor geen goud nog een keer willen meemaken Gelukkig heeft de studie die ik wil gaan doen geen numerus fixus

Maar idd,was het niet handiger geweest om op het HBO je propedeuse te halen?
Oud 03-06-2005, 17:23
charlotte87
Avatar van charlotte87
charlotte87 is offline
haha... klopt ik was het die gereageerd had...

(ik was ff bang dat ik het heel arrogant had gezegt..)

maaruh propedeuse kan niet meer das afgeschaft...
__________________
xxx charlot
Oud 03-06-2005, 17:29
fractuur
fractuur is offline
@charlotte87: Vind je het niet een beetje getuigen van tunnelvisie? En welke opleiding heb je hiervoor gedaan?
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 03-06-2005, 21:31
Verwijderd
Citaat:
charlotte87 schreef op 03-06-2005 @ 17:23 :
haha... klopt ik was het die gereageerd had...

(ik was ff bang dat ik het heel arrogant had gezegt..)

maaruh propedeuse kan niet meer das afgeschaft...
Op je 16e geslaagd in 6VWO?

Dan heb je wel heel erg veel overgeslagen.
Oud 03-06-2005, 21:57
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Lilith schreef op 03-06-2005 @ 21:31 :
Op je 16e geslaagd in 6VWO?

Dan heb je wel heel erg veel overgeslagen.
Ze wordt overmorgen 18, dus vind het wel meevallen.
Oud 03-06-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-06-2005 @ 21:57 :
Ze wordt overmorgen 18, dus vind het wel meevallen.
Alsnog vind ik t jong.
Oud 03-06-2005, 22:04
Global
Avatar van Global
Global is offline
sdekevit is 17 als hij inde 2e zit (van uni uiteraard)
Oud 03-06-2005, 23:49
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Lilith schreef op 03-06-2005 @ 21:31 :
Op je 16e geslaagd in 6VWO?

Dan heb je wel heel erg veel overgeslagen.
heeft mijn vriendin ook en ze slaagt met cumlaude (vier 9's en een 10 op haar eindlijst )
Oud 04-06-2005, 20:15
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
charlotte87 schreef op 03-05-2005 @ 18:10 :
ik doe ook staatsexamen...!!

maar ik doe het zelf omdat ik de stof allemaal al een keer heb gehad...

edit: Je vraagt ook waarom ik staatsexamen doe.. eh.. wil je het echt weten??

Ik heb mijn vwo examen al.. maar ik wil ingeloot worden voor geneeskunde en ben afgelopen jaar uitgeloot.. heb ff-tjes iets anders gestudeerd maar dat vond ik niks. Nu doe ik dus mijn vwo opnieuw zodat ik misschien hogere cijfers haal, zodat ik misschien eerder wordt ingeloot. Ja ziek he, ik weet ook niet wat me bezielde... ben ook de eerste in nederland die dit doet..
Ik geloof dat als je staatsexamen doet je automatisch in de laagste lotingsklasse terecht komt. Dit geldt ook voor VWO oude stijl.
Oud 04-06-2005, 20:32
CL Lim
CL Lim is offline
hehe Psychedelic.. ben jij toevallig J-W???
die verhaal komt me eigenlijk BEST WEL bekend voor..

Eigenlijk best wel kut dat je in de laagste lotingsklasse terecht komt dan.. Staatsexamen Lijkt me STUKKEN moeilijker dan de normale examen op school.. of zie ik het verkeerd??
__________________
dwdwd
Oud 05-06-2005, 18:34
charlotte87
Avatar van charlotte87
charlotte87 is offline
Ik ben vandaag 18 geworden dus het enige waardoor ik iets jonger ben is dat ik van groep 1 naar groep drie ben gegaan.. maarjah ik zat al in en groep 1/2 klas.. dus.... nooit iets van gemerkt verder...

eh hoe bedoel je met tunnelvisie?? dat ik niet verder kijk naar andere opleidingen.. jah misschien wel.. maar er is gewoon niks anders wat me interresant lijkt... en ik weet al een paar jaar zeker dat ikd it wil, en ben ook gewoon op de studiebeurs geweest, en ook andere open dagen bzocht.. maarjah ik kom steeds weer bij hetzelfde uit..

En je komt niet automatisch in de laagste lotingsklasse terecht... want ik doe het om de lotingsklasse.. en dat weten ze daar ook.. dus het lijkt me heel erg sterk.. (anders is er binnekort een aanslag op de ib-groep want ik heb echt wel 20 telefoontjes/ mailtjes/ brieven gestuurd om te kijken of het kan )

en staatsexamen moeilijker... hmmm.. de gewone examens zijn precies hetzelfde... commisieexamens zijn grotendeels mondeling.. lijkt me niet verschrikkelijk moeilijk... maar dat weet ik dus nog niet...


edit: Ik heb hiervoor een halfjaartje biologie gestudeerd in nijmegen..


edit 2: maar zullen we maar niet meer over mij praten?? misschien heeft hier iemand ervaringen met mondelingen.. hoe die zijn??
__________________
xxx charlot

Laatst gewijzigd op 05-06-2005 om 18:39.
Oud 05-06-2005, 20:45
CL Lim
CL Lim is offline
Eey Charlotte,..

leuk dat het je verjaardig is vandaag.. feliciteerd ook,..

Maar staatsexamen lijkt me eigenlijk toch wel stukken moeilijker,. Omdat je op school toch wel meer mensen kent, waardoor dingen makkelijker te besrpeken valt. Je krijgt ook veel meer herkansingen. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar bij ons is het wel zo dat je 3 keer mag herkansen aan het eind van het 4-5e schooljaar. Bij het staatsexamen is het 1tje voor die en 1 voor die. je weet wel wat ik bedoel.. Dus veel minder spreiding over de vakken.

Maaar idd.. HEEFT IEMAND ENIG ERVARING MET UT COMMISSIE EXAMEN?? Echt waar,.. Enige tips zou echt super zijn.
__________________
dwdwd
Oud 05-06-2005, 21:14
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik heb staatsexamen gedaan een paar weken geleden en heb nog mondelingen over een maandje. En volgend jaar weer.
Ik doe HAVO in twee jaar.
Ik doe het met begeleiding ja, gewoon op een normale school. Alleen doe ik speciaal onderwijs en kunnen ze geen normale examens doen dus daarom staatsexamen.
Waarom: Ik heb door omstandigheden een paar jaar school 'gemist' en wou toch snel weer een diploma hebben. En ik mocht maar 4 vakken dit jaar doen en de andere 5 volgend jaar.
Oud 09-06-2005, 22:38
CL Lim
CL Lim is offline
Wauw.. Tis wel erg rustig hier..
Kom op STAATSEXAMENMENSEN.. Laat es wat meer van jullie horen.. !
__________________
dwdwd
Ads door Google
Oud 09-06-2005, 22:47
Verwijderd
Ik heb twee jaar geleden staatsexamen gedaan, VWO oude stijl, 7 vakken zelf gedaan, 2 vakken niet gehaald.
Ik vond vooral de spanning heel vervelend voor de examens, ik moest naar Eindhoven reizen voor de schriftelijke examens en naar Zwolle voor de mondelingen. Vooral die mondelingen vond ik héél erg. Je kent de mensen niet die voor je zitten, je kent de school niet waar je in rond loopt en je hebt geen idee hoe je er voor staat. Bij twee vakken ben ik echt compleet afgeslacht door die docenten, voor mijn gevoel. Geschiedenis en aardrijkskunde. Ze wilden télkens alles met de bijbel gaan vergelijken, voor beide vakken dus. Op welk verhaal uit de bijbel lijkt dat? Waar staat dat symbool voor? Hoe kan je dat weer uit de bijbel halen?
Ik weet niets van de bijbel De andere vijf vakken gingen heel goed tijdens de mondelingen, allemaal aardige mensen die rustig aandeden en achteraf ook gezellig gingen kletsen. Economie vond ik het leukste mondeling, terwijl ik het geen leuk vak vond. Die man was écht aardig, rustig, grappig. Alsof we gewoon lekker thee aan het drinken waren en een beetje aan het kletsen waren over de economie. Hij vroeg ook wat ik van het schriftelijke examen vond (heel moeilijk) en was het helemaal met me eens.
Oud 09-06-2005, 23:02
CL Lim
CL Lim is offline
haha.. aah das eigenlijk wel sneu.. khoop dat je ut toch hebt gehaald.
Aardrijkskunde vergelijken met de bijbel,. pfff RESPECT VOOR DE EXAMENDIENST! Rare gozers.. Leraren..

Maar.. Wat voor bronnen gaven ze jou dan eigenlijk?? Zou je het een beetje kunnen beschrijven??
__________________
dwdwd
Oud 10-06-2005, 15:19
Verwijderd
Citaat:
CL Lim schreef op 09-06-2005 @ 23:02 :
haha.. aah das eigenlijk wel sneu.. khoop dat je ut toch hebt gehaald.
Aardrijkskunde vergelijken met de bijbel,. pfff RESPECT VOOR DE EXAMENDIENST! Rare gozers.. Leraren..

Maar.. Wat voor bronnen gaven ze jou dan eigenlijk?? Zou je het een beetje kunnen beschrijven??
Ze sloegen de atlas open en gingen naar Marokko wijzen, die stad daar, op welke stad uit de bijbel lijkt die? Misschien is het nu, met de tweede fase, anders...
Oud 12-06-2005, 14:03
optimistje
Avatar van optimistje
optimistje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-06-2005 @ 15:19 :
Ze sloegen de atlas open en gingen naar Marokko wijzen, die stad daar, op welke stad uit de bijbel lijkt die? Misschien is het nu, met de tweede fase, anders...
(=dyfusica)
De bijbel heeft toch helemaal niks met aardrijkskunde te maken? Ik zou gewoon een klacht hebben ingediend want dit hoef je toch niet te leren? Het heeft niks met aardrijkskunde te maken.
Voor geschiedenis eigenlijk hetzelfde. Ja kijk als ze het over de middeleeuwen hebben ofzo dan is het wel handig als je iets weet van de bijbel maar om nou hele verhalen te moeten kennen.

Ik hoop maar niet dat ze mij zulke vragen gaan stellen () en ik verwacht het eigenlijk ook niet.
Oud 25-06-2005, 02:53
CL Lim
CL Lim is offline
Heey mensen..

Welke boek gebruiken jullie eigenlijk om de stof voor Geschiedenis te leren??

Ik heb zelf Memo,. maar de modules komen helemaal niet met met de themas voor de staatsexamen.. hebben jullie dat probleem ook? of heb ik iets gemist??
__________________
dwdwd
Oud 25-06-2005, 10:09
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
CL Lim schreef op 25-06-2005 @ 02:53 :
Heey mensen..

Welke boek gebruiken jullie eigenlijk om de stof voor Geschiedenis te leren??

Ik heb zelf Memo,. maar de modules komen helemaal niet met met de themas voor de staatsexamen.. hebben jullie dat probleem ook? of heb ik iets gemist??
Ik had zelf ook Memo (havo). Bij ons werden de modules over de examenstof apart besteld. (die vervolgens veel te laat aankwamen maar daar gaat het niet om).
Maar alles wat je moet weten voor het examen (en het mondeling) staat gelukkig ook op www.ib-groep.nl (en dan een heel stuk doorklikken tot je bij havo geschiedenis bent)
Oud 30-06-2005, 17:41
CL Lim
CL Lim is offline
Oké.. thanks..
maarrr eigenlijk heb ik dit al ontvangen op het cd-rom..
Ik weet wel wat ik moet kennen, maar heb nog steeds geen goede boek voor de stof..

Hoe heten die aparte examenmodules die je hebt besteld precies? Kan je me de isbn nummer en titels van het materiaal geven?? dan kan ik ook proberen uit te zoeken of het voor mij uitkomt..


SHIT MAN.. heb eigenlijk nog best wel weinig dagne over in Tilburg.. ^.^

Wie doet het allemaal in Tilburg??
__________________
dwdwd
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [HAVO] vavo met staatsexamen mogelijk?
dolunay
1 28-06-2014 12:00
Werk, Geld & Recht Vergoeding bij staatsexamen?
Annefleur28
2 17-11-2012 17:10
Studeren Profiel NG : Staatsexamen in wiskunde C ?? , terwijl je wiskunde A hebt!
staatsexamen112
0 23-01-2011 11:20
Studeren Staatsexamen
Kaka8
6 20-10-2010 21:14
Eindexamens 2003 Staatsexamen?
Miess
15 31-05-2003 15:59
Algemene schoolzaken staatsexamen....
verdrietje
9 08-08-2002 17:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.