Oud 09-01-2004, 10:50
Verwijderd
Mijn vriend en ik willen heel graag in de zomer met elkaar op vakantie.
Hij mag van zijn ouders, maar bij mij ligt mijn vader dwars. Ik ben 18 jaar (Tegen de tijd dat we op vakantie gaan ben ik 19) en in de zomer hebben mijn vriend en ik een jaar een relatie.
Het probleem kan niet zijn dat ik niet alleen (zonder ouders) op vakantie mag, want vorig jaar zou ik eigenlijk met een vriendin gaan en dat vond hij wel goed. Die vakantie is toen niet doorgegaan omdat er bij haar thuis problemen waren, maar ik mocht wel gewoon.
Mijn moeder vindt het wel goed, maar zij heeft het niet alleen voor het zeggen bij ons thuis. Toen ik het gisteren aan mijn vader vroeg, zei hij "nee". Toen ik hem vroeg waarom niet, zei hij dat hij het fijn vond als ik gewoon met hen mee zou gaan. Daarop antwoordde ik dat ik ook wel met hen meega, maar dat ik ook wel met mijn vriend op vakantie wil. Hij zei toen dat het waarschijnlijk niet mocht, maar dat hij het er met mijn moeder over zou hebben.

Wat ik niet begrijp is dat mijn vader er zoveel moeite mee heeft om mij een beetje los te laten (al ben ik wel zijn enige dochter, wat een beetje een reden zou kunnen zijn). Ik ben onderhand 19 jaar oud, en ik moet bij wijze van spreken op mijn knieën om met mijn vriend op vakantie te mogen.

Hebben jullie ideeën over wat ik tegen mijn vader moet zeggen? Hij is er wel één van het type: "Op het moment dat er ruzie gemaakt wordt is het antwoord sowieso; nee." Ook werkt zeuren bij hem vaak averechts. Zal ik maar afwachten tot mijn ouders het erover gehad hebben, of zal ik er nog een keer over beginnen?

Hoe ging het bij jullie toen jullie voor het eerst met je vriend(in) op vakantie wilden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2004, 10:58
Verwijderd
je vader heeft idd moeten met loslaten...dat je vorig jaar met je vriendin wel mocht en met je vriend niet is denk ik omdat wanneer het goed gaat tussen jullie en jullie samen gaan wonen hij bang is je kwijt te raken... dus ik zou zeggen, laat hem wennen aan het idee dat je dat graag wil en heb er later nog over want je heb nog tijd zat iets te plannen toch?

Toen ik met mn vriend op vakantie ging hadden ze nergens problemen mee...ze zagen ook wel in dat ik de eerste zou zijn die een eigen leven ging leiden, daarbij hebben ze nog 3 andere kinderen...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 11:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ga komende zomer voor het eerst alleen met mn vriend op vakantie. We gaan naar Mallorca en geen van mn ouders heb ik horen klagen.

Ik vind dat je vader je niet kan verbieden om alleen op vakantie te gaan. Je bent tegen die tijd al 19! Ik vind het echt een beetje absurt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 11:50
Verwijderd
Uhm, ik kan me voorstellen dat je toestemming van je ouders moet hebben als je wil dat je vriend bij je komt slapen oid, want dat gebeurt in hun huis. Ook kan ik me voorstellen dat je toestemming moet hebben als je nog geen 18 bent (of dat echt nodig is weet ik niet hoor).

Maarrrr... jij bent al 18, het gebeurt buiten hun huis, zij hoeven het denk ik niet te betalen.. dus je vertelt toch gewoon aan je ouders dat je met je vriend op vakantie gaat?
Hun toestemming heb je nergens voor nodig.

Misschien dat jij het fijner vindt als je vader het ermee eens is, maar als jij echt graag op vakantie wil dan zou ik gewoon gaan, ongeacht wat je vader ervan vindt.

Ehm, ik zou tegen je vader zeggen dat je heel graag met je vriend op vakantie wilt en het daarom ook zal doen. Maar dat je het niet fijn vindt als hij er kwaad om zal worden, dus dat je hoopt dat hij het begrijpt.

Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 11:53.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 12:19
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Jemig zeg

Ik ben op mijn 14e al een keer met een vriendje naar een camping geweest (dat was wel een camping die mijn ouders kenden).

Met mijn huidige vriendje ben ik toen we 2 weken wat hadden al 3 dagen met hem naar Denemarken geweest (waar zijn ouders op dat moment op vakantie waren) en na 2 maanden naar Londen.

In principe kan je vader je helemaal niet verbieden te gaan en je zou tegen zijn wil in alsnog kunnen gaan, maar dat lijkt me niet heel verstandig. Misschien kun je proberen een compromis te sluiten met je vader. Ga bijvoorbeeld naar een plekje niet al te ver weg, of ga iets minder lang dan gepland.

Ook kun je er een keer goed met je vader en moeder samen over praten en dan uitleggen waarom het zoveel voor je betekend en dat wanneer je terug komt, je wat leuks met je ouders gaat doen bijvoorbeeld. Ook kun je uitleggen dat je nou eenmaal volwassen aan het worden bent en op je eigen benen moet leren staan.

Succes ermee
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 12:52
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kvind het een beetje overdreven van je pa maar als je moeder ja zei overleg dan eens met haar of zij m om kan praten en leg uit dat je best met hun ook meewilt maar ook met je vriend wil gaan... probeer eens met je moeder te praten dus..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 13:01
*Madel*
Avatar van *Madel*
*Madel* is offline
Als eerste is het zo dat je 19 bent, en dus eigenlijk zelf uitmaakt wat je wel en niet doet en oud genoeg bent op eigen keuzes te maken. Dus je ouders moeten je ook die verantwoording geven.

Ik zou gewoon even afwachten tot je ouders erover gesproken hebben, want uit ervaring weet ik dat mama's soms toch wel een grote invloed hebben op papa's

Mocht dat toch niet werken kun je altijd nog zelf met je vader gaan praten en hem uitleggen waarom je het zo graag wilt en hem dat laten begrijpen Je kunt niet meer dan een poging wagen he...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 13:05
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Toen ik zestien was zat ik in Frankrijk met ex. Wordt het niet eens tijd dat je je vader duidelijk maakt dat hij niet meer het recht heeft om je te beperken? Dat is het namelijk, daar is niks beschermends meer aan. Straks ga je studeren, of tenminste uit huis, wat wilt hij dan doen? Een camera in je huis ophangen? Elke dag drie keer bellen of je wel voor de boeven op straat oppast?
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 13:13
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ik heb gewoon n ''vakantie'' geboekt en betaald(4dagen eurodisney) en vrolijk verteld dat ik met dr wegga over ,nu2weken, en dat was allemaal oke enzo , lijkt me niet zo'n probleem je bent volwassen, hij hoeft het toch niet te betalen, je mag toch wel n beetje zelf weten wat je doet enzo?...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 13:14
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
4 dagen Eurodisney. Je wilt zeker niet weten dat je het daar na drie uur gezien hebt?
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 13:25
bitchie
Avatar van bitchie
bitchie is offline
ik denk dat je ff met je ouders om de tafel moet gaan zittten en het rustig vertellen wat je wil.
niet gaan schreeuwen ofzo want dat werkt echt niet.
__________________
weed makes the world goes round/zweedsmeisje MISS YOU!!!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 13:50
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Hij vindt het moeilijk om je los te laten en ik denk dat hij bang is dat je zwanger raakt als alleen met hem daar bent en hij niet meer de controle er over heeft.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 13:53
Verwijderd
Ik vind dat jullie allemaal gelijk hebben. Ik heb het er net nog een keer over gehad met mijn moeder, en zij is het met mij eens, maar ze probeert mij het van ook mijn vaders kant te laten bekijken: ik ben de oudste thuis, en ook nog eens de enige dochter. Het gaat hem er niet om dat ik alleen wegga, maar het feit dat het met mijn vriend (Jongen! Eng! ) is.
Ik zei toen dat ik onderhand 19 ben, en hij in pricipe geluk heeft dat ik nog thuis woon (ik studeer, dus de kans dat ik op kamers gezeten zou hebben is vrij groot), en dat sex met een jongen op je 18e niets ongezonds of vreemds is (niet dat we nog geen sex gehad hebben). Mijn moeder gaat er met hem over praten, dus ik hoop dat hij naar haar luistert (als is 'ie vrij koppig)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 13:54
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef op 09-01-2004 @ 13:50:
Hij vindt het moeilijk om je los te laten en ik denk dat hij bang is dat je zwanger raakt als alleen met hem daar bent en hij niet meer de controle er over heeft.
als we hier in nederland sex hebben is hij er ook niet bij hoor
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:18
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Ik zou wachten totdat je vader er met je moeder over gepraat heeft...
__________________
I love Michael 4-ever!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:23
Verwijderd
Ik had anderhalve week met mijn ex toen mijn vader zelf voorstelde om haar mee te nemen (nu ging er ook een lange geschiedenis aan vooraf waardoor het niet zomaar het eerste en beste meisje was)
Haar ouders maakte ook geen problemen

Was 16 toen btw, zij was 17
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:10
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
lareno schreef op 09-01-2004 @ 13:54:
als we hier in nederland sex hebben is hij er ook niet bij hoor
ja dat weet ik wel, maar ouders zijn echt doodsbang dat hun dochter zwanger raakt
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:41
Verwijderd
Ik heb net tussen neus en lippen door gevraagd aan mijn vader of hij het er al met mijn moeder over gehad heeft (ik wist allang dat dat niet zo was, maar dan kon ik het tenminste ter sprake brengen). Hij vroeg waar we dan naartoe wilden. Ik zei dat we dat niet wisten, dat ik eerst toestemming wilde hebben, maar dat ik het wel redelijk snel moest weten, omdat we graag willen boeken enzo.
Het lijkt iig alsof het al niet meer zo'n vastberaden "nee!" is. Misschien dat hij inderdaad aan het idee moest wennen, maar helemaal zeker ben ik er nog niet van...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-01-2004, 15:59
Verwijderd
ehh maar jij bent volwassen ( althans volgens de kalender ) dus jij hoeft hem helemaal niks te vragen, je gaat gewoon.
Daar moet hij maar mee leren leven, en uiteindelijk als je uit huis gaat wonen zal hij ook daar mee moeten leren leven.



( niet dat ik wil stoken hoor, maar zo liggen de feiten, vanaf je 18e ben je volwassen, ergo hoef jij geen toestemming te vragen of je op vakantie mag)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 16:01
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik denk dat hij wel bijdraaid als ie nu al minder erg reageert
en idd mamas hebbe vaak grote invloed op papas
en je bent 19 komop zeg als je nou 15 was ok dan had ik me nog voor kunnen stellen dat hij voet bij stuk zou houden maar als 19jarige denk ik dat je t vast wel wint
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 16:09
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Wat een lastige situatie...ik snap ook niet echt waar je vader zich mee bemoeit! Je bent 18 (tegen de tijd dat je gaat zelfs 19), dus je kan en mag toch gewoon je eigen beslissingen nemen? Misschien dat je, mocht je vader nee zeggen, gewoon tegen hem zegt "Ik ben oud genoeg om dat zelf te bepalen, liever was ik gegaan als jij het ook leuk voor me vond, maar gaan doe ik sowieso. Je kan me toch niet meer tegenhouden" (of een iets vriendelijkere variant hiervan ).

Succes!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 17:39
Mindfields
Mindfields is offline
Vraag anders of zijn ouders de jouwe bellen?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 17:48
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 09-01-2004 @ 15:59:
ehh maar jij bent volwassen ( althans volgens de kalender ) dus jij hoeft hem helemaal niks te vragen, je gaat gewoon.
Daar moet hij maar mee leren leven, en uiteindelijk als je uit huis gaat wonen zal hij ook daar mee moeten leren leven.



( niet dat ik wil stoken hoor, maar zo liggen de feiten, vanaf je 18e ben je volwassen, ergo hoef jij geen toestemming te vragen of je op vakantie mag)
dat is feitelijk gezien wel zo, maar als ik zo ga doen, zal dat a) de relatie tussen mij en mijn vader niet echt positief beinvloeden en b) zou hij het mij ook lastiger kunnen maken. Maar goed, als het de laatste mogelijkheid zou zijn zou het inderdaad kunnen.

Maar hij is aan het bijdraaien, ik merk het
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 18:00
Fa Sai
Fa Sai is offline
Nou, mijn ouders deden gelukkig niet moeilijk toen ik vorig jaar (toen was ik ook 19 en had ik bijna een jaar met mijn vriend) op vakantie wilde met mijn vriend. Ze vonden het allang best dat ik eindelijk zelf mijn vakantie betaalde , beter voor hun portemonnee dan als ik met hun mee zou zijn geweest!
Maar ja, ik kan jouw vader ook best wel begrijpen hoor, hij wil niet dat jij zo snel volwassen wordt, en hij weet best dat jullie daar aan sex gaan doen, en daar wil hij zeg maar geen indirecte toestemming voor geven.
maar ja, je bent 18, en je mag dus alles doen zonder toestemming.
Dus als ik jou was zou ik gewoon gaan, maar proberen je vader ervan te overtuigen dat er geen echt gekke dingen gebeuren, en dat je het prettiger zou vinden als je gaat met zijn toestemming dan zonder.
Veel succes.
__________________
negatrippen kan best lekker zijn... mai pen rai
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 19:53
Buffy
Buffy is offline
ik ben voor et eerst met een vriendje op vakantie geweest toen ik net 15 was. eerst zou ik niet mee, maar toen hij eenmaal op de camping zat gingen we elkaar toch een beetje heel erg missen; waarop mijn ouders me een week later naar die camping hebben gebracht. het jaar daarop ging ik (met datzelfde vriendje) gewoon mee.

dit jaar had ik nog geen 4 maanden met mijn huidige vriend, ik had er thuis al wel over gesproken dat ik graag meewou naar oostenrijk. ik mocht wel mee van mijn beide ouders.
later heeft mn vriend et nog een keer gevraagd of ze het goed vonden dat hij me meenam, dat waardeerden mijn ouders erg.
dit jaar willen we weer samen op vakantie, ik zie geen problemen qua ouders.
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd vakantie met vriend
marloesio1
3 11-02-2014 16:33
Liefde & Relatie Op vakantie met je lief
TOMMYHILFIGERRR
30 22-04-2012 16:00
Liefde & Relatie Ouders laten me niet op vakantie gaan met vriendje
xx-Joyce-xx
42 16-08-2011 23:24
Liefde & Relatie Op vakantie met je ex
gurl19
59 12-03-2007 10:36
Liefde & Relatie Op vakantie met ouders
tinklebell
51 25-12-2004 16:21
Liefde & Relatie Op vakantie met mijn vriendje verstandig?
miekmuis
6 12-02-2003 18:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.