Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2002, 19:23
Verwijderd
Ik vind dat er op 4VWO gekozen mag worden of je Frans of duits neemt. Alle twee mag ook als je je daar goed bijvoelt . Met deze vakken ga je als je de profielen NT, NG, EG toch niks doen. Ze zeggen dat je voor je studie frans en duits moet kunnen lezen. Bij duits kan ik het me nog wel voorstellen, veel duitse onderzoekers. Maar bij Frans..
Of vergis ik me daar erg in?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2002, 17:36
noraly
noraly is offline
ik vind van niet.
Er moet toch wel iets van verschil zijn tussen het vwo en de havo. En frans is net zo belangrijk als duits veel boeken rapporten of wat voor teksten dan ook worden net zo goed in het frans geschreven als in het duits. Er zijn net zo goed franse onderzoekers als duitse onderzoekers.

En zo heel veel 'last' heb je niet van dat ene uurtje extra taal (bij mij op school dan)die paar studielast uren kunnen er ook nog wel bij. tis weer eens wat anders dan de hele dag sk, na of wi
vind ik dan....

Nora
(zelf doe ik 5 vwo N&T met bio 1 & informatica)
__________________
alles wat je zegt kan en zal ooit tegen je gebruikt worden!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 13:35
Seneca
Seneca is offline
Frans komt ook zeker wel voor, maar het ligt een beetje aan je studie. Ook al komt het niet vaak voor, er wordt wel van je verwacht dat je het kunt lezen, want echt niet alle belangrijke boeken/artikelen worden (meteen) vertaald, dus dan heb je een probleem. Bovendien zijn de Franstaligen heel dichtbij. En ik weet niet of je een Fransman ooit Engels hebt horen spreken...maar ik verzeker je dat je in zo'n geval zou willen dat je Frans kon praten.
__________________
Nunquam parum est quod satis est.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 15:39
dingel
dingel is offline
Frans heb je niet zozeer nodig. Ik liep daar zelf ook tegenaan, maar bij de studies waar ik heb geïnformeerd (rond de natuurstream en ook rond antropologie)was dat totaal niet belangrijk. 15 studies. het betrof vooral Engels, en een heel klein beetje Duits

Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 10:43
Klaaske
Klaaske is offline
waarom is het zo raar dat je ook frans krijgt?Wij (C&M-ers) krijgen toch ook verplicht ANW terwijl wij daar NOOIT iets mee gaan doen? Ik vind de tweede fase sowieso slecht geregeld bij dit soort dingen. Maar waarom zou je de mooiste taal ter wereld niet meer willen hebben?????
__________________
Wat als ik Wijnand niet had.......
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Frans of Duits?
ILiveLaughLovex
8 06-04-2013 16:21
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stereotypen betreffende keuze Frans of Duits
Starbucks-
7 09-10-2012 21:00
Studeren Frans of Duits???
Verwijderd
14 22-12-2010 16:09
Algemene schoolzaken keuze frans of duits?
Verwijderd
38 30-11-2009 12:23
Studeren Profielkeuze: C&M of N&G?
Emma2812
9 08-11-2008 11:54
Studeren Frans of Duits?
babbelientje
3 09-06-2008 10:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.