Oud 29-01-2017, 04:19
Wout130503
Wout130503 is offline
Ik heb dus gym op school, en ja, 15 jaar geleden is hier ook al een topic over gemaakt, maar ik wil het nu zelf ook doen.

Maar goed, ik heb dus gym op school, en, ik zat me af te vragen, wat vinden JULLIE ervan?

Ik vind het VERSCHRIKKELIJK, want aangezien ik in de 2de zit, denkt die leraar gym meteen dat ik 10 meter omhoog kan klimmen op een touw, dat ik 10 keer over en heen kan zwaaien met het touw, dat ik terwijl ik aan het sportraam hang, 30 keer mijn benen kan strekken.... (En hij doet zelf geen zak, alleen ons commanderen)

Hoe zit dat met jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2017, 11:09
smthsmth
smthsmth is offline
Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind gym ook echt vreselijk. Het is nutteloos. Als je wil sporten ga je toch naar een sportschool? Onze gymdocent doet gewoon niks. Hij legt het heel vaag uit en hij verwacht dat je alles goed doet.
Gym is zo'n vak waar je of goed in bent of niet. Er is niet veel te leren. En dat het verplicht is, vind ik belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2017, 13:23
Wout130503
Wout130503 is offline
Citaat:
Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind gym ook echt vreselijk. Het is nutteloos. Als je wil sporten ga je toch naar een sportschool? Onze gymdocent doet gewoon niks. Hij legt het heel vaag uit en hij verwacht dat je alles goed doet.
Gym is zo'n vak waar je of goed in bent of niet. Er is niet veel te leren. En dat het verplicht is, vind ik belachelijk.
Bij ons ook, in het begin MOETEN we altijd 7 rondjes rond het veld lopen, in het begin van elke gymles. Hij legt het ook superslecht uit, en als je gymleraar wil worden, is een van de belangrijkste regels dat je wat je gaat doen DUIDELIJK kan uitleggen.

Mijn gym - leraar samengevat:

Een commandant van het leger die denkt dat we de conditie van Arnold Schwarzenegger hebben en alles meteen kunnen wat hij ons op commandeert.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2017, 15:05
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Klinkt alsof het jullie allebei goed zou doen, een beetje huiswerk te doen voor gym. Dan wordt het vanzelf leuker.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2017, 16:04
Wout130503
Wout130503 is offline
Citaat:
Klinkt alsof het jullie allebei goed zou doen, een beetje te doen voor gym. Dan wordt het vanzelf leuker.
Euh... Pardon? Gym is kut, waarom is het er zelfs
Met citaat reageren
Oud 29-01-2017, 16:05
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Omdat het goed voor je is te bewegen, in teams te spelen en je grenzen op te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2017, 16:20
Wout130503
Wout130503 is offline
Citaat:
Omdat het goed voor je is te bewegen, in teams te spelen en je grenzen op te zoeken.
Als je klasgenoten van die apen zijn die met alles lachen wat je niet kan EN Als je nog eens een kut leraar hebt, dan zou je gym ook haten.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2017, 17:03
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh ik haatte gym ook. Maar het is wel goed voor je.
Het is heel stom dat je klasgenoten je uitlachen, maar laten we eerlijk zijn: dat ligt aan je klasgenoten, niet aan de les.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2017, 17:25
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Hey stom? Dat is het leukste wat er is. Even niet zitten in die lokalen en lekker bewegen. Gym was het enige vak wat ik leuk vind op school.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2017, 21:17
Wout130503
Wout130503 is offline
Citaat:
Hey stom? Dat is het leukste wat er is. Even niet zitten in die lokalen en lekker bewegen. Gym was het enige vak wat ik leuk vind op school.
Ja, maar wij doen meestal dingen die echt NIET leuk zijn, + de kamer, de spullen, en de klasmensen ruiken allemaal naar zweet na de les. En de leraar? Die niet. Die staat daar alleen maar ons bevelen op te geven. Dus ehh, ja. Je snapt me wel, hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2017, 21:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wil je onze meningen horen, zoals je topictitel vraagt, of wil je ons overtuigen van jouw mening?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2017, 00:24
Wout130503
Wout130503 is offline
Citaat:
Wil je onze meningen horen, zoals je topictitel vraagt, of wil je ons overtuigen van jouw mening?
Ik wil jullie mening.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2017, 00:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
De uitvoering van gymlessen is niet altijd even goed, maar ik denk dat het best goed is dat gym gegeven wordt.

Beweging is goed voor je, maar niet alle ouders stimuleren dit. Ook zijn er gezinnen die simpelweg geen geld hebben voor sportclubs of een abonnement op de sportschool. Dat kinderen uit die gezinnen ook gewoon kunnen sporten met goede materialen lijkt me een goede zaak.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-02-2017, 17:21
Wout130503
Wout130503 is offline
Citaat:
De uitvoering van gymlessen is niet altijd even goed, maar ik denk dat het best goed is dat gym gegeven wordt.

Beweging is goed voor je, maar niet alle ouders stimuleren dit. Ook zijn er gezinnen die simpelweg geen geld hebben voor sportclubs of een abonnement op de sportschool. Dat kinderen uit die gezinnen ook gewoon kunnen sporten met goede materialen lijkt me een goede zaak.
Toch vind ik dat het best wel weg mag, ik bedoel, als je leraar nog IETS deed, inplaats van daar als een commandant te staan, dan zou ik het nog wel een beetje leuk vinden
Met citaat reageren
Oud 01-02-2017, 18:55
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Wat vind jij dan dat de gymleraar moet doen?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2017, 19:15
Wout130503
Wout130503 is offline
Citaat:
Wat vind jij dan dat de gymleraar moet doen?
Nou, het duidelijk uitleggen en het ook voordoen als iemand zegt dat hij het niet snapt
Met citaat reageren
Oud 05-02-2017, 09:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Toch vind ik dat het best wel weg mag, ik bedoel, als je leraar nog IETS deed, inplaats van daar als een commandant te staan, dan zou ik het nog wel een beetje leuk vinden
Heb je problemen met het concept "verplichte gymlessen" of vooral met de invulling die jouw school daar aan geeft in combinatie met jouw gymleraar?
Dat is namelijk een totaal andere discussie
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-02-2017, 20:23
The-Hunter
The-Hunter is offline
Wij hebben wel een leuke docent. Maar het is niet mijn vak. Allemaal nutteloze opdrachten en rondjes rennen. Als ik dat wil doen ga ik wel op een sport.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2017, 18:18
Wout130503
Wout130503 is offline
Citaat:
Heb je problemen met het concept "verplichte gymlessen" of vooral met de invulling die jouw school daar aan geeft in combinatie met jouw gymleraar?
Dat is namelijk een totaal andere discussie
Met dat het verplicht is. Ik bedoel, als het gewoon is voor stinkende kleren te krijgen dan mocht het van mij ZEKER wegvallen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2017, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Hey stom? Dat is het leukste wat er is. Even niet zitten in die lokalen en lekker bewegen. Gym was het enige vak wat ik leuk vind op school.
Fijn voor je. Voor mij was het een nachtmerrie en ik lag nachten lang te plotten en te schemen hoe ik er onderuit kon komen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2017, 21:57
Wout130503
Wout130503 is offline
Citaat:
Fijn voor je. Voor mij was het een nachtmerrie en ik lag nachten lang te plotten en te schemen hoe ik er onderuit kon komen.
Waarom vond jij het niet leuk?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2017, 16:05
badassbabe
badassbabe is offline
Citaat:
Bij ons ook, in het begin MOETEN we altijd 7 rondjes rond het veld lopen, in het begin van elke gymles. Hij legt het ook superslecht uit, en als je gymleraar wil worden, is een van de belangrijkste regels dat je wat je gaat doen DUIDELIJK kan uitleggen.

Mijn gym - leraar samengevat:

Een commandant van het leger die denkt dat we de conditie van Arnold Schwarzenegger hebben en alles meteen kunnen wat hij ons op commandeert.
oke maar dat ligt dan aan wat voor leraar je hebt. die van ons is kei chill en we mogen meestal zelf kiezen wat we doen behalve als we iets voor punt moeten doen maar da is maar 10x ofzo. en als je gym hebt hoef je ff niet te denken aan HW of heel lang luisteren in een les, je kan gewoon dingen gaan doen!

Dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2017, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Waarom vond jij het niet leuk?
Omdat ik het niet leuk vond. Vind jij alles leuk wat er bestaat?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2017, 18:57
Joopie1900
Joopie1900 is offline
Citaat:
Omdat ik het niet leuk vond. Vind jij alles leuk wat er bestaat?
Azijn weer in de aanbieding of wat...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2017, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Azijn weer in de aanbieding of wat...
Ik denk dat je moeder op me af heeft gegeven vannacht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2017, 20:50
Verwijderd
Serieus though, wth is er zuur aan die reactie?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2017, 02:41
Joopie1900
Joopie1900 is offline
Je moeder grappen, grow up kid.
Heel nors kreeg bijna medelijden...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2017, 03:34
Verwijderd
Citaat:
Je moeder grappen, grow up kid.
Heel nors kreeg bijna medelijden...
Geef antwoord zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2017, 09:24
Verwijderd
Wij kregen de eerste twee jaar nog wel "echt" gymles, daarna was het bijna altijd dat we een bal kregen en gingen voetballen terwijl de gymleraar wat anders ging doen. Ik vind voetballen leuk dus vond dat prima. Maar echt effectieve tijdsbesteding was het niet. Je zag dat "mensen" (in de praktijk, hoe typisch ook: de meisjes) die niet wilden voetballen gingen kletsen langs de kant.

Niet helemaal on topic maar misschien wel interessant: Ik heb familie in Australië. Daar is sporten op school een groter ding, met echt schoolteams in verschillende sporten (cricket, rugby, Australian rules - mijn neefje zit in het schoolteam van Aussie rules ) en prestigieuze strijd tussen scholen. Tegelijkertijd is daar iets opmerkelijks aan de hand. In grote delen van de grote steden zijn kinderen van Aziatische komaf de grootste groepering. Aziatische immigranten, vaak welgesteld want anders kom je Australië niet in, krijgen (nog?) relatief meer kinderen dan Westerse immigranten en families die al meer generaties in Australië zijn. De ouders zijn ook cultureel geneigd om zich intensief met school te bemoeien. Versimpeld gezegd: voor die ouders tellen vooral, zo niet alleen, de exacte vakken. Taal is ook nog wel handig maar de rest hoef je toch niet op school te leren? Zeker sporten vinden ze complete onzin. Je ziet daar dus dat bij scholen met een lange historie (naja, voor Australische begrippen dan ) in sporten opeens op een oudervergadering sport op school wordt weggestemd.

Ik sta daar dubbel in. Ik denk dat sporten in teamverband waardevol kan zijn voor kinderen, maar ik betwijfel of scholen dat goed genoeg kunnen aanleren, al lijken ze dat in Australië beter te doen dan in Nederland. Van de andere kant geef ik ergens de Aziatische ouders gelijk; als je wilt sporten, doe je dat toch lekker buiten school om? Als ik kijk naar mijn eigen gymles, dat was compleet nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2017, 19:03
Verwijderd
Ik denk dat je ze de keus moet geven en vooral niet moet beslissen dat X niet kan omdat Y of vice versa. Maar gewoon niet dwingen. Ik fietste verdomme 10km per dag naar school en 10km terug en had een krantenwijk en deed aan tafeltennis 3x in de week. Waarom zou ik in godsnaam nog op school moeten sporten.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2017, 22:49
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hoeven kinderen die drietalig opgroeien ook geen taal te leren op school?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2017, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Hoeven kinderen die drietalig opgroeien ook geen taal te leren op school?
Niet te vergelijken.

Als kinderen thuis een ouder hebben die docent Nederlands is die ze de taal goed genoeg geleerd heeft om te voldoen aan de eisen die gesteld worden door de overheid c.q. het examen succesvol af zouden kunnen leggen dan lijkt het mij evident dat het overbodig is die kinderen nog Nederlands te leren.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2017, 07:29
Verwijderd
Ze hoeven daar niet eens een docent Nederlands als ouder voor te hebben, als ze kunnen bewijzen door middel van toetsing dat ze voldoen aan de eisen dan is het wat mij betreft prima.

LO is daarnaast ook nog eens geen examenvak.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2017, 07:50
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nouja, ik weet niet of ik het logisch vind dat beheersing van de moedertaal wel belangrijk is en beheersing van je lichaam niet volgens het curriculum.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2017, 16:31
Verwijderd
Ik wel. En ik doe lekker een beroep op m'n eigen autoriteit in het onderwijs en hoe ik het ervoer als nerd.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2017, 08:23
Verwijderd
Wat heeft moedertaal er mee te maken? Ik heb geen dag in mijn leven in het land van mijn moeder op school gezeten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-07-2017, 00:33
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wat heeft moedertaal er mee te maken? Ik heb geen dag in mijn leven in het land van mijn moeder op school gezeten.
Wat is dat nu weer voor loze opmerking in een discussie over schoolcurriculum?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2017, 00:59
Verwijderd
Citaat:
Wat is dat nu weer voor loze opmerking in een discussie over schoolcurriculum?
Daar begon je toch zelf over
Met citaat reageren
Oud 09-07-2017, 01:45
P to the im
Avatar van P to the im
P to the im is offline
Citaat:
Ik heb dus gym op school, en ja, 15 jaar geleden is hier ook al een topic over gemaakt, maar ik wil het nu zelf ook doen.

Maar goed, ik heb dus gym op school, en, ik zat me af te vragen, wat vinden JULLIE ervan?

Ik vind het VERSCHRIKKELIJK, want aangezien ik in de 2de zit, denkt die leraar gym meteen dat ik 10 meter omhoog kan klimmen op een touw, dat ik 10 keer over en heen kan zwaaien met het touw, dat ik terwijl ik aan het sportraam hang, 30 keer mijn benen kan strekken.... (En hij doet zelf geen zak, alleen ons commanderen)

Hoe zit dat met jullie?
Gym zoals ik gym had op de middelbare school vind ik niks. Rondjes rennen, speerwerpen, verspringen (in dat vieze zand waar al 100 katten hebben gepoept), en voetballen .
Op het ROC hebben we ook sport, en daar kun je kiezen tussen bijvoorbeeld skiën/snowboarden, trampoline springen, bmxen/mountainbiken, zwemmen en nog een paar dingen. Dát vind ik dan wel weer leuk om te doen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2017, 00:40
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Daar begon je toch zelf over
Maar het curriculum met Nederlands is toch bedacht met kinderen die Nederland als moedertaal hebben in het achterhoofd? Een voorbeeld van iemand die Nederlands niet als moedertaal heeft is geen relevant voorbeeld als het om die curriculumvorming gaat dus.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2017, 08:19
Verwijderd
Citaat:
Wat is dat nu weer voor loze opmerking in een discussie over schoolcurriculum?
Jij begint over moedertaal

Citaat:
Maar het curriculum met Nederlands is toch bedacht met kinderen die Nederland als moedertaal hebben in het achterhoofd?
Nee, met kinderen die in Nederland wonen in het achterhoofd.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2017, 18:25
Darrell
Darrell is offline
Ik vind het een goede zaak, mensen bewegen veel te weinig.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2017, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het een goede zaak, mensen bewegen veel te weinig.
Nederlanders bewegen juist relatief veel, het aantal fietstrips neemt nog steeds toe.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2017, 07:17
Darrell
Darrell is offline
Citaat:
Nederlanders bewegen juist relatief veel, het aantal fietstrips neemt nog steeds toe.
Dat zou kunnen, geen idee. Maar er is ook erg veel overgewicht, ook bij jonge kinderen. Ik vind dit een goede manier om in ieder geval met sport in aanraking te komen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2017, 07:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat zou kunnen, geen idee. Maar er is ook erg veel overgewicht, ook bij jonge kinderen. Ik vind dit een goede manier om in ieder geval met sport in aanraking te komen
Mee eens, zeker wanneer er thuis weinig geld is voor of interesse is in sport. Dan is het goed dat hier op school gelegenheid voor is.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-07-2017, 19:41
Verwijderd
http://www.nu.nl/lifestyle/4496172/o...-neemt-af.html
http://www.allesisgezondheid.nl/nieu...n-nederland-af

Dat betekent alleszins niet dat mensen op hun lauweren kunnen blijven rusten maar die twee uurtjes LO per week helpen echt niet.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2017, 19:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom helpen die uurtjes niet, Bas?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-07-2017, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Waarom helpen die uurtjes niet, Bas?
100 minuten waarvan een minstens 15 verloren gaan door omkleden en douchen, terwijl je een uur per dag actief moet bewegen. En hoeveel tijd daarvan doe je echt iets?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2017, 21:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
100 minuten waarvan een minstens 15 verloren gaan door omkleden en douchen, terwijl je een uur per dag actief moet bewegen. En hoeveel tijd daarvan doe je echt iets?
Ik fietste elke dag 10 minuten naar school en weer 10 minuten terug. Dat is zo'n 100 minuten per week. Plus elke week een uurje judo. Dan zat ik op 160 minuten sport per week. Zelfs als er van de 100 minuten gymles maar 80 overblijven is dat toch al een toename van 50% ten opzichte van de tijd die ik anders zou bewegen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-07-2017, 01:38
Verwijderd
Citaat:
Ik fietste elke dag 10 minuten naar school en weer 10 minuten terug. Dat is zo'n 100 minuten per week. Plus elke week een uurje judo. Dan zat ik op 160 minuten sport per week. Zelfs als er van de 100 minuten gymles maar 80 overblijven is dat toch al een toename van 50% ten opzichte van de tijd die ik anders zou bewegen.
Ja. Je bewoog dus gewoon niet genoeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het is alsof ik niet leef!
Dreamer1234
21 15-11-2016 09:32
Algemene schoolzaken Klacht indienen tegen leraar wegens het buiten laten gymmen
napoleonzuurtje
10 01-09-2012 13:22
Psychologie Asperger [autisme] of niet?
PapaRoach<3
48 03-02-2009 16:23
Algemene schoolzaken niet meegymmen
miss sunshine1986
201 15-09-2003 13:34
Algemene schoolzaken school moet meer aandacht besteden aan spelling
Verwijderd
15 21-04-2002 17:59
Algemene schoolzaken vinden jullie dit terecht?
DJ Incompetent
7 19-12-2001 15:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.