Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2007, 17:19
Verwijderd
Die heb je daar dus niet.

Na enige tijd rondgezworven te hebben op allerlei uithoeken van het internet heb ik dan ook iets té veel filmpjes gezien van gestoorde Chinezen die voor de grap katten wurgen en er animated gifjes van maken, gestoorde Japanners die gaan zitten neuken in een badkuip zonder water, gevuld met levende spartelende goudvissen, retards die hun huisdier in de fik zetten en aanhangers van het zogenaamde 'crushfetish' die er seksueel plezier in zien om op levende dieren te gaan stampen, meestal kittens of puppies omdat daar makkelijk aan te komen valt.

Ik zal geen links posten, want ik gok dat de mental pictures an sich al gruwelijk genoeg zijn.

Mijn vraag is nu, weet iemand van een dieren(rechten)organisatie die specifiek gericht is op het invoeren van (meer) (wetten voor) dierenbescherming in China en Japan? Ik vind het echt verschrikkelijk en nog verschrikkelijker zou zijn als er niets aan gedaan wordt. Als individu in een Westers land begin je er vrij weinig tegen, behalve allround afkeuring waar je verder niets mee bereikt, dus ik wil lid worden van iets dat het tegenwerkt, om op z'n minst íets van een tegenstem te geven.

(Ik zal dit ook op enkele andere fora posten, als ik iets weet dan zal ik het hier wel vermelden voor mensen die ook lid zouden willen worden van zoiets.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2007, 12:18
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline


Ik heb helaas ook nooit over beschermingsorganisatie gehoord daar. Waarschijnlijk zal het zich ook niet tot alleen China en Japan beperken.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 13:43
Verwijderd
in principe vinden dit soort dingen ook plaats in europa (hoewel niet zo ziekelijk, maar japanners hebben geloof ik ook heel andere culturele taboes dan wij, te zien ook aan japanse speelfilms), in spanje bijvoorbeeld zijn zo veel zwerfhonden en katten... en geen dierenbescherming. terwijl dat zo dicht bij huis is!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 17:25
deoxyribose
deoxyribose is offline
Zijn sommige van die filmpjes niet gewoon nep though? Zoals die mailtjes over die zgn bonsai-kittens die een tijdje geleden de ronde deden... En tja...ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit algemeen geaccepteerde bezigheden zijn in China en Japan, zijn denk ik eerder uitwassen...hoewel zij(Chinezen en Japanners) wel heel anders tegen dieren en dierenbescherming aankijken dan Westerlingen...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 17:57
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 18:06
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 29-01-2007 @ 18:25 :
Zijn sommige van die filmpjes niet gewoon nep though? Zoals die mailtjes over die zgn bonsai-kittens die een tijdje geleden de ronde deden... En tja...ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit algemeen geaccepteerde bezigheden zijn in China en Japan, zijn denk ik eerder uitwassen...hoewel zij(Chinezen en Japanners) wel heel anders tegen dieren en dierenbescherming aankijken dan Westerlingen...
Hmja, ik kan je er van verzekeren dat het er behoorlijk echt uitziet en ook behoorlijk echt klikt. Eventueel kan ik je PM'en als ik toevallig weer iets naars tegenkom, maar ik beloof niks want ik vermijd het doorgaans omdat ik er echt volkomen naar van word, dus ik ga er niet expres naar op zoek.

En het zal ongetwijfeld tuig zijn dat het doet, maar 't punt is dat je in Nederland niet even wat kittens kan gaan wurgen voor de webcam om het filmpje op YouTube te zetten. Terwijl dat in (bijvoorbeeld) Japan wel kan, omdat niemand het echt als dierenmishandeling of iets negatiefs ziet, ofzo. Ik snap de gedachte er achter ook niet zo goed, eigenlijk, maar er kraait geen haan naar in ieder geval. Het is niet illegaal. En kennelijk ook niet echt afkeuringswaardig.

@ Broeder: Nja, heel Azië is geen toonbeeld van voorbeeldige omgang met dieren, maar goed, dat is het Westen ook niet. Het zal wel iets te maken hebben met technische/economische vooruitgang, als je bezig moet zijn met AIDS overleven en water zoeken dan heb je geen tijd om domme kutfilmpjes te maken en die op internet te verspreiden. (Alhoewel je dan natuurlijk met andere dingen zit, zoals jacht op beschermde dieren enzo. HET IS OOK NOOIT GOED )

@ sterrenmeisje: Er worden wel honden uit Spanje gehaald, van die 'adoptie'-organisaties voor honden en katten. Er was hier een tijdje terug zelfs een forumster die een hondje had gered uit Spanje. En verder zijn er wel dierenrechtenorganisaties die voor gratis sterilisatie etc zorgen, geloof ik, dus er wordt wel iets aan gedaan. Voor zo ver ik weet heb je in China en Japan dus gewoon helemáál geen dierenbescherming, geen enkele wet die dierenmishandeling verbiedt, geen wettelijke richtlijnen voor vervoer en slachten van beesten, etc. Dus nee, het is er vast geen algemeen geaccepteerde bezigheid om konijnen dood te trappen, maar het mág wel. Ik weet niet hoe ontwikkeld de vlees- en zuivelindustrie is in die landen maar zonder enige vorm van controle van het dierlijk welzijn lijkt me dat ook bijzonder slecht geregeld.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 18:07
Verwijderd
Citaat:
suvórov schreef op 29-01-2007 @ 18:57 :
[afbeelding]
Wat moet het voorstellen?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 20:42
Verwijderd
een protesterende japanner
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 07:34
Verwijderd
Gave Japanner, dan Ik vermoedde al zoiets maar het ziet er niet uit als een demonstratie dus ik vatte het niet.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 14:31
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 29-01-2007 @ 18:25 :
Zijn sommige van die filmpjes niet gewoon nep though? Zoals die mailtjes over die zgn bonsai-kittens die een tijdje geleden de ronde deden...
Die bonsaikatten waren inderdaad gewoon een grap van een paar Nederlanders.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 20:56
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 29-01-2007 @ 19:07 :
Wat moet het voorstellen?
(de foto die die vent vast heeft) --> Dat was geloof ik een campagne waarin Sophie Ellis Bextor mee deed, t was iets in de richting van "hier is de rest van je bont jas..".
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.