Oud 12-12-2017, 21:46
gavin1311
gavin1311 is offline
Hallo,

Ik zit momenteel in vwo 6 en ik moet dus dit schooljaar mijn studie kiezen. Ik twijfel echter heel erg tussen biologie en geneeskunde (biologie aan de UvA, geneeskunde aan de VU). De studie biologie lijkt mij heel leuk aangezien dit niet alleen mijn favoriete vak op de middelbare school is, maar de onderwerpen die aan bod komen mij ook interesseren. Wat mij tegenhoudt is echter wat je later allemaal kan doen na een studie biologie. Ik heb gekeken welke richting de meeste studenten opgaan na deze studie en dit spreekt mij dan niet zo sterk aan. Bij geneeskunde daarentegen vind ik dokter worden erg leuk en boeiend. De onderwerpen die aan bod komen bij deze studie vind ik ook super interessant, maar deze studie duurt en veel langer, blijkt zwaarder te zijn en heeft een numerus fixus.

Wat raden jullie aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2017, 22:03
Ben Strik
Ben Strik is offline
Doe wat je leuk vindt, dan maakt het minder uit of de studie zwaarder is. Wat numerus fixus betreft heb ik geen aanbevelingen over.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2017, 23:36
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Evt kun je ook voor beide inschrijven als geneeskunde je voorkeur heeft. Als je dan ingeloot wordt moet je gewoon zorgen dat je je voor 1 september weer uitschrijft voor biologie.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2017, 14:34
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als je dokter wil worden dan zou ik voor geneeskunde gaan. Je moet op tijd met de voorbereiding beginnen want ze doen tegenwoordig aan decentrale selectie. Zo zwaar is de studie nou ook weer niet hoor, het is vooral dat je tijdens je master veel en lang stage moet lopen. De bachelor lijkt best veel op een reguliere studie.
Als het beroep bioloog je niks lijkt, zou ik in ieder geval niet aan die studie beginnen.
Heb je ook al gekeken naar studies als biomedische wetenschappen, technische geneeskunde en dat soort studies? Dokter worden is niet de enige carrière optie in de medische hoek!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Geneeskunde ingangsexamen
rxm12
1 09-11-2017 12:32
Studeren Biologie of toch niet?
xilonkaa
2 06-11-2012 17:50
Algemene schoolzaken Studiekeuze NG/NT ivm geneeskunde
Lizcake
11 18-04-2012 12:50
Studeren Psychobiologie of Geneeskunde?
Rogier.
7 01-01-2010 20:24
Studeren Studenten Diergeneeskunde en/of Geneeskunde: ervaringen/opinies?
Mirae
16 05-12-2009 17:55
Algemene schoolzaken 'Parkeer'studie na uitloting Geneeskunde
Trebbor
40 04-05-2004 20:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.