Oud 16-01-2018, 18:54
anogspam
anogspam is offline
Hi,
ben hier anoniem om raad te vragen idk hoe ik hier kom maar nu ik er toch ben zou ik graag advies willen;

"Lastig leven"
Hou persoonlijk niet van overdrijven maar zo kan je het wel zeggen denk.
Ik heb sinds mijn 4de gescheiden ouders en zowel een stiefpa en een stiefma en laten we zeggen dat ik sindsdien nooit meer een fijn thuisfront gekend heb waardoor ik wel wat support in mijn leven kan gebruiken maar alle motivatie voor al mijn doelen en ambities uit mezelf moet halen. Ik zal het thuisverhaal achterwege houden. Maar hoe dan ook ik ben nu 18 en ze willen me weg hebben dat blijkt vanuit alles, enne ik weet me nu geen raad. Ik ben buiten thuisom overal gelukkig en doe me ding maarja thuis zit me hele leven me al in de weg... Is het tijd om een kamer te zoeken? Geld daaraan te verspillen ookalwel ik andere doelen heb met mn geld? Of moet ik thuis blijven daar waar ik mezelf maar sterk moet houden?...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2018, 19:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
"Geld verspillen", maar is het wel verspilling als jij geld investeert in andere woonruimte en dus in je eigen welzijn?

Waar spaar je voor, dan je zo graag thuis wil blijven wonen dat dat het waard is?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-01-2018, 23:47
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Als je zo ongelukkig wordt van thuiswonen lijkt me het een prima plan om een beetje rond te kijken voor een geschikte kamer. Ja, het is duur, maar sinds ik niet meer bij mijn ouders woon is mijn psychische gezondheid enorm toegenomen en dat vind ik die huur per maand echt dubbel en dwars waard.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2018, 08:10
Verwijderd
In het algemeen denk ik sowieso dat het wel goed is voor mensen om rond jouw leeftijd het huis te verlaten en op zichzelf te gaan wonen. Moet iedereen natuurlijk zelf weten verder en het is echt geen keiharde regel die altijd geldt. Maar als je thuis niet echt gelukkig bent, dan lijkt het me een heel simpele keuze. Wegwezen daar.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2018, 11:45
Ben Strik
Ben Strik is offline
Misschien kan je kijken, als geld een dingetje is voor jou, om samen met een vriend/vrienden een kamer te huren.
__________________
Und Jetzt?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2018, 15:03
Verwijderd
Ga het huis uit en bouw je eigen leven op! Het zal je goed doen. En dan is het geen geldverspilling. Ook al was je thuis wel goed, is het heel gezond om op jouw leeftijd op jezelf te gaan wonen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2018, 14:59
anogspam
anogspam is offline
Bedankt allemaal, ik heb het er met mn grootouders over gehad (bij hun ben ik wel welkom) en ik trek bij hun in tot ik een eigen appartement vind waar ik samen met 2 vrienden ga wonen, de beslissing is gemaakt heel erg bedankt. Voor de gene die zich afvroegen wat me tegen hield (financieel) ik wil graag een motor + rijbewijs en ik ga deze zomer met dezelfde vrienden naar Japan wat ook een duur iets is en veel gaat kosten, we mogen dus ietsjes meer gaan werken haha.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2018, 15:00
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Fijn dat je een (tussen)oplossing hebt!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2018, 21:26
anogspam
anogspam is offline
Hi yaall

ik laat hier nog graag een bericht achter dat alles goed gekomen is!
We zijn nu 6 maanden verder en er is veel gebeurd, het is ook super snel voorbij gegaan woah. Ben al zo oud nog ff en ik ben 19 ;p

Na alle voorgaande berichten ben ik inderdaad bij mijn grootouders van mijn Indonesische kant gaan wonen, ik heb daar zo'n 4 a 5 maanden gezeten en echt een super tijd gehad.
Het is bijzonder hoe een goed thuisfront je doet voelen in daily life. Ik heb het zoals ik vertelde sinds mijn 4de nooit gekend dus ik denk dat "lastig leven" zeker iets is wat ik gekend heb. Ik woon nu sinds ongeveer een maand op mijzelf met de vrienden waarover ik sprak.

Gelukkig dat alles toch goed komt, en dat heb ik ook altijd mezelf bedacht: "Het komt wel goed". Dus voor de gene die op dit topic stuiten door een of andere google search en zich in een soortgelijke situatie bevinden, hou moed en bedenk een plan om uit de situatie te geraken, om deze plan te kunnen bedenken, plaats bijvoorbeeld een topic hier op scholieren.com

Ben ondertussen geslaagd voor mijn motorrijbewijs en ga over 3 maanden op rondreis door Japan, graag wil ik allen die met advies / suggesties zijn gekomen nogmaals hartelijk bedanken !!!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2018, 21:29
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 14-08-2018, 22:33
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Wat tof dat het zo goed met je gaat!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 21:46
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Aahw
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid leven in angst 😪
laaukusje
5 21-05-2017 02:35
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 10:29
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 19:06
Psychologie Mijn leven.... graag een paar tips en reacties?
Verwijderd
15 09-01-2004 18:15
Levensbeschouwing & Filosofie Leven: "Evolutie of schepping?"
BiL@L
13 03-12-2003 12:02
Levensbeschouwing & Filosofie De anti-christelijken
Silindistani
54 18-03-2002 20:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.