Oud 14-01-2018, 10:27
Laur004
Laur004 is offline
Hoii..

Ik heb sinds 2 dagen een relatie met mijn vriend. Hij is 17, over een paar dagen 18. En ik ben 13. Ik vertrouw hem echt, en ik hou echt veel van hem. Is het fout dat ik een relatie heb met iemand die 4.5 jaar ouder is dan mij?..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2018, 11:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, zolang hij jou respectvol behandelt en er rekening mee houdt dat jij ergens misschien nog niet aan toe bent. Als jij duidelijk je eigen grenzen kent en aan durft te geven, en niet het gevoel hebt dat er een machtsverschil is, kan je prima een relatie hebben met een ouder iemand.
Houdt er wel rekening mee dat hij misschien al in een andere fase in zijn leven zit of hele andere interesses en prioriteiten heeft dan jij, dat kan wel voor issues zorgen. Ik ging bijvoorbeeld op mijn 17e al studeren en kwam daarmee in een nieuwe fase terecht t.o.v. de middelbare school. Het lijkt me lastig om dan een partner te hebben die daar nog midden in zit.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-01-2018, 15:59
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Zolang het een relatie is van handje vasthouden en kussen is er niet veel aan de hand. Bedenk wel dat hij in principe strafbaar is als hij met jou naar bed zou gaan omdat jij nog geen 16 bent. En verder wat Elin3 zei. Oh ja, weten je ouders er van en zo ja hoe denken ze er over?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 14-01-2018, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Zolang het een relatie is van handje vasthouden en kussen is er niet veel aan de hand. Bedenk wel dat hij in principe strafbaar is als hij met jou naar bed zou gaan omdat jij nog geen 16 bent. En verder wat Elin3 zei. Oh ja, weten je ouders er van en zo ja hoe denken ze er over?
Dat is niet in alle gevallen strafbaar, de Age of consent is redelijk fluide in Nederland. Er is geen harde grens bij 18.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2018, 20:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat is niet in alle gevallen strafbaar, de Age of consent is redelijk fluide in Nederland. Er is geen harde grens bij 18.
Volgens mij is de wettelijke leeftijd 16. Al is de kans dat er aangifte gedaan wordt en je vriend daadwerkelijk in de problemen komt vrij klein.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-01-2018, 20:39
Verwijderd
Close-in-age exceptions (for consensual acts between adolescents close in age, within "social-ethical norms") are at the discretion of the prosecution. Acts such as a ménage-a-trois, or an unequal relationship, e.g. the perpetrator[clarification needed] (17) wasn't in love while the victim[clarification needed] (15) was, can also be considered outside "social-ethical norms".[86]
Met citaat reageren
Oud 15-01-2018, 09:36
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Hij is toch sowieso pas strafbaar op het moment dat zij erover gaat klagen?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2018, 12:47
Verwijderd
Nee, haar ouders of het OM kan zelfstandig ook aangifte doen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2018, 13:51
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Dat is niet in alle gevallen strafbaar, de Age of consent is redelijk fluide in Nederland. Er is geen harde grens bij 18.
De wettelijke age of consent is 16 (bij prostitutie 18) zoals Elin3 zei. Dat het OM niet altijd meteen zal ingrijpen doet daar verder niets aan af.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 15-01-2018, 14:09
Verwijderd
Citaat:
De wettelijke age of consent is 16 (bij prostitutie 18) zoals Elin3 zei. Dat het OM niet altijd meteen zal ingrijpen doet daar verder niets aan af.
Ja en wiet is illegaal, het gaat er niet om wat er de jure wel en niet mag maar de facto.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2018, 14:31
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Terug naar de vraag! Nee, het hoeft niet fout te zijn als jullie elkaar echt leuk vinden. Let op je grenzen, ook op seksueel gebied natuurlijk en geniet verder lekker van je relatie zonder dingen te doen waar je spijt van krijgt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2018, 14:33
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Close-in-age exceptions (for consensual acts between adolescents close in age, within "social-ethical norms") are at the discretion of the prosecution. Acts such as a ménage-a-trois, or an unequal relationship, e.g. the perpetrator[clarification needed] (17) wasn't in love while the victim[clarification needed] (15) was, can also be considered outside "social-ethical norms".[86]
Is nl wetboek engels?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2018, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Is nl wetboek engels?
Nee, de Engelstalige Wikipedia is veel betrouwbaarder dan de Nederlandse dus daar ga ik standaard heen als ik copypasta nodig heb.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2018, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Is nl wetboek engels?
Lame reactie, als je twijfelt aan de juistheid pak je het Nederlands wetboek er maar bij (of beter; zoek je artikelen die uitleggen hoe die wet in de praktijk geïnterpreteerd wordt).
Met citaat reageren
Oud 15-01-2018, 15:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Terug naar de vraag!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-01-2018, 13:33
Verwijderd
Het kan heel goed gaan ik heb ook met iemand die ouder is
Met citaat reageren
Oud 26-01-2018, 14:02
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Lame reactie, als je twijfelt aan de juistheid pak je het Nederlands wetboek er maar bij (of beter; zoek je artikelen die uitleggen hoe die wet in de praktijk geïnterpreteerd wordt).
Twijfel niet maar vond raar mag dat? Goedzo. Next
Met citaat reageren
Oud 26-01-2018, 14:42
Verwijderd
Praat niet voor mij. Natuurlijk slaat dat nog altijd nergens op.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-01-2018, 23:24
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Terug naar de vraag!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2018, 19:49
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, zolang hij jou respectvol behandelt en er rekening mee houdt dat jij ergens misschien nog niet aan toe bent. Als jij duidelijk je eigen grenzen kent en aan durft te geven, en niet het gevoel hebt dat er een machtsverschil is, kan je prima een relatie hebben met een ouder iemand.
Houdt er wel rekening mee dat hij misschien al in een andere fase in zijn leven zit of hele andere interesses en prioriteiten heeft dan jij, dat kan wel voor issues zorgen. Ik ging bijvoorbeeld op mijn 17e al studeren en kwam daarmee in een nieuwe fase terecht t.o.v. de middelbare school. Het lijkt me lastig om dan een partner te hebben die daar nog midden in zit.
Citaat:
Zolang het een relatie is van handje vasthouden en kussen is er niet veel aan de hand. Bedenk wel dat hij in principe strafbaar is als hij met jou naar bed zou gaan omdat jij nog geen 16 bent. En verder wat Elin3 zei. Oh ja, weten je ouders er van en zo ja hoe denken ze er over?
Ik denk dat het voor veel mensen vreemd klinkt, maar zou het vreemd zijn als iemand van 30 iets had met iemand van 34,5 jaar? Je moet inderdaad gewoon zorgen dat er niks gebeurt wat je niet wilt.
En wat vinden je ouders erover?
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 09:12
Jonko Roker STC
Jonko Roker STC is offline
Ja dat is fout jij moet nog met poppen spelen en hij uitgaan enzo
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 20:47
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Ja dat is fout jij moet nog met poppen spelen en hij uitgaan enzo
Met poppen spelen op je dertiende? Dat hoor je niet vaak
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Te groot leeftijdsverschil?
men123
9 22-04-2012 20:54
Liefde & Relatie stelling ivm leeftijdsverschil
vedetje
33 04-05-2006 09:26
Psychologie Leeftijd voor vriendschap te groot ???
Tieneke
57 15-05-2005 21:55
Liefde & Relatie leeftijdsverschil te groot???
relisys
68 18-07-2004 20:59
Liefde & Relatie Algemeen topic: Leeftijdsverschil
Somebody Special
284 14-07-2003 10:14
Liefde & Relatie leeftijdsverschil
Hippielove
55 26-08-2002 21:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.