Oud 06-02-2018, 01:55
Mck023
Mck023 is offline
Beste leden,

Ik heb een moeilijk ruim half jaar wchter de rug, burn-out, angsstoornis en nu gaat t allemaal gelukkig weer wat beter. Ik heb in deze periode een heel nieuwe vrienden kring gekregen. In deze periode is er een vriend geweest die mij concequent elke dag appte en me op sleeptouw nam. Eerst gingen we samen werken en noemde we elkaar schat toen we een collega immiteerde. Gewoon als grapje. We spraken af dat we t niet in t openbaar zouden doen maar alleen als soort van meme naar elkaar als er weer eens een klant wat nors was. Toen ging hij het opeens steeds vaker gebruiken ook buiten werk om. Zo erg zelfs dat we t nu als automatisme soms zeggen. Andere vrienden vinden dit raar. Wat daar mooi op aansluit is dat vanaf iets Na de zomervakantie steeds meer mensen zeggen dat we echt bij elkaar passen en dat ze denken dat we iets gaan krijgen of hebben. Ik was laatst bij drie vrienden en toen hebben ze het er drie kwartier over gehad waar ik bij zat. De dag daarna sprak ik hem weer en toen ging ik er een beetje op letten. En wat me opviel is dat we elkaar echt vaak diep in de ogen aankijken. Ook viel t me op dat hij best wel vaak tegen me aan zit. We spreken elkaar elke dag via w’app en spreken dan over wat we meemaken of gewoon over niks.

Ook merk ik aan mezelf dat ik voor t eerst eigenlijk iets voel wat ik nog nooit heb gehad bij een jongen. En zelfs niet zo heftig bij een meisje. Het maakt me enorm verward. Ook omdat signalen tegenstrijdig zijn in de zomer gingen we wel eens ergens chille en bij mij in het dorp was een gaypride toen hebben we eigenlijk alles staan afzeiken omdat we eigenlijk vonden dat je niet alles zo moet overdrijven. Maar twee vrijdagen geleden hadden we wat op en toen waren met een groepje uit en ging hij me “voor de grap” een uur lang versieren. Hij zei steeds ik stop en toch ging ie weer door. Ik snap het allemaal echt niet meer. Ik wil niet deze vriendschap verneuken door een domme move en ben oprecht benieuwd naar jullie mening hierover ik zit er echt mee...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2018, 05:54
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Er zijn veel meer labeltjes dan alleen 'hetero' en 'homo', he.

Het klinkt alsof jullie beide bi zijn. Of in elk geval (ook) op jongens vallen, of in ieder geval op elkaar.

Dat jullie mensen gingen uitlachen tijdens de pride... Tsja, da's niet zo fraai, maar het zegt niet zo veel. Het vertelt me vooral dat jullie een beetje bang zijn, en dat jullie misschien vinden dat minderheidsgroepen vooral niet te raar moeten doen. Stel jezelf de vraag: waarom mogen anderen niet zichtbaar queer zijn? Hangt dat misschien een beetje samen met dat jijzelf ook niet wil laten merken dat je (ook) op jongens valt?

Dat je verward bent is niet raar. Bedenk dat je al vanaf je kindertijd heeeeel veel voorbeelden hebt gezien van heterorelaties. Films, boeken, liefdesliedjes, reclames, ook de mensen om je heen, heteroseksualiteit zie je overal. Dus voor hetero-zijn heb je wel heel veel voorbeelden, maar nu je gevoel een beetje afwijkt van de norm weet je plots niet meer hoe 't allemaal moet. Dat is normaal.

Ik denk dat het voor jullie goed zou zijn om eens een eerlijk gesprek te hebben. Dat hoeft niet meteen een liefdesbekentenis te zijn, maar misschien zoiets: "Hey, door al onze grapjes ben ik gaan denken, en nu twijfel ik een beetje over mijn geaardheid. Twijfel jij ook weleens of je wel hetero bent?"

Nou, en dan zie je wel weer verder.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.