Oud 11-02-2018, 15:29
Xelnos
Xelnos is offline
2,5 jaar geleden heb ik een geweldige meid ontmoet, we deden ontzettend veel samen en het voelde alsof we broer en zus waren. Maar eind 2017 ging het fout (voor mij). Eind november kreeg ik last van een winterdepressie: ik bouwde als het ware een muur om mij heen. Ik werd non-actief op al mijn sociale media en wou voor een tijdje geen contact met iemand hebben. Ik heb ook serieuze zelfmoordgedachten gehad, maar niet geprobeerd. Gelukkig was het bijna kerstvakantie en heb ik 2 weken lang rust genomen, maar dit betekende niet dat het meteen opgelost werd. Ik kreeg een slechte relatie met mijn vader, een vriend van mij overleed en ik had niemand om mee te praten. Dit zijn allemaal dingen die zij niet weet, omdat ik mij totaal afsloot van iedereen. Pas eind januari / begin februari ging het beter met mij, want ik begon weer in contact te komen met andere mensen. Op het moment bouw ik langzaamaan de muur die ik om mij heen had gebouwd af, maar het voelt alsof de muur tussen mij en mijn vriendin blijft staan. Het lukt mij niet om die af te breken, ik heb hele korte gesprekken met haar en ik wil niks meer met haar te maken hebben. Hiervoor heb ik dus overduidelijk advies nodig. Ik deel dit verhaal met jullie voor advies, maar ik ben ook van plan om het verhaal aan een andere vriendin van mij te delen en hulp aan haar te vragen. Bedankt alvast voor uw / jullie hulp
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2018, 16:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Jij wil niks meer met haar te maken hebben?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-02-2018, 16:46
Xelnos
Xelnos is offline
Dat lees je goed ja, maar zij blijft maar vragen wat er aan de hand is en ze denkt zelf ook dat onze vriendschap kapot gaat.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2018, 16:53
Verwijderd
Sorry maar ik vind je echt oprecht een ontzettende zeikerd. Goeiedag zeg, respectloos.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2018, 16:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat lees je goed ja, maar zij blijft maar vragen wat er aan de hand is en ze denkt zelf ook dat onze vriendschap kapot gaat.
Als je niks meer met haar te maken wil hebben, zeg dat dan tegen haar. "Sorry, ik denk niet dat er nog toekomst in deze vriendschap zit/ ik heb geen behoefte meer aan deze vriendschap."
Dan weet zij in elk geval hoe jij er in staat en hoeft ze geen energie meer te verspillen aan een ondankbare vriend die niet op haar aandacht zit te wachten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-02-2018, 20:50
ikwilanoniemzij
ikwilanoniemzij is offline
Je wilt nu geen contact meer met haar, maar als die muur weg is weer wel? Als dat zo is kan je misschien die gezellige tijden terug brengen.

Om die muur weg te halen kan je natuurlijk naar een psycholoog gaan. Ik had ongeveer hetzelfde en het heeft mij ongelofelijk goed geholpen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2018, 22:50
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Het is inderdaad geen slecht plan om eens hulp te zoeken. Winterdepressie zijn bij veel mensen die ermee kampen een terugkomend probleem. Ook is het misschien eens goed om voor jezelf te bedenken wat maakt dat je geen contact meer met haar wilt hebben. Als je dat weet Kun je dat naar haar communiceren of je vrienschap toch nog een kans geven en werken aan de punten die jij moeilijk vindt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld?
JustTalk
324 24-05-2014 15:55
Liefde & Relatie verbreken van vriendschap
Verwijderd
24 21-01-2007 02:01
VWO Filosofie
Upior
79 06-06-2005 10:35
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 15:40
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen kartonnen dozen
tush
1 11-05-2002 15:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.