Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2018, 23:13
Mwr
Mwr is offline
Ik heb vandaag echt een super mooi meisje in de bus gezien. Het begon sochtends in de bus toen zag ik haar eigenlijk voor het eerst. En toen ik naar huis ging met de bus eigenlijk weer. Ik heb expres oogcontact gezocht. Ze keek terug. Ook toen ik de bus uitging voelde ik gwn dat ze keek, ik draaide me om en ze keek, ik zocht oogcontact en liep de bus tegelijkertijd uit. Ik zou echt wel beter willen leren kennen. Nu is mijn idee om een briefje mee te nemen, mijn nummer erop te schrijven. En dan als ik haar weer zie dit briefje bij haar neer te leggen. Goed plan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2018, 23:16
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Kun je haar niet gewoon aanspreken? Dat lijkt me veel gemakkelijker
Met citaat reageren
Oud 12-02-2018, 23:23
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
Citaat:
Kun je haar niet gewoon aanspreken? Dat lijkt me veel gemakkelijker
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 13-02-2018, 00:18
Mwr
Mwr is offline
Sochtends in de bus? Als je nog half slaapt haha
Met citaat reageren
Oud 13-02-2018, 07:25
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
op de terugweg kwam je haar toch ook tegen
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 13-02-2018, 12:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Sochtends in de bus? Als je nog half slaapt haha
Dat is beter dan een briefje geven, dan lijkt het of je haar niet aan durft te spreken!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-02-2018, 14:58
Mwr
Mwr is offline
Citaat:
op de terugweg kwam je haar toch ook tegen
Nouja dit is de eerste keer dat ze me is opgevallen. Misschien gaat ze normaal gesproken welniet met die bus dus ik wil haar zegmaar niet "kwijtraken"
Met citaat reageren
Oud 13-02-2018, 21:57
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
luister dan naar elin zn advies
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 13-02-2018, 22:18
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
luister dan naar elin zn advies
Ik ben een haar trouwens, en je mag ook gerust Eline zeggen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-02-2018, 23:54
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Meisjes worden constant aangesproken door vreemden, en dat kan best vervelend zijn.

Ben je zelf ook knap? Of heb je een vlotte babbel en kun je iets grappigs op het briefje schrijven?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2018, 10:15
svenieboiiiiiii
svenieboiiiiiii is offline
Citaat:
Meisjes worden constant aangesproken door vreemden, en dat kan best vervelend zijn.

Ben je zelf ook knap? Of heb je een vlotte babbel en kun je iets grappigs op het briefje schrijven?
ik vind dat een redelijk extreme opmerking als je normaal doet tegen een meisje moet er toch niks aan de hand zijn
Met citaat reageren
Oud 14-02-2018, 10:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik vind dat een redelijk extreme opmerking als je normaal doet tegen een meisje moet er toch niks aan de hand zijn
Als jij normaal doet is er inderdaad niks aan de hand, maar als meisje kan je vervelend vaak aangesproken, nagefloten en nagekeken worden. Daardoor denk je sneller "Gaan we weer" i.p.v dat het een leuk positief iets is dat je aangesproken wordt. Als jongen in de bus moet je dus wel een leuke positieve indruk maken, en haar een goede reden geven om te reageren op jouw "Hoi" of jouw briefje. Anders ben je gewoon weer één van de vele mannen die aandacht van haar wil, zonder haar te kennen, of zonder haar goede reden te geven jou te willen leren kennen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-02-2018, 21:17
Verwijderd
Ik zou een briefje ook niet waarderen, helemaal als er alleen maar een 06-nummer op staat. Zou ik behoorlijk creepy vinden. Vind een vlotte hoi! ofzo veel leuker. En ik heb genoeg briefjes gehad en aangesproken en nagekeken en gefloten etc, en dat is gewoon op een gegeven moment vermoeiend. Als je niet origineel ben je één van de zovelen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2018, 22:46
Mwr
Mwr is offline
Citaat:
Ik zou een briefje ook niet waarderen, helemaal als er alleen maar een 06-nummer op staat. Zou ik behoorlijk creepy vinden. Vind een vlotte hoi! ofzo veel leuker. En ik heb genoeg briefjes gehad en aangesproken en nagekeken en gefloten etc, en dat is gewoon op een gegeven moment vermoeiend. Als je niet origineel ben je één van de zovelen.
Okeee.. uhh als ik haar nog eens in de bus zie. Probeer ik wel met haar te gaan praten. En dan zie ik wel verder.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2018, 00:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Okeee.. uhh als ik haar nog eens in de bus zie. Probeer ik wel met haar te gaan praten. En dan zie ik wel verder.
Goed idee Dan geef je haar in elk geval de kans jou een beetje te leren kennen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-02-2018, 12:07
Mwr
Mwr is offline
Citaat:
Goed idee Dan geef je haar in elk geval de kans jou een beetje te leren kennen.
Jup. Nu nog hopen dat ze nog in deze bus komt haha. Heb der al heel de week niet gezien
Met citaat reageren
Oud 16-02-2018, 22:07
Verwijderd
Oh oh haar fietsband is weer geplakt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2018, 23:55
Mwr
Mwr is offline
Citaat:
Oh oh haar fietsband is weer geplakt.
Hahaha laten we het hopen van niet
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-02-2018, 00:45
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
ik vind dat een redelijk extreme opmerking als je normaal doet tegen een meisje moet er toch niks aan de hand zijn
Jij vindt het extreem omdat een briefje voor jou iets leuks is.

Maar als knap jong meisje kun je niet eens rustig de krant lezen zonder dat er weer iemand om aandacht zit te jengelen. De helft van de tijd accepteren ze ook geen 'nee', maar gaan ze beledigd of gekwetst doen. Alsof hun emoties mijn probleem zijn.

Laat mensen die je niet kent gewoon met rust. Enige uitzondering is als je heel erg leuk bent, of rijk.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 00:46
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
In het eerste geval kom je er waarschijnlijk mee weg.

In het tweede geval zullen veel (?) mensen je nog steeds irritant vinden, maar dan is er een kans op wederzijds oppervlakkige aantrekkingskracht.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 08:02
Verwijderd
Sorry hoor Dekaloog, maar dat vind ik kul en geblaat. Er is niets mis mee om op een briefje gevoelens/interesse duidelijk te maken. Alleen daar is wel belangrijk bij; nee is nee.

Citaat:
Laat mensen die je niet kent gewoon met rust. Enige uitzondering is als je heel erg leuk bent, of rijk.
Ik mag echt hopen dat je niet serieus bent.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 08:15
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Jij vindt het extreem omdat een briefje voor jou iets leuks is.

Maar als knap jong meisje kun je niet eens rustig de krant lezen zonder dat er weer iemand om aandacht zit te jengelen. De helft van de tijd accepteren ze ook geen 'nee', maar gaan ze beledigd of gekwetst doen. Alsof hun emoties mijn probleem zijn.

Laat mensen die je niet kent gewoon met rust. Enige uitzondering is als je heel erg leuk bent, of rijk.
Ik hoop ook dat je niet serieus bent. Dit is echt geen gezonde reactie.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 08:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het komt wel net even iets te vaak voor dat je als meisje benaderd wordt door jongens/ mannen die doen alsof het super leuk en een eer is dat je een briefje, opmerking of berichtje van ze krijgt. Daarbij zijn veel van die jongens ook helemaal niet goed in het accepteren van een nee. Al ben je hartstikke leuk, die andere gasten hebben het wel een beetje verpest waardoor ik überhaupt geen zin heb om je te leren kennen als je mij op zo'n manier benadert. Ik snap (als vrouw) heel goed wat Dekaloog zegt en moet helaas toegeven dat het beeld wat ze schets realiteit is. Vast niet voor alle meiden, maar als je eenmaal die ervaringen hebt ben je ook een stuk minder geduldig met de zoveelste jongen die jouw aandacht wil puur op basis van je uiterlijk.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 08:37
Verwijderd
Ja dat kan allemaal best wel maar moet daar dan tenzij je rijk bent achteraan om lekker de stereotypen wel in stand te houden van domme hoeren die kunnen freeloaden?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 08:49
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Rijk is bullshit. Aantrekkelijk werk niet in iemands nadeel .

Ik zou het sws niet waarderen als iemand me een oppervlakkig briefje in de hand drukt. Als je niet het lef hebt om gewoon je mond open te trekken vind ik je al niet meer interessant. En verder sluit ik me bij Deka en Eline aan. Ik vind het gewoon zo oppervlakkig en irritant om enkel op basis van mijn uiterlijk in zo'n situatie te komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2018, 08:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja dat kan allemaal best wel maar moet daar dan tenzij je rijk bent achteraan om lekker de stereotypen wel in stand te houden van domme hoeren die kunnen freeloaden?
Rijk vind ik totaal niet boeiend, aantrekkelijk/ leuke uitstraling werkt wel in je voordeel. Maar laten we ff eerlijk zijn, als je rijk hebt heb je ook meer budget om er een beetje leuk en verzorgd uit te zien en dat kan wel het verschil maken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 09:20
Verwijderd
Hey wacht even.... Daar ging dat niet over. Dekaloog had het wél over rijk. In die context komt ze nu over als een van die domme feministenstereotypen waar mens rights activists hun goedkeuring uit halen. Ik vind het nogal wat om zoiets te zeggen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Maar laten we ff eerlijk zijn, als je rijk hebt heb je ook meer budget om er een beetje leuk en verzorgd uit te zien en dat kan wel het verschil maken.
"Rijk" zijn heeft allerlei voordelen maar ik denk dat deze echt heel erg meevalt. Zeker in de zin waarin Dekaloog het volgens mij bedoelde. In Nederland is er een hele groep mensen die niet op die manier rijk zijn maar echt meer dan genoeg geld hebben om er leuk en verzorgd uit te zien.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 10:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hey wacht even.... Daar ging dat niet over. Dekaloog had het wél over rijk. In die context komt ze nu over als een van die domme feministenstereotypen waar mens rights activists hun goedkeuring uit halen. Ik vind het nogal wat om zoiets te zeggen eigenlijk.
Ik ben met Dekaloog, maar sta niet achter de laatste opmerking. Meiden worden i.m.o. te vaak en te veel lastig gevallen door jongens die ook net even te vaak heel slecht om kunnen gaan met een "nee". Daar zit je als meisje vaak helemaal niet op te wachten. Bij een aantrekkelijke jongen zal ik hier vast milder in zijn dan bij iemand die ik niet aantrekkelijk vind. Ik begrijp haar opmerking wel, het komt (denk ik) voort uit de vraag "Wat heb jij als jongen dat meisje te bieden?". Natuurlijk is "rijkdom" of "een goed lijf" enorm oppervlakkig, maar de reden waarmee die jongen op dat meisje afstapt is dat net zo goed ("ze is heel mooi").

Citaat:
"Rijk" zijn heeft allerlei voordelen maar ik denk dat deze echt heel erg meevalt. Zeker in de zin waarin Dekaloog het volgens mij bedoelde. In Nederland is er een hele groep mensen die niet op die manier rijk zijn maar echt meer dan genoeg geld hebben om er leuk en verzorgd uit te zien.
Ik zou best het budget willen hebben voor een personal trainer, regelmatig naar de kapper, betere skincare producten en een paar mooie designerjurkjes Met sommige dingen kan het zoveel verschil maken dat je er net wat extra aan kan uitgeven. Nette schoenen van de Van Haren die het net niet zijn, of echt mooie leren schoenen. Een mooi horloge. Een overhemd van de HEMA wat ongeveer past, of een overhemd wat beter is van model en materiaal. Ik heb mijn ex ooit naar een duurdere kapper gestuurd en hij had nog nooit zoveel complimentjes gehad, puur omdat die kapper met zijn "onmogelijke haar" wel een kapsel wist te maken wat hem goed stond. Een vriendin van mij heeft een heel lelijk gebit, maar haar ouders vonden een beugel te duur, het is een super leuke meid... tot ze haar mond open doet. Extra geld daar voor (over) hebben kan wel een flink verschil maken in hoe jij voor de dag komt.

Maar is snap wat je bedoelt. Het blijft ook een kwestie van prioriteiten (al is het makkelijker om meer uit te geven aan je uiterlijk en verzorging als je meer te besteden hebt, en ben je dat ook geneigd te doen als je representatief over wil of moet komen).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 11:37
Darrell
Darrell is offline
Ik vind een briefje best kunnen, maar dan moet er idd meer op staan dan alleen een nummer. Aanspreken kan altijd, je merkt dan vanzelf of ze het oké vindt of niet.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 11:50
Verwijderd
Citaat:

Ik zou best het budget willen hebben voor een personal trainer, regelmatig naar de kapper, betere skincare producten en een paar mooie designerjurkjes Met sommige dingen kan het zoveel verschil maken dat je er net wat extra aan kan uitgeven. Nette schoenen van de Van Haren die het net niet zijn, of echt mooie leren schoenen. Een mooi horloge. Een overhemd van de HEMA wat ongeveer past, of een overhemd wat beter is van model en materiaal. Ik heb mijn ex ooit naar een duurdere kapper gestuurd en hij had nog nooit zoveel complimentjes gehad, puur omdat die kapper met zijn "onmogelijke haar" wel een kapsel wist te maken wat hem goed stond. Een vriendin van mij heeft een heel lelijk gebit, maar haar ouders vonden een beugel te duur, het is een super leuke meid... tot ze haar mond open doet. Extra geld daar voor (over) hebben kan wel een flink verschil maken in hoe jij voor de dag komt.

Maar is snap wat je bedoelt. Het blijft ook een kwestie van prioriteiten (al is het makkelijker om meer uit te geven aan je uiterlijk en verzorging als je meer te besteden hebt, en ben je dat ook geneigd te doen als je representatief over wil of moet komen).
Ja, dit is dus precies wat ik al dacht dat je bedoelde, en wellicht komen we hier in een stukje perspectief uit ik vind een beugel niet iets voor rijke mensen/kinderen, in Nederland is dat voor veel mensen/ouders betaalbaar. De andere voorbeelden ongeveer hetzelfde. Een "fatsoenlijke" kapper, een "fatsoenlijke" schoenenwinkel, overhemden die wel fatsoenlijk zitten, het is (vaak) niet goedkoop maar ook niet iets dat alleen voor de happy few is weggelegd. Tussen de Hema en een op maat gemaakt Italiaans overhemd zit nogal een groot gat hè

En zoals ik denk dat Dekaloog dat rijk bedoelde, ik denk dus niet dat dat in een beugel of een overhemd van pakweg Hugo Boss zit (nog nooit een overhemd van gedragen overigens).

Maar goed dit is voor dit onderwerp wat minder relevant
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 16:47
Mwr
Mwr is offline
Ben bang dat haar fietsband idd geplakt is hahah. Gemiste kans.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 19:46
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ha, ik wist dat men zou vallen over 'rijk'.

Vinden jullie 'wat ben jij mooi' als compliment niet precies hetzelfde als 'wat ben jij rijk'?

Ik heb verder niks tegen oppervlakkige aantrekkingskracht. Ik vind dat mensen best interesse mogen hebben in elkaar op basis van uiterlijk of status. Maar we zien zo veel topics met 'hoi ik vind dit meisje er leuk/mooi uitzien, hoe kan ik contact krijgen' terwijl een topic met 'hoi ik vind deze jongen er rijk/succesvol uitzien' gevoelsmatig veel minder door de beugel kan. Terwijl het allebei heel oppervlakkig is.

Daarbij snappen we allemaal dat je rijke mensen op straat niet moet lastigvallen. Opeens naast iemand komen zitten, aanspreken, briefjes geven, omdat je hebt gezien dat iemand dure spullen heeft, dat klinkt als vervelend gedrag. Maar jonge vrouwen die aan het schoonheidsideaal voldoen, kunnen hun kont niet keren of er staat weer iemand met een briefje in zijn klamme handjes.

De reden dat we over 'rijk' vallen komt omdat we heus wel snappen dat je mensen niet als object moet behandelen. Je moet ze leren kennen, zij moeten jou ook interessant vinden, en een relatie op basis van iemands portemonnee is misschien niet heel gezond. Maar bij uiterlijk vinden we het opeens wél prima, en dan vooral als het om jonge vrouwen gaat.

Dat vind ik hypocriet.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 20:03
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Let wel, het mág wel. Er zijn genoeg mensen die het leuk vinden om lekker op uiterlijk/status afgerekend te worden. Sommige meisjes vinden de aandacht heerlijk, en sommige rijke mannen vinden het leuk om met hun geld te patsen. Andersom zie je 't ook wel, knappe jongens met rijke oudere dames. Maar laten we niet doen alsof dat laatste net zo vaak voorkomt als andersom, of alsof het normaal is om puur op je geld/uiterlijk afgerekend te worden. De meeste mensen willen gewoon gezien worden als mens, dus ook die knappe meid uit de bus.

Bovendien kiezen mensen vaak voor gelijkwaardige partners. Mensen met een goede baan willen dat hun partner ook een beetje lekker verdient, en mensen die veel sporten en een uitgebreide verzorgingsroutine hebben, zullen meestal een partner willen die er goed uitziet. Dus zelfs bij een diepere connectie kan uiterlijk/geld een rol spelen.

Dat sloeg ik allemaal over in mijn vorige post, dus ik snap wel dat het reacties oproept. Ik sprong naar een provocatieve mening: als jij dat meisje als begeerlijk object behandelt, dan moet je niet zuur zijn als zij hetzelfde doet. Het is niet mijn favoriete vorm van gelijkheid, maar eerlijk is het wel.

Laatst gewijzigd op 20-02-2018 om 20:08.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 20:06
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Oja, en beugel/overhemd gaat het me inderdaad totaal niet om, dank Ertur.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Vinden jullie 'wat ben jij mooi' als compliment niet precies hetzelfde als 'wat ben jij rijk'?
Nee. Ik weet niet wat ik er anders van moet zeggen. Gewoon nee dus.

Citaat:
Ik heb verder niks tegen oppervlakkige aantrekkingskracht. Ik vind dat mensen best interesse mogen hebben in elkaar op basis van uiterlijk of status. Maar we zien zo veel topics met 'hoi ik vind dit meisje er leuk/mooi uitzien, hoe kan ik contact krijgen' terwijl een topic met 'hoi ik vind deze jongen er rijk/succesvol uitzien' gevoelsmatig veel minder door de beugel kan. Terwijl het allebei heel oppervlakkig is.
Natuurlijk is het oppervlakkig, het zijn jonge pubers Daarmee wil ik niet zeggen dat ze geen diepgang hebben, maar dit soort dingen zijn compleet nieuw voor ze. Kom nou zeg Daarnaast staan er geen foto's van de bewuste meisjes bij. Lekker vooroordeel over al die mensen heb je zo

Citaat:
Daarbij snappen we allemaal dat je rijke mensen op straat niet moet lastigvallen. Opeens naast iemand komen zitten, aanspreken, briefjes geven, omdat je hebt gezien dat iemand dure spullen heeft, dat klinkt als vervelend gedrag. Maar jonge vrouwen die aan het schoonheidsideaal voldoen, kunnen hun kont niet keren of er staat weer iemand met een briefje in zijn klamme handjes.
Als het bij die briefjes blijft zie ik oprecht het probleem niet. Heel vervelend dat je veel aandacht krijgt. Tja.

Citaat:
De reden dat we over 'rijk' vallen komt omdat we heus wel snappen dat je mensen niet als object moet behandelen. Je moet ze leren kennen, zij moeten jou ook interessant vinden, en een relatie op basis van iemands portemonnee is misschien niet heel gezond. Maar bij uiterlijk vinden we het opeens wél prima, en dan vooral als het om jonge vrouwen gaat.
Ja hoor, is goed hoor
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-02-2018, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Let wel, het mág wel. Er zijn genoeg mensen die het leuk vinden om lekker op uiterlijk/status afgerekend te worden. Sommige meisjes vinden de aandacht heerlijk, en sommige rijke mannen vinden het leuk om met hun geld te patsen. Andersom zie je 't ook wel, knappe jongens met rijke oudere dames. Maar laten we niet doen alsof dat laatste net zo vaak voorkomt als andersom, of alsof het normaal is om puur op je geld/uiterlijk afgerekend te worden. De meeste mensen willen gewoon gezien worden als mens, dus ook die knappe meid uit de bus.

Bovendien kiezen mensen vaak voor gelijkwaardige partners. Mensen met een goede baan willen dat hun partner ook een beetje lekker verdient, en mensen die veel sporten en een uitgebreide verzorgingsroutine hebben, zullen meestal een partner willen die er goed uitziet. Dus zelfs bij een diepere connectie kan uiterlijk/geld een rol spelen.

Dat sloeg ik allemaal over in mijn vorige post, dus ik snap wel dat het reacties oproept. Ik sprong naar een provocatieve mening:
Tot aan hier wilde ik eigenlijk posten "Ik kan wel snappen waar MRAs de motivatie en hun gedachtengoed vandaan halen als ik jou zie posten". Maar toen kwam:
Citaat:
als jij dat meisje als begeerlijk object behandelt, dan moet je niet zuur zijn als zij hetzelfde doet. Het is niet mijn favoriete vorm van gelijkheid, maar eerlijk is het wel.
What the actual fuck. Wat teh fuck is hier provocatief aan? Dit is toch common fucking sense? WAAROM ZEG JE DAT NIET EERDER ZO? Al die voorbeelden/argumenten/dingen die je geeft/zegt zijn gebaseerd op op drijfzand gebaseerde aannames. (mooie zin deadlock, dankjewel deadlock).

Logica dicteert dat ik het daar hartgrondig mee eens moet zijn
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 20:43
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Wait whut??? Dus je mag geen gesprek meer met een vreemde aanknopen en al helemaal niet als je niet knap bent?? Als dat een serieus advies is, dan ben ik echt bang dat onze maatschappij binnen no time ten onder gaat gaan aan agorafobische toestanden. Iedereen zou juist méér een gesprek aan moeten knopen met voor hen vreemden, juist om te ondervinden dat je niet voor iedereen bang hoeft te zijn of dat niet iedereen vervelend is.

Elkaar een beetje met argusogen in de gate gaan houden, dat is echt een topidee! Begin eens met vriendelijk lachen en groeten naar mensen. Daar wordt je eigen dag ook een stuk leuker van!

En kunnen de 'knappe meisjes' hier even hun bek houden? Deze jongen heeft toch de beste bedoelingen? Wat gaan jullie hem dan namens de hele vrouwelijke bevolking vertellen dat (knappe) meisjes niet zitten te wachten op een briefje of een gesprekje, omdat dat na zo veel keer irritant wordt? Seriously!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 21:12
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Tot aan hier wilde ik eigenlijk posten "Ik kan wel snappen waar MRAs de motivatie en hun gedachtengoed vandaan halen als ik jou zie posten". Maar toen kwam:

What the actual fuck. Wat teh fuck is hier provocatief aan? Dit is toch common fucking sense? WAAROM ZEG JE DAT NIET EERDER ZO? Al die voorbeelden/argumenten/dingen die je geeft/zegt zijn gebaseerd op op drijfzand gebaseerde aannames. (mooie zin deadlock, dankjewel deadlock).

Logica dicteert dat ik het daar hartgrondig mee eens moet zijn
Ik zeg het niet eerder zo, omdat ikzelf die hele redenatie moet afleggen voordat ik er zelf bij uitkom. Andere mensen misschien niet, dat kan.

Maar lees ik nu goed dat we 't uiteindelijk wel met elkaar eens zijn?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 21:15
Verwijderd
Nee, want ik vind dat briefje prima kunnen en jij vindt het ethisch om er eerst tienmiljoenmiljart over na te denken en dat vind ik in dit geval verexcuseerbaar.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 21:17
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ja, maar los daarvan. Want ik zie natuurlijk ook wel dat zo'n briefje best onschuldig kan zijn, en dat het op jonge leeftijd allemaal een beetje knullig mag gaan.

Wat dat betreft ben ik het deels met jou eens, maar ik vind het belangrijk om ook de andere kant te benoemen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 21:31
Verwijderd
Ja, prima. Open een topic hier of op Onzin. Maar dit is zo totaal ontspoord en moet eigenlijk even opgeruimd worden door een moddereter.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 21:36
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik vind wat ik zeg 100% ontopic.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 21:47
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind het een belangrijke discussie, maar we zullen het backstage even hebben over een afsplitsing want ik kan me voorstellen dat het bovenstaande tienerjongen duizelt.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 21:58
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Dat kan ik me ook voorstellen, en afsplitsing vind ik helemaal oké.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 22:06
Verwijderd
Omfg wat een overtrokken reacties hier. Vallen voor uiterlijk en geld? Alleen aandacht van een vrouw vragen als je rijk bent of knap?

Uhhhhhhh ik meende met mijn post dat een briefje in de bus leggen en daadwerkelijk ook in die bus zitten heel creepy is. Ik zou niet weten wat ik daarvan als meisje moest vinden. Voor de rest is deze jongen nog hartstikke jong en moet er nu in deze topic echt daadwerkelijk gezegd worden dat jonge meisjes zo vaak lastig gevallen worden?
Mijn hemel dit is een onschuldige jongen die gewoon een meisje leuk vindt en wil weten hoe hij dat aanpakt. Niet iemand die een meisje lastig valt pffffff

En nee ik vind een briefje met alleen een 06-nummer dus niet zo spontaan. En Oja ik weet niet waar jullie naar kijken als je iemand TOTAAL niet kent, maar ik kijk dan gewoon naar zijn/haar uiterlijk. Je weet toch verder niks? Is toch niet zo oppervlakkig?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 22:17
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Wait whut??? Dus je mag geen gesprek meer met een vreemde aanknopen en al helemaal niet als je niet knap bent?? Als dat een serieus advies is, dan ben ik echt bang dat onze maatschappij binnen no time ten onder gaat gaan aan agorafobische toestanden. Iedereen zou juist méér een gesprek aan moeten knopen met voor hen vreemden, juist om te ondervinden dat je niet voor iedereen bang hoeft te zijn of dat niet iedereen vervelend is.
Ik heb hele leuke gesprekjes gehad met vreemden. Een gesprek lijkt me trouwens ook beter dan een briefje. Maar er is wel een verschil tussen een spontaan gesprek, en je richten op mooie vrouwen die je kan aanspreken.

Citaat:
Elkaar een beetje met argusogen in de gate gaan houden, dat is echt een topidee! Begin eens met vriendelijk lachen en groeten naar mensen. Daar wordt je eigen dag ook een stuk leuker van!
Ja, vrouwen moeten meer glimlachen! Anders gaat de maatschappij ten onder!

Citaat:
Deze jongen heeft toch de beste bedoelingen?
Dat vermoed ik ook, maar toch:

1) Hoe weet je dat?
2) Als het meisje niet op 't briefje zit te wachten, wat maken die bedoelingen dan nog uit?

Citaat:
Wat gaan jullie hem dan namens de hele vrouwelijke bevolking vertellen dat (knappe) meisjes niet zitten te wachten op een briefje of een gesprekje, omdat dat na zo veel keer irritant wordt? Seriously!
Ten eerste, die jongen wil graag advies. Ik geef advies gezien vanuit dat meisje, op basis van persoonlijke ervaring en veel gesprekken met vrouwelijke vrienden. Jij wil het liever bekijken vanuit hem, en dat mag. We hoeven 't niet eens te worden.

Maar waarom moeten 'wij' dan onze bek houden?

Waarom mag ik geen aannames doen, en jij wel?

En ik heb een aantal keer gezegd dat het niet voor 'de hele vrouwelijke bevolking' geldt. Waarom sla je dat over?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 23:41
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik denk dat ik mijn reactie kan samenvatten met: waarom gaan we niet gewoon uit van goede bedoelingen, in plaats van slechte?

Dat is gewoon zoals ik in het leven sta en waarvan ik hoop dat meer mensen dat doen. En dan ben ik oprecht teleurgesteld als ik sommige reacties hier lees, waaruit blijkt dat ik misschien naïef ben. Mijn ervaring is gewoon dat wanneer je open reageert en niet argwanend, je zelden creepy of vervelend gedrag terug krijgt.

Ik vind het gewoon heel triest dat we dus kennelijk op een punt zijn aanbeland waarbij briefjes en gesprekjes in principe creepy zijn, tenzij anders bewezen.

En ik denk dat de ts 'super mooi meisje' zegt, omdat hij nou eenmaal niet weet of ze leuk is, want hij kent haar niet. En daarmee richt hij zich niet ineens als een creep alleen op mooie vrouwen.

En ik doe graag aannames die van het goede uitgaan. En als blijkt dat ik daarin fout zat, dan deal ik er dan wel mee. Maar dan heb ik tenminste niet mensen ten onrechte als slecht beoordeeld.

En voor de duidelijkheid: ik heb het dus niet over wat vrouwen anders zouden moeten doen imo, maar mensen.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2018, 05:27
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Dank voor je eerlijke en open reactie, Tigerly

Ik ben best een optimist, en focus graag op het positieve. Maar het positieve betekent voor mij in dit geval 'vooruitgang'. Want er gebeurt te veel negatiefs, zelfs zo veel dat het 'normaal' is. En dat wil ik veranderen.

Ook als TS een superleuke jongen is, dan nog heeft het mooie meisje uit de bus ongetwijfeld al veel seksueel opdringerig gedrag meegemaakt. Want dat 'hoort erbij'. Betast in de kroeg, vriendjes die zeuren om seks, strategieën met vriendinnen om van creeps af te komen. Jongens die 'nee' negeren zolang je nog lacht, jongens die agressief worden zodra je dat niet meer doet. Corpsballen die proberen je dronken te voeren, hopelijk ben je dan gemakkelijker. Soms een vieze ouwe vent, misschien een leraar of je baas. Als je pech hebt dan verkrachting. Of anders slechte seks waarvan je je afvraagt of feministen dat nou ook 'verkrachting' zouden noemen. (Antw: ja.)

Ik kan het briefje niet los zien van alles eromheen. De negatieve ervaringen die de meeste meisjes hebben gehad zullen invloed hebben op hoe zij reageren op TS. En seksueel misbruik komt ook niet uit de lucht vallen, daar zijn maatschappelijke oorzaken voor. Dezelfde oorzaken hebben invloed op TS z'n beeld van vrouwelijke mensen. En zo is de cirkel weer rond.

Hij zit trouwens al maanden topics te maken die neerkomen op 'ik zag een mooi meisje, maar ze kent me niet, hoe kan ik haar toch contacteren'. Dus er is wel een patroon.

Het belangrijkste, voor mij, is dat we erover kunnen praten. Ook over de negatieve dingen, en de grote/uitgezoomde dingen. Liefst zonder dat het gelijk is van 'extreem' of 'houd je bek'. Oneens zijn, dat is prima. Maar dat betekent niet dat ik mijn mond moet houden.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2018, 05:32
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Uhhhhhhh ik meende met mijn post dat een briefje in de bus leggen en daadwerkelijk ook in die bus zitten heel creepy is. Ik zou niet weten wat ik daarvan als meisje moest vinden. Voor de rest is deze jongen nog hartstikke jong en moet er nu in deze topic echt daadwerkelijk gezegd worden dat jonge meisjes zo vaak lastig gevallen worden?
Serieuze vraag: waarom vind je deze informatie voor hem niet relevant?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Achterwerk Brieven - VPRO
karelk
23 13-09-2007 20:21
Verhalen & Gedichten Ode aan de handgeschreven brief.
Ieke
15 02-04-2006 20:19
Verhalen & Gedichten Brieven
Raakvlak
10 04-03-2004 23:31
Psychologie brief aan mijn mentrix
light fighter
25 30-01-2004 16:58
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duitse brieven!!!
annette
2 14-02-2003 17:53
ARTistiek En brief
Gleipnur
11 05-12-2001 22:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.