Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2005, 15:14
Verwijderd
Ik heb net mijn salaris gehad van de maand mei en ik zie dat er maar voor 1 dag werken is betaalt terwijl ik drie dagen heb gewerkt (totaal 9 uur) nu is het wel zo dat ik 2 van de drie dagen ben ingewerkt, maar hoort dit betaalt te worden of niet?

Ik werk trouwens bij de Gamma in Almere.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2005, 15:22
Verwijderd
Volgens mij HOEVEN ze je daar niet voor te betalen, maar dat gebeurt meestal wel, is wel zo netjes.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 16:13
Verwijderd
ik werd gewoon betaald voor mijn inwerkdagen, tenslotte draai je mee. als ik jou was zou ik het even navragen. dan weet jehet gewoon zeker
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 16:23
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Volgens mij hóórt het wel, maar wordt het niet altijd gedaan.

(Markerkant overigens?)
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 19:32
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Het word meestal wel gewoon gedaan, ik zou er maar eens naar vragen, en anders i nhet vervolg vraag ernaar bij het sollicitatiegesprek

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 28-06-2005 @ 17:23 :
Volgens mij hóórt het wel, maar wordt het niet altijd gedaan.

(Markerkant overigens?)
Nee, daar woon ik wel vlak bij (vlak bij de sportpark Riemasterbroek.. Ik werk in Almere-Buiten
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 22:24
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Jeetje, wat lullig zeg. Je werkt in feite gewoon, dus je zou volgens mij wel uit betaald moeten worden. Naja ik zou het gewoon even navragen, misschien heeft iemand wel een foutje gemaakt? Ik kreeg trouwens wel gewoon uit betaald voor mijn werk (toen ik dus ben ingewerkt) destijds.
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 22:42
Verwijderd
Vaak betalen ze de eerste dag niet, en daarna wel.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 08:05
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 28-06-2005 @ 23:42 :
Vaak betalen ze de eerste dag niet, en daarna wel.
Ok, dan zou ik dus recht hebben op 2 dagen en niet op die ene dag die ik nu heb gekregen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 09:22
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Ik word volgende week ingewerkt, loop dan gewoon een paar uurtjes met de medewerkster die ik ga vervangen (als verzorgende in de thuiszorg) mee, maar ik krijg daar niet voor betaald.

Het hoort volgens mij wel, maar zoals je ziet gebeurt het niet altijd.
__________________
de rest is geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 11:08
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik kreeg de helft uitbetaald.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 11:12
Verwijderd
Hangt ervan af. Natuurlijk zijn ze verplicht om vanaf het moment dat je een arbeidsovereenkomst hebt te betalen, maar vaak wordt gewoon ervan uitgegaan dat je tijdens die inwerkdag(en) nog geen contract hebt en dus ook geen recht op loop.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 14:46
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
wat heb je gedaan dan met dat inwerken?
Alleen maar kijken, of gelijk al aanpakken? Bij kijken begrijp ik het nog wel dat je niets krijgt ma als je gelijk aan beetje aan het werk gaat vind ik wel dat je moet worden uitbetaald.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 29-06-2005 @ 09:05 :
Ok, dan zou ik dus recht hebben op 2 dagen en niet op die ene dag die ik nu heb gekregen
Volgens mij heb je nergens recht op, als er geen overeenkomst is gesloten. Als dat hun beleid is, dat is dat hun beleid. Ze moeten je alleen wel van tevoren vertellen dat je de inwerkdagen niet uitbetaald krijgt.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 17:11
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-06-2005 @ 12:12 :
Hangt ervan af. Natuurlijk zijn ze verplicht om vanaf het moment dat je een arbeidsovereenkomst hebt te betalen, maar vaak wordt gewoon ervan uitgegaan dat je tijdens die inwerkdag(en) nog geen contract hebt en dus ook geen recht op loop.
Maar ze mogen je niet zonder arbeidsovereenkomst laten werken?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 02:14
Verwijderd
wat soms ook gebruikelijk is is dat ze dit betalen als je bijvoorbeeld 2 maanden in dienst ebnt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 07:07
Verwijderd
Tijdens mijn indraaien heb ik van de 6 uur denk ik 20 minuten gekeken hoe het werkte en verder bijna zelfstandig (er was altijd iemand bij de andere kassa aan het werk om dingen aan te vragen) kassa gedraaid.

Mijn arbeidsovereenkomst loopt vanaf 18 mei, dit is de eerste dag dat ik ingewerkt ben.

Ze hebben mij niet vertelt dat ik onbetaald ingewerkt werd daarom vond ik het al zo raar
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:01
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 30-06-2005 @ 18:11 :
Maar ze mogen je niet zonder arbeidsovereenkomst laten werken?
Hoezo? Als ik nou afspreek met iemand dat ik gratis voor hem ga werken?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-07-2005, 14:40
-RoB-
Avatar van -RoB-
-RoB- is offline
Ik werd niet betaalt toen ik werd ingewerkt bij de c1000 als vakkenvuller das wel zuur ook toen ik er achterkwam dat 25 euries voor het cool c1000 bloesje is ingehouden van mijn loon voor borg ( en al helemaal toen dat borg geld niet bij mijn kameraad die rond dezelfde tijd als mij begon met werken werd afgehaalt )
__________________
(B) * denkt graag in het weekend met mate * (B)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 23:24
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
-RoB- schreef op 01-07-2005 @ 15:40 :
Ik werd niet betaalt toen ik werd ingewerkt bij de c1000 als vakkenvuller das wel zuur ook toen ik er achterkwam dat 25 euries voor het cool c1000 bloesje is ingehouden van mijn loon voor borg ( en al helemaal toen dat borg geld niet bij mijn kameraad die rond dezelfde tijd als mij begon met werken werd afgehaalt )
wat een kut winkel is die c1000 dan eigelijk ook geef mij dan maar ah oeps ik mag geen reclame maken
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 15:51
TRXD
TRXD is offline
Het lijkt me dat ook de inwerkdagen betaald moeten worden. Lijkt me ook wel zo netjes trouwens. Ik zou dit nog eens navragen want werken is ook betaald krijgen. Anders zou je ook eens kunnen kijken op bijvoorbeeld www.fnv.nl (vakbondspagina), wellicht staat er iets over vermeld of kun je dit navragen. Succes en hopelijk krijg je ook de andere 2 gewerkte dagen nog!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 16:30
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2005 @ 12:01 :
Hoezo? Als ik nou afspreek met iemand dat ik gratis voor hem ga werken?
Is dat niet een heel leuk excuus voor zwartwerkers, om vervolgens zwart uitbetaald te krijgen, wat toch moeilijk te controleren is? Als dat kennelijk mag lijkt me dat wel wat vervelend voor de overheid.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 00:30
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 02-07-2005 @ 00:24 :
wat een kut winkel is die c1000 dan eigelijk ook geef mij dan maar ah oeps ik mag geen reclame maken
Bij de AH gaat ook alles klote, daar word je de eerste inwerkdag ook niet betaald en word je ingepland terwijl afgesproken is dat je dan niet hoeft te werken.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 09:26
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 03-07-2005 @ 01:30 :
Bij de AH gaat ook alles klote, daar word je de eerste inwerkdag ook niet betaald en word je ingepland terwijl afgesproken is dat je dan niet hoeft te werken.
De algemen AH regel is is dat inwerken betaald worden En dat word het bij ons dus ook Net als opleiding voor de kassa e.d.
Misschien een verkeerde winkel getroffen dan. Er is namelijk een speciaal opleidingenbudget, waar ook inwerken onder valt.
Wel kut voor je dat dat je is overkomen dan trouwens.
Wat zeggen ze als je zegt dat er is afgesproken dat jen iet hoeft te werken, want misschien hebben ze een foutje gemaakt?

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 13:05
-RoB-
Avatar van -RoB-
-RoB- is offline
Bij mij was het ook zo dat in mijn solicitatie formelier stond dat ik alle dagen kon werken alleen niet op maandag .
En 3x raden op welke dag ze mij ook hadden ingeroostert
Btw moeten jullie ook moeilijk doen om je loonstrookje te krijgen
( geen van de vakkenvullers krijgen hun loonstrookje omdat ze die nu kwijt zijn ) maarre 1 troost mischien krijgen we ze volgende week
__________________
(B) * denkt graag in het weekend met mate * (B)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 02-07-2005 @ 00:24 :
wat een kut winkel is die c1000 dan eigelijk ook geef mij dan maar ah oeps ik mag geen reclame maken
Heb jij nog wel een leven naast de ah? Ik werk ook bij een c1000, maar ik kreeg wél mijn inwerktijd uitbetaald en heb daarnaast ook nooit borg moeten betalen voor de kleding.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 22:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 03-07-2005 @ 16:35 :
Heb jij nog wel een leven naast de ah? Ik werk ook bij een c1000, maar ik kreeg wél mijn inwerktijd uitbetaald en heb daarnaast ook nooit borg moeten betalen voor de kleding.
Jeps maar mijn opmerking was zag ik al iets te voorbarig, maar het zou binnen ah niet zo moeten verschillen aangezien dat veel meer filiaalen zijn, helaas is dit dus wel zo (of dit moet een ah-franchise geweest zijn ) In iedergeval zou een eenduidig beleid, wat ik dan zou zeggen als inwerken wel betalen natuurlijk het beste zijn ik zal eens een mail sturen daarover naar mijn vakbond voor de volgende CAO onderhandelingen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 12:25
-RoB-
Avatar van -RoB-
-RoB- is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 03-07-2005 @ 16:35 :
Heb jij nog wel een leven naast de ah? Ik werk ook bij een c1000, maar ik kreeg wél mijn inwerktijd uitbetaald en heb daarnaast ook nooit borg moeten betalen voor de kleding.
dan heb je het beter voor elkaar dan mij
__________________
(B) * denkt graag in het weekend met mate * (B)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 07:47
Verwijderd
Ik werd er gewoon voor betaald. Ook voor een soort cursusiets wat we hebben gehad en een rondleiding door het park. Allemaal betaald..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 09:14
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
-RoB- schreef op 05-07-2005 @ 13:25 :
dan heb je het beter voor elkaar dan mij
dan ik

sorry ik kon het niet laten

Maar ontopic: ik werk bij c1000, kreeg wel inwerken uitbetaald. Hiervoor bij AH gewerkt, weet niet of ik het daar uitbetaald heb gekregen, zal wel niet. Ik moest daar namelijk ook heel vaak overwerken, soms zelfs 1,5 uur en kreeg daar ook geen cent voor.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 10:13
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 06-07-2005 @ 10:14 :
dan ik

sorry ik kon het niet laten

Maar ontopic: ik werk bij c1000, kreeg wel inwerken uitbetaald. Hiervoor bij AH gewerkt, weet niet of ik het daar uitbetaald heb gekregen, zal wel niet. Ik moest daar namelijk ook heel vaak overwerken, soms zelfs 1,5 uur en kreeg daar ook geen cent voor.
Overwerk diend gewoon betaald te worden, helaas zie ik daar nog steeds erg veel verschillen in, ik denk dat ik maar eens een mail naar het hoofdkantoor hierover stuur.

Groetjes
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 19:13
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 28-06-2005 @ 16:14 :
Ik heb net mijn salaris gehad van de maand mei en ik zie dat er maar voor 1 dag werken is betaalt terwijl ik drie dagen heb gewerkt (totaal 9 uur) nu is het wel zo dat ik 2 van de drie dagen ben ingewerkt, maar hoort dit betaalt te worden of niet?

Ik werk trouwens bij de Gamma in Almere.
Inwerken MAG betaald krijgen, is niet verplicht.
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 14:02
TRXD
TRXD is offline
Maar het tekend een bedrijf als het niet betaald wel.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 14:27
XsharonX
Avatar van XsharonX
XsharonX is offline
ik heb ook bij de ah gewerkt en kreeg me overuren wel uitbetaald je moets het alleen ff op je rooster zetten!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 22:50
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
blondemiep schreef op 07-07-2005 @ 15:27 :
ik heb ook bij de ah gewerkt en kreeg me overuren wel uitbetaald je moets het alleen ff op je rooster zetten!
Jah dat moet je natuurlijk wel doen, ze kunnen meestal niet ruiken dat er die dag door jou is overgewerkt
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Kruitvat, is het wat?
Verwijderd
13 08-03-2013 21:15
De Kantine Picknicken in de lentesaai #1402
Verwijderd
500 10-06-2011 17:58
Werk, Geld & Recht Stage vergoeding
morango
70 26-06-2004 23:02
Drugs & Alcohol prijs
Verwijderd
25 05-11-2003 13:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.