Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2005, 10:50
Verwijderd
Ik hoop op commentaar!

xxx

Uiteindelijk sta ik maar op. Het is te warm om te slapen, en vanuit mijn bed kan ik niet naar je kijken. Zo mooi als je bent, wanneer je slaapt.
Op dit soort momenten ben ik zo blij met m’n brede vensterbank, als ik daar op ga zitten kan ik tegelijkertijd uitkijken op de straat, en jouw lieve gezicht zien.
Zachtjes open ik het raam, gelijk voel ik een vlaagje warme wind langs m’n gezicht strijken. Ik klim in de vensterbank en steun met m’n hoofd op m’n opgetrokken knieën. Ik kijk naar buiten, naar de winkelruiten met ijzeren hekken ervoor. Ik zou willen dat we buiten waren, jij en ik. Ik hoor je mompelen in je slaap. Ik verlang naar je, zoals ik al jaren doe. Sinds de dag dat je hier kwam wonen droom ik over je. Het zou zo mooi zijn als wij samen waren, jij en ik. We zouden elkaar aanvullen, elkaars persoonlijkheid compleet maken. Zelfs ons uiterlijk is mooi bij elkaar. Mijn bruine haar heeft bijna dezelfde kleur als jouw grote ogen.

Ik ben zo blij dat mijn vader en jouw moeder elkaar hebben gevonden. Toen ik haar voor het eerst zag vond ik haar maar niets, met haar harde lach en felle shawltjes. Tot ze jou een keer meenam, verstopte ik me op mijn kamer al zij bij ons was. Ik schrok, toen ik je zag. Zo’n jongen als jij bent had ik nog nooit gezien. Je lijkt in niets op je moeder. Nog steeds vind ik het vrijwel ongelooflijk dat jullie moeder en zoon zijn.
Toen onze ouders samen wilden wonen, vond ik het een beetje eng. Mijn vader, met een nieuwe vrouw. Alsof hij mama gelijk was vergeten, terwijl ze nog maar vier jaar geleden overleden is. Maar de gedachte dat ik jou dag en nacht om me heen zou hebben maakte het een leuk avontuur.

Het is fijn om naar je te kijken terwijl ik hier zit. Het is niet de eerste keer dat je op mijn kamer slaapt. Op jouw kamer op zolder is het nou eenmaal veel te warm in een zomer als deze. Ik geloof dat het jou niet uitmaakt of je hier slaapt of ergens anders. Waarom zou je je er druk om maken? Jij hebt al maanden een vriendin. Dat mooie meisje, ik vraag me af waarvan je haar kent.

Een diepe zucht van jou maakt dat ik opschrik uit mijn gedachten. Gelukkig, je slaapt nog. Ik zou me zo schamen als je me zo zou zien, je mag nooit weten dat ik van je houd. Je zou me afwijzen, je ziet me als je kleine zusje.
Ik kijk nog even naar je, dan stap ik zachtjes van de vensterbank af, voorzichtig dat ik je niet wakker maak. Ik ga weer in m’n bed liggen, proberen te slapen. Ik hoop dat ik over je ga dromen, als ik slaap ben ik dichter bij je dan ik ooit in het echte leven zal komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2005, 11:04
joes
Avatar van joes
joes is offline
Ik vind het verhaal mooi verteld, al was het in het begin moeilijk om te begrijpen waar die jongen nou lag. In een ander huis of een andere kamer, buiten het raam of binnen. Maar ik snapte het bij de derde alinea Het einde is wel een beetje cliche (zo'n e met streepje kan ik niet vinden). Maar ik vind het mooi geschreven, het leest fijn.
__________________
You're such a fucking freakshow
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 13:35
Verwijderd
Niemand ?
@ Joes, idd beetje cliché. Het kwam in me op naar aanleiding van een liedje dat ik luisterde. Niet dat de teksten op elkaar lijken.. maar toch .
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 18:54
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Lijkt me wel een fijn verhaal om even weg te lezen, (als er een vervolg komt dan )
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:33
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Het leest fijn, en ik vind het een lief verhaal, de gevoelens zijn best herkenbaar. Leuk stukje werk!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 15:34
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Uiteindelijk sta ik maar op.
Leuke, originele openingszin! Wel een beetje apart, beginnen met een woord waaruit blijkt dat er al van alles aan vooraf is gegaan

Je schrijft vaak m'n, daar zou ik gewoon mijn van maken. En "gelijk" in de betekenis van meteen, daar kun je beter meteen van maken.

Verder vind ik hem wel oké
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 16:14
Verwijderd
Hm, ik ben het op zich wel met je eens, Vogelvrij, maar ik vind 'mijn' zo nadrukkelijk, maar misschien heb je gelijk.
Kwa 'meteen/gelijk' ook, al vind ik het nie altijd storend..
Maar wel bedankt voor je commentaar : )
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:22
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Lief en leuk, alleen doet het onderwerp me denken aan het boek Paniek van Carry Slee, maar dat maakt niet zoveel uit. Dit vind ik een stuk leuker, echt een fijn stukje voor tussendoor. Het duurde even voor ik doorhad dat het over haar stiefbroer ging, dacht eerst dat het over haar echte broer was. Maar dat komt doordat ik eerst het einde had gelezen toen ik het topic doorscrollde.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Verhalen & Gedichten Verhaal (toch nog verder gegaan)
vleermuismaatje
2 28-09-2005 18:35
Verhalen & Gedichten Lief
Charlottetje
93 03-04-2004 16:28
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
Liefde & Relatie Wil je dit lezen? aan niemand in het bijzonder
Rufus
7 05-01-2003 16:03
ARTistiek [verhaal] Tijd
TyZZel
11 15-07-2002 18:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.