Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2010, 18:40
krentenbol
krentenbol is offline
Hallo,

Ik heb een behoorlijk probleem, noem het maar een pre-life-crisis. Ik ben 19 jaar en op dit moment in mijn leven weet ik gewoon niet wat ik wil. Ik lijk elke plank mis te slaan en het vertrouwen in mijzelf ben ik volledig kwijt. Ten eerste durf ik nooit beslissingen te maken. Tenminste niet als daar negatieve gevolgen aan kunnen zitten.
Dus stel je voor: Ik leg bij een spel 5 euro in en de kans ik 50% dat ik het dubbele krijg , en 50% kans dat ik mijn inleg en 5 euro extra verlies. In zo'n situatie zo ik dus never nooit geld inleggen. En laat het leven nou net uit vooral dat soort situaties bestaan.

Wat kan ik doen om te ontdekken wat ik wil en meer zelfvertrouwen te krijgen?

Een ander verschrikkelijk probleem is dat ik uiterlijk veel te belangrijk vind. Ik heb met mijn eigen uiterlijk niet echt een probleem, dat is gemiddeld, en dat vind ik verder prima. Het probleem komt vooral ergens anders naar voren. Ik had , tot gister!, een super leuke vriendin. Een schatje. Echt een lieve meid. Mijn eerste echte vriendin in een relatie die iets meer dan anderhalf jaar stand heeft gehouden. Mijn enige probleem met haar is dat ik me niet heel erg fysiek aangetrokken voel tot haar. Ik vind haar niet lelijk maar ze is zo'n meisje waar je van denk, nah, net niet, of iets dergelijks. Laat ik uiterlijk nou net super belangrijk vinden. Ik weet dat het "fout" is maar op de een of andere reden ontbreekt bij mij het inzicht dat uiterlijk niet belangrijk is. Er zijn namelijk heel veel meisjes die ik "mooier" vind dan mijn ex. Op het eerste gezicht natuurlijk. Terwijl het innerlijk waarschijnlijk bij lange na niet in de buurt komt van mijn ex.

Hebben jullie misschien een reden waarom uiterlijk niet belangrijk zou moeten zijn? Niet alleen jullie mening maar vooral ook waarom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2010, 18:55
MisSunshine
Avatar van MisSunshine
MisSunshine is offline
Onzekerheid? Verschuil je je ergens achter? Uiterlijk is belangrijk, maar zegt lang niet alles.
Die (eerste) indruk die je van iemand hebt, is vaak alleen het uiterlijk. Het is dus wél belangrijk, maar het moet niet zo zijn dat je alleen voor de verpakking gaat. In het begin gaat het denk ik in een relatie meer om het uiterlijk, maar als je het innerlijk niet zo leuk vind.. Gaat dat na een tijdje denk ik behoorlijk vervelen. Ook al ziet ze er zo mooi uit.
Hoe kun je meer zelfvertrouwen krijgen? Kijk naar de dingen die je goed vind aan jezelf! Bedenk dat niemand perfect is of dat ook hoeft te zijn. Wat eis je van jezelf? Je mag ook wel trots zijn op jezelf hoor! De dingen die wel goed zijn ook 'belonen'!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 19:31
krentenbol
krentenbol is offline
Het probleem met "uiterlijk". Ik ben nogal sportief aangelegd. Ik loop hard, ik fiets (meestal ook hard). Dat alles doe ik zo goed modelijk, meestal tegen de klok. Nou wil ik dus dat mijn vriendin er ook een beetje sportief en fit uitziet. Helaas deelt ze mijn interesse in sport al niet echt. Laat staan dat ze zelf fanatiek sport. En dat is te zien. Niet dat ze moddervet is, zeker niet, maar echt fit nou ook niet echt. Dat vind ik nogal storend. Vooral ook omdat ik mezelf niet met een lui mens op de bank wil zien zitten over een paar jaar.

Over mijzelf. Ik weet niet of het alleen een gebrek is aan zelfvertrouwen. Ik weet namelijk waar ik goed in ben. Het is meer dat ik nu bij het punt aan ben gekomen dat ik keuzes moet gaan maken. Welke vervolgopleiding en waar, vaste vriendin of nog even niet. Dat soort lastige en moeilijke vragen die veel gaan bepalen. Al die dingen durft ik niet te beslissen omdat ik de gevolgen niet kan overzien en dus geen zekerheid heb. Het ontbreekt me dus gewoon aan durf. Ik wil mezelf hierover een paar vragen kunnen stellen waardoor ik beter die dingen kan afwegen. Daarvoor ben ik onder andere hier.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 22:42
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Laat mij dan maar even het politiek incorrecte antwoord geven: Als jij graag een meisje wil dat er goed uitziet, fit is en veel sport.. prima toch? Zoek er zo een.

Het is belangrijk dat je je vriend of vriendin aantrekkelijk vindt. Ik denk dat je nog wel zult merken dat veel sporten en fit zijn niet het enige gaat zijn wat voor jou uitmaakt in of iemand aantrekkelijk is of niet, maar dat neemt niet weg dat als jij je vriendin niet aantrekkelijk vindt, je relatie niet gaat werken.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 02:33
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
De meiden die jij aantrekkelijk vindt, zullen misschien door anderen weer als minder aantrekkelijk ervaren worden. Da's iig in mijn omgeving zo. Smaken verschillen erg, dus denk maar niet dat er één of andere 'bovenlaag' is waar jij en vele anderen voor gaan. Als je je fysiek niet aangetrokken voelt tot iemand, dan zegt dat iets en daar zul je naar moeten luisteren.

Over je andere probleem m.b.t. beslissingen valt weinig te adviseren, behalve dat je eens wat dingen kunt uitproberen en kunt ervaren wat hoe je het positieve resultaat kunt afdwingen. Kwestie van vertrouwen, en als iets faliekant mislukt ervan leren en dooroefenen, of het loslaten. En als je iets nog niet zeker weet, heb dan het lef om nog even te 'zweven' en je niet vast te leggen.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Het probleem met "uiterlijk". Ik ben nogal sportief aangelegd. Ik loop hard, ik fiets (meestal ook hard). Dat alles doe ik zo goed modelijk, meestal tegen de klok. Nou wil ik dus dat mijn vriendin er ook een beetje sportief en fit uitziet. Helaas deelt ze mijn interesse in sport al niet echt. Laat staan dat ze zelf fanatiek sport. En dat is te zien. Niet dat ze moddervet is, zeker niet, maar echt fit nou ook niet echt. Dat vind ik nogal storend. Vooral ook omdat ik mezelf niet met een lui mens op de bank wil zien zitten over een paar jaar.
Dat vind ik nog weer wat anders... m'n vorige vriendje was echt een knappe, slanke jongen, maar helemaal niet sportief en zorgde eigenlijk niet goed voor zichzelf (dat zag je er alleen niet aan af) en dat trok ik ook niet echt...

En het lijkt me vrij noodzakelijk dat je je vriendin wel woest aantrekkelijk vindt, anders blijft er na de verliefdheid inderdaad weinig over... en dat hoeft helemaal niet te betekenen dat de gemiddelde Nederlander haar waanzinnig knap vindt, als jíj dat maar vindt. Als er zoveel meisjes zijn die je mooier vindt dan je ex, lijkt het me ook niet dat je bijzónder kieskeurig bent Je moet gewoon wat zorgvuldiger rondkijken en niet met de eerste in zee gaan die óf fysiek aantrekkelijk is, óf qua persoonlijkheid heel goed bij je past, maar iemand die allebei heeft. En die zijn er heus wel, hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 16:44
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Hebben jullie misschien een reden waarom uiterlijk niet belangrijk zou moeten zijn? Niet alleen jullie mening maar vooral ook waarom.
Omdat uiterlijk vergankelijk is en innerlijk over het algemeen niet.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 16:58
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Maar waarom ga je dan niet op zoek naar een sportieve vriendin.
Dat is echt niet raar hoor. Je moet toch qua levensstijl op 1 lijn zitten.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 17:52
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Omdat uiterlijk vergankelijk is en innerlijk over het algemeen niet.
Als je je niet aangetrokken voelt, hoeft dat niet alleen aan (zichtbaar) uiterlijk of innerlijk te liggen. Je hebt ook nog zoiets als feromonen en die zijn zeker niet vergankelijk.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 23:51
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Als je je niet aangetrokken voelt, hoeft dat niet alleen aan (zichtbaar) uiterlijk of innerlijk te liggen. Je hebt ook nog zoiets als feromonen en die zijn zeker niet vergankelijk.
Ben ik ook met je eens, geef de jongen alleen een reden waarom uiterlijk 'niet belangrijk zou moeten zijn'. Begrijp me niet verkeerd, je zult mij niet horen zeggen dat je pas mooi van buiten ben als je mooi van binnen bent of meer van dat soort knusse antroposofische teksten.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 00:00
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
^ Had al wel het idee dat jij het zou snappen, maar ik vulde maar even aan.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 00:00
ab3l
Avatar van ab3l
ab3l is offline
het innerlijk is het belangrijkst maar weetje het oog wil ook wat
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 16:58
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik geloof niet in de scheiding uiterlijk/innerlijk. Iemand met een niet zo spannend karakter zal waarschijnlijk nooit echt spannende kleding aantrekken. Waarschijnlijk zal zijn uitstraling ook niet zó spannend zijn. Misschien ben je niet op zoek naar spannend, maar wel naar een specifiek karaktertrekje wat aantrekkingskracht veroorzaakt.

Sowieso is lief en aardig niet voldoende voor aantrekkingskracht of liefde.

Karakter uit zich in uiterlijk én in uitstraling. Tuurlijk kun je je op het eerste gezicht vergissen, maar als je al anderhalf jaar met iemand hebt, ken je die wel dusdanig goed dat je weet dat het niet aan het dragen van een verkeerde broek ligt of een gereserveerde blik, whatever.

Misschien zoek je gewoon een reden om te zeggen: je bent meer een vriendin dan m'n vriendin voor me.

Wat betreft het niet kunnen maken van keuzes. Op jezelf gaan wonen en/of een uitdagende studie lijkt me een strak plan.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 21:21
krentenbol
krentenbol is offline
Ik krijg een hoop verschillende meningen te horen. Niet hier maar in mijn eigen omgeving en op ander fora. Waar het allemaal op neer komt is dat je gewoon moet zoeken naar wat je wil. Als dat uiterlijk is, ga je dat zoeken. Redelijk simpel eigenlijk. Wat me ook opvalt, vrouwen zijn veeel beter dan mannen in dit soort situaties.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.