Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2015, 17:06
sjoerddevos
sjoerddevos is offline
zo, daar zit ik dan, in mijn laatste jaar van mijn vwo-carrière. Al 3 jaar lang N&T met informatica en NLT gevolgd en kan maar geen technische opleiding vinden die nou echt bij mij past. Ik vind een paar (technische) opleidingen 'leuk', maar ben bang dat ik het niet zal volhouden. Mijn cijferlijst ziet er ook qua cijfers niet echt 'fantastisch' uit: Bijna allemaal rond de 6,0. Ik heb nog 10 dagen om me ergens in te schrijven, maar ik ben bang dat ik tóch maar geen technische studie wil.

Kennen jullie misschien een paar studies?

(ik heb liever geen tussenjaar, maar zijn er nog tips voor wat ik kan doen in mijn tussenjaar?)

alvast bedankt,,
en sorry als ik weinig informatie heb gegeven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2015, 17:12
quintyy
Avatar van quintyy
quintyy is offline
Hmm.. Heb je ook nog andere vakken dan die NIET al in je profiel zitten? Je hoeft niet per se de technische kant op. Waarom zou je dat noodzakelijk moeten als je een NT profiel hebt? 10 dagen is wel heel erg kort. Wanneer ben je begonnen?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 17:24
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Wat quintyy zegt: je hoeft met N&T helemaal niet per se een technische of exacte studie te doen! Je kunt ook bijv. geschiedenis gaan studeren, daarvoor hoef je helemaal geen eindexamen in geschiedenis te hebben gedaan. En dit geldt voor nog veel meer studies/vakken!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 17:44
sjoerddevos
sjoerddevos is offline
ten eerste hartelijk dank voor jullie reacties

ik ben al ongeveer 3 maanden bezig met het zoeken naar een studie (ja, best laat eigenlijk), ben al zeker naar meer dan 10 meeloopdagen/informatiedagen gegaan. Maar ik ben nu nog steeds bezig met het zoeken naar een 'droom-studie'.

Voorlopig ben ik van plan om bij technische wiskunde of econometrie in te schrijven. Maar wie weet vind ik wel een andere leuke studie..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 17:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ligt informatica je? Anders zou je informatica/ informatica & economie/ informatica & biologie kunnen overwegen (Universiteit Leiden), dat is ook een vrij wiskunde opleiding.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-04-2015, 09:35
Online hulp
Avatar van Online hulp
Online hulp is offline
Wat versta je onder een 'droom-studie'?
En ik zou daarnaast ook vooral kijken naar het werk wat je ermee kunt doen later. Spreekt dat je aan? Dan kan ook een wat minder leuke studie het wel waard zijn om te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Havo 5 scholieren gezocht!
wouter_ced2m
0 14-12-2013 22:31
Studeren Bezig aan tweede studie, misschien niet de juiste keus
Grey Night
0 03-11-2011 21:39
Studeren Master in de statistiek
Axel11
6 07-06-2008 22:25
Studeren Tips: hoe maak je een keuze
Silk-and-Satin
25 31-01-2007 20:56
Studeren Je talenten benutten: andere academische studie?
Hempo
18 14-11-2006 12:07
Lifestyle Studie & Lifestyle
Apomes
98 09-01-2005 22:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.