Oud 15-01-2018, 23:02
Rakoos
Rakoos is offline
hoi,

ik weet niet of het echt bij deze topic past maar ik zal maar mijn verhaal vertellen.

ik heb een afstand relatie met mijn vriend die in Suriname woont, Hij wil graag naar Nederland komen en dat zou ik natuurlijk super vinden. Alleen weten we niet echt hoe emigreren gaat ik kan ook bijna niks vinden qua informatie die het echt uitlegt dat ik het ook begrijp.

Nu het volgende probleem is hij wilt graag een mbo opleiding gaan volgen als hij in Nederland is alleen weet ik niet of dat ook mogelijk is en of dat ook kan.

mijn vraag is nu eigenlijk hoe werkt emigreren van Suriname naar Nederland en kan je ook zomaar een mbo opleiding gaan volgen?.

mvg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2018, 09:15
Verwijderd
Welke nationaliteit hebben jullie? Jij Nederlands en hij Surinaams?

Hier staat het duidelijk uitgelegd:

https://www.nederlandenu.nl/reizen-e...f-mvv/suriname

Als je daar iets niet aan begrijpt, kun je hier dan posten wat precies niet?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2018, 23:03
Rakoos
Rakoos is offline
Ik ben nederlands en hij is surinaams.

Wat ik niet begrijp is als we n verblijfsvergunning aanvragen of dat tijdelijk is of kan je dat verlengen? Hij wilt niet een jaar bij me blijven en dan weer weg. Hij wil echt in nederland kunnen blijven.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2018, 08:09
Verwijderd
Je vraag kent geen zwart-wit antwoord. Dat hij uit Suriname komt is in ieder geval een klein voordeeltje. Zie hieronder.

https://ind.nl/Studie/Paginas/Studer...ol-of-mbo.aspx

https://ind.nl/Formulieren/3078.pdf

In het algemeen en zwaar versimpeld gezegd: als hij kan aantonen dat hij geld genoeg heeft om een jaar in Nederland te leven en als een Mbo-opleiding die door het IND erkend is hem aanneemt, kan hij deze kant opkomen. Dat gebeurt in eerste instantie onder een tijdelijke verblijfsvergunning. Let wel, ik heb niet alle voorwaarden beschreven maar dit lijken me zo de meest belangrijke/moeilijkste in eerste instantie. Als het goed is worden deze vergunningen per jaar uitgegeven, maar wel ieder jaar verlengd zo lang hij aan de MBO een opleiding volgt. Denk hier zelf aan, ga er niet van uit dat dit automatisch gebeurt.

Om een permanente verblijfsvergunning te krijgen is de relatief eenvoudigste route dat hij drie jaar samenwoont met een Nederlander in Nederland. Let wel, dit moet je wel kunnen bewijzen uiteraard, dus bijvoorbeeld op hetzelfde adres ingeschreven staan. En al die tijd keurig een verblijfsvergunning hebben die steeds op tijd verlengd is. Zoek dit goed uit als je deze route wil kiezen.

Anders kan hij na vijf jaar op verblijfsvergunningen voor bepaalde tijd een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd aanvragen. Maar ik gok dat hij die vijf jaar niet haalt op vergunningen puur en alleen voor Mbo-opleiding.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2018, 23:12
Rakoos
Rakoos is offline
Heel erg bedanlt voor de informatie dit helpt me een stuk verder!!!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2018, 23:43
Verwijderd
Beste Rakoos,

Middels deze weg wil ik je laten weten dat je gratitude in goede orde ontvangen is door Colonel Sanders.

Indien u behoefte heeft aan meer informatie kunt u mij een privébericht sturen.

Met vriendelijke groet,

deadlock
Secretaresse Colonel Sanders
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Iemand uitleg emigreren??
Rakoos
3 13-09-2017 13:18
De Kantine Zou jij kunnen emigreren?
~Hadiya~
74 06-11-2004 21:11
De Kantine 'fantaseren' over emigreren?
coldplayfan
98 29-08-2004 21:59
De Kantine Zou jij willen emigreren?
Severus
108 09-09-2003 21:14
Levensbeschouwing & Filosofie Allochtonen terug-emigreren.
Doki
14 30-05-2002 22:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.