Oud 23-01-2018, 18:22
Alkmaardegekste
Alkmaardegekste is offline
Hai allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik heb sinds kort een vriendin van 17 (ben zelf ook 17) en we hebben het echt heel leuk met elkaar. Sinds het begin zijn we al niet uit elkaar te krijgen, en zijn we zowat dagelijks bij elkaar. Mijn ouders vinden dit helaas veel minder, en het is nu zelfs zo erg geëscaleerd, dat vooral mijn vader een afschuw van mij en van mijn vriendin heeft. Dit is gekomen door het elke keer net ietsje later thuiskomen, het af en toe bij elkaar slapen (wat dan niet gecommuniceerd was), en het ietsje links laten liggen van mn schoolwerk (6en ipv 7ens). Het was tot nu toe allemaal wel okay, alleen waren m'n ouders er niet zo blij mee dat ik elke keer net niet m'n afspraken na kwam, waar ze van baalden, en dat snap ik. Maar afgelopen nacht ging het anders.. Ik had met mijn ouders een tijd afgesproken dat ze weg zou gaan. Ietsje daarvoor waren we op bed gaan liggen omdat we erg moe waren, en net ff een hele heftige tijd achter ons rug hadden, omdat we een hele erge ruzie hadden gehad waardoor het zo goed als klaar was. Maar toen we gingen liggen, waren we in slaap gevallen. Zo werden we om 7 uur dinsdagochtend wakker, en schrok ik me echt kapot, want ze had zegmaar 8 uur geleden al weg moeten zijn. Toen ze weg was, werd mijn pa furieus op me, dat ik onvertrouwbaar ben, en dat hij helemaal klaar is met mij en met m'n vriendin... Zo heeft hij gezegd dat hij haar ook even niet meer hoeft te zien... Ik weet niet wat ik nu moet doen, en hoe ik het weer goed kan maken met mijn pa. M'n ma houdt zich dr een beetje buiten en baalt d'r ook van maar ze is d'r okay mee, maar m'n pa kan me nog amper in de ogen aankijken... En dat vind k echt heel erg.. Het lijkt alsof ik en een vriendin en mn ouders daarnaast gewoon niet goed kan gaan, en dat ik één van de 2 moet laten zitten. Natuurlijk zou zij dat dan zijn, maar ze is wel de ware, iets wat ik in mijn vorige relaties nog nooit zo heb meegemaakt.

Kortom weet ik echt niet wat ik moet doen, en hoe ik de relatie met m'n pa kan herstellen en tegelijkertijd m'n vriendin kan houden.. Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2018, 07:19
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Oei oei dat is ook niet handig allemaal. Je pa klinkt alsof hij gewoon even af moet koelen. Als ik het zo lees is het probleem ook niet zo zeer dat je een vriendin hebt, maar daar je je sinds je haar hebt niet meer aan afspraken houdt. Ik zou ook boos worden als mijn vader/vriend/zoon de hele tijd afspraken niet na komt.
Dus de straf die je ouders verzinnen moet je maar ondergaan, en probeer eens zonder smoesjes je excuses aan te bieden (dus gewoon sorry in plaats van ja maar we waren in slaap gevallen). En de komende tijd moet je het vertrouwen van je ouders terugwinnen door je wel netjes aan de afspraken te houden. Dat betekent meer huiswerk en desnoods een wekker zetten op je telefoon om je te helpen herinneren om op tijd naar huis te gaan.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 24-01-2018, 09:08
Verwijderd
Ik lees alleen maar smoesjes en slappe excuses waarom je je niet aan de afspraken gehouden hebt. Zo lang je daar zelf in blijft geloven zal de situatie niet veranderen. Dat wil niet zeggen dat je vader terecht zo reageert en misschien zijn de afspraken wel overdreven, maar goed, je komt nu op mij over als iemand die vindt dat het allemaal niet aan hem ligt. In slaap vallen en pas de volgende ochtend wakker worden, allemaal "per ongeluk"? Flikker op joh Wie probeer je nu iets wijs te maken? Als je met zo'n lulverhaal bij mij aan zou komen zou ik er ook klaar mee zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie slechte relatie tussen ouders en schoonouders
Balpen
33 15-01-2012 11:36
Psychologie Ouders
Balpen
39 13-09-2011 13:34
Liefde & Relatie De relatie met je schoonouders
Mark
21 25-01-2010 13:13
Liefde & Relatie help,vriendin,veranderd enzo
Maija
16 16-10-2004 09:22
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 22:20
Liefde & Relatie En dan vertelt ze je ineens dit....
Aéquitas
18 20-12-2002 20:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.