Oud 25-01-2018, 16:57
Bas2004
Bas2004 is offline
Hoi allemaal,
Mijn naam is bas ik ben 13 jaar oud en ik heb een vraag.
Ik speel graag en lang videogames op mijn computer.
Een tijdje geleden vroeg ik of iemand wilde skypen en toen zij een meisje ja.
Ik vroeg naar haar skypenaam en even later waren we aan het bellen.
Vanaf dat punt (ruim een jaar geleden) bellen we nog steeds elke week zeker 3-4 keer en gamen we.

Puntje bij puntje vonden we elkaar steeds leuker en even later hadden we verkering.
Ik had voor haar verjaardag een lieve kaart opgestuurd en zij stuurde mij ook een lieve tekening met "love" er op.

Ineens zei ze dat ze misschien een keer naar mij toe wilde komen (wij wonen 41 minuten van elkaar af) om te gamen enzo.

Mijn ouders zelf weten niet dat ik met haar verkering heb, maar haar ouders wel.

Dus hier komt dan (eindelijk) mijn vraag:

Wat/hoe moet ik tegen mijn ouders zeggen dat ik verkering heb met een meisje, dat ik ontmoet heb in een videogame?

Gr. Bas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2018, 16:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Misschien moet je eens beginnen met vertellen dat ze bestaat? Dan hoef je nog niet eens te vertellen dat ze je vriendinnetje is, maar gewoon eens laten vallen dat je haar kent.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-01-2018, 17:03
Verwijderd
Verkering weglaten. Vertellen dat je iemand al lang kent van gamen en dat ze graag een keer langs wilt komen, en vragen of dat goed is. Kan me voorstellen dat je ouders bij de ontmoeting willen zijn, alleen al om zeker te weten dat het een meisje van 13 is en niet een kerel van 53.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2018, 22:48
Bas2004
Bas2004 is offline
Bedankt voor de reacties!
Het zou fijn zijn om er nog meer te ontvangen! :þ
Met citaat reageren
Oud 29-01-2018, 22:58
Verwijderd
Ik ben het volledig eens met de twee voorgaande posters! Ik kan je wel nog een tip geven over waarschuwingssignalen, waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet volledig echt is trouwens, het is gewoon heel goed dat je deze vraag stelt maar het zou niet de eerste keer zijn dat het op internet toch een enge oude kerel blijkt te zijn die hele smerige bijbedoelingen heeft.

Leg aan je ouders uit dat je een meisje hebt leren kennen via internet en of het goed is dat ze een keer komt eten; regel een afspraak met haar op een dag dat je ouders er ook zijn. Waar je op moet letten is de reactie; als ze zegt "je ouders zijn er dan toch niet?" dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen. Waarschuw gelijk je ouders in dat geval! Laat ze desnoods deze topic hier lezen! Als het een meisje is dat zó geheimzinnig wil doen dan is ze het niet waard en anders is het een oude creep (man óf vrouw) die op jonge jochies geilt. Beide dingen zijn niet goed voor je.

Als ze het leuk vindt om je ouders ook te ontmoeten en jullie gaan voor/na het eten samen gamen is er niets aan de hand en dan denk ik dat je gewoon die afspraak moet laten doorgaan.

Ik weet niet of het helpt, maar ik ben niet echt 16 maar al een stukkie ouder dan dat en heb op jouw leeftijd, wat echt al bijna twee keer jouw leeftijd geleden is, ook met dezelfde dingen op het internet gezeten en toen was het zo nieuw dat bijna niemand wist waar je het over had.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2018, 22:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Bedankt voor de reacties!
Het zou fijn zijn om er nog meer te ontvangen! :þ
Want...? Misschien komen er nog wel dertig mensen precies hetzelfde advies geven! Je zou ook inhoudelijk kunnen reageren op de reacties die er al zijn.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-01-2018, 23:34
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Inderdaad afspreken op een openbare plaats of bij je ouders. Ik kan me voorstellen dat je er niet zo op zit te wachten om met je ouders erbij voor het eerst af te spreken, maar spreek dan voor je eigen veiligheid bijvoorbeeld in een hemarestaurant oid af. Als het dan een greep is sta je er niet alleen voor en Kun je om hulp vragen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2018, 23:35
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
En Eline en CS geven idd al hele goede tips voor het vertellen aan je ouders.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2018, 19:56
Verwijderd
Niet op een openbare plaats! Hij is 13, dus echt bij de ouders. Een 13-jarig jochie ben je op een openbare plaats zó kwijt. Anonimiteit van de massa.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2018, 11:43
Verwijderd
Inderdaad wat deadlock zegt! Gewoon bij je ouders afspreken. Heb je haar ook al gezien op skype?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2018, 15:52
Bas2004
Bas2004 is offline
Probleem opgelost!
Ik en mijn vriendin hebben met valentijn een kaart naar elkaar gestuurd. Toen haar kaart bij mij thuis aankwam, liet ik het aan mijn moeder zien. Zij reageerde wel grappig, net als mijn vader.

In de meivakantie gaan we waarschijnlijk afspreken en misschien wel naar de bios 😉

Bedankt voor de reacties en positiviteit!

Gr. Bas
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Verliefd op een meisje?
Merle1997
20 08-01-2016 21:15
Liefde & Relatie Hopeloos verliefd (denk ik dan)
Dice94
12 05-02-2010 18:11
Liefde & Relatie Verliefd op oudere man.
Chocolade-ijsje
15 30-10-2009 01:14
Liefde & Relatie Uitzichtloze verliefdheid, en dan?
Verwijderd
52 19-06-2005 23:56
Liefde & Relatie Verliefd op me buurmeisje..
kainie
17 02-09-2003 19:00
Liefde & Relatie hoe is jouw laatste (grote) verliefdheid ontstaan?
stout!
20 22-06-2002 17:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.