Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2018, 08:47
Verwijderd
Doe ik t zo goed? Ik ben hier al ff nie meer geweest
Advertentie
Oud 14-02-2018, 08:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Lijstje!


Wie heeft er berichten geplaatst?
Totaal aantal berichten: 501
Gebruikersnaam Berichten
Enilorac 68
deadlock 64
Holland Oates 47
zoef de haas 31
Colonel Sanders 31
Elin3 25
Macrador 20
WolterB 19
Daantje_0705 17
Ieke 16
Koekje 15
Korreltjezout 14
Tigerly 13
Positive mind 13
Carn 13
df 12
Megatron 10
spawn again 10
Miekje* 9
Dekaloog 8
Sjaak_Bakker 7
Mema 6
Penolopepop 5
aumgn 5
pinguindude 4
Kristaco 4
Haubenmeise 4
DraagEenTrui 3
Fitematrulle 2
AlbertZwijn 2
Transcavia 1
ecnelis 1
Martijn_de_Weel 1
neardo 1
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 14-02-2018, 09:26
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Toch fijn dat de bovengenoemde trollparade weer weg is
Oud 14-02-2018, 09:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik mis ze als kiespijn
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 14-02-2018, 10:10
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Miekje!!!! Gefeliciflapstaart!
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 14-02-2018, 12:20
Verwijderd
Gefeliciteerd Miekje!

Ik ben verkouden en doe anderhalf uur met een zakdoek toch maar papieren zakdoekjes gehaald.
Oud 14-02-2018, 14:05
Verwijderd
En ik zit weer aan mn profielwerkstuk over het Romeinse leger een bietje te typen over de Tweede Punische oorlog. Das die oorlog met Hannibal Barkas, voor de geïnteresseerden.
Oud 14-02-2018, 14:55
Verwijderd
Tactisch briljant, strategisch nog dommer dan Adser. Maar dat laatste gold natuurlijk überhaupt voor Carthago in deze oorlog.
Oud 14-02-2018, 14:57
Verwijderd
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Oud 14-02-2018, 15:03
Verwijderd
Verkeerde oorlog! Tevens zeer twijfelachtig of Cato de oudere dit daadwerkelijk gezegd heeft, geen enkele bron uit de oudheid zelf bevestigt het zo letterlijk
Oud 14-02-2018, 15:04
Verwijderd
Pdude niet te veel op Livius vertrouwen he, zijn geschiedschrijving is “ietwat” gekleurd
Oud 14-02-2018, 15:06
Verwijderd
Oh en deadlock ondanks mijn gezeik één van mijn favoriete Latijnse spreuken
Oud 14-02-2018, 15:08
Verwijderd
Wat interesseert mij die Punische oorlogen nou Vind het gewoon een leuk citaat.
Oud 14-02-2018, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Tactisch briljant, strategisch nog dommer dan Adser. Maar dat laatste gold natuurlijk überhaupt voor Carthago in deze oorlog.
Kun je dat strategische even beter uitleggen? Over dat tactische ben ik het wel volledig met je eens.

Citaat:
Pdude niet te veel op Livius vertrouwen he, zijn geschiedschrijving is “ietwat” gekleurd
Mijn werkstuk gaat vooral over het romeinse leger in het algemeen, maar vond wel dat ik de Punische Oorlog even moest beschrijven in het hoofdstuk over de geschiedenis van het leger. Evenals de veldtochten van Caesar. Ik moet wel zeggen dat mijn werkstuk ook lichtelijk "gekleurd" is, maar vind Hannibal toch wel echt een geweldige generaal

Laatst gewijzigd op 14-02-2018 om 16:28.
Oud 14-02-2018, 16:25
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Kado's dat je het verschil al weet.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 14-02-2018, 17:57
df
Avatar van df
df is offline
Lubbers overleden
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 14-02-2018, 18:01
Verwijderd
Waarom is dat ? Kende je hem persoonlijk? Of ben je achteraf zo blij met het politieke wanbeleid wat hij bijna drie kabinetten lang wist vol te houden?
Oud 14-02-2018, 18:31
df
Avatar van df
df is offline
Omdat het altijd jammer is als er een stukje (Nederlandse) geschiedenis heengaat, wat mij betreft. Tuurlijk zijn er uitzonderingen (de Zwarte Weduwe of zo) maar Lubbers, best jammer.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Ads door Google
Oud 14-02-2018, 18:36
df
Avatar van df
df is offline
Aardig overzichtje voor de leek: https://npofocus.nl/artikel/7659/hoe...ttende-premier
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 14-02-2018, 19:31
df
Avatar van df
df is offline
Alle incidenten e.d. rond Lubbers op een rij, voor deadlock https://www.hpdetijd.nl/2009-11-13/de-neergang/
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 14-02-2018, 21:35
Verwijderd
Punische oorlogen zijn afgerond en heb een begin gemaakt aan de Gallische veldtochten van Caesar. Ik vind het wel mooi geweest voor vandaag.
Oud 14-02-2018, 21:59
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Miekje!!!! Gefeliciflapstaart!
Citaat:
Gefeliciteerd Miekje!

Ik ben verkouden en doe anderhalf uur met een zakdoek toch maar papieren zakdoekjes gehaald.
Dankjewel schatjes En beterschap, Caro!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 14-02-2018, 22:55
Verwijderd
Ik zit trouwens aan een flesje bastaard 😊👍🏻

Edit: hij is ondertussen op

Laatst gewijzigd op 14-02-2018 om 23:06.
Oud 15-02-2018, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Kun je dat strategische even beter uitleggen? Over dat tactische ben ik het wel volledig met je eens
Dit is allemaal mening en interpretatie hè, maar waarom ik het zeg:

Ik denk dat de oorlog sowieso niet zo’n goed idee was van Carthago maar goed, tegelijkertijd onvermijdelijk gezien de expansiedrift van beiden (al had het nog jaren kunnen duren). Maar daar kan Hannibal niet zo veel aan doen. Maar wtf ging hij in Italië doen? Het is een heroïsch verhaal natuurlijk, met olifanten de Alpen over. En hij heeft enkele grote, knappe overwinningen behaald in Italië, vandaar briljant tacticus.

Maar Hannibal koos er echt zelf voor om naar Italië te trekken. En dat was strategisch oerstom. Of om het positief te houden een belachelijk grote gok. Wat kon hij daar bereiken? Stel, heel theoretisch, maximaal haalbare: hij verovert Rome en het Romeinse rijk valt uit elkaar. Maar dat was niet heel waarschijnlijk. Ondanks dat een paar verbijsterende keuzes van de Romeinen hem nog dichtbij gebracht hebben ook.

Voor Carthago was Noord-Afrika en de kolonies op Iberisch schiereiland (strategisch) veel belangrijker. Daar hadden ze economisch en militair veel te verliezen. Maar daar ging Hannibal juist weg, en onder andere daardoor konden de Romeinen daar een paar goede slagen maken.

En als Hannibal dan in Italië is en merkt dat hij Rome niet meteen op de knieën gaat dwingen, maar dat wel in het zuiden enkele stadstaten zich bij Carthago aansluiten. Waarom dan niet daarheen gaan en die stadstaten verdedigen of vanuit daar verschepen naar Noord-Afrika of Iberisch schiereiland?

Kortom: Carthago werd gedwongen een veelfrontenoorlog te vechten en minimaal één groot front werd door Hannibal volledig zelf en onnodig geopend (want geen reële kans op strategische overwinning). Daardoor waren ze op andere fronten te zwak om de Romeinen adequaat weerstand te bieden en dat liet zich economisch voelen waardoor ze de oorlog minder goed konden volhouden.
Oud 15-02-2018, 08:28
Verwijderd
Goed punt. Die trip over de Alpen maakte t ook lastiger om te bevoorraden. Een gebrek hieraan en een gebrek aan manschappen was uiteindelijk ook de reden dat hij Rome niet direct belegerde.
Advertentie
Oud 15-02-2018, 16:27
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
echt, die Trump hè. Dense motherfucker dat ie is.

Citaat:
Soledad O'Brien Geverifieerd account @soledadobrien

In Feb 2017 President Trump repealed a measure aimed at blocking gun sales to certain mentally ill people. The GOP-majority Senate passed the bill by a 57-43 margin earlier this month, following a House vote to overturn the rule. (Source: NPR 2/2017)

Citaat:
Geverifieerd account @realDonaldTrump

So many signs that the Florida shooter was mentally disturbed, even expelled from school for bad and erratic behavior. Neighbors and classmates knew he was a big problem. Must always report such instances to authorities, again and again!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 15-02-2018, 19:03
Verwijderd
HEADHUNTERZ EN WILDSTYLEZ DRAAIEN ZO EEN SETJE OP SLAM FM

Sorry voor het heftige fangirlen, moest gewoon ff
Oud 15-02-2018, 19:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik zit echt heel zen naar het gespin van mijn kat te luisteren
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-02-2018, 20:07
Verwijderd
Heady heeft eindelijk een releasedatum gegeven voor zijn album: 2 maart. En vanaf vanavond 00:00 kun je het album al pre-orderen
Oud 15-02-2018, 20:09
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
HEADHUNTERZ EN WILDSTYLEZ DRAAIEN ZO EEN SETJE OP SLAM FM

Sorry voor het heftige fangirlen, moest gewoon ff
Nu moet ik denken aan die dumpert video fuck met idian hardstyle
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 15-02-2018, 20:13
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Heady heeft eindelijk een releasedatum gegeven voor zijn album: 2 maart. En vanaf vanavond 00:00 kun je het album al pre-orderen
Wow, ik dacht dat het onmogelijk was, maar dit interesseert me echt minder dan 0%
__________________
Who's this jabroni?
Oud 15-02-2018, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Wow, ik dacht dat het onmogelijk was, maar dit interesseert me echt minder dan 0%
zou goed kunnen, ik heb de andere 200% namelijk
Oud 15-02-2018, 20:31
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Kaartjes voor A Balladeer besteld
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 16-02-2018, 00:29
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ewwewweww ik zag net een muis door m'n kamer lopen! Ik dacht gister al dat ik iets zag, maar dacht toen dat ik gewoon wazig zag door moeheidd ofzo. Getsieeeee.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 16-02-2018, 03:58
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Vandaag komt mijn Oneplus binnen.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 16-02-2018, 03:59
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
En nu uit bed en AN DIE ARBEIT
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Ads door Google
Oud 16-02-2018, 06:15
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Das vroeg
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 16-02-2018, 08:35
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ewwewweww ik zag net een muis door m'n kamer lopen! Ik dacht gister al dat ik iets zag, maar dacht toen dat ik gewoon wazig zag door moeheidd ofzo. Getsieeeee.
Wow, ik dacht dat het onmogelijk was, maar dit interesseert me echt minder dan 0%
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 16-02-2018, 08:35
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Wow, ik dacht dat het onmogelijk was, maar dit interesseert me echt minder dan 0%
Hehehehrhrhehegehehehehrgrhrgeghehrhe
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 16-02-2018, 08:55
Verwijderd
Oud 16-02-2018, 09:10
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Vandaag komt mijn Oneplus binnen.
ik ben nog steeds erg tevree met mn OP3
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-02-2018, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Wow, ik dacht dat het onmogelijk was, maar dit interesseert me echt minder dan 0%
Daar had ik dan weer niet de 200% interesse. Iemand anders misschien?
Oud 16-02-2018, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Wow, ik dacht dat het onmogelijk was, maar dit interesseert me echt minder dan 0%
Oud 16-02-2018, 09:19
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik vind het verdomme nog steeds grappig.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 16-02-2018, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Wow, ik dacht dat het onmogelijk was, maar dit interesseert me echt minder dan 0%


Het interesseert me ook oprecht minder dan het verhaal van pinwin Daarbij dacht ik nog "waar heeft hij het over?". Bij dit denk ik gewoon; lol grow a pair
Oud 16-02-2018, 11:15
Verwijderd
Citaat:
ik ben nog steeds erg tevree met mn OP3
Ik ga van iPhone terug naar Galaxy S8. Geen idee voor hoe lang. Als het befalt misschien wel altijd.

Is encryptie op Android al eens een keer wat minder gehandicapt?
Oud 16-02-2018, 11:46
Verwijderd
Voor de mensen die denken "tefak heb ik aan jouw verhaal over die dj, Mathijs?"
Sorry maar ik wacht echt al vanaf de herfst op dat album. Laat mij ff happy zijn 😋😋😋
Oud 16-02-2018, 11:53
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Omnomnom Thaise kippensoep
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 16-02-2018, 12:42
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Is encryptie op Android al eens een keer wat minder gehandicapt?
geen idee, nooit in verdiept eigenlijk. Waar doel je precies op?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-02-2018, 13:02
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik had het helemaal gemist, maar wtf Atak failliet?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.