Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2006, 11:50
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
De vorige is hier te vinden. En vergeet voor je een vraag stelt niet te kijken op pilvergeten.nl.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 01-08-2006, 13:33
Lily
Avatar van Lily
Lily is offline
Vraagje:

Ik ben een paar weken geleden opnieuw begonnen met de pil na een tijdje gestopt te zijn (een soort diane pil, maar dan een onbekend merk..). Ik weet dat het het beste is om op de eerste dag van je menstruatie te starten met de pil, zodat het meteen tegen zwangerschap beschermt. Echter, ik dacht dat je ook op elke andere willekeurige dag in je cyclus kon beginnen .. Ik ben dus ergens halverwege mijn cyclus begonnen (weet t niet eens precies). Later las ik opeens dat je óf op de eerste dag van je menstruatie moet beginnen óf ergens tussen dag 2 t/m 5 van je menstruatie. Uhh, heb ik nu mijn cyclus overhoop gegooid? Kan ik gewoon doorgaan of heb ik nu een probleem? Anyone ??

Thnx! X
Oud 01-08-2006, 18:23
Anika
Nee je hebt geen probleem, als je de pil slikt heb je toch al geen normale cyclus meer, het wordt allemaal geregeld door de hormonen in de pil. Je kunt gewoon doorgaan en een stopweek houden als de eerste strip op is.
Overigens heb je wel een probleem als je onbeschermde seks hebt gehad tijdens de eerste zeven dagen dat je de pil slikte, toen was je dus niet beschermd tegen zwangerschap.
Oud 01-08-2006, 20:36
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Kan het kwaad om 2 keer de pil door te slikken? De eerste keer had ik hem doorgeslikt omdat ik niet ongesteld wou worden. Nu ben ik van plan om hem weer door te slikken omdat ik 1 keer 1 pil vergeten ben en niet zeker ben of ik dan nog wel veilig ben indien ik een stopweek hou.
Oud 01-08-2006, 20:53
Lily
Avatar van Lily
Lily is offline
haha nee dat niet, zo snugger was ik dan weer net wel

dankje!!

Citaat:
Anika schreef op 01-08-2006 @ 19:23 :
Nee je hebt geen probleem, als je de pil slikt heb je toch al geen normale cyclus meer, het wordt allemaal geregeld door de hormonen in de pil. Je kunt gewoon doorgaan en een stopweek houden als de eerste strip op is.
Overigens heb je wel een probleem als je onbeschermde seks hebt gehad tijdens de eerste zeven dagen dat je de pil slikte, toen was je dus niet beschermd tegen zwangerschap.
Oud 01-08-2006, 22:11
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 01-08-2006 @ 21:36 :
Kan het kwaad om 2 keer de pil door te slikken? De eerste keer had ik hem doorgeslikt omdat ik niet ongesteld wou worden. Nu ben ik van plan om hem weer door te slikken omdat ik 1 keer 1 pil vergeten ben en niet zeker ben of ik dan nog wel veilig ben indien ik een stopweek hou.
Ookal slik je 100x door, het kan geen kwaad
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 02-08-2006, 18:29
Rata
Rata is offline
Ik wil de begindag van mn menstruatie 1 dag uitstellen. Dit schrijnt alleen te kunnen door je stopweek te verkorten.. Maar ik zou het juist moeten verlengen.

nu:
Eerste slikdag: donderdag
eerste dag ongesteld: zondag

wenselijk
eerste slikdag: vrijdag
eerste dag ongesteld: maandag

hoe krijg ik dit voorelkaar?
Oud 02-08-2006, 18:40
plonkie
Avatar van plonkie
plonkie is offline
als je net begonnen bent met de pil te slikken.. je hebt de eerste strip volledig geslikt en je wil na de 2e strip al gaan doorslikken. is dat oke, of heb je dan nog steeds een kans op menstruatie?
__________________
signature.
Oud 02-08-2006, 19:19
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
plonkie schreef op 02-08-2006 @ 19:40 :
als je net begonnen bent met de pil te slikken.. je hebt de eerste strip volledig geslikt en je wil na de 2e strip al gaan doorslikken. is dat oke, of heb je dan nog steeds een kans op menstruatie?
Je bedoelt 'spotting' ook wel 'doorbraakbloeding' genoemd? Verschilt heel erg per persoon, ik slik nu een zware pil en kan em rustig 4 maand doorslikken zonder doorbraakbloeding.. Een kwestie van uitproberen

Als je de pil een tijd doorslikt heb je een wat hogere hormoondosering in je lichaam zodat je wat meer last van bijwerkingen kunt krijgen. Dat is zover ik weet het enige nadeel.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 02-08-2006, 19:20
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Rata schreef op 02-08-2006 @ 19:29 :
Ik wil de begindag van mn menstruatie 1 dag uitstellen. Dit schrijnt alleen te kunnen door je stopweek te verkorten.. Maar ik zou het juist moeten verlengen.

nu:
Eerste slikdag: donderdag
eerste dag ongesteld: zondag

wenselijk
eerste slikdag: vrijdag
eerste dag ongesteld: maandag

hoe krijg ik dit voorelkaar?
De pil 1 dag doorslikken
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 02-08-2006, 20:35
Rata
Rata is offline
gooi ik dan een strip weg?
Oud 02-08-2006, 20:56
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Rata schreef op 02-08-2006 @ 21:35 :
gooi ik dan een strip weg?
Nee, die kun je dan gebruiken als reservestrip. (let op: gebruik hem niet als gewone strip, want dan slik je 1 pil te weinig)
Oud 02-08-2006, 23:05
Albertjann
Albertjann is offline
Hallo,

Ik had 2 augustus om 1 uur snachts sex gehad met mn vriendin (in frankrijk), ik was niet helemaal klaar gekomen, maar er kwam wel al wat uit, toen bleek dat het condoom was gescheurd, we hadden dus een Morningafterpil gehaald in de farmacie en die had ze rond 10:00 in genomen (tot wanneer kan je de MAP innemenen?) kan ze nu nog zwanger zijn? of is de kans nihill?

[EDIT] Kan ze beter nog een MAP innemen morgen (3 Augustus)? of heeft dat geen zin?[/EDIT]

Laatst gewijzigd op 02-08-2006 om 23:23.
Oud 03-08-2006, 10:44
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Albertjann schreef op 03-08-2006 @ 00:05 :
Hallo,

Ik had 2 augustus om 1 uur snachts sex gehad met mn vriendin (in frankrijk), ik was niet helemaal klaar gekomen, maar er kwam wel al wat uit, toen bleek dat het condoom was gescheurd, we hadden dus een Morningafterpil gehaald in de farmacie en die had ze rond 10:00 in genomen (tot wanneer kan je de MAP innemenen?) kan ze nu nog zwanger zijn? of is de kans nihill?

[EDIT] Kan ze beter nog een MAP innemen morgen (3 Augustus)? of heeft dat geen zin?[/EDIT]
binnen 72 uur innemen, hoe sneller hoe beter. Meerdere morningafter pillen innemen in zinloos.

http://www.anticonceptie-online.nl/morningafter.htm
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 04-08-2006, 19:42
jet
Avatar van jet
jet is offline
vraagje: ik heb sinds twee weken last van een beetje pijnlijke borst. niet dat het enorm pijn doet, het zeurt meer een beetje, en het trekt. het is alleen de rechter

kan dit komen doordat ik de pil heb doorgeslikt en nu aan mn 2e strip achter elkaar bezig ben? ik slik wel vaker door, maar misschien dat ik er alleen deze keer last van heb ofzo?


ik hou niet zo er van als mn borsten niet normaal doen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 04-08-2006, 21:39
Alizée!
Avatar van Alizée!
Alizée! is offline
Ik heb nu voor het eerst de pil ( Sandoz)( voor acné), maar weet niet wanneer ik de eerste het beste kan nemen? ben nogal onregelmatig ongesteld dus om te wachte tot mijn 1ste dag ? of kan ik er nu gewoon al mee beginnen?

Laatst gewijzigd op 04-08-2006 om 21:44.
Oud 05-08-2006, 11:00
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Je kan er nu al mee beginnen als je wilt. In het begin ben je dan wel nog niet veilig, maar aangezien het toch niet de bedoeling is om het als anticonceptie te gebruiken kan het geen kwaad.
Oud 06-08-2006, 08:51
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
jet schreef op 04-08-2006 @ 20:42 :
vraagje: ik heb sinds twee weken last van een beetje pijnlijke borst. niet dat het enorm pijn doet, het zeurt meer een beetje, en het trekt. het is alleen de rechter

kan dit komen doordat ik de pil heb doorgeslikt en nu aan mn 2e strip achter elkaar bezig ben? ik slik wel vaker door, maar misschien dat ik er alleen deze keer last van heb ofzo?


ik hou niet zo er van als mn borsten niet normaal doen
Ik weet wel dat borsten anders kunnen aanvoelen door hormonen in je lichaam, mijn moeder heeft bv heel sterk voor of tijdens de menstruatie dat haar borsten ook anders aanvoelen of zo.. Maar goed, als je je erge zorgen maakt kun je het de huisarts-assistente even vragen.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 06-08-2006, 10:23
nancy666
nancy666 is offline
Hallo! Ik heb een vraagje.

Bij mijn vorige strip was ik tijdens de twee laatste dagen de pil vergeten. Ik heb dan gewoon de dag erna mijn menstruatie laten komen zoals gewoonlijk het geval is. Na de week menstruatie heb ik op de dag dat ik normaal gezien de pil moest nemen geen pil genomen, maar de dag erna twee.
Ik vraag me nu af wanneer ik terug veilig ben? Want ik vind nergens een antwoord.
Ik neem stedidril 30
Oud 06-08-2006, 20:04
anne 111
anne 111 is offline
Hey!

Ik heb even een vraagje. afgelopen zaterdag heb ik mijn pil om 21.30 ingenomen om 23.45 heb ik moeten overgeven. Ik heb toen geen nieuwe pil ingenomen, want ik was op vakantie. Die zondag en dagen ernaar heb ik gewoon de pil van die dag ingenomen. De vrijdag ervoor heb ik wel seks gehad daarom heb ik maandag gelijk een morning after pil gehaald. ( ik weet niet of het echt noodzakelijk was) Voor de zekerheid hebben mijn vriend en ik besloten om toch maar een condoom te gebruiken. Dat ging goed, totdat we dat woensdag even vergaten en hij dus heel even zonder condoom binnen is geweest ( hij is overigens niet klaargekomen). Nou weet ik dat er in voorvocht zaadcellen kunnen voorkomen, maar de kans dat ik nu zwamger ben is toch vrijwel nihil?

Ik hoop dat ik me zorgen maak om niets.

Alvast bedankt voor de hulp!
Oud 06-08-2006, 20:28
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
nancy666 schreef op 06-08-2006 @ 11:23 :
Hallo! Ik heb een vraagje.

Bij mijn vorige strip was ik tijdens de twee laatste dagen de pil vergeten. Ik heb dan gewoon de dag erna mijn menstruatie laten komen zoals gewoonlijk het geval is. Na de week menstruatie heb ik op de dag dat ik normaal gezien de pil moest nemen geen pil genomen, maar de dag erna twee.
Ik vraag me nu af wanneer ik terug veilig ben? Want ik vind nergens een antwoord.
Ik neem stedidril 30
Dus jij hebt 10 dagen na elkaar geen pil geslikt (2 dagen vergeten + 7 dagen stopweek + 1 dag geen pil genomen) en daarna 2 achtereen? 'k Denk dat je pas weer veilig bent wanneer je 21 pillen geslikt zult hebben, maar ben het zelf niet zeker...Zou kunnen dat het ook al vroeger is.
Oud 06-08-2006, 20:31
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
anne 111 schreef op 06-08-2006 @ 21:04 :
Hey!

Ik heb even een vraagje. afgelopen zaterdag heb ik mijn pil om 21.30 ingenomen om 23.45 heb ik moeten overgeven. Ik heb toen geen nieuwe pil ingenomen, want ik was op vakantie. Die zondag en dagen ernaar heb ik gewoon de pil van die dag ingenomen. De vrijdag ervoor heb ik wel seks gehad daarom heb ik maandag gelijk een morning after pil gehaald. ( ik weet niet of het echt noodzakelijk was) Voor de zekerheid hebben mijn vriend en ik besloten om toch maar een condoom te gebruiken. Dat ging goed, totdat we dat woensdag even vergaten en hij dus heel even zonder condoom binnen is geweest ( hij is overigens niet klaargekomen). Nou weet ik dat er in voorvocht zaadcellen kunnen voorkomen, maar de kans dat ik nu zwamger ben is toch vrijwel nihil?

Ik hoop dat ik me zorgen maak om niets.

Alvast bedankt voor de hulp!
Hangt ervan af in welke week je de pil vergeten bent. Als het in de 2de week is, is er nix aan de hand. Als het in de 1ste of 3de week was, zal de kans op zwangerschap allicht iets groter zijn, maar nog altijd redelijk klein...
Oud 06-08-2006, 21:24
anne 111
anne 111 is offline
Hoi Vosje!

Ik was de pil die zaterdag niet vergeten, maar twee uur na het innemen heb ik moeten overgeven, en ik heb vervolgens geen nieuwe pil ingenomen. ( Na twee uur zijn de meeste bestanddelen van de pil toch wel opgenomen lijkt me? ) Dit was overigens wel een pil uit week twee. De woensdag erop is me vriend toen even in me geweest, maar niet in mij klaargekomen.
Het lijkt mij dan toch bijna niet mogelijk dat ik daarvan zwanger ben geraakt?

Sorry dat ik zo loop te stressen,en opzoek ben naar bevestiging

Liefs Anne
Oud 07-08-2006, 09:43
nancy666
nancy666 is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 06-08-2006 @ 21:28 :
Dus jij hebt 10 dagen na elkaar geen pil geslikt (2 dagen vergeten + 7 dagen stopweek + 1 dag geen pil genomen) en daarna 2 achtereen? 'k Denk dat je pas weer veilig bent wanneer je 21 pillen geslikt zult hebben, maar ben het zelf niet zeker...Zou kunnen dat het ook al vroeger is.


ojee,zolang. Dat is wel klote
Oud 07-08-2006, 10:18
Verwijderd
Ik slik nu 4 maanden een merkloze diane35 (cyproternacetaat/ethinylestradiol).

Mn stopweek begint op zondag, en ik word dan woensdag pas ongesteld, want meestal doorzet tot de volgende dinsdag, als ik dus al begonnen ben met mn nieuwe strip.

Kan ik daar wat aan doen, of is dat normaal?
Oud 07-08-2006, 11:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Lilith schreef op 07-08-2006 @ 11:18 :
Ik slik nu 4 maanden een merkloze diane35 (cyproternacetaat/ethinylestradiol).

Mn stopweek begint op zondag, en ik word dan woensdag pas ongesteld, want meestal doorzet tot de volgende dinsdag, als ik dus al begonnen ben met mn nieuwe strip.

Kan ik daar wat aan doen, of is dat normaal?
ik heb hetzelfde ^
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 07-08-2006, 11:39
nancy666
nancy666 is offline
Ik denk niet dat het kwaad kan, maar helemaal normaal lijkt het me niet. Het is gewoon niet aangenaam....

Kweet er eigelijk niet echt een antwoord op

mss eens aan de huisarts vragen, het kan mss liggen aan de pil? een andere helpt mss beter?
Oud 07-08-2006, 13:57
Anika
Citaat:
Lilith schreef op 07-08-2006 @ 11:18 :
Ik slik nu 4 maanden een merkloze diane35 (cyproternacetaat/ethinylestradiol).

Mn stopweek begint op zondag, en ik word dan woensdag pas ongesteld, want meestal doorzet tot de volgende dinsdag, als ik dus al begonnen ben met mn nieuwe strip.

Kan ik daar wat aan doen, of is dat normaal?
Is normaal en daar kun je volgens mij vrij weinig (nouja niks eigenlijk) aan doen.
Oud 07-08-2006, 14:27
Alizée!
Avatar van Alizée!
Alizée! is offline
Citaat:
Lilith schreef op 07-08-2006 @ 11:18 :
Ik slik nu 4 maanden een merkloze diane35 (cyproternacetaat/ethinylestradiol).

Mn stopweek begint op zondag, en ik word dan woensdag pas ongesteld, want meestal doorzet tot de volgende dinsdag, als ik dus al begonnen ben met mn nieuwe strip.

Kan ik daar wat aan doen, of is dat normaal?
mag ik vragen of het helpt bij jou tegen acnee?
Oud 07-08-2006, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Alizée! schreef op 07-08-2006 @ 15:27 :
mag ik vragen of het helpt bij jou tegen acnee?
Dat mag je vragen, en ik vind dat het niet helpt, vandaar dat ik het samen slik met minocycline.
Oud 07-08-2006, 16:34
nancy666
nancy666 is offline
Citaat:
nancy666 schreef op 06-08-2006 @ 11:23 :
Hallo! Ik heb een vraagje.

Bij mijn vorige strip was ik tijdens de twee laatste dagen de pil vergeten. Ik heb dan gewoon de dag erna mijn menstruatie laten komen zoals gewoonlijk het geval is. Na de week menstruatie heb ik op de dag dat ik normaal gezien de pil moest nemen geen pil genomen, maar de dag erna twee.
Ik vraag me nu af wanneer ik terug veilig ben? Want ik vind nergens een antwoord.
Ik neem stedidril 30
is er iemand die een zéker antwoord heeft over wnnr ik terug veilig ben?
Oud 07-08-2006, 16:45
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
nancy666 schreef op 07-08-2006 @ 17:34 :
is er iemand die een zéker antwoord heeft over wnnr ik terug veilig ben?
Ehhh jawel. Je moet de rest gewoon vergeten en gewoon beginnen bij je eerste pildag na je menstruatie. Je bent die vergeten dus die heb je de volgende dag genomen (binnen 36 uur).

Je hebt nu dus twee dingen gedaan:

Je hebt je stopweek verlengt

En een pil een dag later ingenomen.

Deze 2 kan je nu onder 1 noemer noemen omdat het dezelfde dag is. Dus dan blijft de regel bestaan dat je eerst 7 dagen weer moet doorslikken. Daarna kan je weer gemeenschap hebben.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 07-08-2006, 21:36
nancy666
nancy666 is offline
héél zéker van?

want kheb geen zin in een zwangerschap eerlijk gezegd...

jaja I know er bestaan nog cindooms, maar das niet tzelfde en helemaal niet fijn voor hém
Oud 07-08-2006, 21:47
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
anne 111 schreef op 06-08-2006 @ 22:24 :
Hoi Vosje!

Ik was de pil die zaterdag niet vergeten, maar twee uur na het innemen heb ik moeten overgeven, en ik heb vervolgens geen nieuwe pil ingenomen. ( Na twee uur zijn de meeste bestanddelen van de pil toch wel opgenomen lijkt me? ) Dit was overigens wel een pil uit week twee. De woensdag erop is me vriend toen even in me geweest, maar niet in mij klaargekomen.
Het lijkt mij dan toch bijna niet mogelijk dat ik daarvan zwanger ben geraakt?

Sorry dat ik zo loop te stressen,en opzoek ben naar bevestiging

Liefs Anne
Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoelang het precies duurt voordat de bestanddelen van de pil opgenomen worden. Ik dacht dat het toch 4 uur moest zijn voordat het zeker 100% was opgenomen.
Dus in die 2 uur zal toch een deel van de pil gewerkt hebben. En aangezien het niet zoveel kwaad kan om 1 pil te vergeten in de 2de week, neem ik aan dat er heel heel heel heel weinig kans is dat je zwanger bent...
Oud 07-08-2006, 22:27
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
nancy666 schreef op 07-08-2006 @ 22:36 :
héél zéker van?

want kheb geen zin in een zwangerschap eerlijk gezegd...

jaja I know er bestaan nog cindooms, maar das niet tzelfde en helemaal niet fijn voor hém
Ja heel zeker van. En idd er bestaan condooms. Als je er niet zeker van bent dan gewoon gebruiken. Dan maar geen fijn gevoel voor hem toch. Wat is nou belangrijker voor effe?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 08-08-2006, 08:54
nancy666
nancy666 is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 07-08-2006 @ 22:47 :
Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoelang het precies duurt voordat de bestanddelen van de pil opgenomen worden. Ik dacht dat het toch 4 uur moest zijn voordat het zeker 100% was opgenomen.
Dus in die 2 uur zal toch een deel van de pil gewerkt hebben. En aangezien het niet zoveel kwaad kan om 1 pil te vergeten in de 2de week, neem ik aan dat er heel heel heel heel weinig kans is dat je zwanger bent...

Het is inderdaad zo dat de pil pas na 4 uur opgenomen is. Eerlijk gezegd zou ik toch ene beetje voorzichtig zijn.
In het vervolg wnnr dit nog eens gebeurt moet je gewoon nadat je overgegeven hebt een nieuwe pil nemen dan is het ok.
Die strip kan je dan als reserve gebruiken ofzo wnnr van die dingen nog eens voorvallen..
Oud 08-08-2006, 12:23
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
IK had mijn laatste pil van de strip op donderdag, daarna had ik een gewone stopweek tot vrijdag erop. Toen moest ik eigenlijk mijn pil weer innemen, maar kwam er zaterdagochtend pas achter dat ik hem vergeten was. Heb toen gelijk 2 pillen genomen en ben nu verder met de strip bezig. We doen deze week gewoon veilig met condoom, maar heb de heb de zondag na die donderdag nog met hem gedaan? Bestaat er een kans dat je zwanger ben?
__________________
move your body next to me
Oud 08-08-2006, 12:37
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 08-08-2006 @ 13:08 :
Ik ben in de derde week één pil vergeten, weer ingenomen zodra ik er aan dacht maar dat was een half uur te laat. Daarna heb ik de strip gewoon afgemaakt en daarna een stopweek van 7 dagen gehad. Dan zijn de eerste 7 dagen van de volgende strip toch ook nog niet veilig?
Als je hem een half uur te laat heb ingenomen is er toch niets aan de hand!? Binnen 36 uur moet het gebeuren. Als dat niet zo was dan had je geen stopweek moeten houden maar gewoon moeten doorslikken.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 08-08-2006, 12:41
nancy666
nancy666 is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 08-08-2006 @ 13:08 :
Ik ben in de derde week één pil vergeten, weer ingenomen zodra ik er aan dacht maar dat was een half uur te laat. Daarna heb ik de strip gewoon afgemaakt en daarna een stopweek van 7 dagen gehad. Dan zijn de eerste 7 dagen van de volgende strip toch ook nog niet veilig?

hoe bedoel je een halfuur te laat? na de 12 uur binnen dewelke je normaal gezien je pil ten laatste moet nemen bedoel je?
Oud 08-08-2006, 12:41
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 08-08-2006 @ 13:23 :
IK had mijn laatste pil van de strip op donderdag, daarna had ik een gewone stopweek tot vrijdag erop. Toen moest ik eigenlijk mijn pil weer innemen, maar kwam er zaterdagochtend pas achter dat ik hem vergeten was. Heb toen gelijk 2 pillen genomen en ben nu verder met de strip bezig. We doen deze week gewoon veilig met condoom, maar heb de heb de zondag na die donderdag nog met hem gedaan? Bestaat er een kans dat je zwanger ben?
Je hebt dus gemeenschap gehad in je stopweek. Normaal kan dit geen kwaad mits je op tijd begint met je nieuwe strip. Dat heb jij dus niet gedaan. Maar je hebt wel gemeenschap gehad in het midden van je stopweek ongeveer. De kans is dan heel erg klein. Vooral omdat je daarna weer 2 hebt genomen.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 08-08-2006, 12:43
nancy666
nancy666 is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 08-08-2006 @ 13:23 :
IK had mijn laatste pil van de strip op donderdag, daarna had ik een gewone stopweek tot vrijdag erop. Toen moest ik eigenlijk mijn pil weer innemen, maar kwam er zaterdagochtend pas achter dat ik hem vergeten was. Heb toen gelijk 2 pillen genomen en ben nu verder met de strip bezig. We doen deze week gewoon veilig met condoom, maar heb de heb de zondag na die donderdag nog met hem gedaan? Bestaat er een kans dat je zwanger ben?

kijk eens op pilvergeten.nl
Daar kan je zien hoelang je onveilig bent, want je kan er ingevne welke pil je gebruikt
Oud 09-08-2006, 18:06
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Tijd geleden dat ik de pil heb genomen, maar 'k wil er weer aan beginnen... Daarom heb ik enkele vraagjes:

ik weet dat je je stopweek mag inkorten, vb. 5 dagen ipv 7 dagen. Maar mag je ook de dagen dat je de pil neemt verlengen? Dus geen 21 dagen, maar vb. 25 dagen na elkaar om dan een stopweek in te lassen, of moet je meteen 2 strips na elkaar nemen?
Oud 09-08-2006, 18:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 09-08-2006 @ 19:06 :
Tijd geleden dat ik de pil heb genomen, maar 'k wil er weer aan beginnen... Daarom heb ik enkele vraagjes:

ik weet dat je je stopweek mag inkorten, vb. 5 dagen ipv 7 dagen. Maar mag je ook de dagen dat je de pil neemt verlengen? Dus geen 21 dagen, maar vb. 25 dagen na elkaar om dan een stopweek in te lassen, of moet je meteen 2 strips na elkaar nemen?
Dat mag. Zolang je minstens 21 pillen slikt maakt het niet uit hoeveel je er verder nog slikt, of dat er drie extra zijn of een hele strip maakt niet uit
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-08-2006, 22:07
nancy666
nancy666 is offline
seg DDM, hoe komt het dat je er zoveel van weet?
dokter ofzo?
Oud 09-08-2006, 22:22
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
nancy666 schreef op 09-08-2006 @ 23:07 :
seg DDM, hoe komt het dat je er zoveel van weet?
dokter ofzo?
Bijna ja
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 09-08-2006, 23:57
Luego
Luego is offline
[pil / groeiremmers / veel sporten]

Ik heb even een vraagje wat ik graag eerst aan jullie wil voorleggen voor ik met een wildvreemde huisarts ga praten....

Wat zijn jullie ervaringen met de pil en veel sporten? Wordt je prestatievermogen minder, kom je van alle soorten aan, etc.? Ik heb vroeger nl. groeiremmers gehad (in de vorm van een soort super-hormoonpillen waardoor je zo snel door je groeispurt heen vliegt dat je botten en dus je groei het niet bij houden), voor ik daarmee begon sportte ik op hoog niveua en dat hield toen vrij snel op. Kwam wat aan en speelde gewoon niet meer even goed.

Nu denk ik er al een tijdje over om aan de pil te gaan, maar ook nu ben ik weer veel (7x p.w.) gaan sporten (roeien) en daar wil ik komend jaar eigenlijk wel heel graag, nog intensiever, mee door. Is het dan wel verstandig om allerlei extra hormonen op je lijf los te laten?
Ik heb echt geen zin in dezelfde terugslag, maar begrijp ook van verhalen op internet dat de groeiremmers die ik heb gehad bij sommige mensen nog wel wat ernstigere bijwerkingen hadden, dus misschien maak ik me wel vooraf zorgen om niets....?

Iemand hier die ervaring met/info over beide heeft?

Bij voorbaat dank.
Oud 10-08-2006, 13:19
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik ben net voor de eerste keer begonnen met de pil. Heb hem dus op de eerste dag van mijn menstruatie ingenomen, en die was keurig na een week over. Het rare is nu alleen dat ik nu wéér ongesteld ben geworden, terwijl ik inmiddels in de tweede week zit waarin ik de pil slik. Is dat normaal? Mijn moeder zei dat dat waarschijnlijk een doorbraakbloeding was, maar ik dacht dat je die alleen kreeg als de de pil doorslikte zonder een stopweek te houden? Ik heb trouwens Microgynon 30, geen idee of dat er wat toe doet hoor
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 10-08-2006, 14:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 10-08-2006 @ 14:19 :
Ik ben net voor de eerste keer begonnen met de pil. Heb hem dus op de eerste dag van mijn menstruatie ingenomen, en die was keurig na een week over. Het rare is nu alleen dat ik nu wéér ongesteld ben geworden, terwijl ik inmiddels in de tweede week zit waarin ik de pil slik. Is dat normaal? Mijn moeder zei dat dat waarschijnlijk een doorbraakbloeding was, maar ik dacht dat je die alleen kreeg als de de pil doorslikte zonder een stopweek te houden? Ik heb trouwens Microgynon 30, geen idee of dat er wat toe doet hoor
Als je net begonnen bent met de pil kan het best normaal zijn omdat je lichaam aan de pil moet wennen. Het is dus wel een doorbraakbloeding (zo noem je gewoon een bloeding terwijl je de pil slikt en niet in je stopweek zit, hoeft niet alleen met doorslikken te zijn). Als je lichaam na een tijdje gewend is aan de pil heb je er als het goed is geen last meer van. Als je er na drie maanden nog last van hebt zou ik even langs je huisarts gaan om te vragen of je geen andere pil mag proberen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-08-2006, 16:22
r0b-i
r0b-i is offline
Mijn vriendin is laatste zondag haar pil vergeten in te nemen (eerste week).
Nu heeft ze de pil maandagochtend gewoon ingenomen met de pil van de dag ervoor zoals het dus hoort.
Vervolgens is het dan 7 dagen onveilig om seks te hebben.
Maar moet er dan uitgegaan worden van de dag wanneer ze de twee pillen inneemt of van de dag waarop de pil vergeten is.
Als het eerste het geval is heb ik een goed weekend zeg maar

Ik wil geen risico's nemen en zij wil geen condooms gebruiken

Ik hoop dat jullie kunnen helpen
bedankt
Oud 10-08-2006, 17:46
Anika
Volgens mij vanaf maandag, maar als ze die pil van maandagochtend binnen 36 uur na die van zaterdagavond heeft ingenomen is er sowieso niks aan de hand. Daarnaast maakt het ook nog uit in welke week ze een pil vergeten is, als dat in de tweede week was hoef je je geen zorgen te maken en lopen jullie geen risico.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid helup!
chocomelkflesje
4 16-06-2004 12:41
Lichaam & Gezondheid zwanger en ongesteld?
love_girl_4-eva
39 04-06-2004 19:39
Seksualiteit morning-afterpil en ongesteld worden..
groovy
2 04-02-2004 15:58
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48
Lichaam & Gezondheid Onveilig in de stopweek?
Ireentje
18 22-05-2003 18:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.