Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2009, 03:56
XpressWay
XpressWay is offline
Hey,

Wat is makkelijk voor iemand die beter is in leren dan praktijk toepassen..
Het MBO of Havo?
Want ik ben zowel op het MBO aangenomen en het havo, dus moet nu echt een beslissing nemen.
En weet niet wat de moeilijkheidsgraad is voor allebei..

De MBO opleiding is ook 2 jaar..
Dus tijd is geen probleem..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2009, 08:23
Verwijderd
Als je beter kan leren en dat liever doet dan in de praktijk aan de slag zijn dan zou ik voor HAVO gaan. Dan kan je twee jaar lang nog wat uit boeken leren en doe je minder praktische dingen dan op 't MBO. Je hebt met HAVO ook een betere voorbereiding voor 't HBO.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 14:36
annoniempje
Avatar van annoniempje
annoniempje is offline
Wat Evatjuhhhh zegt..

Als je havo kan doen moet je dat gewoon proberen. Dan heb je toch echt een voordeel t.o.v. mbo..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 16:05
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Als je echt van veel leren houdt en veel theorie doornemen dan zou ik voor HAVO gaan. Let wel, het is echt een stuk meer dan op het VMBO. Ik ben ook overgestapt vorig jaar en ga dit jaar misschien niet eens over (sta op risico). Ik ervaar het als best pittig en veel. Het is niet alleen dat maar je moet de stof ook nog eens heel snel kunnen begrijpen.

Je krijgt weer vakken als maatschappijleer, CKV, Gym en Godsdienst. Het huiswerk is niet heel veel, alhoewel ik het aan 't begin van het schooljaar als veel ervaarde. Als je geen zelfdiscipline hebt raad ik je ten sterkste af hiermee te beginnen.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 19:05
annoniempje
Avatar van annoniempje
annoniempje is offline
Nou ik vond het eigenlijk wel meevallen hoor..Ben ook overgestapt van vmbo naar havo en ben nooit in problemen gekomen. En mijn inzet is nou echt niet goed.. Ben juis theel erg gemakzuchtig.

Maar Rda heeft wel gelijk met het snap gedeelte. Het is niet alleen leren, want dan haal je het niet, je moet het snappen. Je moet bij vakken als geschiedenis niet alleen de informatie stampen maar zelf ook conclusies eruit halen. Maar als je gemotiveerd genoeg bent en je gewoon zorgt dat je bij blijft met je werk dan is de kans dat je slaagt toch wel redelijk groot.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 12:49
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Citaat:
Wat is makkelijk voor iemand die beter is in leren dan praktijk toepassen..Het MBO of Havo?
Simpel. Dit is havo. Hier krijg je alleen theorie. Op mbo krijg je theorie én praktijk. Maargoed, als je uiteindelijk na je havo hbo wilt gaan doen moet je ook op school/stage geleerde theorie toe gaan passen in de praktijk als je je diploma hebt gehaald. Je ontkomt er niet aan.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 15:11
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Nou ik vond het eigenlijk wel meevallen hoor..Ben ook overgestapt van vmbo naar havo en ben nooit in problemen gekomen. En mijn inzet is nou echt niet goed.. Ben juis theel erg gemakzuchtig.

Maar Rda heeft wel gelijk met het snap gedeelte. Het is niet alleen leren, want dan haal je het niet, je moet het snappen. Je moet bij vakken als geschiedenis niet alleen de informatie stampen maar zelf ook conclusies eruit halen. Maar als je gemotiveerd genoeg bent en je gewoon zorgt dat je bij blijft met je werk dan is de kans dat je slaagt toch wel redelijk groot.
Ja maar jij hebt vast E&M of C&M gedaan
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 15:55
Verwijderd
Dat hoeft toch niet zo te zijn? Al zijn NG en NT erg lastig heb ik gehoord, vooral op VWO.

Ik zou zeggen, doe wat jij het liefste wilt. Ben je praktisch ingesteld, doe dan MBO. Wil je graag doorleren en nog verder komen, ga dan havo doen.

Maar als je dan havo wilt gaan doen onderschat het niet. Het is gewoon een stuk lastiger, al moet het te doen zijn met wat inzet.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 13:27
Sanne_S
Sanne_S is offline
Zeker havo, ik heb het ook gedaan.. geen moment spijt van gehad! Maar ja.. zelfdiscipline moet je bezitten. Wat is het uiteindelijk geworden?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 10:17
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
HAVO
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 07:30
dien91
dien91 is offline
ik ben zelf ook van VMBO naar HAVO gegaan.
Vond het begin best moeilijk,
moest weer echt huiswerk maken wat ik nooit deed.

Nu gaat het we, zit nu in de 5e..
Gaat een stuk beter dan vorig jaar, omdat ik meer zelfdicipline heb gekregen.
Dat is gewoon een kwestie van leren..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 12:00
Devianne
Devianne is offline
Ik heb na de VMBO MBO gedaan en dit beviel toch een stuk beter dan de HAVO. Ik weet niet of allerlei vakken je ook echt interesseren en je ervoor wilt werken/leren het te snappen etc. want zo niet dan is de kans groot dat je snel afhaakt. Ik weet zelf niet hoe het is op het hbo maar als het meer is zoals mbo dan havo in de omgang lijkt het me ook verstandiger de MBO te doen. Als iets in de richting is dat je leuk vind is het vaak al wat makkelijker te leren, in iedergeval om jezelf er naar toe te zetten het ook echt te doen. Ik heb op het mbo vaak gemerkt dat we meer verslagen etc moesten maken dan praktijkdingen kregen, dit was dan op het ict.. Erg veel praktijk kregen we niet, hoorde van anderen dat zij dit wel kregen maar ook niet enorm veel ofzo.
Natuurlijk wel een voordeel als je nu al praktijkdingen leert al is het maar een beetje, anders moet je straks zoveel wennen ineens! Dat zal vast ook geen pretje zijn?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 15:31
Kitchwatch
Kitchwatch is offline
Ik denk juist dat Havo een aanrader is.. in Havo word je veel beter voorbereid op het hbo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Havo of MBO?
ItsJoram101
9 30-11-2016 20:21
Algemene schoolzaken Wat is hoger, MBO of havo?
MavoKind
14 09-02-2013 17:16
Studeren HAVO op de VAVO
Majdouline
4 30-03-2012 02:05
Studeren HAVO of VWO
Kitchwatch
4 14-11-2009 15:58
Studeren Via de havo of mbo?
aLackofColor
20 11-01-2005 10:39
Algemene schoolzaken wie studeert hier voor F16-piloot?
joaquadriesje
19 02-04-2003 20:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.