Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2014, 18:48
brands
Avatar van brands
brands is offline
Geachte lezer,

Ik heb al een aantal weken een nieuwe rekenmachine. Deze rekenmachine werkt prima, alleen zit ik het probleem dat toch iets veranderd wil hebben. Ik heb de gebruiksaanwijzing al doorgelezen, maar het antwoord daar niet in kunnen vinden. Dus vandaag dat ik het via deze weg probeer.

Mijn rekenmachine is een casio fx-82MS.

Wanneer ik op mijn rekenmachine bijvoorbeeld 2500 intoets en vervolgens op = druk krijg ik het 2,500 op het scherm. Dit is de Engelse notering waar ze de komma's en punten hebben omgedraaid. Maar aangezien ik gewend ben aan de Nederlandse notering dus 2.500 zou ik dat ook graag op mijn rekenmachine terug zien. Het is nog al verwarrend als je het tijdens een toets verkeerd opschrijft.

Wie weet hierop het antwoord, zodat ik deze instelling kan aanpassen en niet nog eens de fout ga maken tijdens een toets. Dit ligt namelijk wel voor de hand wanneer deze instelling zo blijft.

Groeten, Brands
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2014, 20:04
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Je kan beter wennen aan de Amerikaanse notatie, die zul je sowieso wel vaker tegenkomen. Waarschijnlijk biedt je rekenmachine geen optie om de notatie om te wisselen naar de Nederlandse.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2014, 21:02
Scirocco
Avatar van Scirocco
Scirocco is offline
Deze rekenmachine biedt, ondanks wat Schrödinger zegt, wel de optie om dat te doen.
Volg mijn super stappenplan
  1. Druk op ON om de rekenmachine aan te zetten
  2. Druk 4x op MODE. Deze knop zit links van de ON knop (rechtsbovenin)
  3. Druk op 1
  4. Ga 1x met het pijltje naar rechts.
  5. Druk op 2.
Gefeliciteerd. Je hebt je rekenmachine nu ingesteld naar de komma notering.
Wil je het nu alsnog weer terug naar de Amerikaanse notering? Ga hetzelfde stappenplan af, maar druk bij punt 5 op de knop 1.
__________________
It's just like life. You just gotta keep telling yourself, no matter how hot it gets, sooner or later there's a cool breeze coming in.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2014, 21:08
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Je kan beter wennen aan de Amerikaanse notatie, die zul je sowieso wel vaker tegenkomen. Waarschijnlijk biedt je rekenmachine geen optie om de notatie om te wisselen naar de Nederlandse.
Waar zou ik het moeten tegen komen in mijn toekomstige tijd? Heb geen plannen om naar het buitenland te gaan of wat dan ook. Ik vind overigens die Engelse notatie niet echt wat. Aangezien ik alles in het Nederlands gewend ben is deze notatie verwarrend. Tevens heb ik geen Engels en Engelse vakken meer.

Citaat:
Deze rekenmachine biedt, ondanks wat Schrödinger zegt, wel de optie om dat te doen.
Volg mijn super stappenplan
  1. Druk op ON om de rekenmachine aan te zetten
  2. Druk 4x op MODE. Deze knop zit links van de ON knop (rechtsbovenin)
  3. Druk op 1
  4. Ga 1x met het pijltje naar rechts.
  5. Druk op 2.
Gefeliciteerd. Je hebt je rekenmachine nu ingesteld naar de komma notering.
Wil je het nu alsnog weer terug naar de Amerikaanse notering? Ga hetzelfde stappenplan af, maar druk bij punt 5 op de knop 1.
Bedankt, het is gelukt!
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 12:25
Verwijderd
Ik werk en woon op dit moment in Nederland voor een Nederlands bedrijf. Toch gebruik ik altijd de Amerikaanse notatie. Is in grote delen van de financiële wereld nu eenmaal usance, en vast ook in andere sectoren. Overigens op middelbare school ook altijd Amerikaanse notatie gehad en kan me totaal niet inleven in de verwarring die je schetst.

Als ik dan ook nog zie in je profiel dat je accountancy doet...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 12:37
Scirocco
Avatar van Scirocco
Scirocco is offline
Citaat:
Waar zou ik het moeten tegen komen in mijn toekomstige tijd? Heb geen plannen om naar het buitenland te gaan of wat dan ook. Ik vind overigens die Engelse notatie niet echt wat. Aangezien ik alles in het Nederlands gewend ben is deze notatie verwarrend. Tevens heb ik geen Engels en Engelse vakken meer.



Bedankt, het is gelukt!
Goed te horen. Veel succes ermee!
__________________
It's just like life. You just gotta keep telling yourself, no matter how hot it gets, sooner or later there's a cool breeze coming in.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 12:51
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Ik werk en woon op dit moment in Nederland voor een Nederlands bedrijf. Toch gebruik ik altijd de Amerikaanse notatie. Is in grote delen van de financiële wereld nu eenmaal usance, en vast ook in andere sectoren. Overigens op middelbare school ook altijd Amerikaanse notatie gehad en kan me totaal niet inleven in de verwarring die je schetst.

Als ik dan ook nog zie in je profiel dat je accountancy doet...
Ik heb zowel op de middelbare school, MBO als HBO alleen maar de getallen hoeven te lezen in het Nederland, dus nooit te maken gehad met de Engelse notering. Toen ik wel een vak had in Engels werd er ook gewoon uitgegaan van de Nederlandse notering. Misschien dat de middelbare scholen nu uitgaan van de Engelse notering, maar tot 8 jaar terug in ieder geval niet.

Dus als je ineens een rekenmachine krijgt die uitgaat van de Engelse notering vind ik dat erg verwarrend. Zeker als het gaat om getallen met miljoenen.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 13:34
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Waar zou ik het moeten tegen komen in mijn toekomstige tijd? Heb geen plannen om naar het buitenland te gaan of wat dan ook. Ik vind overigens die Engelse notatie niet echt wat. Aangezien ik alles in het Nederlands gewend ben is deze notatie verwarrend. Tevens heb ik geen Engels en Engelse vakken meer.
Je komt het overal tegen, ook wanneer je in Nederland blijft. Als je hier fouten mee maakt, betekent dat waarschijnlijk dan je geen goed gevoel hebt voor de juiste orde van grootte van getallen. Je zou er goed aan doen om dat gevoel te trainen, anders ga je in je toekomstige werk (accountancy?) ook fouten maken, Nederlandse notatie of niet. In mijn werk gebruik ik ook vooral de Amerikaanse notatie, ook al wordt in de lokale notatie dezelfde conventie gebruikt als de Nederlandse.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2014, 18:24
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
schrödinger heeft natuurlijk wel een goedbedoeld punt daar dat je ongeacht wat je gewend bent je in een globale omgeving bewust zal moeten zijn van verschillen in notering, bijvoorbeeld ook dat de engelsen de mil- bil- triljoen stuk maken, soms aan de verkeerde kant van de weg rijden, als ze heel vervelios zijn imp. eenheden gebruiken etcetc

Je zou daar goed aan doen om er inzicht in te krijgen dat als het ware je hersenen dat stappenplan voor je afwerkt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] lichtbreking in een regendruppel
plank1222
5 29-12-2011 16:18
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Variantie uitrekenen
Anoniemiem
5 13-02-2009 13:47
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI + SK] Theoretische leerweg
Evil-milkshake
48 05-01-2008 12:54
Levensbeschouwing & Filosofie Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord
Love & Peace
13 29-12-2007 09:49
Huiswerkvragen: Exacte vakken Cyclometrische functies
SilverSteven
8 27-08-2004 23:49
Huiswerkvragen: Exacte vakken sinus?
wmostrey
10 15-10-2003 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.