Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2003, 14:15
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Sinds gisteren hebben wij een kat te logeren van vrienden, die opeens allebei in het ziekenhuis liggen. Het is een mannetje en hij is zo'n 12 jaar oud, en erg mager. Hij blijft waarschijnlijk minstens een half jaar, misschien langer of voor altijd.
Nu hebben wij zelf een hond, een golden retriever van 6 jaar, die dus nog heel nieuwsgierig en speels enzo is. Onze hond is wel een kat gewend, toen ze hier kwam hadden wij al een kat, waar ze dikke vriendjes mee was, maar die inmiddels alweer 3 jaar overleden is.
Het samen leven is dus geen probleem, niet voor onze hond, en ook niet voor die kat, die thuis ook een hondje gewend was.
Waar ik dan wel mee zit: onze hond gaat zich heel 'zielig' gedragen, omdat hij ineens de aandacht moet delen. Ze blijft zeuren om geaaid te worden, komt telkens tegen je aan en over je heen liggen etc. Nu geven we haar die extra aandacht nog, omdat de kat erg veel aandacht moet krijgen (telkens achter haar aan vangen zodat ze niet ontsnapt, zoeken waar ze zich nu weer heeft verstopt etc.
Maar dat kan natuurlijk niet zo doorgaan, en die verhouding meot weer gelijk worden.
Onze hond heeft hier al eerder last van gehad toen we een hele tijd een hond van een fokker te logeren hadden (het arme beest was ontzettend mager en altijd gewend om om aandacht te bedelen tussen 6 anderen), en die dus echt altijd zich overal tussen drukte, ook als we onze eigen hond aandacht gaven. Misschien 'weet' onze hond dat nog en 'denkt' ze dat dat weer zo zal zijn.
Nu is mijn vraag, moeten we onze hond die extra aandacht blijven geven (het gaat echt niet over even een aaitje ofzo, ze krijgt normaal ook aandacht genoeg, maar wil nu echt elke minuut van de dag geaait worden), of het gewoon zo laten als t was? Of even afwachten tot de kat zich 'gesettelt' heeft en dan het normale weer oppakken?

Ow sorry, ik zie dat t wel een erg lang verhaal is geworden, en vast met overbodige elementen..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2003, 13:14
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
hummz, ik denk dat je het beste gewoon tegen de hond moet doen, dus niet de hele dag aaien en aanhalen. het lijkt me namelijk ook zo, dat ie dat gewend wordt, en dus uiteindelijk altijd blijft zeuren om aandacht....
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 11:21
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
GEEN extra aandacht geven, gewoon de hond dezelfde aandacht blijven geven als dat je altijd gedaan hebt, anders blijft ie dit gedrag vertonen.
Wat wel goed is om hem duidelijk te maken, dat hij niet op de tweede plaats zal vallen, maar dat kan hij pas inzien als jullie hem niet meer die extra aandacht geven.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna De wet over dier doden met tegenaanval
Rerisen Phoenix
68 18-10-2007 09:15
Flora & Fauna 'brood'fokkers van honden.
reuffneck32
70 20-06-2005 19:40
Flora & Fauna Een hond erbij
Poor twisted me
9 11-08-2004 21:22
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.