Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2013, 20:04
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 20-08-2022 om 01:27.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2013, 20:51
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Wauw, zo herkenbaar. Nog nooit echt gezocht ofzo, maar ik heb dat soms echt heel erg met hard geluid. Dus als ze ineens heel hard praten, of met deuren gooien ofzo, of iets laten vallen op een bord of pannen in elkaar zetten, daar kan ik echt niet tegen. Het is niet altijd maar als het zo is, dan word ik zo ontzettend boos, meestal loop ik dan gewoon weg of ga muziek luisteren ofzo. Ik heb het met meer geluiden, maar daar kom ik zo 123 niet op.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 09:09
Verwijderd
Misschien heb ik dat ook?

Als ik boven in mijn kamer ben en door de muren geluiden hoor dan stamp ik altijd zodat het beneden rustig wordt (mijn familie zet de tv wel eens te hard of praat op de telefoon te hard). Als mensen dan eten en dan heb ik het meer over mijn ouders, dan kan ik echt alle haren uit mijn kop trekken als ik iemand hoor slurpen (wat ze bij thee doen) of het eten slikken waarbij je dat slik geluid hoort. Ik ga dan een beetje dood van binnen. Ook als ik het op tv hoor. En als ze thuis gaan schreeuwen om iemand van beneden naar boven te roepen of andersom, dan flip ik. Tegen harde geluiden kan ik niet.

Ik heb zo'n anti-geluid koptelefoon, maar dat zit niet altijd lekker doordat het te strak zit en nu ik een bril heb wat erger door het steeds verplaatsen van de positie van mijn bril.

Trouwens, ik ben overgevoelig, misschien jij ook: http://www.psychologytoday.com/blog/...ive-person-hsp

Daar zie je ook als tip staan koptelefoons kopen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 09:29
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Ik heb dat met mijn broertje, die is gedeeltelijk doof, maar als die muziek luistert heeft ie zijn gehoorapparaten uit, en gaat die muziek echt kneiterhard, vind ik dan, mijn ouders vinden het wel meevallen maar als het weer zover is dan word ik ook helemaal gek. Mh, ik ben alleen gevoelig voor geluid, maar niet voor geuren &kunst e.d...
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dat met mijn broertje, die is gedeeltelijk doof, maar als die muziek luistert heeft ie zijn gehoorapparaten uit, en gaat die muziek echt kneiterhard, vind ik dan, mijn ouders vinden het wel meevallen maar als het weer zover is dan word ik ook helemaal gek. Mh, ik ben alleen gevoelig voor geluid, maar niet voor geuren &kunst e.d...
Dat heb ik dan weer met mijn zusje. En ja, heel erg irritant. Vooral als ze een vriendinnetje over heeft en dan gaat kletsen en dan hoor ik dat, grrrrrr.

Ik weer wel voor geuren.....Zeg maar stinkende zweet geuren en dat soort rotzooi. Bij een incident maakt dat niet uit, maar elke dag gaat te ver.

En komt wel goed denk ik Nonny, op een moment ga je toch het huis uit en dan ben je verlost. Zo zie ik het soms tenminste.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 10:18
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Wauw, zo herkenbaar. Nog nooit echt gezocht ofzo, maar ik heb dat soms echt heel erg met hard geluid. Dus als ze ineens heel hard praten, of met deuren gooien ofzo, of iets laten vallen op een bord of pannen in elkaar zetten, daar kan ik echt niet tegen. Het is niet altijd maar als het zo is, dan word ik zo ontzettend boos, meestal loop ik dan gewoon weg of ga muziek luisteren ofzo. Ik heb het met meer geluiden, maar daar kom ik zo 123 niet op.
"waarbij bepaalde, op zich onschuldige, geluiden"

Als er met deuren wordt gegooid of als er iets valt, dan is dat niet echt een onschuldig geluid natuurlijk. Ik denk dat het er juist om geluiden gaat die mensen gewoonlijk niet opmerken, bijvoorbeeld eetgeluiden inderdaad. Dat je reageert op plotselinge, harde geluiden, lijkt me niet meer dan normaal Al kan het daarbij natuurlijk ook zijn dat de een er feller op reageert dan de ander.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Misschien heb ik dat ook?
(...)
Ik heb zo'n anti-geluid koptelefoon, maar dat zit niet altijd lekker doordat het te strak zit en nu ik een bril heb wat erger door het steeds verplaatsen van de positie van mijn bril.
Als ik je verhaal zo lees ben ik er vrij zeker van dat jij inderdaad ook misofonie hebt. Ik had vroeger van die kleine roze oordopjes die ik in moest tijdens zwemlessen omdat er geen water in mijn oren mocht komen vanwege buisjes. Die waren dus ook best geluidsdicht. Ik ging ze, omdat ik niet tegen eetgeluiden kon, ook wel eens tijdens het eten dragen. Het voelde echt heerlijk om dan eens te kunnen eten zonder dat ik in mijn hoofd mijn stoel op iemands hoofd kapot sloeg, maar ik vind het idee zo vreemd om dat nu ook te doen. Als ik met vrienden ga eten bijvoorbeeld.

Ik vraag me écht af waar die woede vandaan komt. Als ik gewoon blijf zitten en naar het geluid blijf luisteren voel ik dat mijn hart sneller gaat kloppen en begin ik te zweten, waarom kunnen simpele smakgeluidjes zoiets veroorzaken?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 14:31
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Dat heb ik dan weer met mijn zusje. En ja, heel erg irritant. Vooral als ze een vriendinnetje over heeft en dan gaat kletsen en dan hoor ik dat, grrrrrr.

Ik weer wel voor geuren.....Zeg maar stinkende zweet geuren en dat soort rotzooi. Bij een incident maakt dat niet uit, maar elke dag gaat te ver.

En komt wel goed denk ik Nonny, op een moment ga je toch het huis uit en dan ben je verlost. Zo zie ik het soms tenminste.
En wat vinden je huisgenoten er van als jij 2 uur hebt zitten pingelen?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 15:23
Verwijderd
Citaat:
En wat vinden je huisgenoten er van als jij 2 uur hebt zitten pingelen?
Niet veel. Mijn ouders vinden het wel mooi, mijn zusje heeft altijd een koptelefoon op en mijn andere zusje die kijkt altijd tv.

Buren vinden het mooi.

Ik snap enerzijds wat je bedoelt, maar anderzijds ook weer niet omdat ik er gewoon echt niet tegen kan. Als ze tegen me zeggen om op te houden met piano dan ga ik met ze praten over welke tijden wel goed zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 15:34
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik vind piano ook mooi maar je hebt pianospelen en pianospelen. Als mijn buren dagelijks 1,5 uur de vlooienmars zouden oefenen tik ik op op de muur (maar dan met een voorhamer)
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Ik vind piano ook mooi maar je hebt pianospelen en pianospelen. Als mijn buren dagelijks 1,5 uur de vlooienmars zouden oefenen tik ik op op de muur (maar dan met een voorhamer)
Lol.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 19:04
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Piano muziek is zo moooooi. Wou dat ik dat zelf kon spelen..
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Piano muziek is zo moooooi. Wou dat ik dat zelf kon spelen..
Gewoon doen Nonny . Gratis les kun je hier online vinden.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 21:47
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
beetje fucked dat ik geen piano of keyboard heb haha $
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 22:12
Verwijderd
Citaat:
beetje fucked dat ik geen piano of keyboard heb haha $
Als je het echt wilt dan spaar je, maar als je van piano houdt dan hoef je het niet perse ook te spelen hoor. Fluit/Ocarina vind ik ook mooi, maar ik ga het niet leren denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 23:26
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Genoeg over piano's, dit topic gaat over misfonie, niet over piano's.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 00:24
Verwijderd
Goed.

Over misofonie gesproken....Ik heb het vandaag aan mijn zusje vertelt en ze toont er wel begrip voor en had een 'aha' moment. Ze begreep het allemaal ineens.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Over misofonie gesproken....Ik heb het vandaag aan mijn zusje vertelt en ze toont er wel begrip voor en had een 'aha' moment. Ze begreep het allemaal ineens.
Wat fijn voor je ! Ik loop heel vaak tegen het 'probleem' aan dat mensen het niet zien als iets 'echts', omdat het gewoon zo moeilijk voor te stellen is dat je zo agressief kunt worden door die simpele geluidjes.

Het feit dat ze het begrijpt maakt dit zowel voor haar als voor jou makkelijker
Met citaat reageren
Oud 20-06-2013, 10:10
Zeilertje1996
Zeilertje1996 is offline
Ik heb dat ook.. Maar dat weet ik al meer dan een jaar. Ben wel blij om te horen dat ik niet de enige ben
Met citaat reageren
Oud 20-06-2013, 12:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb het alleen als ik wil slapen. Dan is al wat tikt, praat, muziek maakt, wiebelt, snurkt of loopt afschuwelijk.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 21-06-2013, 11:03
Verwijderd
Ik heb het als ik moe en/of hormonaal ben. Als puber had ik het dus continu, en dan vooral eetgeluiden. Mensen die rustig een appel aten kon ik echt niet úitstaan... Nu kan ik er wel mee omgaan Ik kan zelfs gewoon chips eten zonder me aan mezelf te storen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2013, 11:31
Verwijderd
Ik heb het soms. Ook niet altijd met dezelfde geluiden. Laatst een kat die zichzelf aan het schoonlikken was en ik werd echt helemaal gek Het komt dan onverwacht op en een volgende keer heb ik er geen last van. Gelukkig maar.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2013, 20:09
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb het alleen bij extreem slaaptekort. Vorig jaar was dat op zijn hevigst en als ik de kracht had gehad had ik tegen iedereen gevloekt die ook maar íets van geluid produceerde. Ik wilde niet meer dan 1 persoon op mijn kamer hebben en die moest ook weer gauw vertrekken en bij het kraken van een zakje of bij kauwgeluiden werd ik woest. Evenals bij elke auto die door de straat reed en elke deur die dicht ging, ieder persoon die langs liep enz. Maar toen sliep ik ook wel al een aantal weken / maanden maar 2/3 uurtjes op een nacht.

En een paar weken geleden was ik wat slaaptekort betreft ook weer ver heen en ik wilde het liefst de vogels uit de lucht schieten (wat geenszins in mijn aard ligt).
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2013, 19:50
Anonymoussy
Anonymoussy is offline
Blijkbaar...

...heb ik daar dus ook last van want ik word er super geirriteerd van als mensen aan de telefoon hetzelfde woordje steeds herhalen zoals: Dus eh, Ja, Oke! en Smakkende mensen(Aaargh!)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Heb jij snel last van geluiden die anderen in jouw omgeving maken?
Haubenmeise
35 13-09-2016 01:45
Psychologie Ik kan niet tegen etende mensen
Bloemetje1995
46 26-09-2015 16:33
Onzin Het-grote-steen-en-been-topic #1
Tigerly
500 22-09-2015 18:39
Lichaam & Gezondheid Misofonie
Rozewolkje.
2 18-03-2015 18:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.