Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2004, 13:40
Sirenie
Avatar van Sirenie
Sirenie is offline
Wat ik me afvraag: zijn er eigenlijk ook vakantiebaantjes waar je een flink stel hersenen voor moet hebben?

Ik maak nu al een jaar of 5 elke vakantie schoon bij een instelling voor gehandicapten, ik vind het erg leuk, maar telkens als ik zeg dat ik gymnasium heb gedaan en nu op de universiteit zit, zeggen ze dat ik toch wel een beter baantje kan krijgen. Is dat zo?

Ik weet het, het is niet zo'n intelligente vraag, maar ik zou graag mensen willen horen die iets anders doen dan kassa draaien, aardbeien plukken of schoonmaken.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2004, 13:45
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Hmm, ja dat vraag ik me ook wel eens af.

Ik werk zelf bij een callcenter en in een restaurant, en heb ook gymnasium gedaan en ga volgend jaar naar de uni.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 13:49
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
ga er maar niet van uit dat je omdat je een goede vooropleiding hebt gehad je een beter baantje kan regelen. pas als je aan het einde van je studie zit, kan dat misschien een beetje mee gaan tellen maar nu nog niet echt.
bedenk namelijk dat je, als je in een studentenstad woont, je als concurrenten mensen hebt met het zelfde niveau als wat jij hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:09
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Ja, natuurlijk zijn die er. Maar daar moet je wel de kwaliteiten voor hebben. Denk aan vervanging voor een administratief medewerker, inkoper, telefoniste/receptioniste die op vakantie gaat.

Ik ben consulent deze vakantie, puur omdat ik na mijn stage hier kon blijven.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:38
Verwijderd
Ik denk dat je er inderdaad nu nog niet zoveel aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:43
Verwijderd
ja maar bijvoorbeeld administratief medewerker, ze hebben nog liever iemand van het mbo met een diploma..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:44
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik denk dat je geluk moet hebben. Zo kon ik bij mijn moeder op 't werk ook wel werken.

Dit was nog steeds niet echt werk waar je écht hersens voor nodig had, maar ik kreeg soms wel leuke opdrachten waar je je hersens wél bij nodig had.

Maar het meeste gedeelte van mijn tijd zat ik dingen in te voeren/controleren e.d. Het helpt trouwens wel als mensen je vertrouwen, en dat je goed je best doet, en als je werkt op een wat kleiner kantoor. En natuurlijk dat iemand die je kent je naar binnen kan helpen

Ik werkte overigens op een verzekeringskantoor..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 17:08
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Meestal loop je tegen zo'n baantje aan na een stage.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 17:31
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Hate to say it maar als vakantiewerker ben je toch vaak degene die de k*tklusjes moet doen. Archiveren, formulieren intoetsen, telefooncentr. bedienen dat soort werk. Het is sporadisch dat je echt iemand vervangt, misschien inderdaad als je er bij hetzelfde bedrijf stage hebt gelopen.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 21:08
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik heb daar inderdaad ook geluk mee gehad, werk al vier zomers op een laboratorium, en vervang daar gewoon vaste medewerkers, écht werk dus. Ik heb niet eens een beta-pakket, maar doe wel gymnasium, en pik het dus gewoon makkelijk op.
Maar leg ze dat maar eens uit als ze ook iemand met een mbo-diploma kunnen krijgen..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 21:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Met een diploma van de middelbare school alleen kan je meestal geen beter werk vinden dan wanneer je dat diploma niet hebt. Pas als je een diploma van het hoger onderwijs hebt gaat het echt meetellen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 11:17
Verwijderd
Via een uitzendbureau kun je dat wel vergeten en ook bij wijze van vakantiewerk wordt het erg moeilijk. Ik weet niet wat je onder niveau verstaat, maar een baan op academisch niveau krijg je natuurlijk niet als vakantiewerk. Daarvoor is de inwerkperiode te lang en neemt men een te groot risico door in zee te gaan met iemand die toch binnen een paar weken/maanden weer weg is.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 12:56
@Moon
@Moon is offline
Dat vroeg ik mij ook al af, want ik heb helemaal geen zin in schoonmaakwerk of in de Mc of supermarkt te staan. Ook verdient dat niet zo goed. Ik zocht altijd naar administratief werk, gegeven invoeren etc. Maar ja, tevergeefs nooit zo'n
(vakantie)baantje gevonden. En meestal vragen ze ook iemand met ervaring. Dat is ook best k*. Maar als je nooit de kans krijgt om zoiets te doen waar moet je dan in hemelsnaam ervaring daarin krijgen Maar ik denk dat je ook een beetje geluk moet hebben. Een vriendin van mij kon een keer bij haar vader op het werk terecht en sindsdien heeft al een paar jaar lang zo'n vakantiebaantje weten te bemachtigen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 22:00
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 01-07-2004 @ 14:40 :
Wat ik me afvraag: zijn er eigenlijk ook vakantiebaantjes waar je een flink stel hersenen voor moet hebben?

Ik maak nu al een jaar of 5 elke vakantie schoon bij een instelling voor gehandicapten, ik vind het erg leuk, maar telkens als ik zeg dat ik gymnasium heb gedaan en nu op de universiteit zit, zeggen ze dat ik toch wel een beter baantje kan krijgen. Is dat zo?

Ik weet het, het is niet zo'n intelligente vraag, maar ik zou graag mensen willen horen die iets anders doen dan kassa draaien, aardbeien plukken of schoonmaken.
Alvast bedankt!
Ik werk op schiphol als grondsteward. Dat is niet echt hersenloos werk. Ik doe zowel check-in als werkzaamheden aan de Gate. Tis heel leuk en afwisselend en het verdient ook nog eens als een trein (ong. 11,50 p/u).
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 22:05
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Werk bij de Texelse boot verdiend ook als een Tierelier!

Leuk afwisselend werk, en leuk team van collega's!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 22:06
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Jullie lijken wel alleen tevreden met een baan als directeur DAMN!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 22:28
Verwijderd
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 03-07-2004 @ 23:06 :
Jullie lijken wel alleen tevreden met een baan als directeur DAMN!
Als je bijna afgestudeerd academicus bent neem je inderdaad geen genoegen meer met een on- of laaggeschoold baantje nee.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 22:36
Verwijderd
Gelukkig trekt de economie weer aan en kunnen kansloze banenstropers als ik (cultuurwetenschapper/mediawetenschapper) misschien ook een baan vinden.

Voor de rest: shake het met een baan op niveau. Het enige dat werkt, is ergens een langere tijd werken, zodat je functies kan stijgen. Verder moet i e d e r e e n die eerste trede van dichtbij leren kennen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-07-2004, 22:56
Sirenie
Avatar van Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
alluman schreef op 03-07-2004 @ 23:36 :
Voor de rest: shake het met een baan op niveau. Het enige dat werkt, is ergens een langere tijd werken, zodat je functies kan stijgen. Verder moet i e d e r e e n die eerste trede van dichtbij leren kennen.
Hmm, als ik dat zo hoor werk ik gewoon op een kansloos bedrijf, als ze mij niet promoveren
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Sirenie schreef op 03-07-2004 @ 23:56 :
Hmm, als ik dat zo hoor werk ik gewoon op een kansloos bedrijf, als ze mij niet promoveren
Tip: ellebogenwerk. Wie hogerop wil, moet dat duidelijk laten merken anders gebeurt er nooit iets.
Ik heb maandenlang zaken moeten regelen, voordat ik een promotie kreeg.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 10:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
per piacere schreef op 01-07-2004 @ 16:43 :
ja maar bijvoorbeeld administratief medewerker, ze hebben nog liever iemand van het mbo met een diploma..
Pfft, ik kon t administratief werk van een mbo'er overnemen toen ik in 4vwo zat. Dat stelt dus nog steeds niet veel voor. Ze moeten je alleen de kans geven en het je leren.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 10:23
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
heey
ik heb er zelf nog geen ervaring mee
maar mn zus heeft vwo gedaan, is nu eerstejaars geneeskunde en werkt in een soort instelling met lichamelijk gehandicapten. ze mag uiteraard geen medische handelingen verrichten, maar ze helpt die mensen wel bij wassen, aankleden, naar de wc gaan, medicijnen etcetc.... ze krijgt er erg goed voor betaald (haar collega's doen het allemaal als "echte" baan, dus is eigenlijk wel iets meer dan vakantiewerk) en vindt het erg leuk.
je moet hiervoor natuurlijk wel met mensen kunnen omgaan en dat leuk vinden enzo, maar misschien vind jij dat wel he
de "instelling" heet fokus en is (dacht ik) landelijk.....
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote sollicitatietopic
Hawahaai
273 12-05-2022 19:37
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #156
Eend
500 21-07-2010 14:47
Werk, Geld & Recht Vinden jullie werk leuk om te doen?
Verwijderd
48 27-07-2004 21:20
De Kantine Als iemand op sterven lag.....
skyscraper
165 12-08-2002 12:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.