Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2004, 13:56
Verwijderd
ik spar op dit moment om de schuld die ik bij mijn ouders heb opgebouwd,af te betalen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2004, 22:46
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 09-08-2004 @ 00:01 :
je krijgt een laptop? Je krijg op je 21e nog zakgeld en je ouders betalen de huur voor je?


Hoe erg kun je verwend worden...
Ja laptop, is dat zo gek? Die betaal ik zelf hoor, anders spaar ik daar niet voor. Er zijn mensen die kopen op hun 30e of 40e nog een laptop. Daarnaast heb ik hem op mijn kamer daar nodig en bij het inschrijvingspakket van de school zat zoiets erbij dat je die kon bestellen en dat je kon kiezen tussen 3 laptops, dus ja waarom niet?

En nou en, op je 21e zakgeld? Jullie meisjes krijgen misschien nog kleedgeld, dat krijg ik niet. Niet zo zielig doen alsof je nooit een financiële meevaller krijgt.

Daarbij zijn mijn ouders blij dat ik studeer, daar zijn ze trots op. Je hebt ook jongeren van 20 die gestopt zijn met een opleiding, nergens in geïnteresseerd zijn en al gaan werken. Dus wat studeren betreft daar leggen ze graag iets aan bij. Voor mij hoefde die huur ook niet, maar ze willen het zelf, daar kan ik niets aan doen.

Dus zaag niet dat ik verwend ben, dat ben ik niet en dat wil ik zelf ook niet dat andere mensen me zo gaan zien.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 13:20
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 11-08-2004 @ 23:46 :

Daarbij zijn mijn ouders blij dat ik studeer, daar zijn ze trots op. Je hebt ook jongeren van 20 die gestopt zijn met een opleiding, nergens in geïnteresseerd zijn en al gaan werken. Dus wat studeren betreft daar leggen ze graag iets aan bij. Voor mij hoefde die huur ook niet, maar ze willen het zelf, daar kan ik niets aan doen.
Dat wil ik even tegenspreken. Als je een VMBO opleiding doet met een vervolgopleiding (2 tot 4 jaar) dan heb je wel degelijk een vak geleerd en ben je als je niet bent blijven zitten op je 18e tot 20e klaar met je opleiding en heb je een vakdiploma. Is het dan zo gek dat de helft van de nederlanders op z'n 20e klaar is met school? 60% van de scholieren zit op het VMBO.

Waarom per se trots zijn op het studeren? Het is beter als ouders er trots op zijn dat je een vak wilt leren. Om een vak goed te leren is namelijk echt niet altijd een universitaire studie nodig.

Misschien moet jij eens wat meer kennis maken met een aantal gemiddelde nederlanders (ouders met een gemiddeld inkomen, gemiddelde MAVO/MBO opleiding enz). Misschien kun je er dan wat meer respect voor hebben dat niet iedereen een universitaire studie wil en kan doen.

Geld maakt niet gelukkig. Een leuke baan waar je elke dag weer met plezier naartoe gaat wel. Of dat nou vuilisman is of bankdirecteur maakt niets uit.

Denk na. Je bent behoorlijk verwend als je op je 21e geen baantje hoeft te nemen om op kamers te kunnen wonen.
Dat je ouders in je studiekosten bijdragen is normaal, maar jij kiest er voor om op kamers te gaan. Dan is het toch logisch dat jij ook voor de centen moet zorgen die daarvoor nodig zijn?

[edit] ja ik vind mezelf ook wel enigzins verwend. Maar dat komt bij mij mede omdat ik al een aantal jaar lang zelf behoorlijk veel bijverdien (door extra veel uren te draaien in de schoolvakanties en ook in de schoolweken te werken)

Laatst gewijzigd op 12-08-2004 om 13:24.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:35
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
voor de verbouwing van mijn woning en de nieuwe meubels.
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:40
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Ivo schreef op 12-08-2004 @ 14:20 :
Dat wil ik even tegenspreken. Als je een VMBO opleiding doet met een vervolgopleiding (2 tot 4 jaar) dan heb je wel degelijk een vak geleerd en ben je als je niet bent blijven zitten op je 18e tot 20e klaar met je opleiding en heb je een vakdiploma. Is het dan zo gek dat de helft van de nederlanders op z'n 20e klaar is met school? 60% van de scholieren zit op het VMBO.

Waarom per se trots zijn op het studeren? Het is beter als ouders er trots op zijn dat je een vak wilt leren. Om een vak goed te leren is namelijk echt niet altijd een universitaire studie nodig.

Misschien moet jij eens wat meer kennis maken met een aantal gemiddelde nederlanders (ouders met een gemiddeld inkomen, gemiddelde MAVO/MBO opleiding enz). Misschien kun je er dan wat meer respect voor hebben dat niet iedereen een universitaire studie wil en kan doen.

Geld maakt niet gelukkig. Een leuke baan waar je elke dag weer met plezier naartoe gaat wel. Of dat nou vuilisman is of bankdirecteur maakt niets uit.

Denk na. Je bent behoorlijk verwend als je op je 21e geen baantje hoeft te nemen om op kamers te kunnen wonen.
Dat je ouders in je studiekosten bijdragen is normaal, maar jij kiest er voor om op kamers te gaan. Dan is het toch logisch dat jij ook voor de centen moet zorgen die daarvoor nodig zijn?

[edit] ja ik vind mezelf ook wel enigzins verwend. Maar dat komt bij mij mede omdat ik al een aantal jaar lang zelf behoorlijk veel bijverdien (door extra veel uren te draaien in de schoolvakanties en ook in de schoolweken te werken)
idd Ivo.. ik ben 21 en studeer ook nog (duaal).. maar met mijn MAVO/MBO achtergrond zit ik gelijk met mijn huidige werkzaamheden gelijk aan iemand met een afgeronde HBO/Academische opleiding. Ik bedoel.. zoveel zegt een universitaire opleiding niet hoor... "er zijn meer wegen die naar Rome leiden" dus ook voor 'ordinaire MAVO klanten'.
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:48
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 09-08-2004 @ 00:01 :
je krijgt een laptop? Je krijg op je 21e nog zakgeld en je ouders betalen de huur voor je?


Hoe erg kun je verwend worden...
Jaloers?
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:52
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 11-08-2004 @ 23:46 :
Ja laptop, is dat zo gek? Die betaal ik zelf hoor, anders spaar ik daar niet voor. Er zijn mensen die kopen op hun 30e of 40e nog een laptop. Daarnaast heb ik hem op mijn kamer daar nodig en bij het inschrijvingspakket van de school zat zoiets erbij dat je die kon bestellen en dat je kon kiezen tussen 3 laptops, dus ja waarom niet?

En nou en, op je 21e zakgeld? Jullie meisjes krijgen misschien nog kleedgeld, dat krijg ik niet. Niet zo zielig doen alsof je nooit een financiële meevaller krijgt.

Daarbij zijn mijn ouders blij dat ik studeer, daar zijn ze trots op. Je hebt ook jongeren van 20 die gestopt zijn met een opleiding, nergens in geïnteresseerd zijn en al gaan werken. Dus wat studeren betreft daar leggen ze graag iets aan bij. Voor mij hoefde die huur ook niet, maar ze willen het zelf, daar kan ik niets aan doen.

Dus zaag niet dat ik verwend ben, dat ben ik niet en dat wil ik zelf ook niet dat andere mensen me zo gaan zien.
Trek je er gewoon niks van aan. Je moet je niet gaan verontschuldigen, dat vinden bepaalde figuren alleen maar leuk.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:55
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Ivo schreef op 12-08-2004 @ 14:20 :
Dat wil ik even tegenspreken. Als je een VMBO opleiding doet met een vervolgopleiding (2 tot 4 jaar) dan heb je wel degelijk een vak geleerd en ben je als je niet bent blijven zitten op je 18e tot 20e klaar met je opleiding en heb je een vakdiploma. Is het dan zo gek dat de helft van de nederlanders op z'n 20e klaar is met school? 60% van de scholieren zit op het VMBO.

Waarom per se trots zijn op het studeren? Het is beter als ouders er trots op zijn dat je een vak wilt leren. Om een vak goed te leren is namelijk echt niet altijd een universitaire studie nodig.

Misschien moet jij eens wat meer kennis maken met een aantal gemiddelde nederlanders (ouders met een gemiddeld inkomen, gemiddelde MAVO/MBO opleiding enz). Misschien kun je er dan wat meer respect voor hebben dat niet iedereen een universitaire studie wil en kan doen.

Geld maakt niet gelukkig. Een leuke baan waar je elke dag weer met plezier naartoe gaat wel. Of dat nou vuilisman is of bankdirecteur maakt niets uit.

Denk na. Je bent behoorlijk verwend als je op je 21e geen baantje hoeft te nemen om op kamers te kunnen wonen.
Dat je ouders in je studiekosten bijdragen is normaal, maar jij kiest er voor om op kamers te gaan. Dan is het toch logisch dat jij ook voor de centen moet zorgen die daarvoor nodig zijn?

[edit] ja ik vind mezelf ook wel enigzins verwend. Maar dat komt bij mij mede omdat ik al een aantal jaar lang zelf behoorlijk veel bijverdien (door extra veel uren te draaien in de schoolvakanties en ook in de schoolweken te werken)
Ja, en nu nog even zorgen dat je mensen geen stelling in de mond gaat leggen die ze totaal niet hebben gebruikt. Je schuift Mr. Oizo dingen in de schoenen die hij helemaal niet heeft gezegd.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 16:22
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
D: kamer nu/huis voor later
F: Vakantie
G: anders....: 'voor het geval dat' er iets gebeurt, is het wel fijn wat geld over te hebben.

Maar nu in de eerste plaats mijn 'vakantie'..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 17:59
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 12-08-2004 @ 15:55 :
Ja, en nu nog even zorgen dat je mensen geen stelling in de mond gaat leggen die ze totaal niet hebben gebruikt. Je schuift Mr. Oizo dingen in de schoenen die hij helemaal niet heeft gezegd.
Mr Oizo spreekt anders niet echt met veel respect over 'jongeren van 20 die gaan werken' terwijl dat de normaalste zaak van de wereld is als je gewoon 1 vervolgopleiding afrond na je vmbo.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 18:26
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Ivo schreef op 12-08-2004 @ 18:59 :
Mr Oizo spreekt anders niet echt met veel respect over 'jongeren van 20 die gaan werken' terwijl dat de normaalste zaak van de wereld is als je gewoon 1 vervolgopleiding afrond na je vmbo.
Vind je het erg als ik hier niet op inga?
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:08
Verwijderd
g: lowlands en een nieuw skateboard
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:45
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Ivo schreef op 12-08-2004 @ 18:59 :
Mr Oizo spreekt anders niet echt met veel respect over 'jongeren van 20 die gaan werken' terwijl dat de normaalste zaak van de wereld is als je gewoon 1 vervolgopleiding afrond na je vmbo.
Dat is niet waar, mensen moeten zelf doen waar ze zin in hebben en wat ze leuk vinden. Als ze gaan werken in plaats van na die opleiding nog een vervolgopleiding doen, vind ik dat best hoor. Ik legde in mijn vorige post alleen maar uit hoe mijn ouders erover denken en hoe zij denken kan ik nix aan doen.

Maar ik leer liever door. Er komen nog zat jaren waarin je nog kunt gaan werken. En in de periode dat ik een beslissing over mijn toekomst moest nemen was de arbeidsmarkt heel slecht. Vooral met de diploma die ik zou krijgen, zou je moeilijk aan een baan op dat moment kunnen komen. Daarbij vind ik een opleiding volgen, een vak leren en het studentenleven gewoon nog steeds interessant. Op basis van deze redenen heb ik gekozen om door te studeren.

Maar dat ik geen respect heb voor mensen die gaan werken op hun 20e heb ik nooit gezegd.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 10:21
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Het enige waar ik echt geld voor opzij zet is m'n rijbewijs en een auto. Voor dingen als vakantie ed. gebruik ik meestal gewoon een maandsalaris, of wat ik op dat moment op m'n studentenrekening heb staan.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 12:44
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Eigenlijk nergens voor. Al het geld wat ik verdien (oppasseb) gaat in een pot, en als die vol raakt rij ik op en neer naar de bank. Ik spaar dus wel, maar niet bewust voor iets. Mja, toch wel handig te weten dat ALS ik een keer iets wil hebben, ik er geld voor heb
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:18
Adrenaline
Adrenaline is offline
[-] nieuwe digi fotocamera
[-] piercing
[-] haircut @ Toni & Guy
[-] ticket richting Australië
[-] surf lessen (h)
[-] nieuwe kleren

the usual vooral
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 14:17
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Nou ik doe ook MBO nu en ik voel me niet aangesproken door Mr. Oizo. En ik spaar nu voor een auto.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 14:30
LittleLucille
LittleLucille is offline
ben aan het sparen voor een digitale camera..
verder zou ik graag een leren pak willen kopen voor op de motor..
daarna stiekum toch ook wel voor een motor rijbewijs..
__________________
Sometimes An Accident Is No Accident At All...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 20:43
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
G: Nieuw spulletjes voor in mijn kamer en nieuwe kleren.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 07:14
Verwijderd
E nieuwe pc
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 11:15
Aisteruo
Avatar van Aisteruo
Aisteruo is offline
Niet geïnterreseerd in die C shit, G -> Gitaar versterker en wat games.
__________________
..All my tears they fell like rain..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 11:21
Verwijderd
G: Iets anders, namelijk....


Voor m'n studie (moet drie maanden naar Japan, kost me nogal wat geld) en voor de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 15:43
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-08-2004 @ 12:21 :
G: Iets anders, namelijk....


Voor m'n studie (moet drie maanden naar Japan, kost me nogal wat geld) en voor de toekomst.
Heb je in Japan stage ofzo. Lijkt me wel cool.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 11:24
iedje
iedje is offline
ik spaar nu voor een vakantie voor mn ouders ze weigeren zelf een vakantie te boeken naar t buitenland dus dan doe ik t maar voor ze
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 20:23
Verwijderd
Ik spaar voor G: de 60000km-beurt van mijn auto
En van wat er daarna over is van m'n spaargeld doe ik iets leuks.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 12:33
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
vakantie en m'n eigen plek in amerika voor volgend jaar (ga daar studeren)
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:09
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Scooter, maar heb al lang genoeg
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 19:20
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
F... 3 weken naar zuid afrika 1650 euro... maar komt goed
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 19:29
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
-Een klein koelkastje
-Een nieuwe stereo installatie
__________________
-vul zelf maar in-
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 19:30
Verwijderd
fiets
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 20:14
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Voor m'n rijbewijs.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 13:41
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ik wil heel graag een racefiets maar daarvoor meot ik zolang sparen
__________________
;-)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Boozle schreef op 26-08-2004 @ 16:43 :
Heb je in Japan stage ofzo. Lijkt me wel cool.
studeer-stage idd, 'k moet daar gewoon 3 maanden lang vrijwel elke dag naar de universiteit om enorm veel te leren...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 19:31
Verwijderd
Ik spaar voor wat leuke dingetjes die in mijn studentenkamer kunnen. Bijvoorbeeld een bankje, tv, posters etc.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 14:54
Lunae
Avatar van Lunae
Lunae is offline
voor mij vakantie... naar engeland, in de meivakantie. heb er nu al zin in
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 15:40
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
voor een auto mp3/Cd speler maar die krijg ik voor verjaardag.
dus nu spaar ik alleen nog voor boeken, boeken, dvd's, dvd's en kleren .
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 17:17
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
voor ons huis... (hopelijk is hij klaar in januari)

en voor een auto..

verder alle overige geld voor cursussen en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 19:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
A en D: Ik heb eigenlijk al spaargeld voor mijn rijbewijs maar ik ben momenteel mijn spaargeld wel aan het aanvreten dus ik vul het nu weer aan. Ook ga ik over twee maanden op kamers en daar heb ik nog wel wat voor nodig dus daar spaar ik ook een beetje voor.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht PC kopen
Einstijn
16 21-09-2015 21:43
Lifestyle Materialisme.
P.:NTIL
500 19-05-2008 15:48
Eindexamens 2007 Eindexamencadeau
Fosca
84 15-07-2007 15:15
Werk, Geld & Recht Waar ben jij voor aan't sparen van je verdiende geld?
artnael
45 26-04-2004 14:08
Werk, Geld & Recht Waar spaar jij voor ?
my iron lung
87 16-01-2003 09:14
De Kantine Profielwerkstuk (enquete geldbesteding onder jongeren)
Soraya
63 20-11-2002 16:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.