Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2004, 16:15
aap777
aap777 is offline
Ik wil graag een echt samurai zwaard kopen om aan de muur te hangen op mijn kamer. Nu vraag ik mij af, mag dat zomaar? Valt zoiets niet onder een of andere wapenwet?

Ik ben niet minderjarig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2004, 16:29
Verwijderd
Ik ben er vrij zeker van dat het mag eigenlijk. Er zijn toch ook mensen die dingen uit de 2de wereldoorlog verzamelen en ik heb ook al eens een pijl en boog bij iemand aan de muur zien hangen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:35
Verwijderd
Als ik een zwaard in bezit wil hebben als wanddecoratie, moet ik daar dan een vergunning voor aanvragen?

De Wet wapens en munitie (WWM) deelt wapens in vier categorieën (I t/m IV) in.
Degens, sabels, zwaarden vallen o.a. onder artikel 2, eerste lid, categorie IV, onder 2, ongeacht of het decoratieve of functionele zwaarden zijn. Deze wapens mogen vrij voorhanden worden gehouden. Dergelijke wapens mogen echter niet op de openbare weg gedragen worden. Het is dus raadzaam om bijvoorbeeld een degen niet onverpakt op een fiets te vervoeren. Om deze wapens te mogen gebruiken op voor publiek toegankelijke plaatsen (bijvoorbeeld bij sportbeoefening) is schriftelijke toestemming van de politie nodig. Hiervoor moet er een vergunning (verlof) worden aangevraagd bij de korpschef van uw politieregio. Tenzij deze wapens vallen onder de vrij-stelling van artikel 28 van de Regeling wapens en munitie (RWM).

Bron: justitie.nl
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 17:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
wij hebben er thuis ook 1. Zolang je hem niet meeneemt met de handbagage, zal het wel lukken er een mee te nemen ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:48
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Zolang je wapen bot is mag je hem houden en verkopen dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 23:38
aap777
aap777 is offline
Mooi, ik neem dus aan dat het gewoon mag. Zolang ik hem maar in een tas ofzo vervoer.

Ik bedoel dus zo'n ding:
http://www.gungfu.com/pics_info_page...-black-set.jpg

Even een vraag tussendoor: weet iemand een website op internet waar ze allerlei (samurai)-zwaarden verkopen?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 23:49
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
webjunk: ik heb ze geloof ik wel eens bij yankee dump zien staan...maar of daar een site van is...

Je moet je zwaardje beter dan in een tas vervoeren. Je mag het zwaard niet zomaar kunnen pakken en gebruiken ofzoiets...naja boeit niet, gene hond die het doorheeft als je em in je tas verstopt
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 00:42
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
webjunk schreef op 03-09-2004 @ 00:38 :

Even een vraag tussendoor: weet iemand een website op internet waar ze allerlei (samurai)-zwaarden verkopen?
www.swordsonline.com ? lijkt me logisch heh
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:03
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Ik hoop dat jij je de prijs realiseerd van een ECHT samurai zwaard? niet waar op staat "Maide in China" ofzo .
Een decoratie zwaard kost iets van een 250,00;
een ECHT samurai zwaard, handgemaakt iets van een 1250,00 (en dan heb je nog een goedkoop) .

Maar idd, zolang die bot is mag je hem invoeren...Maar natuurlijk niet in het vliegtuig .
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 14:03
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ik heb zelf een dolk op mijn kamer, maar die is niet al te bot, heb m gekocht bij de Elf Fantasy, en ik meen dat die inderdaad een vergunning hebben. Maar is het inderdaad legaal om een serp wapen te hebben? Ga me nu toch wel zorgen maken .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 12:12
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 02-09-2004 @ 19:48 :
Zolang je wapen bot is mag je hem houden en verkopen dacht ik.
L.e.z.e.n.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 12:15
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Meadow schreef op 04-09-2004 @ 15:03 :
Maar is het inderdaad legaal om een serp wapen te hebben? Ga me nu toch wel zorgen maken .
Het is afhankelijk van de grootte. Zo'n katana is natuurlijk flink dodelijk (als het een echte is tenminste), maar dat is een hockeystick net zo goed. Het gaat er om dat het wapen niet makkelijk te verbergen is.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 13:10
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 02-09-2004 @ 19:48 :
Zolang je wapen bot is mag je hem houden en verkopen dacht ik.
Hij mag vlijmscherp zijn, maar je mag hem niet open en bloot mee naar buiten nemen, daar komt het op neer. Dat mag je niet eens met een flink keukenmes.

Als je kleine kinderen of huisdieren hebt, lijkt me een scherp zwaard aan de muur niet echt verstandig. Het slijpen van een echt samoeraizwaard wordt per centimeter in rekening gebracht, ik waarschuw maar even...

Ik weet een goede en betrouwbare handelaar, trouwens. Stuur maar even een pm.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 17:07
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
je mag een zwaard als je hem vervoer toch niet in 3 handelingen kunnen pakken/gebruiksklaar hebben? (of dolk of degen of wapen)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 17:34
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 05-09-2004 @ 18:07 :
je mag een zwaard als je hem vervoer toch niet in 3 handelingen kunnen pakken/gebruiksklaar hebben? (of dolk of degen of wapen)
Heb je dat uit een film?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 18:34
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Het is toegestaan een zwaard in huis te hebben. Enige voorwaarde is: hij moet goed vastzitten zodat je er minstens 3 minuten over doet om het los te krijgen.

Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 18:54
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-09-2004 @ 18:34 :
Heb je dat uit een film?
nee, van een gozer die van de elf fantasy fear kwam, die vertelde me dat.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 20:43
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 05-09-2004 @ 19:34 :
Het is toegestaan een zwaard in huis te hebben. Enige voorwaarde is: hij moet goed vastzitten zodat je er minstens 3 minuten over doet om het los te krijgen.

Dat heb je niet uit de WMM. Zelf verzonnen?

Goed vastzetten is overigens wel aan te raden, dat ding wil je niet naar beneden hebben komen zeilen als iemand in huis een deur te hard dichtslaat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-09-2004, 20:58
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-09-2004 @ 13:15 :
Het is afhankelijk van de grootte. Zo'n katana is natuurlijk flink dodelijk (als het een echte is tenminste), maar dat is een hockeystick net zo goed. Het gaat er om dat het wapen niet makkelijk te verbergen is.
Een zakmes zoals het mijne, dat opgevouwen precies in mijn handpalm past, is volgens jou dus niet toegestaan. Er was een tijd dat iedere zichzelf respecterende huisvader een zakmes bij zich droeg. Allemaal wetsovertreders dus?

Alles met een lemmet tot 17 ( uit het hoofd, ik kan me vergissen!)centimeter is sowieso geen verboden wapen, behalve stilettos en vlindermessen. En die zijn niet verboden omdat ze te verbergen zijn, maar omdat het prikgedeelte als een duveltje uit een doosje tevoorschijn is te halen.


PS: "motherfucker!"*gaat Pulp kijken*
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 00:29
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-09-2004 @ 13:12 :
L.e.z.e.n.
had ik geen zin in, maar ik had het dus mis?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 02:21
Verwijderd
Ja. Ze vallen onder de (even plain) 'verzamel' wapens etcetc, dus mag je ze in huis hebben.
Ikzelf heb 2 katana's thuis liggen.
Citaat:
Snees schreef op 02-09-2004 @ 17:35 :
Als ik een zwaard in bezit wil hebben als wanddecoratie, moet ik daar dan een vergunning voor aanvragen?

"Deze wapens mogen vrij voorhanden worden gehouden."
"Om deze wapens te mogen gebruiken op voor publiek toegankelijke plaatsen (bijvoorbeeld bij sportbeoefening) is schriftelijke toestemming van de politie nodig."
Ja, je mag 'm hebben, je heb dus pas een vergunning nodig als je 'm voor demonstratief/sportief ect doeleinden gaat gebruiken. In huis houden dus.

Laatst gewijzigd op 06-09-2004 om 02:26.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 08:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 06-09-2004 @ 01:29 :
had ik geen zin in, maar ik had het dus mis?
Ja, dat stond 3 posts boven je. Moet je zelf weten, maar 't komt ongelovelijk dom over.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 21:23
Verwijderd
Ik dacht dat het onder de regelgeving 'Ongewenst Wapenbezit' viel, wat inhoudt dat je het wel mag hebben, maar je het niet bij je mag hebben op een plek waar je het zo kan pakken. Dus onderin een koffer met allemaal kleren erop bijvoorbeeld.

Dat geldt voor mijn duikmessen in iedergeval.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 23:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-09-2004 @ 13:15 :
Het is afhankelijk van de grootte. Zo'n katana is natuurlijk flink dodelijk (als het een echte is tenminste), maar dat is een hockeystick net zo goed. Het gaat er om dat het wapen niet makkelijk te verbergen is.
aan de lengte te zien (geposte plaatsjes van webjunk) heb je niet met een katana, maar met een wakizashi, de korte versie van een katana te doen.
tis ff dat je het weet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.