Oud 26-11-2005, 18:50
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Hoi,

Aangezien het thuis niet meer echt koek en ei is en ik er de laatste maanden niet meer mijn rust vind, heb ik besloten om op kamers te gaan voor min of meer bepaalde tijd en er mijn rust terug te vinden + dichtbij studie, vrienden, klasgenoten, uitgaan etc.

In de zomer heb ik altijd een vaste vakantiebaan fulltime van sochtends in de vroeg uurtjes tot laat in de middag en soms avond. En ik ga er nu van uit dat ik mijn studiejaar zonder kleerscheuren doorkom en dus na de zomer van 2006 in het westen op stage ga, of wellicht in het buitenland

Ik denk er aan om tussen januari 2006 tot de zomervakantie een kamer over te nemen van een ander en dan dus weer thuis te komen voor het vakantiewerk etc in mijn huidige woonplaats/bij ouders thuis.

Op internet zie ik heel wat van die studenten die op stage gaan of wat dan ook, en hun kamer aanbieden als woonplaats waarbij alles achtergelaten wordt (uitgezonderd kleding en dat soort spul enz), en aangezien ik het financieel tot de cent zelf zou moeten doen is dit een goede optie voor mij. Aangezien het inrichtingskosten en blabla scheelt.

Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor prijs zo een persoon vraagt, maar er van uitgaande dat ik de huur overneem en wellicht wat extra kosten voor "lenen" meubels of iets dergelijks maar....

Ben ik er dan? Kan ik zomaar mn ouderlijk huis een paar maanden verlaten, en het van een ander overnemen, en vervolgens weer terug naar huis keren met enkel de betaling van de huur? of komen er veel meer dingen bij kijken en is het helemaal niet zo simpel en moet ik me inschrijven en weet ik veel allemaal? en kan ik voor die paar maand gewoon een uitwonende beurs aanvragen?

Ik heb me nog niet echt verdiept in het "op kamers gaan", dus wat uitleg of links naar sites of iets dergelijks om een duwtje in de goede richting te krijgen zou fijn zijn

Groeten!

Laatst gewijzigd op 26-11-2005 om 18:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2005, 19:39
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Als je uitwonende beurs wilt ontvangen zul je je wel in moeten schrijven bij de gemeente, en soms kan dat niet bij onderhuur. De regels rondom onderhuur verschillen per stad, dat weet ik verder niet. En natuurlijk moet je ook je eten ed betalen.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 19:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als het voor een paar maanden is, meld je wel aan als huisbewaarder bij de verhuurder, als je namelijk gepakt wordt met illegale onderverhuur dan ben zowel jij als de bewoner zwaar de sjaak.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 10:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Er zijn er heel veel die het doen. Meer dan de kamerhuur en de energiekosten enzo betaal je niet, voor het gebruik van de spullen wordt niets gerekend.

De meeste huisbazen kunen er niet mee zitten, voor die paar maandjes. Die komen pas in actie als er klachten komen over overlast.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Op kamers en werken.
xxChange
35 12-05-2009 20:22
Werk, Geld & Recht Op kamers
Shadina
98 01-10-2006 16:06
Werk, Geld & Recht Dingen regelen bij het op kamers gaan
Yacine
16 19-06-2004 08:14
Liefde & Relatie Ervoor gaan of wachten voor je op kamers gaat?
clubje
16 18-08-2003 21:50
Algemene schoolzaken op kamers...
Nookie
2 19-11-2002 16:44
Algemene schoolzaken op kamers in Alkmaar? - HBO psych9ologie
miep
1 17-11-2002 18:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.