Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2006, 15:43
Damiet
Avatar van Damiet
Damiet is offline
Waarom hoor ik niemand over Groningen? Ok, uithoek, maar een prima opleiding die de laatste paar jaar flink gegroeid is. Een voordeel is dat er tijdens de opleiding ruimte is ingebouwd om je praktijkbevoegdheid logopedie te halen aan de Hanzehogeschool. Dit wordt zelfs aangeraden. Verder heb je dezelfde vakken als aan andere universiteiten. Voor mensen die meer in de logopedierichting willen is dit zeker een aanrader.
__________________
blabla
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2006, 20:35
CosmicStar
CosmicStar is offline
Ik zit nu weer te twijfelen, de studieadviseur van de UVA raadt af om deeltijd te doen omdat je steeds een half jaar achter loopt, je veel samen moet doen met studenten wat niet altijd lukt op de dagen dat je kan, en college's kunnen ook elke dag ingepland worden..
Op de VU wordt het wel deeltijd aangeboden, hierbij is wel duidelijk dat het 2 dagen overdag is.
Nu zat ik eens bij andere opleidingen te kijken, en op de UU wordt Nederlandse Taal en Cultuur in deeltijd 's avonds aangeboden! Dat zou voor mij ideaal zijn
Er komt ook wat taalwetenschap bij kijken, maar dat is algemeen, dan zou ik in mn keuzedeel (wat ongeveer 1/4 van de opleiding is) taalwetenschap vakken erbij willen volgen. Maar of dat mogelijk is weet ik nog niet.
Heeft iemand hier ervaring mee? En gewoon ervaringen met Nederlandse Taal en Cultuur?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 21:17
Verwijderd
Vergeet niet dat Nederlandse taal en cultuur erg veel literatuurvakken heeft. Daar moet je van houden (en dat doe ik dus niet ).
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 08:47
CosmicStar
CosmicStar is offline
Ja idd, dat weet ik. Ik houd wel erg van lezen, maar het lijkt me wel het moeilijkste gedeelte idd..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 18:36
Damiet
Avatar van Damiet
Damiet is offline
Citaat:
CosmicStar schreef op 23-05-2006 @ 09:47 :
Ja idd, dat weet ik. Ik houd wel erg van lezen, maar het lijkt me wel het moeilijkste gedeelte idd..
Ik studeer Nederlandse taal en cultuur in Groningen. In Groningen is het zo dat de te behalen studiepunten in de eerste twee jaar van de bachelor gelijk verdeeld zijn over de vier richtingen binnen de studie: taalkunde, taalbeheersing, historische letterkunde en moderne letterkunde. Je krijgt dus net zoveel taalkunde (syntaxis, semantiek enz.) als historische letterkunde (vroegmoderne letterkunde, middelnederlandse letterkunde, enz.) bijvoorbeeld. Je moet inderdaad veel lezen maar je doet ook andere dingen en de hoeveelheid literatuur die je moet lezen is goed te doen.

Of letterkunde het moeilijkste gedeelte is? Ik vind van niet Ik vond taalkunde nou ook niet echt makkelijk maar dat zal per persoon verschillen.
__________________
blabla
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 20:18
CosmicStar
CosmicStar is offline
Bedankt voor je reactie! Ik heb ondertussen toch de keuze gemaakt dat ik Nederlandse Taal en Cultuur in Utrecht ga doen En ik hoor idd van meer mensen dat taalkunde ook moeilijk is. Het zal voor mij allemaal wel redelijk moeilijk zijn, maar dat heb ik er wel voor over
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Taalwetenschap en logopedie
Pomeke
7 13-01-2016 07:41
Studeren Taalwetenschap achtigs..
cronnywuy
2 25-04-2012 17:14
Studeren Taalwetenschappen
Verwijderd
14 22-12-2010 16:16
Studeren Taalwetenschap
Sanctus
82 30-12-2006 13:19
Algemene schoolzaken Taalwetenschap
Verwijderd
3 06-08-2003 16:09
Algemene schoolzaken Algemene Taalwetenschap
Missy1234567890
0 15-11-2002 17:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.