Oud 04-01-2003, 16:00
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Hoe zijn de arbeidsomstandigheden bij jou op het werk en worden ze ook netjes nageleefd? Heb jij ooit wel eens de arbeidsinspectie op bezoek gehad of heb jij ze wel eens ingeschakeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2003, 16:26
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
ik was 14 toen ik begon te werken en ik was enorm groot voor mijn leeftijd 1.70 ofzo en ook breed en ik zat op een tuincetrum en moest van die dikke zware betonnen bielzen schauwen om maar iets te noemen of een kerstboom van 6 meter slepen nou daar ben ik ook gelijk gestopt
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 16:27
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Mwah, ik denk als ik dit lees meteen aan de arbeidsomstandigheden op school... daar mag de inspectie wel 'ns langskomen!!

Sorry voor deze nutteloze reply. Verder heb ik niet te maken met arbeidsomstandigheden.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 16:29
Steefjuh!!
Avatar van Steefjuh!!
Steefjuh!! is offline
De arbeidsomstandigheden op mn werk zijn wel goed. Vooral de ergonomische kant is netjes, dit ook omdat het een computer bedrijf is.

Wat vrije uren betreft, en dokter- en/of tandartsbezoek is ook prima. Voor elk bezoek krijg je 2 uur van de baas om bij de dokter of tandarts te zijn, daarna is het voor je eigen rekening.

Ik heb zelf nog nooit de arbeidsinspectie gezien, maar ik weet zeker, dat als deze komen, dat er niets aan de hand is.
__________________
Hallo
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 17:12
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
arbeidsomstandigheden zijn wel goed hoewel ze ook wel eens mensen keihard laten overwerken (van 8 tot 8 bijvoorbeeld)
en als je 4 uur werkt achterelkaar mag je soms gewoon geen pauze nemen.
nog nooit inspectie gezien
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 18:10
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
hoewel ze ook wel eens mensen keihard laten overwerken (van 8 tot 8 bijvoorbeeld)
Dat vind ik nog wel meevallen. Ik ben als systeembeheerder wel erger gewend. Ik heb al verschillende keren meegemaakt dat ik plotseling van 08:00 tot 24:00 moest werken
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:23
Verwijderd
De arbeidsomstandigheden zijn bij ons ook wel goed. Het komt wel eens voor dat mensen moeten overwerken (van 7.00 tot 20.00 uur) maar dit wordt van te voren altijd goed overlegd. Ik werk in een slagerij, dus de arbeidsinspectie komt wel eens op bezoek ja. Ik heb ze zelf overigens nog nooit ingeschakeld.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 00:02
Thomas
Thomas is offline
Ik werk elke zomer als badmeester op een buitenzwembad.
Arbeidsomstandigheden:

Bruin worden.
Mooie vrouwen zien.
Makkelijk werk.

etc. etc.

Verder doe ik krantjes met mijn broertje, daar is het allemaal gewoon normaal. Zoals het hoort.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 14:10
BBEM
BBEM is offline
als ik de arbo toch eens zou inschakelen kunnen ze de toco wel gelijk sluiten
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 14:31
Verwijderd
Wel goed..

Alleen matig dat je niet mag zitten en dus gemiddeld 5 uur staat/loopt..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 13:08
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Goed.
Het is wel erg zwaar, en op zich worden de regels omtrent pauzes e.d. niet altijd nageleefd, omdat er soms gewoon geen tijd is voor pauze als het druk is (groot restaurant), dus dan wil het wel eens voorkomen dat je 8 tot 10 uur achter elkaar rond sjokt zonder een moment rust te hebben. Maar dat hoort er nou eenmaal bij..
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 13:15
Verwijderd
Citaat:
chatfreak schreef:
Hoe zijn de arbeidsomstandigheden bij jou op het werk en worden ze ook netjes nageleefd? Heb jij ooit wel eens de arbeidsinspectie op bezoek gehad of heb jij ze wel eens ingeschakeld?
Die zijn hier prima geregeld.

Nee, nog nooit is de arbeidsinspectie langsgeweest. Ook niet toen ik vroeger in een supermarkt werkte.

Maareh, hier in URDV moet het haast wel goed geregeld zijn omdat het zo'n groot bedrijf is dat erg goed bekend staat.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 17:40
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
ik weet niet het precieze aantal uren dat je mag werken zonder pauze? Bij de HEMA moet je namelijk, afhankelijk van de pauze, 5 uur aan een stuk doorwerken op zaterdag! (van 12 - 17) Ik heb een half uur later pauze, maar 4,5 uur is nog steeds erg lang..!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef:
ik weet niet het precieze aantal uren dat je mag werken zonder pauze? Bij de HEMA moet je namelijk, afhankelijk van de pauze, 5 uur aan een stuk doorwerken op zaterdag! (van 12 - 17) Ik heb een half uur later pauze, maar 4,5 uur is nog steeds erg lang..!
Dit staat in de cao van de brance waarbij de Hema is aangesloten. Voor supermarkten is dit de levensmiddelenbrance, deze heeft een site, moet je maar even zoeken.
Het zou ook best kunnen dat de Hema ketens en bedrijven die onder dezelfde organisatie als de Hema vallen (zijn nog meer soorten winkels, welke geen idee) dat hen een eigen cao hebben pgesteld. Dit kan je navragen bij je leidinggevende.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 19:52
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Ik schreef:
Dit staat in de cao van de brance waarbij de Hema is aangesloten. Voor supermarkten is dit de levensmiddelenbrance, deze heeft een site, moet je maar even zoeken.
Het zou ook best kunnen dat de Hema ketens en bedrijven die onder dezelfde organisatie als de Hema vallen (zijn nog meer soorten winkels, welke geen idee) dat hen een eigen cao hebben pgesteld. Dit kan je navragen bij je leidinggevende.

Succes!
Ja, klopt, heb ik ooit geleerd bij economie Maar kan ik de cao's ergens op internet vinden?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 19:57
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Je moet trouwens wel oppassen met te lang werken. Als je te lang werkt is niet alleen je baas fout, maar ook jij zelf. Je pleegt met je overtreding van de arbeidstijden wet een economisch delict, en daarmee een misdrijf. Als de arbeidsinspectie er achter komt kun je in principe een boete krijgen.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef:
Ja, klopt, heb ik ooit geleerd bij economie Maar kan ik de cao's ergens op internet vinden?
Ja, vaak zijn deze op internet te vinden. Ik zou alleen niet weten welke cao jij hebt, dat zou je moeten opzoeken op internet of navragen bij je leidinggevende.
Ze staan voor zover ik weet niet allemaal netjes bij elkaar op 1 site...om het lastig te maken
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:56
marijn
Avatar van marijn
marijn is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Je moet trouwens wel oppassen met te lang werken. Als je te lang werkt is niet alleen je baas fout, maar ook jij zelf. Je pleegt met je overtreding van de arbeidstijden wet een economisch delict, en daarmee een misdrijf. Als de arbeidsinspectie er achter komt kun je in principe een boete krijgen.
en weet iemand toevallig hoelang te lang is? (voor supermarkt)
__________________
it's better to have loved and lost then to have never loved at all(or so I thougt)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-01-2003, 11:59
Verwijderd
Citaat:
marijn schreef:
en weet iemand toevallig hoelang te lang is? (voor supermarkt)
Zie de cao voor levensmiddelenhandel. http://www.vakcentrum.nl.

http://www.cbl.nl/ heeft ermee te maken.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 23:54
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
marijn schreef:
en weet iemand toevallig hoelang te lang is? (voor supermarkt)
ik weet dat je 9 uur mag werken in supermarkt branch.
+2 uur pauze. effe paar voorbeelde


10 tot 21 mag
10 tot 22 mag niet volgens mij
11 tot 22 mag
11 tot 23 mag niet volgens mij

tis zo simpel 9 uur werken + 2 uur onbetaalde pauze en 2x een kwartier pauze (betaald) mag net als ik het goed heb

P.S. arbeidopmstandigheden zijn goed bij ons
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie arbeidsomstandigheden WO II
Rick7113447
3 02-01-2010 20:27
Lifestyle Wereldverbeteraar(s?) lifestyle
Larry Flint
276 03-02-2007 02:00
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Arbeidsomstandigheden
WesFR
1 20-12-2006 12:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Uitbuiting door sportmerken in lageloonlanden
heleen1
62 23-09-2005 08:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 1 Mei dag van de arbeid
MissCzechMeOut
290 07-06-2003 19:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wie heeft er nog vertrouwen in de LPF?
bloempju
77 12-07-2002 01:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.