Oud 20-11-2004, 16:20
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 17-11-2004 @ 19:25 :
Weet je zeker dat je hier geweest bent kort geleden?

Sinds de toetreding tot de EU zijn veel dingen bijna verdubbeld. In het centrum kost een internetcafe 3 euro per uur, een pizza 6-7 euro, een ijsthee 3 euro...
In Amsterdam kost een internetcafe 2 euro, een pizza ook 6-7 euro en een ijsthee ook 3 euro.
Hm, ja ik meen mij toch te herinneren dat ik er vorige maand nog was

Ik heb soep gegeten voor ongeveer 1 euro (toegegeven, net buiten het centrum), een pizza in het centrum voor 2 euro nogwat en verder weet ik het niet meer. Maar de prijzen lagen aanzienlijk lager dan in Amsterdam. En ja dat kan ik weten want ik woon daar. En het openbaar vervoer kost ook niets in Praag.

Dat een internetcafe duurder is in Praag dan in Amsterdam is trouwens logisch.
Advertentie
Oud 20-11-2004, 16:37
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 20-11-2004 @ 14:49 :
Ben jij een geheime Palaceganger?

Schandalig!!!
Heel af en toe
Oud 20-11-2004, 17:40
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 20-11-2004 @ 17:37 :
Heel af en toe
Foei!!!
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 20-11-2004, 17:44
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 20-11-2004 @ 18:40 :
Foei!!!
Oud 20-11-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 20-11-2004 @ 17:37 :
Heel af en toe
Ik wist wel dat jij een undercover Palacefan was!
Oud 20-11-2004, 20:30
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Meningen over Wageningen hier?
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Oud 20-11-2004, 21:18
matti
matti is offline
Citaat:
NN schreef op 20-11-2004 @ 15:44 :
Ík bén ér noooooiiiit geweest!!!
logisch, kinderen worden ook niet binnen gelaten
Oud 21-11-2004, 11:05
NN
NN is offline
Citaat:
matti schreef op 20-11-2004 @ 22:18 :
logisch, kinderen worden ook niet binnen gelaten
Ik ben twee jaar ouder dan jij ja!
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 21-11-2004, 11:15
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 20-11-2004 @ 18:44 :
Wat moet de Tovenaar van Oss nu wel niet van je denken?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 21-11-2004, 12:29
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-11-2004 @ 17:46 :


Utrecht is afgeleid van een verbastering van Trajectum, Trecht in de volksmond.

Persoonlijk vind ik 't Sticht mooier
Dat heb ik nog moeten leren tijdens mn ontgroening
Oud 21-11-2004, 12:44
matti
matti is offline
Citaat:
NN schreef op 21-11-2004 @ 12:05 :
Ik ben twee jaar ouder dan jij ja!
zou je niet zeggen, een volwassen iemand zou eerst zelf eens gaan kijken en dan een oordeel vellen en niet met een vooroordeel aankomen . Ga zelf eens wat dingen ervaren man....
Oud 21-11-2004, 13:05
NN
NN is offline
Citaat:
matti schreef op 21-11-2004 @ 13:44 :
zou je niet zeggen, een volwassen iemand zou eerst zelf eens gaan kijken en dan een oordeel vellen en niet met een vooroordeel aankomen . Ga zelf eens wat dingen ervaren man....
Je hebt helemaal gelijk, ik ben schandalig bezig met mijn vooroordelen...

... maar het is zo leuk om daarmee Palacegangers op de kast te jagen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 21-11-2004, 13:29
matti
matti is offline
ik kan me helemaal in het principe vinden

Laatst gewijzigd op 21-11-2004 om 13:31.
Oud 21-11-2004, 18:15
Verwijderd
ok dan, ff weer ontopic ok?
Oud 21-11-2004, 18:50
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Angel schreef op 21-11-2004 @ 13:29 :
Dat heb ik nog moeten leren tijdens mn ontgroening
Ah, een Ufje, how cute

Ik hoorde 't via m'n toenmalige vriendin, uit haar boekje van de UIT geloof ik.
Oud 06-12-2004, 19:42
just_be_jezelf
Avatar van just_be_jezelf
just_be_jezelf is offline
K grunn

Palace === (en loop nie te zeike ovr eerste jaars )

't Feest

Mensen nog aanvulling??

owjah shooters
Oud 09-04-2005, 20:52
silly_me
silly_me is offline
Kan iemand me misschien vertellen hoe het in Sittard is????
Oud 09-04-2005, 21:01
Verwijderd
Woon en studeer in Eindhoven. Erg gezellig! Ik vermaak me er wel
Oud 10-04-2005, 00:31
Sartre
Sartre is offline
Amsterdam ik ken geloof ik geen stad die leuker is.

Het uitgaan is geweldig en de universiteit ook!
__________________
Единый, могучий Советски
Oud 10-04-2005, 09:23
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
ik studeer in utrecht en woon nog bij mijn ouders.. die overigens een half uurtje fietsen verderop wonen.. ik vondhet dus niet nodig om op kamers te gaan...

verder vind ik utrecht gewoon een erg gezellige stad, het is niet heel groot en wel overzichtelijk
Oud 12-04-2005, 21:16
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ik studeer in Groningen en ik ben er dan ook heen verhuist. Ik vind het een erg gezellige stad, veel te doen en voel me er ook lekker thuis!
Oud 13-04-2005, 23:08
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2004 @ 17:16 :
Hehe, arrogante zak hooi Nijmegen en Utrecht zijn juist zeer wel te vergelijken. ..... Kijk, Enschede is inderdaad een boerengehucht dat vijftig jaar geleden nog niets voorstelde en niet kan bogen op historische relevantie, ......
wie is hier een arrogante zak?? Dat Enschede boerengerucht is - compleet bullshit, minder dan een kwart v/d studenten komt uit de buurt van Twente, de rest komt vooral uit Randstad, Brabant en beetje Limburg....helemaal geen boeren

Alhoewel, deels gelijk heb je wel. Enschede is heel erg opgedeeld in 2 groepen - campusbewoners en stadbewoners. Vaak wordt gedacht dat campusbewoners nerds zijn....ze zijn niet allemaal nerds, wel meeste....leuke mensen op de campus is net als regen in een woestijn - kan wel, maar heel zeldzaam

Leuke mensen trekken binnen 5 maanden allemaal naar de stad toe. En omdat je Enschede binnenstad smerig klein is is studentendichtheid daar heel groot. Het is niet massaal als Utrecht of Amsterdam, maar het sfeer is hier totaal anders, iedereen kent elkaar bijna. Dat lijkt heel saai, maar in het echt is het supergezellig als je iedereen kent.
Oud 14-04-2005, 12:52
Verwijderd
wauw..de verhalen van mn neef (die studeert sinds twee jaar in enschede) zij ndus waar haha
Oud 25-04-2005, 16:41
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Ik studeer in Maastricht, woon in een klein dorpje net over de grens.
Maastricht is een hele leuke, gezellige stad
Oud 26-04-2005, 11:34
Kim18
Avatar van Kim18
Kim18 is offline
Citaat:
Sweet Revenge schreef op 25-04-2005 @ 17:41 :
Ik studeer in Maastricht, woon in een klein dorpje net over de grens.
Maastricht is een hele leuke, gezellige stad

__________________
So just get up, stand up, move on, I've got something to say
Oud 08-05-2005, 18:14
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 20:55 :
Nijmegen. Stomme provinciestad.
__________________
When you lose something you can't replace
Oud 08-05-2005, 19:29
lizet
Avatar van lizet
lizet is offline
ik lees dus dat de meeste mensen wel tevreden zijn met rotterdam..
ik ken rotterdam eigenlijk helemaal niet, ben er vorige week een keer geweest voor een meeloopdag.. maar de studie lijkt me daar het leukst.
waar kun je dan het best zoeken voor een kamer? zijn er plekken/wijken waar voor al de studenten te vinden zijn? ik heb daar dus geen idee van.
__________________
Carpe Diem!
Oud 08-05-2005, 19:49
Wawl
Wawl is offline
Breda, gelukkig hoef ik er vrijwel niet meer te komen.
__________________
Wauwel.
Oud 08-05-2005, 20:17
Verwijderd
ik studeer in Nijmegen en vind het een hele leuke, gezellige stad. ik heb er geen last van dat het, volgens sommige, een boerengehucht is. ik weet niet wat jij een boerengehucht vind maar goed. oh en iedereen vind zijn stad toch het geweldigst dus is dit een beetje nutteloos
Oud 08-05-2005, 21:14
Verwijderd
Citaat:
lizet schreef op 08-05-2005 @ 20:29 :
ik lees dus dat de meeste mensen wel tevreden zijn met rotterdam..
ik ken rotterdam eigenlijk helemaal niet, ben er vorige week een keer geweest voor een meeloopdag.. maar de studie lijkt me daar het leukst.
waar kun je dan het best zoeken voor een kamer? zijn er plekken/wijken waar voor al de studenten te vinden zijn? ik heb daar dus geen idee van.
Oud-Crooswijk (zo dicht mogelijk bij kralingen), Kralingen zelf natuurlijk, Centrum, Hillegersberg.

West, dus ong. alles ten westen van de Nieuwe Binnenweg is redelijk verpauperd, zo ook delen van Zuid, wat voor (de meeste) studenten toch al niet echt interessant is.

Verder is rotterdam een leuke stad. Ik woon er pas 4 maanden, maar heb een heel ander beeld gekregen van de stad. Het gedeelte waar ik 'leef' heeft iig niets weg van de verpauperde kutstad waar je vaak over hoort in de media.
Oud 11-05-2005, 18:15
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Ik zit in Zwolle op school, maar nu even niet, want ik loop nu full-time stage. Ik vind Zwolle een leuke stad, als ik geld had en ik zou niet 3 maanden op stage zijn, zou ik daar wel op kamers gaan. Ik woon nu dus nog thuis, ik moest wel lang reizen van huis naar school is 2 uur als ik goede aansluiting heb.

Ik vind Zwolle trouwens ook erg geschikt om er te winkelen. Groningen trouwens ook en dat vind ik ook wel een leuke studentenstad. Volgend jaar ga ik misschien een andere opleiding doen in Leeuwarden, die stad vind ik iets minder leuk, maar wel oke.
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Oud 11-05-2005, 19:48
brinta
brinta is offline
Citaat:
FuSe schreef op 08-05-2005 @ 22:14 :
Oud-Crooswijk (zo dicht mogelijk bij kralingen), Kralingen zelf natuurlijk, Centrum, Hillegersberg.

West, dus ong. alles ten westen van de Nieuwe Binnenweg is redelijk verpauperd, zo ook delen van Zuid, wat voor (de meeste) studenten toch al niet echt interessant is.

Verder is rotterdam een leuke stad. Ik woon er pas 4 maanden, maar heb een heel ander beeld gekregen van de stad. Het gedeelte waar ik 'leef' heeft iig niets weg van de verpauperde kutstad waar je vaak over hoort in de media.
pff wat kan jij zeuren zeg
Je bent toch geen oud vrouwtje dat bang is om de straat op te gaan? De oude wijken zoals Delfshaven zijn juist hartstikke leuk als je student bent.

Als je Rotterdammers vertelt dat je in Hillegersberg woont wordt je vierkant uitgelachen. Dat is een lekker gezapige buurt voor de vijftigplusser met wat geld. Ga lekker in het centrum wonen, hoe verpauperder, hoe leuker. Ik als hartje-centrum en ex-delfshaven bewoner kan het je van harte aanbevelen.
Oud 11-05-2005, 20:03
Verwijderd
Citaat:
brinta schreef op 11-05-2005 @ 20:48 :
pff wat kan jij zeuren zeg
Je bent toch geen oud vrouwtje dat bang is om de straat op te gaan? De oude wijken zoals Delfshaven zijn juist hartstikke leuk als je student bent.

Als je Rotterdammers vertelt dat je in Hillegersberg woont wordt je vierkant uitgelachen. Dat is een lekker gezapige buurt voor de vijftigplusser met wat geld. Ga lekker in het centrum wonen, hoe verpauperder, hoe leuker. Ik als hartje-centrum en ex-delfshaven bewoner kan het je van harte aanbevelen.
Hoogstwaarschijnlijk is zijn definitie van het begrip 'student' en 'studentenleven' nogal anders dan die van jou, dus dan is het niet zo gek dat hij andere wijken verpauperd noemt.
Oud 11-05-2005, 21:25
Verwijderd
Ik ben ook geen echte rotterdammer, ik woon er pas een maand of vier. In de delen waar ik me vertoef wonen iig de meeste studenten, zijn de meeste vereningen en kan je, voor zover ik weet, het best stappen.

Bij het zoeken van een kamer stuitte ik in West op appartementen van 2 verdiepingen, 6 kamers en een eigen dakterras voor zo'n 750 euro p/m. Vrienden van mij zijn er doorheen gereden en die vertelde me ook dat het geen echt leuke wijken zijn.

Daarnaast ben ik niet echt bang om alleen over straat te gaan in Zuid maar ik ben dan ook geen meisje
Oud 11-05-2005, 22:03
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Delft!

Delft is zeker een goede stad om in te studeren, vraag me niet waarom, maar ik heb het hier iig naar mn zin. Ik denk dat het komt omdat het klein is en overal dichtbij ligt.
Oud 11-05-2005, 23:46
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Keith schreef op 11-05-2005 @ 23:03 :
Delft!

Delft is zeker een goede stad om in te studeren, vraag me niet waarom, maar ik heb het hier iig naar mn zin. Ik denk dat het komt omdat het klein is en overal dichtbij ligt.
Ik ben er ook een paar keer geweest met van die studentenrondleiddingen. Nouja ik vind het overal leuk waar je met mooi weer op het terras kon zitten, qua stad vond ik Delft ook zeker wel leuk. Maar ik schrok toch wel enigszins van de hoeveelheid vrouwen in de stad en op de uni.. dat kan toch niet gezond zijn? Je weet wat er normaal gebeurd als mannen lang bij elkaar zitten zonder vrouwen?
Oud 12-05-2005, 00:01
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
er zijn wel weinig vrouwen op de uni ja, maar bij Volleybal is het bijna 50-50 Er gebeurt echt niks vreemds met je als je weinig vrouwen ziet ofzo.
Oud 12-05-2005, 10:41
Verwijderd
Delftse studenten trekken toch donderdag altijd een blik Minerva-vrouwen open dat ze speciaal laten overkomen?
Oud 12-05-2005, 11:00
Verwijderd
Het is op Leidense geneeskunde-feesten tegenwoordig wel zo dat je persé een geneeskundestudent moet zijn OF introducée wil je er in komen omdat ze een schijthekel hebben aan al die geile nerden
Oud 12-05-2005, 14:22
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Keith schreef op 12-05-2005 @ 01:01 :
er zijn wel weinig vrouwen op de uni ja, maar bij Volleybal is het bijna 50-50 Er gebeurt echt niks vreemds met je als je weinig vrouwen ziet ofzo.
Kijk eens uit je ogen, er lopen aardig wat nerds en frusten rond, met uitzondering van io en bouwkunde. Daarnaast zijn er nog genoeg gasten die als ze met een meisje aan het praten zijn alleen maar gaan hopen op haar.
Ik denk dat je in elke stad wel wat rare types hebt en daar moet je je niet op kapot staren. Delft is echt een supergezellig stadje met een rijk verenigingsleven.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Oud 12-05-2005, 16:23
Li
Avatar van Li
Li is offline
Delft is gezellige studentenstad hoor, maar er lopen ook veel nerds rond. Mijn exvriendje zit er ook
Maar als je als meisje hard op zoek bent naar een jongen raad ik je vooral aan daar een avondje lorre te doen, sowieso succes..
Oud 12-05-2005, 16:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Li schreef op 12-05-2005 @ 17:23 :
Delft is gezellige studentenstad hoor, maar er lopen ook veel nerds rond. Mijn exvriendje zit er ook
Maar als je als meisje hard op zoek bent naar een jongen raad ik je vooral aan daar een avondje lorre te doen, sowieso succes..
lorre te doen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 12-05-2005, 16:36
Li
Avatar van Li
Li is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-05-2005 @ 17:31 :
lorre te doen?
Ja lorre is die corpsdiscotheek daar.. Veel leuke mensen, maar ook heeel veel wanhopige gasten
Oud 12-05-2005, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Li schreef op 12-05-2005 @ 17:36 :
Ja lorre is die corpsdiscotheek daar.. Veel leuke mensen, maar ook heeel veel wanhopige gasten
En dat zijn leden, of mensen die wanhopig zijn om lid te worden?
Oud 12-05-2005, 17:39
Li
Avatar van Li
Li is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-05-2005 @ 17:56 :
En dat zijn leden, of mensen die wanhopig zijn om lid te worden?
Leden, niet-leden, nerds, geen nerds, mja wel veel nerds eigenlijk
Oud 12-05-2005, 17:45
Verwijderd
dat zijn mensen die een te hoge zaakrekening krijgen omdat ze bier uit moeten delen om sociaal contact te krijgen..

woon in Delft en vind het echt wel een leuke stad, alhoewel het meer op een dorp lijkt.. en dat vind k ook het leuke.. iedereen kent mekaar (via via) en er zijn altijd genoeg mensen om te chillen..

en ik zit op school in Den Haag.. maar kom er bijna alleen voor school, winkelen en smoken..
Oud 12-05-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 12-05-2005 @ 18:45 :
dat zijn mensen die een te hoge zaakrekening krijgen omdat ze bier uit moeten delen om sociaal contact te krijgen..
Typisch dat zoiets weer uit de mond moet komen van iemand die het heeft over 'chillen' en 'smoken'.
Oud 12-05-2005, 20:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-05-2005 @ 19:38 :
Typisch dat zoiets weer uit de mond moet komen van iemand die het heeft over 'chillen' en 'smoken'.
Slobowicz moet gewoon jongo's doorpassen om sociaal contact te krijgen :)
Oud 12-05-2005, 23:13
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
REIE schreef op 12-05-2005 @ 15:22 :
Kijk eens uit je ogen, er lopen aardig wat nerds en frusten rond, met uitzondering van io en bouwkunde. Daarnaast zijn er nog genoeg gasten die als ze met een meisje aan het praten zijn alleen maar gaan hopen op haar.
Ik denk dat je in elke stad wel wat rare types hebt en daar moet je je niet op kapot staren. Delft is echt een supergezellig stadje met een rijk verenigingsleven.
Ik zie genoeg nerden, maar ik denk dat niet is wat je bedoelt met kijk eens uit je ogen. Maar bij LR zij ner echt weinig vrouwen, maar daardoor kunnen wij tenminste goed naar het bord kijken .
Oud 13-05-2005, 00:15
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 12-05-2005 @ 21:11 :
Slobowicz moet gewoon jongo's doorpassen om sociaal contact te krijgen
Feitelijk is dat hetzelfde.

Ach, er zijn trieste corpsballen en er zijn trieste 'smoke-studenten'. Dat gezeik over verenigingsleden komt me zó de keel uit, leer zelf eerst eens het studentenleven kennen voor je een oordeel velt.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.