Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2004, 16:51
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-12-2004 @ 17:49 :
Point being?
Voor zover ik de Donneriaanse tekst heb kunnen doorgronden, stelt hij dat Duits erg leerzaam i voor een student.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2004, 16:51
Verwijderd
Aha. Ik zag door de bijzinnen het bos niet meer.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 17:51
MickeyV
MickeyV is offline


Ik had nog wel zo m'n best gedaan, om te voldoen aan jullie hoge eisen. Even in ernst, het is duidelijk dat jullie m'n teksten in irritante taal gesteld vinden, maar dat komt van mijn kant niet voort uit pedanterie of opzet, dus enig begrip. Uiteindelijk kunnen jullie het best lezen.

Derhalve! Point being: jij stelt, dat het verstandig is, als jurist, om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten, ook eens wat meer te doen dan nodig is om enkel je tentamina te halen. Bv. de NJB te lezen, om op de hoogte te blijven van recente ontwikkelingen etc. Dan zeg ik: akkoord, zeker. Maar, en dat is de point, wie, als aspirant-jurist, ipv zijn ontwikkeling enkel of hoofdzakelijk op het juridische toe te spitsen, aandacht besteedt aan andere aspecten die ook van belang kunnen zijn voor de jurist, zoals de taal te beheersen die een deel van zijn toekomstige clienten bij voorkeur spreken, kan toch daarmee de achterstand die hij op -om zo maar te zeggen- de NJB-lezer heeft enigszins inlopen. Uiteraard maakt de meeste kans hij, die beide doet, dus zowel NJB als talen, en wat nog meer van belang kan zijn.

Dat is de point. Daarop hoeft toch niet zo'n geringschattende reactie te volgen, als die, welke er in feite op volgde, wat je ook van die point mag denken.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 17:53
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
NN schreef op 17-12-2004 @ 17:51 :
Voor zover ik de Donneriaanse tekst heb kunnen doorgronden, stelt hij dat Duits erg leerzaam i voor een student.


Misschien vind ik dat wel, maar dat stond er niet. Zie boven.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 21:14
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-12-2004 @ 21:57 :
Gewoon een faculteitsblaadje, voornamelijk gevuld met advertenties van werkgevers die altijd op bedrijvendagen staan te leuren en stukjes en columns van studenten. Erg saai.
Ja, pretentieuze politiek getinte columns van een vervelende betweterige 'Florian' ofzo, die dat halve blaadje altijd vol schrijft.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef op 17-12-2004 @ 22:14 :
Ja, pretentieuze politiek getinte columns van een vervelende betweterige 'Florian' ofzo, die dat halve blaadje altijd vol schrijft.
Hehe. Ik heb wel eens colleges met hem gevolgd, ik vond hem nou niet bepaald iemand die opviel.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 21:28
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-12-2004 @ 22:17 :
Hehe. Ik heb wel eens colleges met hem gevolgd, ik vond hem nou niet bepaald iemand die opviel.
Neuh, dat had ik ook niet verwacht. Ik schat dat het iemand is die vroeger bij de schoolkrant zat en daar altijd uitvoerig verslag deed van zijn ervaringen in het 'Jongerenparlement' van de Provincie Zeeland, ofzo.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 12:09
NN
NN is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 17-12-2004 @ 18:51 :


Ik had nog wel zo m'n best gedaan, om te voldoen aan jullie hoge eisen. Even in ernst, het is duidelijk dat jullie m'n teksten in irritante taal gesteld vinden, maar dat komt van mijn kant niet voort uit pedanterie of opzet, dus enig begrip. Uiteindelijk kunnen jullie het best lezen.

Derhalve! Point being: jij stelt, dat het verstandig is, als jurist, om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten, ook eens wat meer te doen dan nodig is om enkel je tentamina te halen. Bv. de NJB te lezen, om op de hoogte te blijven van recente ontwikkelingen etc. Dan zeg ik: akkoord, zeker. Maar, en dat is de point, wie, als aspirant-jurist, ipv zijn ontwikkeling enkel of hoofdzakelijk op het juridische toe te spitsen, aandacht besteedt aan andere aspecten die ook van belang kunnen zijn voor de jurist, zoals de taal te beheersen die een deel van zijn toekomstige clienten bij voorkeur spreken, kan toch daarmee de achterstand die hij op -om zo maar te zeggen- de NJB-lezer heeft enigszins inlopen. Uiteraard maakt de meeste kans hij, die beide doet, dus zowel NJB als talen, en wat nog meer van belang kan zijn.

Dat is de point. Daarop hoeft toch niet zo'n geringschattende reactie te volgen, als die, welke er in feite op volgde, wat je ook van die point mag denken.
Misschien is het niet eens slecht dat jij Duits leert, dan is er tenminste misschien nog één taal waar jij je duidelijk in kan uitdrukken.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 12:10
NN
NN is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 17-12-2004 @ 22:28 :
Neuh, dat had ik ook niet verwacht. Ik schat dat het iemand is die vroeger bij de schoolkrant zat en daar altijd uitvoerig verslag deed van zijn ervaringen in het 'Jongerenparlement' van de Provincie Zeeland, ofzo.
Hé, ik was ook actief bij mijn schoolkrant, wat is daar mis mee?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 16:32
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
NN schreef op 18-12-2004 @ 13:10 :
Hé, ik was ook actief bij mijn schoolkrant, wat is daar mis mee?
De schookrantmensen van mijn middelbare school waren nogal vervelend, vandaar
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 16:53
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 18-12-2004 @ 17:32 :
De schookrantmensen van mijn middelbare school waren nogal vervelend, vandaar
Dus jij zat ook bij de schoolkrant?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 13:34
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 18-12-2004 @ 17:53 :
Dus jij zat ook bij de schoolkrant?
Ik denk dat je je pas zorgen moet maken als je Mickey V in je schoolkrantredactie hebt...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 13:51
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 19-12-2004 @ 14:34 :
Ik denk dat je je pas zorgen moet maken als je Mickey V in je schoolkrantredactie hebt...
God forbid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren American studies of Godsdienstwetenschap als 2e studie
JNR
32 31-07-2007 14:24
Studeren Rechten UvA VU
Interupter
44 09-12-2005 22:21
Studeren European Studies en (Internationaal) Recht
Miroir
2 12-10-2005 22:57
Studeren Twee studies (eco en recht)
Liss
9 22-06-2005 14:41
Algemene schoolzaken Recht & Management of Rechten?
Wawl
24 06-02-2005 10:54
Studeren Rechten Studie
Right
212 28-11-2004 22:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.