Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2004, 13:14
ShitVisjes
Avatar van ShitVisjes
ShitVisjes is offline
IK ben vorige week donderdag opgepakt voor: Verstoring van de openbare orde, Openbaar dronkenschap, vernieling en verzet bij arrestatie. (kortom: ik was zat en pissed off, niet heel veel bijzonders voor mijn doen)

Maar ik kreeg net het transactievoorstel van het CJIB op de mat: 45€ voor -Op of aan de weg of op openbaar water of in een publiek gebouw alcoholhoudende drank nuttigen-... Maar nu is het zo dat ik dát niet gedaan heb!

Een agent is tijdens de arrestatie en het verhoor echter buiten zijn boekje gegaan, door te slaan/schoppen, dreigen en schelden. Ik heb aan een andere agent gevraagd of ik hier aangifte van kon doen. Deze agent zei daarop: Ja, hij zat fout, maar ik ga niet getuigen.

Nu mijn vraag: Kan het zijn dat ze me voor minder hebben aangerekend, zodat ik geen stappen onderneem tegen de foute agent, of krijg ik nog boetes van de andere feiten in de bus?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2004, 13:18
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
haha dat kan allebei en dat is niet te voorspellen

maar ik zou maar gewoon meteen dat voorstel accepteren en dokken, je verliest dat soort dingen toch altijd
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:22
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Je hebt je misdragen, dat staat niet ter discussie.
Gewoon betalen en niet zeuren lijkt mij.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:23
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Het lijkt me inderdaad verstandiger die 45 euri te accepteren. Als je er tegenin gaat en je wordt toch afgerekend op wat je echt gedaan hebt ben je altijd slechter af.
En aangifte doen tegen die agent zal weinig zin hebben zonder getuigen (als die andere agent de enige getuige was), aangezien je zelf dronken en agressief was.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik denk dat je erg blij mag zijn met deze boete... betalen en blij zijn dus.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:28
ShitVisjes
Avatar van ShitVisjes
ShitVisjes is offline
naja, dat ik me misdragen heb staat idd vast.. geen discusie over mogelijk. En ik wil verder ook geen stappen ondernemen. Ik vroeg me gewoon af of ik die eventuele andere boetes ook nog moet krijgen.

En ja: Ik ben blij!
daarom ga ik vanavond eens goed feesten en me goed gedragen. En hopen dat m'n vriend de agent niet aan het werk is in de binnenstad.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:33
hendrie
Avatar van hendrie
hendrie is offline
accepteren per direct!! want, k ben zelf een half jaar geleden opgepakt met wildplassen [kost je 50 euri, dus jij komt er nog goed vanaf!] ..ook toen zaten agenten te drijgen..heb ook beroep aangetekend, maar dat loste nix op heb die 50 euri gwoon moeten betalen..

dus in jou geval je komt er erg goed vanaf, gewoon betalen want verder valt er tog egt nix te redden!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:36
Verwijderd
Dat is in vrijwel alle gevallen het verstandigst ja.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 14:04
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
TerrorTwin#1 schreef op 31-12-2004 @ 14:14 :
IK ben vorige week donderdag opgepakt voor: Verstoring van de openbare orde, Openbaar dronkenschap, vernieling en verzet bij arrestatie. (kortom: ik was zat en pissed off, niet heel veel bijzonders voor mijn doen)

Maar ik kreeg net het transactievoorstel van het CJIB op de mat: 45€ voor -Op of aan de weg of op openbaar water of in een publiek gebouw alcoholhoudende drank nuttigen-... Maar nu is het zo dat ik dát niet gedaan heb!
En terecht, wie stout is en zich misdraagd (In het openbaar) moet dan ook maar op de financiele blaren zitten. Ik zou als politie zulke gastjes een samenscholings verbod geven op bepaalde plaatsen als de plaatselijke APV het toeliet.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 15:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb ooit zelf iets dergelijks meegemaakt. De aanklacht die tegen je is gedaan is niet terecht en dus kun je hem aanvechten, zo simpel is het. Of het nu een vormfout is of niet. Je hebt getuigen, neem ik aan?

Daarnaast zou ik niet gediend zijn van omkoperij en gewoon keihard stappen ondernemen tegen meneer agent. Al was het alleen maar vanwege de omkoping.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:49
ShitVisjes
Avatar van ShitVisjes
ShitVisjes is offline
Citaat:
Cornel schreef op 31-12-2004 @ 15:04 :
En terecht, wie stout is en zich misdraagd (In het openbaar) moet dan ook maar op de financiele blaren zitten. Ik zou als politie zulke gastjes een samenscholings verbod geven op bepaalde plaatsen als de plaatselijke APV het toeliet.
en dat is waarom mensen als jij beter niet bij de politie kunnen gaan! Want: Ik laat mensen uitpraten, aangezien praten kalmeert. Meteen gaan wijzen in de zin van, wat snuif jij, heeft echt bij zo weinig mensen zin.

en dan komen er altijd mensen met argumenten als, er loopt 's nachts een paar duizend man, ze kunnen toch niet iedereen hetzelfde behandelen, of zachtaardig. Naar mijn mening MOET dat zelfs... en een goed agent weet iemand te kalmeren en ziet ook meteen wanneer iemand fout is... ipv overstuur, wat ik dus was.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 17:05
robbie5
robbie5 is offline
Slaan en schoppen moet mogen binne grenzen als politie zijnde vind ik.

Die agent in R-dam die een waarschuwingsschot loste en iemand dodelijk trof werd aangeklaagd.
De aanleiding: een voetbal(hooligan)rel liep uit de hand.
Agent werd in het nauw gedreven.

lijkt mij eerlijk gezegd gewoon logisch.

Geen gezanik als je gepakt word.
Als je iets verkeerd doet moet je rechtgezet worden.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 18:39
paco
Avatar van paco
paco is offline
je bent een vervelende eikel dat je het normaal vindt als je dronken bent, dat je zo lastig gaat lopen doen dat agenten 's avonds jou moeten arresteren....

dokken.
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 13:01
ShitVisjes
Avatar van ShitVisjes
ShitVisjes is offline
toch mooi om te zien dat iedereen er het zelfde over denkt... en dat nog steeds de mensen die er anders over denken als misdadigers gezien worden.
Zodra ik n klap krijg als ik uit wil leggen wat er aan de hand is, en er vervolgens nog een krijg als ik vraag of mijn bromfietscertificaat goed is, op de vraag of ik iets heb waar mijn naam op staat. Dan krijg ik wel t gevoel dat mij hier onrecht aangedaan word.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:11
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nogmaals, kijk eens samen met iemand met een juridische achtergrond wat je kunt beginnen. In ieder geval zou ik de boete aanvechten, als die onterecht was. Je hebt toch getuigen, neem ik aan?

Het feit dat die andere agent niet zal willen getuigen, zegt al genoeg denk ik
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Onterechte boete in Belgie
noesie123
16 17-03-2012 14:43
Studeren Boete bij studievertraging
Nyawa
0 07-03-2011 12:14
Werk, Geld & Recht Vraag over bestellen met Maestro
youremystar
1 11-09-2009 06:11
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Wat economische vraagjes over een economie PO
triep
1 23-05-2005 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.