Oud 04-07-2005, 00:18
Verwijderd
Ik heb afgelopen week een brief gekregen van mijn opleiding dat ze mij een bindend studieadvies willen gaan geven. Voordat ze dit gaan doen, krijg ik nog de gelegenheid om gehoord te worden.

De reden dat ik niet voldoe aan de norm is dat ik vergeten ben om 2 hele kleine verslagjes (1-2 kantjes) van het eerste jaar ben vergeten in te leveren. Ik heb een aantal maanden geleden wel een waarschuwing ontvangen, maar toen mistte ik nog veel meer punten omdat ik toen nog een tentamen moest herkansen en ik van activiteit die ik wel gedaan had, nog geen punten had ontvangen.

De 2 verslagen heb ik afgelopen vrijdag wel ingeleverd, maar ik weet dus niet of de betreffende docenten ze nog na willen kijken (1 wel, maar die moest ik van haar nog verbeteren).

Ik ben nu trouwens 2ejaars hbo bij Hogeschool inholland.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben, en zo ja, wat zijn mijn kansen en wat moet ik precies doen bij zo'n hoorcommissie?

Ik weet dat het grotendeels mijn eigen schuld is, maar ze kunnen mij toch niet met mijn opleiding laten stoppen alleen maar om 2 verslagjes, terwijl ik bijna elke les volg en altijd goede cijfers heb voor de tentamens (hoef bijna nooit te herkansen)?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2005, 00:34
Verwijderd
Tsja, ook al zijn het maar kleine verslagjes, het zijn gewoon verplichtingen waar je niet aan voldaan hebt. Een bindend studieadvies wordt gewoon berekend over al je verplichtingen. Het ene tentamen weegt niet zwaarder dan de anderen. Ook maakt het dan niet uit dat je wel komt opdagen en goede cijfers hebt - komen opdagen is niets bijzonders maar gewoon de normale gang van zaken, en aan een weging van cijfers gaan ze ook niet beginnen.

Als het om een of twee zeer ondergeschikte opdrachtjes ging die je buiten je eigen schuld door overmacht gemist zou hebben, oke. Dan zou je nog kunnen zeggen dat er wat speelruimte zit. Maar als je door je eigen schuld onder de voortgangsgrens bent gekomen, dan heb je geen poot om op te staan, ook al gaat het maar om één puntje verschil.

Maar misschien is die commissie wel veel softer dan ik hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 00:39
Verwijderd
Kan het nog uitmaken dat ik ze nog wel voor het einde van het 2de jaar heb ingeleverd, ook al is het de laatste vrijdag?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 00:40
Verwijderd
Dat hangt af van de peildatum voor het bindend studieadvies, waar ongetwijfeld iets over te vinden is in het studentenstatuut. Het lijkt mij redelijk om alles nog mee te tellen dat vóór 1 september is behaald maar het kan bij Inholland ook anders zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 09:18
Freestyler*
Freestyler* is offline
jawel

het gaat hier om verslagen uit het eerste jaar
dus ik denk dat je gewoon in staat was om deze op tijd in te leveren
denk dat je niet kunt spreken van overmacht oid
maar schrijf in je bezwaar wel dat je ze alsnog ingeleverd hebt en je verder goed presteert.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 01:03
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
als je het gewoon met die leraar kan regelen dat ie het na kijkt is er niks aan de hand en krijg je, je punten wel.

maar meestal zijn het van die miereneukerige leraren die aan alle examenregelementen houden en dan idd zeggen dat die deadline voorbij is blablabla en dat ze je dan gewoon naaien.
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 09:11
Verwijderd
Denk dat de leraren hier dan nog wel meevallen. één heeft het al nagekeken, en van een andere moest ik het nog verbeteren (die is wat moeilijker, dus zal wel zijn omdat ik het zo laat ingeleverd heb).
Zie het nu dus opzich wel positief in.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 13:57
Verwijderd
Duidelijk geval van "eigen schuld, dikke bult".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren propedeuse en bindend studieadvies
Robert01
2 28-10-2011 11:51
Algemene schoolzaken HBO Propedeuse
Railz
10 03-11-2009 12:43
Studeren Deeltijd niet vergoed?!
Yab-Yum
70 09-03-2007 19:48
Algemene schoolzaken voorlopig bindend studieadvies
Barry K
13 15-02-2007 21:25
Algemene schoolzaken Negatief bindend studieadvies
Kim18
42 03-12-2006 22:36
Studeren Wie vindt het ook zo moeilijk?
Vitamintje
115 18-02-2006 16:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.