Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2007, 12:40
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
helaas niet gehaald.

actualiteiten: te slecht 13,80 punten
Schrijfvaardigheid: wel ok 21 punten
inzicht media: hmm.... 12 punten
motivatie: 8 punten

totaal: 54,85

ik sta trouwens 276, jammer actualiteiten heb ik echt zwaar op verloren, zo slecht..... schrijfvaardigheid vind ik wel mooi opzich, weet ik in ieder geval dat ik het redelijk kan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2007, 13:17
*Marjette* 00
*Marjette* 00 is offline
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!
Toegelaten

Mijn score:
Actualieteiten: 18.50
Schrijfvaardigheid: 26.00
Inzicht in de Media: 11.20
Motivatie: 12.00

Totaalscore: 67.66 (84ste!)

Dus....behalve schrijfvaardigheid allemaal best matig. Maar ja hé, schrijfvaardigheid is wel een van de belangrijkste onderdelen naar mijn mening.



Jammer voor jullie die het niet gehaald hebben, Amsterdam is ook heel leuk dus ik zou gewoon daar heen gaan, de opleiding daar is overigens nog breder.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 15:43
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
waar kan je het in Amsterdam doen dan? op HBO niveau? en zonder toets?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 20:50
*Marjette* 00
*Marjette* 00 is offline
Bij de HVA (hogeschool van Amsterdam)

Check anders www.hva.nl, de opleiding heet Journalistiek en Multimedia.

Na deze opleiding kun je niet alleen beginnen als journalist, maar ook bij een bijv. een bedrijf, of reslamebureau. Klinkt wel goed.

En natuurlijk het belangrijkste je kan gewoon naar Amsterdam inplaatsvan naar Ede/Zwolle/Tilburg...dus, goed plan B?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 20:52
*Marjette* 00
*Marjette* 00 is offline
Ohja...en zonder toets idd
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 13:40
Bobm
Bobm is offline
Voor de mensen met VWO misschien nog een goed alternatief:
in Leiden kan je geschiedenis studeren met daarnaast een praktijkstudie 'journalistiek en nieuwe media'.
__________________
sooner or later it's lager time
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 17:37
Elizea
Elizea is offline
@ Marjette:

Indd die studie heb ik als 2e keuze... Ik doe nog wel mee met de loting voor utrecht. In amsterdam ben je sowieso toegelaten.. geen loting oid.
__________________
Carpe Diem
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 21:34
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
oja ziet er ook wel leuk uit, kan alleen niet vinden tot wanneer je je kan inschrijven. maar al wordt je wel ingeloot voor Utrecht kan je dan alsnog kiezen?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 14:29
*Marjette* 00
*Marjette* 00 is offline
Ja hoor.

Ik heb er over gebeld met de IB-groep (integenstelling tot geheel Nederland ben ik geloof ik de enige die niets te klagen heeft over de IB: prima organisatie).

Ze zeiden toen dat als je Utrecht als 1e keus, en Amsterdam als 2e hebt staan, je wanneer je wordt ingeloot voor Utrecht automatisch aangemeld wordt voor Utrecht waardoor Amsterdam komt te vervallen.

Stel dat je nou ingeloot bent in Utrecht maar je gaat tóch naar Amsterdam, dan kun je nooit meer meer doen aan de selectietoets voor Utrecht (ook niet het volgende jaar), dan heb je dus soort van je kans verspeelt.

Je kan je overigens tot ergens in augustus inschrijven voor niet-loting studies...dus..no worries
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 16:15
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
en als ik naar Amsterdam ga en dan toch besluit weer selectie toets voor Utrecht te doen. kan dat ook?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 16:24
parasiet
parasiet is offline
Actualiteiten (max. 30) - 20,80 p
Schrijfvaardigheid (max 30) - 21,00
Inzicht in de Media (max 20) - 13,60
Motivatie (max 20) - 20,00
Totaalscore (max 100) - 75,37

Er hebben 508 kandidaten meegedaan. Met je totaalscore sta je op de 26e plaats.Je rangorde nummer is: 26.

Toegelaten.

En die motivatie... ach. Dat is een grap. Denk ik.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 10:33
Bobm
Bobm is offline
@ Marjette:
dus als ik nu niet journalistiek ga doen in Utrecht, dan kan ik het daar nooit meer doen?
__________________
sooner or later it's lager time
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 12:01
b0arderline
b0arderline is offline
Aan de mensen die heel hoog gescoord hebben bij motivatie:

Het is natuurlijk voor iedereen anders en persoonlijk, maar wat hadden jullie ongeveer bij je motivatie gezet?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 12:20
Clay
Clay is offline
Ik had een verhaal over dat ik als journalist wilde bijdragen aan de beeldvorming van mensen en dat ik ze op een zo objectief mogelijke manier wil voorzien in een belangrijk recht. Het recht om te weten wat er in de wereld gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 12:40
*Marjette* 00
*Marjette* 00 is offline
Bobm,

Je kunt iig nooit meer mee doen aan de selectietoets dat weet iok zeker, maar of je dan ook niet meer mee kunt gaan voor de loting dat weet ik niet.
Het lijkt me dat je daar dan ook voor uitegsloten wordt. Je hebt immers eens de kans gehad en die afgeslagen...dus.

Hoezo, niet meer zo zeker van Utrecht?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 14:30
olifantje_18
olifantje_18 is offline
Ik vraag me ook af waar je punten voor krijgt bij de motivatie... Ik had maar 4 punten op dat onderdeel Ik had een heel verhaal over dat ik mensen wil laten zien wat het verhaal achter het nieuws is, waarom dingen gebeuren etc. En dat ik mensen over zoveel mogelijk dingen wil informeren zodat zij zich een goed beeld kunnen vormen over de dingen in de wereld. Dacht dat dat wel een goed verhaal zou zijn...
De kwaliteiten die je moest hebben werden op de open dag gewoon voorgekauwd, ik heb die dus zo in mijn motivatie gezet (met een goede onderbouwing). Vraag me echt af wie die toets nagekeken heeft
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 16:24
pollewop
Avatar van pollewop
pollewop is offline
Citaat:
olifantje_18 schreef op 15-05-2007 @ 15:30 :
Ik vraag me ook af waar je punten voor krijgt bij de motivatie... Ik had maar 4 punten op dat onderdeel Ik had een heel verhaal over dat ik mensen wil laten zien wat het verhaal achter het nieuws is, waarom dingen gebeuren etc. En dat ik mensen over zoveel mogelijk dingen wil informeren zodat zij zich een goed beeld kunnen vormen over de dingen in de wereld. Dacht dat dat wel een goed verhaal zou zijn...
De kwaliteiten die je moest hebben werden op de open dag gewoon voorgekauwd, ik heb die dus zo in mijn motivatie gezet (met een goede onderbouwing). Vraag me echt af wie die toets nagekeken heeft
De vraag was waarom jij journalist wil worden, dus dan is het natuurlijk nooit handig om dingen die op een open dag voorgekauwd zijn maar op te schrijven.

Maargoed ik weet het ook niet, motivatie was mijn slechtste onderdeel.

Lijkt me trouwens ook geen hol aan, honderden van die slijmverhaaltjes nakijken.
__________________
Napaku. 'Cause it isn't the rush of remembering, it's just mush
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 17:50
Verwijderd
Citaat:
*Marjette* 00 schreef op 15-05-2007 @ 13:40 :
Bobm,

Je kunt iig nooit meer mee doen aan de selectietoets dat weet iok zeker, maar of je dan ook niet meer mee kunt gaan voor de loting dat weet ik niet.
Het lijkt me dat je daar dan ook voor uitegsloten wordt. Je hebt immers eens de kans gehad en die afgeslagen...dus.

Hoezo, niet meer zo zeker van Utrecht?
Wat een onzin zeg, je kan zo vaak meedoen als je wilt. Ik heb ook twee keer meegedaan. Je hebt elk jaar weer een nieuwe kans.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 19:54
Bobm
Bobm is offline
Citaat:
*Marjette* 00 schreef op 15-05-2007 @ 13:40 :
Bobm,

Je kunt iig nooit meer mee doen aan de selectietoets dat weet iok zeker, maar of je dan ook niet meer mee kunt gaan voor de loting dat weet ik niet.
Het lijkt me dat je daar dan ook voor uitegsloten wordt. Je hebt immers eens de kans gehad en die afgeslagen...dus.

Hoezo, niet meer zo zeker van Utrecht?
Ik twijfel nog tussen geschiedenis in Leiden en journalistiek in Utrecht. Waarschijnlijk ga ik het gewoon proberen in Utrecht. Ik ben bij de open dag geweest en het lijkt me écht een heel leuke opleiding.
__________________
sooner or later it's lager time
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 09:18
Elizea
Elizea is offline
Je Motivatie heeft ook deels met je CV (ervaring) te maken.
Ik had 16 punten bij dat onderdeel.

Mijn motivatie was iets als: Ik vind het interessant hoe ik invloed op mensen kan hebben door hen het verhaal te vertellen.. iets over de waarheid en iets over dat het voor mij echt een passie is(Wat overigens niet overdreven is).
Ook had ik er geloof ik iets over de controlerende functie op de overheid in staan.. Niet bijzonder ofzo.. maar jah...

Bij mij komt het gewoon PUUR door dat ik mijn betoog verneukt heb, dat ik niet toegelaten ben... Nasty moment opname
__________________
Carpe Diem
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 09:40
Clay
Clay is offline
Ik dacht van te voren dat de motivatie voor mij een van de minste onderdelen zou worden juist omdat ik totaal geen ervaring heb. Ik heb echter toch 16 punten gehaald dus het hangt dus niet zo sterk af van ervaring ja of nee...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 10:49
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
nog een vraagje, als je volgend jaar weer meedoet, gaan ze dan anders naar die toets kijken, omdat je al eerder meegedaan hebt?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 13:32
*Marjette* 00
*Marjette* 00 is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 15-05-2007 @ 18:50 :
Wat een onzin zeg, je kan zo vaak meedoen als je wilt. Ik heb ook twee keer meegedaan. Je hebt elk jaar weer een nieuwe kans.
Volgens mij heb je het niet helemaal gevolgd.
We hebben het over wanneer je wel bent ingeloot, maar de inloting niet aanneemt en een andere studie gaat doen. Alleen dan kun niet meer meedoen in volgende jaren.

wel een beetje opletten als je commentaar hebt
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 21:50
Clay
Clay is offline
Als je bent toegelaten moet je je dan nog aanmelden bij de HU of nu gewoon wachten tot je de resultaten van het examen naar de IB-groep moet sturen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Jochemska schreef op 16-05-2007 @ 11:49 :
nog een vraagje, als je volgend jaar weer meedoet, gaan ze dan anders naar die toets kijken, omdat je al eerder meegedaan hebt?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 21:53
itakepictures
itakepictures is offline
Citaat:
*Marjette* 00 schreef op 16-05-2007 @ 14:32 :
Volgens mij heb je het niet helemaal gevolgd.
We hebben het over wanneer je wel bent ingeloot, maar de inloting niet aanneemt en een andere studie gaat doen. Alleen dan kun niet meer meedoen in volgende jaren.

wel een beetje opletten als je commentaar hebt
Volgens mij begrijp jij het ook niet

Ik ben vorig jaar toegelaten, maar ben toch iets anders gaan doen. Zit nu in het eerste jaar van Fotografie op de kunstacademie, HBO. En ik heb nu ook weer meegedaan en ben weer toegelaten, dus het kan wel hoor.

Alleen als je een bindend negatief studieadvies hebt op een HBO journalistiek, bijv in Utrecht,dan kun je het ook niet meer ergens anders gaan studeren op dat niveau. Dat is mijn huisgenoot nl overkomen. Die heeft op 0,6 punt tekort bij een tentamen z'n Propedeuse niet gehaald, en mag nu nergens in Nederland nog op HBO niveau journalistiek doen.

Maar aan die selectietoets maga je volgensmij zo vaka meedoen als je wilt.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 10:53
*Marjette* 00
*Marjette* 00 is offline
Aha, okee, ik hou bij deze nu mn grote mond
Dit was mij namelijk zo verteld door een IB-groep mevrouwtje, blijken ze daar dus idd van niets te weten
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 12:35
itakepictures
itakepictures is offline
Als je een vraag heb over iets wat op zo'n school plaatsvind, altijd informeren bij de school zelf want echt de IB-groep kun je niet van uitgaan.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 22:04
olifantje_18
olifantje_18 is offline
De HU is anders ook geen ster in het beantwoorden van mails en het opnemen van de telefoon
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 13:47
M.C. the Freeze
M.C. the Freeze is offline
Hey!

Voor iedereen die ingeloot gaat worden of al door de selectieprocedure is gekomen via de toets: de website van de introductieweek van de School voor Journalistiek in Utrecht is nu online!

Binnenkort lees je daar het definitieve programma, maar nu kun je er alvast de sfeer proeven en kijken naar een leuk filmpje van vorig jaar. Veel plezier!

Groetjes,

Michiel de Vries
Tweedejaars student journalistiek
Lid introductiecommissie / webredactie

P.S.: enne, wel allemaal komen he het word bere-gezellig!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 22:16
Clay
Clay is offline
Heey is het nou niet zo dat als er mensen zijn die door de test zouden zijn toegelaten, ook een gemiddelde 8 halen er meer mensen door de test toegelaten worden? Hoe zijn jullie eindexamens gegaan?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 22:24
M.C. the Freeze
M.C. the Freeze is offline
Hoi Clay,

Het antwoord is: nee. Er zijn een vast aantal plaatsen. De school gaat er vanuit dat er elk jaar ongeveer 10 mensen direct worden toegelaten doordat ze een 8 gemiddeld hebben op hun eindlijst. Dit betekent dus het volgende:

Stel: je bent 155ste bij de toets en er zijn 160 'directe' plaatsen via het eigen systeem van de school, dan wordt je niet toegelaten als er 10 mensen een 8 gemiddeld hebben op hun eindlijst. (de rest van de 160 gaat via een lotingsysteem van de IBG)

Dit was in ieder geval destijds de regel, toen ik aan de opleiding begon. Ik vind het ook vreemd. Als je het zeker wilt weten, neem dan even contact op met de school.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 22:28
Clay
Clay is offline
Naja het was mij eigenlijk te doen om de mensen die op het randje zitten want ik ben én toegelaten via de toets én ik heb een gemiddelde 8 vandaar. In elk geval bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 22:37
M.C. the Freeze
M.C. the Freeze is offline
Okee! gefeliciteerd! enne nog iets.. kom je naar de introweek? want dat moet je echt doen! is heel gaaf
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 22:45
Clay
Clay is offline
Ja ik denk/hoop wel dat ik meega. Ik kom 26 of 27 augustus terug uit Lloret dus ik haal het net wel of net niet. Hopen van wel dus.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 22:54
Hempo
Hempo is offline
Als iemand nog interesse heeft voor boeken voor eerste jaars (boeken voor 1e jaar in Zwolle), dan PM mij maar. Je krijgt bij mij 30% korting.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 23:21
Isany
Isany is offline
ik ben aangenomen gelukkig voor deze studie !

heb alleen vraagje:

kan iemand mij ongeveer een idee geven wat ik kan verwachten tijdens het 1ste jaar Journalistiek op de Hogeschool Utrecht?

en is het ook daadwerkelijk zo dat men 1 dag in de week vrij heeft?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 11:12
*Marjette* 00
*Marjette* 00 is offline
Ik heb ook nog een vraagje:

Ik kan niet bij de introweek zijn , heeft dit voor de rest van mijn jaar invloed of maakt het allemaal niet zoveel uit?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 11:30
M.C. the Freeze
M.C. the Freeze is offline
Citaat:
*Marjette* 00 schreef op 14-08-2007 @ 12:12 :
Ik heb ook nog een vraagje:

Ik kan niet bij de introweek zijn , heeft dit voor de rest van mijn jaar invloed of maakt het allemaal niet zoveel uit?
Het heeft niet echt gevolgen voor de rest van je studie, je zit elke dag met elkaar in de klas dus je leert elkaar vrij snel kennen. De mensen uit je klas die op introweek zijn geweest (meestal zo'n 3/4 deel van de klas) kennen elkaar natuurlijk wat beter, maar dat merk je alleen de eerste paar weken...

Veel plezier verder op de svj!

En nog even op die andere vraag, van Isany: Je hebt gemiddeld 1 dag in de week vrij. Als je veel pech hebt moet je elke dag naar school, als je geluk hebt, dan heb je 2 dagen vrij. Het verschilt heel erg per blok!

Groetjes!
ps.: ik heb nog heel veel boeken voor journalistiek, scheelt een hoop in de kosten! mail maar naar mcdevries@hotmail.com als je intresse hebt

Laatst gewijzigd op 14-08-2007 om 11:33.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 11:32
Isany
Isany is offline
dankjewel voor het beantwoorden van de vraag, maar daarbij stuit ik weer op een andere vraag , wat bedoel je met per blok?
wat moet ik me daarbij voorstellen?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 11:37
M.C. the Freeze
M.C. the Freeze is offline
Het jaar is verdeelt in 4 blokken, elk van 8 lesweken. Ieder blok heeft een eigen rooster en wordt afgesloten met een leer- en tentamenweek, waarin je de vakken van dat blok afsluit.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 11:39
Isany
Isany is offline
haha jah sorry toen ik op Verstuur Reply had geklikt, wist ik eigenlijk het antwoord al en dacht ik: hele stomme vraag van je, majah toch nog bedankt voor het antwoorden. ik ben dan maar eens benieuwd.

maar hoe moet ik me het 1ste jaar dan nu voorstellen op de Hogeschool Utrecht?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 11:49
M.C. the Freeze
M.C. the Freeze is offline
Hoe je het eerste jaar moet voorstellen op de svj, is niet zo makkelijk uit te leggen. Je leert vooral heel veel basisdingen (nieuwsberichten schrijven bijvoorbeeld) of inhoudelijke vakken over Politiek en Recht e.d. Het is (helaas) allemaal vrij algemeen en ik vond het niet zo moeilijk allemaal. Of je een leuk vak hebt, hangt af aan welke docent je hebt. Sommigen zijn net ambtenaartjes, en anderen zijn weer heel inspirerend en enthousiastmakend. Verder is het leuk om veel nieuwe mensen te leren kennen én om als 'aspirant' journalistje zelf op pad te gaan voor - bijvoorbeeld - een interview.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 11:42
Verwijderd
Citaat:
*Marjette* 00 schreef op 14-08-2007 @ 12:12 :
Ik heb ook nog een vraagje:

Ik kan niet bij de introweek zijn , heeft dit voor de rest van mijn jaar invloed of maakt het allemaal niet zoveel uit?
Ik ben vorig jaar ook niet meegeweest op de introweek (wel naar het bootfeest gegaan overigens) en in mijn groep was het echt vanaf dag 1 toch leuk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren journalistiek utrecht
Tietie
3 05-05-2010 17:26
Studeren Aanmelden Selectietoets Journalistiek Hu
Bubblerune
0 09-02-2010 12:49
Eindexamens 2005 Wat ga je volgend jaar doen?
Poesket
137 28-06-2005 12:46
Algemene schoolzaken Journalistiek Utrecht toelating
Sam20v
6 03-03-2004 18:05
De Kantine Het ongeluk afwachten...
Secreet
31 14-06-2003 10:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.