Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2006, 16:21
Mousse
Avatar van Mousse
Mousse is offline
Ik zit met het volgende:
volgend jaar ga ik studeren, ik heb alles al aangevraagd stufi is op zich al geregeld. Alleen mn ouders moeten nog te horen krijgen hoeveel ze zouden kunnen bijdragen.
Nou zijn mijn ouders al 10 jaar gescheiden. Ik heb sinds mn 9e al geen contact meer met mijn vader. (ja eens in de 3 maanden een brief schrijven over hoe het gaat, maar dat is via de rechter opgelegd omdat er destijds geen omgangsregeling is geregeld).
Er is dus wel sprake van een verstoorde situatie met mijn vader.
Aangezien hij altijd al problemen geeft met de allimentatie (ene maand wel, dan weer niet, dan ineens paar maanden tegelijk) heb ik liever aan aanvullende beurs. Volgens het boekje heb ik daar ook recht op. (Op alleen het inkomen van mijn moeder zou ik recht hebben op een maximaal aanvullende).

Ik meot dan zelf een verklaring opstellen, mn moeder moet dat en nog een derde persoon. Ik ben echter nooit in aanraking geweest met een maatschappelijk werkster, maar de huisarts heeft veel gedaan tijdens die periode, zou die ook die verklaring mogen opstellen?

En heeft iemand een idee hoe moeilijk de IB gaat doen?

Alvast bedankt!
__________________
if you cannot remember your past, you might repeat your mistakes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2006, 19:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een huisarts is ook een goede onafhankelijke persoon om een verklaring op te sturen. De IB-Groep is alleen heel streng bij categorieen als 'verstoorde relatie' of 'ernstig onverzoenlijk conflict' als je het hierop gooit komt het zelden voor dat ze op basis hiervan het inkomen van je vader buiten beschouwing laten. Zelf heb ik me er ook in verdiept maar omdat ik zo weinig kans zou maken heb ik ervan afgezien omdat ik geen zin had om al die ellende terug op te rakelen enzo. Als je het echt wil kan je het uiteraard proberen maar veel kans heb je meestal niet is mij verteld door de IB-Groep. Je maakt veel meer kans als je bijvoorbeeld niet erkend bent, sinds je 12e geen contact meer hebt (en dat is bij jou dus zo, of niet?), er uitspraken zijn van de rechtbank, de alimentatie al minstens een jaar oninbaar is.

Omdat jouw vader wel gewoon alimentatie betaald, dan wel niet altijd zoals het hoort maar hij betaald toch denk ik eigenlijk dat je niet veel kans maakt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 22:55
Mousse
Avatar van Mousse
Mousse is offline
Ik heb idd sinds mn 12e geen contact meer (aannemende dat gedwongen contact niet meegerekend wordt).

Ik ben nu gewoon bang dat hij gewoon niets van zich laat horen en ik volgend jaari n de problemen kom, kan het geld dan wel goed gebruiken denk ik. Tis vooral vanwege de zekerheid dat ik het wil doen.

Maar ik dnk dati k het gewoon ga proberen.
__________________
if you cannot remember your past, you might repeat your mistakes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 20:15
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 15:44
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #2
Verwijderd
500 11-01-2008 10:51
Werk, Geld & Recht Zorgtoeslag (& basisverzekering)?
Verwijderd
500 25-01-2006 08:35
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 16:35
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.