Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2006, 09:31
Hayden
Hayden is offline
He

Ik wil graag nu op kamers, maar weet niet hoe ik dat financieel ga redden. Ik krijg nu tegemoetkoming scholieren omdat ik nog in het examenjaar op de middelbare school zit. Wat gebeurd er na mijn examen? Word het gelijk in mei stopgezet, of gaat dat door in de zomermaanden als ik daarna een studie ga doen, uitwonend?
En hoeveel kan je iedere maand bijlenen bij de IB? Wanneer betaal je dat terug?

Tnx, groetjes Hayden
__________________
Eigenaardigheden maken de mens (H)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2006, 09:37
Go
Avatar van Go
Go is offline
In de zomermaanden krijg je een overbrugging, maar dan moet je dat wel hebben aangegeven op het formulier Aanvraag tegemoetkoming scholieren. Kijk hier maar eens bij vraag 5c http://www.ib-groep.nl/Images/7148_tcm7-597.pdf
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 10:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoeveel je mag bijlenen hangt volgens mij af van de hoogte van je aanvullende beurs. Als je geld leent hoef je dit pas na je studie terug te betalen, als je een betaalde baan hebt maar ik geloof dat je maximaal twee jaar na het beeindigen van je studie moet beginnen met terugbetalen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 14:00
Experiment
Experiment is offline
Als je na de zomer gaat studeren krijg je in juli en augustus overbrugging.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 19:50
Verwijderd
Je mag er in totaal 10 jaar over doen, maar er zit wel een minimum bedrag aan. In totaal kun je iets van 730 euro krijgen (dat is incl basisbeurs(+evt. aanvullende beurs)+ lening). De rente is iets meer dan 3%. Maar dan moet je wel student zijn.
Als uitwonend universitair student krijg je tegenwoordig 240? euro per maand. Als je normaal afstudeert hoeft je dat niet terug te betalen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 19:51
anterx
anterx is offline
Krijg je die overbrugging automatisch als je voor de zomer toegemoetkoming schoolkosten kreeg?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 19:59
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
anterx schreef op 03-03-2006 @ 20:51 :
Krijg je die overbrugging automatisch als je voor de zomer toegemoetkoming schoolkosten kreeg?
Nee dit moet je ook aanvragen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 20:16
anterx
anterx is offline
Hoe? Ik heb tegemoetkoming schoolkosten en studiefinanciering al aangevraagd en die optie niet gezien.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 20:37
Verwijderd
Citaat:
anterx schreef op 03-03-2006 @ 21:16 :
Hoe? Ik heb tegemoetkoming schoolkosten en studiefinanciering al aangevraagd en die optie niet gezien.
ook in het formulier tegemoetkoming scholieren, en dan kan je ergens aanvinken 'overbrugging voor periode tussen 2 studies'
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 22:06
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 03-03-2006 @ 20:59 :
Nee dit moet je ook aanvragen
idd, maar dat is alleen mogelijk als je na de zomervakantie studeren gaat.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 09:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 03-03-2006 @ 23:06 :
idd, maar dat is alleen mogelijk als je na de zomervakantie studeren gaat.
Ik ging eer al vanuit dat ze neen studie ging doen (begin post )
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 10:53
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 03-03-2006 @ 20:50 :
Je mag er in totaal 10 jaar over doen, maar er zit wel een minimum bedrag aan. In totaal kun je iets van 730 euro krijgen (dat is incl basisbeurs(+evt. aanvullende beurs)+ lening). De rente is iets meer dan 3%. Maar dan moet je wel student zijn.
Als uitwonend universitair student krijg je tegenwoordig 240? euro per maand. Als je normaal afstudeert hoeft je dat niet terug te betalen.
15 jaar, toch ?

het bedrag dat je per maand moet gaan aflossen - overigens, dat hoeft pas 2 jaar nadat je afgestudeerd bent - hangt (nu nog) af van de hoogte van de lening. (dus niet van je salaris). minimum is 45 euro (geloof ik, ca 50 iig).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.