Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2006, 13:41
Verwijderd
Ik heb een paar dagen terug bevestiging gekregen dat ik nog een deel aanvullende stufi krijg over mijn overbrugging (juli en augustus). Kwam neer op iets van 280 euro, mooi bedrag dus. Ik vraag me af wanneer dit gestort wordt. Gelijk met de stufi ofzo?
Advertentie
Oud 15-10-2006, 19:26
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
voor zover ik weet betaald de ibg alleen uit op de stufi data, dus de 24e van deze maand weer,hoogstwaarschijlijk.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 15-10-2006, 19:35
Verwijderd
ok, ik hoop het
Oud 16-10-2006, 22:01
PV
PV is offline
"Het is de NS een doorn in het oog en het bedrijf wil de fraudeurs strenger aanpakken. Daarom kunnen alle conducteurs straks het nummer van de ov-jaarkaart in hun zakcomputer intoetsen. Als de kaart opgegeven is als ‘vermist’, moet de reiziger 35 euro boete plus de kosten van de rit betalen. Bovendien komt de Informatie Beheer Groep dan met een naheffing."

frauderen wordt dus wat lastiger
Oud 19-10-2006, 22:36
Verwijderd
Even een vraag over de studiefinanciering 2007, ik keek net even op mijn ib-groep en tot mijn grote verbazing stond er t/m december wel netjes de geldbedragen inclusief aanvullende beurs en lening, maar vanaf januari niet, alleen basisbeurs en lening. Moeten ze de aanvullende beurs nog berekenen ofzo? Ik heb ook even bij post gekeken, daar stond een brief 'bericht toekennen studiefinanciering 2007 no.1', maar die heeft als dagtekening 12-11-2006, die moeten ze dus nog versturen. Moet ik bang zijn dat ik m'n (aanzienlijke) aanvullende beurs ben kwijtgeraakt of moeten ze het nog gewoon berekenen?
Oud 20-10-2006, 16:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat kan allebei, moet je even die brief afwachten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-10-2006, 22:40
Verwijderd
Ik heb even gekeken op de site van de IBG en ik kom er niet echt uit, moet je nou elk jaar de aanvullende beurs opnieuw aanvragen? Nee toch?
Oud 20-10-2006, 22:42
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Sylph schreef op 20-10-2006 @ 23:40 :
Ik heb even gekeken op de site van de IBG en ik kom er niet echt uit, moet je nou elk jaar de aanvullende beurs opnieuw aanvragen? Nee toch?
Nee. Maar het peiljaar van de IBG is twee jaar terug dus ze moeten elk jaar wel even checken hoe het zit met het inkomen van je ouders.
Oud 20-10-2006, 22:43
Verwijderd
Mja, voor zover ik weet is dat niet veranderd, dus hopelijk komt alles goed.
Oud 21-10-2006, 09:17
Die Happy
Avatar van Die Happy
Die Happy is offline
Citaat:
Sylph schreef op 19-10-2006 @ 23:36 :
Even een vraag over de studiefinanciering 2007, ik keek net even op mijn ib-groep en tot mijn grote verbazing stond er t/m december wel netjes de geldbedragen inclusief aanvullende beurs en lening, maar vanaf januari niet, alleen basisbeurs en lening. Moeten ze de aanvullende beurs nog berekenen ofzo? Ik heb ook even bij post gekeken, daar stond een brief 'bericht toekennen studiefinanciering 2007 no.1', maar die heeft als dagtekening 12-11-2006, die moeten ze dus nog versturen. Moet ik bang zijn dat ik m'n (aanzienlijke) aanvullende beurs ben kwijtgeraakt of moeten ze het nog gewoon berekenen?
Ik heb hetzelfde, heel apart. Mijn aanvullende beurs is opeens weg en er staat vanaf januari nou opeens alleen een basisbeurs en een veel hogere lening. Ook staat er dat ik mijn OV op kan halen vanaf 20-10 maar daar heb ik ook nog geen brief van gehad
__________________
Hold you own, Know your name and go your own way
Oud 23-10-2006, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Die Happy schreef op 21-10-2006 @ 10:17 :
Ik heb hetzelfde, heel apart. Mijn aanvullende beurs is opeens weg en er staat vanaf januari nou opeens alleen een basisbeurs en een veel hogere lening. Ook staat er dat ik mijn OV op kan halen vanaf 20-10 maar daar heb ik ook nog geen brief van gehad
Het kan zijn dat ze de belastinggegevens van je ouders nog niet hebben en daardoor je aanvullende beurs nog niet kunnen berekenen.
Oud 23-10-2006, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Die Happy schreef op 21-10-2006 @ 10:17 :
Ik heb hetzelfde, heel apart. Mijn aanvullende beurs is opeens weg en er staat vanaf januari nou opeens alleen een basisbeurs en een veel hogere lening. Ook staat er dat ik mijn OV op kan halen vanaf 20-10 maar daar heb ik ook nog geen brief van gehad
En als je vanaf 20-10 je OV op kunt halen en je hebt geen brief is het kaartnummer (dat op 'mijn ibgroep' staat) voldoende om het toch op te kunnen halen. (+ legitimatie ed natuurlijk)
Oud 23-10-2006, 19:29
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Die Happy schreef op 21-10-2006 @ 10:17 :
Ik heb hetzelfde, heel apart. Mijn aanvullende beurs is opeens weg en er staat vanaf januari nou opeens alleen een basisbeurs en een veel hogere lening. Ook staat er dat ik mijn OV op kan halen vanaf 20-10 maar daar heb ik ook nog geen brief van gehad
Ik heb ook hetzelfde en tot nog toe al 3,5 jaar lang was het ongeveer dezelfde aanvullende beurs en er is niets veranderd aan de situatie van mijn ouders. Ik zou me niet te druk maken, denk dat het nog berekend moet worden. Ik heb ook nog geen overzicht gekregen van de situatie voor 2007 per post. Jullie wel?
Edit: ik zie net dat de brief over de 2007-berekening voor 12-11 gepland staat om verwerkt te worden voor mij bij het kopje Post op mijn IB-Groep.
En ik heb net mijn ouders even gebeld en die hebben nog geen definitieve aanslag voor 2005 gehad, de belastingdienst is erg traag dit jaar. Misschien geldt dit ook voor anderen van jullie?
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят

Laatst gewijzigd op 23-10-2006 om 19:37.
Oud 24-10-2006, 13:47
Die Happy
Avatar van Die Happy
Die Happy is offline
Citaat:
Neiu schreef op 23-10-2006 @ 20:29 :
Ik heb ook hetzelfde en tot nog toe al 3,5 jaar lang was het ongeveer dezelfde aanvullende beurs en er is niets veranderd aan de situatie van mijn ouders. Ik zou me niet te druk maken, denk dat het nog berekend moet worden. Ik heb ook nog geen overzicht gekregen van de situatie voor 2007 per post. Jullie wel?
Edit: ik zie net dat de brief over de 2007-berekening voor 12-11 gepland staat om verwerkt te worden voor mij bij het kopje Post op mijn IB-Groep.
En ik heb net mijn ouders even gebeld en die hebben nog geen definitieve aanslag voor 2005 gehad, de belastingdienst is erg traag dit jaar. Misschien geldt dit ook voor anderen van jullie?
Heb ook nog niks per post gehad, maar er staat wel op mijn ib-groep dat mijn OV al klaar ligt, maar heb ik ook nog geen bericht van gehad. Iemand anders wel?
Heb trouwens de ib-groep gemaild over dat gedoe, en die zeiden natuurlijk dat het inkomen van mijn ouders wel omhoog gegaan zou zijn. Bij mijn moeder klopt dat maar was een ontslag regeling. En bij mijn vader kan ik het niet controleren want daar heb ik geen contact mee, dus schiet lekker op.
__________________
Hold you own, Know your name and go your own way
Oud 24-10-2006, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 23-10-2006 @ 20:29 :

Edit: ik zie net dat de brief over de 2007-berekening voor 12-11 gepland staat om verwerkt te worden voor mij bij het kopje Post op mijn IB-Groep.
Dat staat er bij mij ook! En ik heb die brief vandaag gekregen
Oud 25-10-2006, 14:17
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 24-10-2006 @ 22:06 :
Dat staat er bij mij ook! En ik heb die brief vandaag gekregen
Ik heb hem vandaag gekregen
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 25-10-2006, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Die Happy schreef op 21-10-2006 @ 10:17 :
Ik heb hetzelfde, heel apart. Mijn aanvullende beurs is opeens weg en er staat vanaf januari nou opeens alleen een basisbeurs en een veel hogere lening. Ook staat er dat ik mijn OV op kan halen vanaf 20-10 maar daar heb ik ook nog geen brief van gehad
bij mijn vriend precies hetzelfde. En zijn beide ouders zitten in de WIA dus hun inkomen is toch echt niet opeens zo groot geworden.
Oud 25-10-2006, 21:49
Die Happy
Avatar van Die Happy
Die Happy is offline
heb vandaag de brief gehad dus het is officiel dat ik nou opeens 500 in de maand moet gaan lenen en geen aanvullende beurs meer krijg. Heb mn moeder maar gevraagt of ze het peiljaar wil verleggen. Kan ik bij mijn vader helaas niet doen, dus het zal voor een groot gedeelte nog wel lening blijven. K*t ib-groep.
__________________
Hold you own, Know your name and go your own way
Oud 28-10-2006, 09:25
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Even een vraagje over dat briefje.. Er staat bij mij beneden schuld, maar bedoelen ze daarmee dat als ik geen diploma haal, die schuld moet betalen, of is dat de schuld die je sowieso moet betalen? En leen ik sinds kort ook, maar dat bedrag bij schuld lening, is dat tot/met dec, of wat je tot nu toe hebt geleend? Want ik heb tot nu toe nog niet zoveel geleend.
Oud 28-10-2006, 10:55
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Shadina schreef op 28-10-2006 @ 10:25 :
Even een vraagje over dat briefje.. Er staat bij mij beneden schuld, maar bedoelen ze daarmee dat als ik geen diploma haal, die schuld moet betalen, of is dat de schuld die je sowieso moet betalen? En leen ik sinds kort ook, maar dat bedrag bij schuld lening, is dat tot/met dec, of wat je tot nu toe hebt geleend? Want ik heb tot nu toe nog niet zoveel geleend.
Daar staan drie kopjes onder schuld:
Lening incl rente
Prestatiebeurs hogeronderwijs
Voorlopige OV-lening hoger onderwijs
Alleen de eerste is daadwerkelijke schuld mits je afstudeert binnen 10 jaar.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 01-11-2006, 16:29
Go
Avatar van Go
Go is offline
Wtf, ik heb zo net bericht gehad (Bericht Studiefinanciering 2007, nr.1) en ben m'n hele aanvullende beurs kwijt! Kan het zijn dat dit een voorlopig bericht is en dat het aangepast wordt, zodra ze de inkomensgevens van mijn ouders over het jaar 2005 binnen hebben? Zoveel zijn mijn ouders niet gaan verdienen, terwijl ik eerst een redelijke aanvullende beurs kreeg.
Oud 01-11-2006, 17:24
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
gerwin schreef op 01-11-2006 @ 17:29 :
Wtf, ik heb zo net bericht gehad (Bericht Studiefinanciering 2007, nr.1) en ben m'n hele aanvullende beurs kwijt! Kan het zijn dat dit een voorlopig bericht is en dat het aangepast wordt, zodra ze de inkomensgevens van mijn ouders over het jaar 2005 binnen hebben? Zoveel zijn mijn ouders niet gaan verdienen, terwijl ik eerst een redelijke aanvullende beurs kreeg.
Daar gaan de berichten boven je ook al over
Citaat:
Neiu schreef op 23-10-2006 @ 20:29 :
Ik heb ook hetzelfde en tot nog toe al 3,5 jaar lang was het ongeveer dezelfde aanvullende beurs en er is niets veranderd aan de situatie van mijn ouders. Ik zou me niet te druk maken, denk dat het nog berekend moet worden. Ik heb ook nog geen overzicht gekregen van de situatie voor 2007 per post. Jullie wel?
Edit: ik zie net dat de brief over de 2007-berekening voor 12-11 gepland staat om verwerkt te worden voor mij bij het kopje Post op mijn IB-Groep.
En ik heb net mijn ouders even gebeld en die hebben nog geen definitieve aanslag voor 2005 gehad, de belastingdienst is erg traag dit jaar. Misschien geldt dit ook voor anderen van jullie?
Ik heb gebeld met de IB-Groep inmiddels en zij zeggen dat het wel zal kloppen en mijn ouders' situatie wel veranderd zal zijn maar dat ze aan de andere kant toch wel veel klachten hierover hebben gehad
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 02-11-2006, 15:40
Verwijderd
Dus ik moet me geen zorgen gaan maken?
Oud 02-11-2006, 16:40
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Sylph schreef op 02-11-2006 @ 16:40 :
Dus ik moet me geen zorgen gaan maken?
Nouja, ik zou je ouders vragen of er iets in hun situatie is veranderd en of zij al een definitieve belastingaanslag hebben ontvangen. Als dat allemaal niet zo is zou ik nog even afwachten, maar je kan ook altijd even bellen met de IB-Groep.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 02-11-2006, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 02-11-2006 @ 17:40 :
Nouja, ik zou je ouders vragen of er iets in hun situatie is veranderd en of zij al een definitieve belastingaanslag hebben ontvangen. Als dat allemaal niet zo is zou ik nog even afwachten, maar je kan ook altijd even bellen met de IB-Groep.
Die achterlijke ib-groep ook...
Oud 02-11-2006, 16:53
Die Happy
Avatar van Die Happy
Die Happy is offline
het ligt wel aan de ib-groep denk ik want het is wel erg opvallend dat zoveel studenten opeens hun aanvullende beurs kwijt zijn.
__________________
Hold you own, Know your name and go your own way
Oud 02-11-2006, 18:19
Verwijderd
Ik heb vandaag de brief gekregen en bij mij is er niets aan de hand, ja de bedragen zijn net een paar centen anders, maar nog wel een even grote aanvullende beurs.
Ligt het echt niet aan het pijljaar van je ouders?
Oud 02-11-2006, 19:54
Verwijderd
Natuurlijk niet, dan zouden de inkomens van de ouders van duizenden studenten opeens gewijzigd moeten zijn. Dat is natuurlijk niet zo, de IB-groep is gewoon traag. Oh, en 'peiljaar' svp.
Oud 02-11-2006, 22:06
Die Happy
Avatar van Die Happy
Die Happy is offline
Dus moeten we nou afwachten of allemaal een klacht gaan sturen?
__________________
Hold you own, Know your name and go your own way
Oud 02-11-2006, 22:12
Verwijderd
Ik zou toch gaan bellen.
Zeker omdat er volgens mij in de brief staat dat je binnen zoveel tijd bezwaar moet indienen.
Oud 02-11-2006, 23:38
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Sylph schreef op 19-10-2006 @ 23:36 :
Even een vraag over de studiefinanciering 2007, ik keek net even op mijn ib-groep en tot mijn grote verbazing stond er t/m december wel netjes de geldbedragen inclusief aanvullende beurs en lening, maar vanaf januari niet, alleen basisbeurs en lening. Moeten ze de aanvullende beurs nog berekenen ofzo? Ik heb ook even bij post gekeken, daar stond een brief 'bericht toekennen studiefinanciering 2007 no.1', maar die heeft als dagtekening 12-11-2006, die moeten ze dus nog versturen. Moet ik bang zijn dat ik m'n (aanzienlijke) aanvullende beurs ben kwijtgeraakt of moeten ze het nog gewoon berekenen?
Dat heb ik ook.
Oud 03-11-2006, 09:22
Verwijderd
wauw hee ik krijg gewoon 5 (!!!!) euro meer stufi volgend jaar
Oud 03-11-2006, 18:53
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
gerwin schreef op 01-11-2006 @ 17:29 :
Wtf, ik heb zo net bericht gehad (Bericht Studiefinanciering 2007, nr.1) en ben m'n hele aanvullende beurs kwijt! Kan het zijn dat dit een voorlopig bericht is en dat het aangepast wordt, zodra ze de inkomensgevens van mijn ouders over het jaar 2005 binnen hebben? Zoveel zijn mijn ouders niet gaan verdienen, terwijl ik eerst een redelijke aanvullende beurs kreeg.
Ik heb dus bericht gehad van de IB-Groep en ik maak uit de ander berichten op dat als de gegevens van mijn ouders bekend zijn bij de IB-Groep/mijn ouders een definitieve belastingaanslag voor 2005 hebben ontvangen, de bedragen aangepast worden als hun inkomen niet boven een bepaalde grens uitkomt. Nu wil ik best nog een paar maandjes wachten, maar in de brief staat duidelijk aangegeven dat als ik het niet met de beslissing eens ben, ik voor die en die datum bezwaar moet maken. Is het handig om zegmaar pro-forma bezwaar te maken, zodat de IB-Groep achteraf nooit kan zeggen dat ik akkoord gegaan ben doordat ik geen bezwaar gemaakt heb?
Oud 05-11-2006, 19:22
Verwijderd
Het afhaalbericht van m'n OV is weer geniaal...
"Je kunt je kaart afhalen tussen 9 nov - 14 nov. Haal je kaart zo snel mogelijk op. Kom in ieder geval vóór 9 december i.v.m. kerstdrukte."

Weten ook niet wat ze willen.
Oud 05-11-2006, 20:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 05-11-2006 @ 20:22 :
Het afhaalbericht van m'n OV is weer geniaal...
"Je kunt je kaart afhalen tussen 9 nov - 14 nov. Haal je kaart zo snel mogelijk op. Kom in ieder geval vóór 9 december i.v.m. kerstdrukte."

Weten ook niet wat ze willen.
ik mag hem afhalen tussen 14 en 21 november
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 06-11-2006, 16:44
Verwijderd
Ik heb ook opeens geen aanvullende beurs meer! Maar als je goed leest, staat er dat ze eerst de gegevens van je vader gaan controleren. Daarna ontvang je opnieuw bericht. Even afwachten dus. Heb er wel voor de zekerheid een mailtje over gestuurd. Maar er staat dus dat ze gegevens van mijn vader moeten ontvangen. Mijn vader heeft alleen nog helemaal geen post gehad van de Ib-groep. Nou ja ik zal wel ff laten weten als ik antwoord heb op mijn mailtje.

In de situatie van mijn ouders is niets veranderd. Kreeg altijd maximale aanvullende beurs. Dus het komt wel weer goed denk ik!
Oud 06-11-2006, 18:20
Die Happy
Avatar van Die Happy
Die Happy is offline
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 06-11-2006 @ 17:44 :
Ik heb ook opeens geen aanvullende beurs meer! Maar als je goed leest, staat er dat ze eerst de gegevens van je vader gaan controleren. Daarna ontvang je opnieuw bericht. Even afwachten dus. Heb er wel voor de zekerheid een mailtje over gestuurd. Maar er staat dus dat ze gegevens van mijn vader moeten ontvangen. Mijn vader heeft alleen nog helemaal geen post gehad van de Ib-groep. Nou ja ik zal wel ff laten weten als ik antwoord heb op mijn mailtje.

In de situatie van mijn ouders is niets veranderd. Kreeg altijd maximale aanvullende beurs. Dus het komt wel weer goed denk ik!
bij mij staat er niks over gegevens controleren van mijn ouders.
__________________
Hold you own, Know your name and go your own way
Oud 11-11-2006, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Die Happy schreef op 06-11-2006 @ 19:20 :
bij mij staat er niks over gegevens controleren van mijn ouders.
Ow, dat is wel vreemd. Bij mij dus wel. Inmiddels heb ik een mailtje terug van de IB-groep. Ze moesten idd bij de belastingdienst dingen opvragen van mijn vader, dat hebben ze inmiddels ook gedaan. Dus ik krijg binnenkort bericht dat ik een aanvullende beurs krijg.

Ik zou ff met de IB-groep mailen als ik jou was.
Oud 11-11-2006, 17:29
Die Happy
Avatar van Die Happy
Die Happy is offline
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 11-11-2006 @ 10:53 :
Ow, dat is wel vreemd. Bij mij dus wel. Inmiddels heb ik een mailtje terug van de IB-groep. Ze moesten idd bij de belastingdienst dingen opvragen van mijn vader, dat hebben ze inmiddels ook gedaan. Dus ik krijg binnenkort bericht dat ik een aanvullende beurs krijg.

Ik zou ff met de IB-groep mailen als ik jou was.
Heb ik gedaan. Zij zeggen dat ze het inkomen van mijn ouders al opgevraagd hebben. Terwijl als je belt, je bericht krijgt dat ze nog bezig zijn met het uitrekenen van de aanvullende beurs.
__________________
Hold you own, Know your name and go your own way
Oud 14-11-2006, 07:13
Verwijderd
Ik heb uberhaupt geen afhaalbewijs gehad
Oud 14-11-2006, 20:03
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-11-2006 @ 08:13 :
Ik heb uberhaupt geen afhaalbewijs gehad
Als je inlogt, staat er dan wel iets over een OV ofzo?
Oud 14-11-2006, 20:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Afhaalbewijzen kan je echt nog wel krijgen. Vorig jaar kreeg ik die ook pas rond kerst. Ze hebben het gewoon verdeeld in een aantal groepen zodat niet iedereen gelijk op het postkantoor staat. Dit jaar heb ik hem wel al ontvangen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-11-2006, 10:38
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Dat is/was toch elk jaar dat je in/rond jan. een brief kreeg met je uiteindelijke Stufi?
Naja, ik maak mij er niet zo druk om, het is altijd al goed gekomen & ik krijg het maximale & er is niets/weinig veranderd, dus ik wacht wel even af
Oud 15-11-2006, 12:48
Shyra
Avatar van Shyra
Shyra is offline
Ik heb dus ook geen aanvullende beurs meer, terwijl ik normaal altijd maximaal had. Mijn vader zou me nu 200+ euro in de maand moeten betalen, maar dat kan en doet hij natuurlijk niet.

Naar de IB-groep heb ik inmiddels al gebeld en gemaild, maar ze antwoorden dat het zou komen omdat het inkomen van mijn ouders waarschijnlijk omhoog gegaan is. Nou, ik weet wél zeker dat het inkomen van mijn ouders zulke tienduizenden omhoog is gegaan dat ik mijn aanvullende beurs verlies.

Ik zie dat ik hier niet de enige in ben, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat mijn rechten/plichten nu zijn? Moet ik een bezwaarschrift indienen, of afwachten?
Oud 15-11-2006, 14:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk niet dat je veel opschiet met een bezwaarschrift. Je kan op de site van de IB-Groep zelf de berekening uitvoeren en kijken waar je dan op uitkomt. Het hoeft trouwens niet zo te zijn dat het inkomen omhoog gegaan is, het kan ook zijn dat er aftrekposten zijn weggevallen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-11-2006, 15:57
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 14-11-2006 @ 21:03 :
Als je inlogt, staat er dan wel iets over een OV ofzo?
ik kan ook niet inloggen. Ik zal ze van de week eens bellen
Oud 15-11-2006, 18:13
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
hee, het schijnt dat je meer stufi krijgt als je broer/zus ook studeert. Is dat áltijd zo, of heeft dat ook nog enige samenhang met het inkomen van je ouders? Ik heb namelijk alleen de gewone beurs, terwijl mn broer en ik allebei studeren.
Oud 15-11-2006, 18:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 15-11-2006 @ 19:13 :
hee, het schijnt dat je meer stufi krijgt als je broer/zus ook studeert. Is dat áltijd zo, of heeft dat ook nog enige samenhang met het inkomen van je ouders? Ik heb namelijk alleen de gewone beurs, terwijl mn broer en ik allebei studeren.
Als je ouders voldoende inkomen hebben om zowel voor jou als voor je broer de maximale ouderbijdrage te betalen dan verandert er niets. Als je ouders alleen genoeg hebben voor een kind dan krijgen twee kinderen allebei de helft en de helft in een aanvullende beurs als ze allebei gaan studeren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-11-2006, 09:01
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Dankje daantje
Oud 18-11-2006, 12:16
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk een tweede studie erbij doen. Ik zit nu in het eerste jaar van m'n huidige studie en begin volgend jaar dus aan het tweede jaar ervan en aan het eerste jaar van m'n tweede studie. Ik ben dus 4 jaar bezig met m'n bachelor en daarna wil ik nog een master gaan doen. Weet iemand of ik dan dat 5e (en eventueel 6e jaar, als ik een tweejarige master ga doen) ook recht heb op studiefinanciering? Misschien een domme vraag, maar ik kon het niet vinden op de site

edit: Oh, nog een vraagje: moet je nou weer een pasfoto meenemen als je je OV gaat ophalen?
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones

Laatst gewijzigd op 18-11-2006 om 12:18.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 20:15
Studeren Studiefinanciering
Steelpan
7 26-02-2011 19:48
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 15:44
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3
Adore
500 14-12-2008 19:26
Studeren HELP!- Stoppen met de opleiding??
Ici-Paris_#
8 11-01-2008 13:49
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #2
Verwijderd
500 11-01-2008 10:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.