Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2006, 20:50
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Bij deze dan het nieuwe topic over UCU / RA / anders UC's
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Advertentie
Oud 12-08-2006, 21:26
ickeicke
ickeicke is offline
vraagje over de RA intro;

Het allereerste onderdeel is;

10.00-12.00
"At the registration market you can register for all essential things: RA, RASA, the intRAweek en the municipality."

En bij de lijst met noodzakelijke spullen staat ook dat je nodig hebt;

*Paspoort en 3 kopieen
*Gecertificeerde kopie van je diploma
*Kopie van je cijferlijst (gecertificeerd als je IB hebt gedaan)

Ik heb allang een gecertificeerde kopie van mijn diploma en een kopie van mijn cijferlijst ingeleverd. Een kopie van mijn cijferlijst kan ik natuurlijk virj eenvoudig zelf nog maken, maar een gecertificeerd diploma wordt misschien lastig.

Ik neem dan ook aan dat die dingen niet meer nodig zijn als je die al hebt opgestuurd, maar alleen als je dat nog niet hebt gedaan (ivm met late toelating als Life Science major ofzo).

Iemand die denkt daar wat zinnigs over te kunnen zeggen?

Zal er zelf nog wel een mailtje over sturen naar de RA/RASA.


in de introductie van het boekje staat trouwens "You have been selected from thousands of other applicants to live with us in the picturesque city of Middelburg." Dat lijkt me schromelijk overdreven...
Oud 13-08-2006, 10:34
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ja, dat vroeg ik me ook al af. Ik denk dat het idd is zoals jij het zegt, dat het voor Life Science majors en mensen met een IB-diploma is. Het heeft natuurlijk geen enkele zin als ze 2x zo'n kopie van je diploma hebben.

Citaat:
in de introductie van het boekje staat trouwens "You have been selected from thousands of other applicants to live with us in the picturesque city of Middelburg." Dat lijkt me schromelijk overdreven...
Daar heb ik ook wel een beetje om moeten glimlachen. Ik neem aan dat ze geen mensen hebben toegelaten die niet in het profiel pasten maar als je dat ook maar enigzins wel deed, was je toch al verzekerd van een plaats.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 13-08-2006, 11:41
Verwijderd
Citaat:
wow, zaterdag terug uit Thailand, zondag verhuizen en dan vanaf maandag introductie. Lekker heftige planning ....

Super bedankt voor de informatie!

Ik moet zeggen dat de zenuwen nu toch al wel aanwezig zijn. (Vandaar dat ik nu alweer op dit forum zit.) Ik kom daar dalijk totaal onvoorbereid en met een megajetlag aan
En dan moet ik ook nog een essay gaan schrijven over een politiek onderwerp. Dat wordt echt nog wat.

Maar goed, dat heb ik natuurlijk zelf zo gepland. Ik heb trouwens geen idee meer wat ik allemaal heb opgegeven toen ik me aanmelde voor vakken. Maar dat overleg je toch ook nog met je tutor?

En ik neem gewoon een gecertificeerde kopie mee van diploma en cijferlijst en een gewone kopie.
Oud 13-08-2006, 14:45
planckton
planckton is offline
Even een vraagje, hoe moet je je registreren als uitwonende bij de IB-groep als je op de campus van het UCU gaat wonen? Aangezien een postbusadres blijkbaar niet voldoende is voor de IB..
Edit: Oh, ik geloof dat je je echte woonadres nog moet krijgen, of niet?

Laatst gewijzigd op 13-08-2006 om 14:54.
Oud 13-08-2006, 16:52
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Je krijgt je woonadres op de 21e. Als je wilt kun je je registreren op het adres dat in die info booklet staat (camplusplein 1). Zo kun je er zeker van zijn dat je wel al in augustus je uitwonende beurs ontvangt. Dan kun je wel op 21 aug meteen weer een wijziging doorgeven.
Oud 13-08-2006, 19:44
Joyceb
Joyceb is offline
Op de manier zoals Niet Slaan het beschrijft heb ik het zelf gedaan, omdat ik het wel prettig vond om meteen het geld te krijgen waar ik recht op had.
Wat ik je kan aanraden is een digitale IB-groep ding aan te maken/vragen, dan kan je het heel gemakkelijk veranderen.
Oud 13-08-2006, 19:51
ickeicke
ickeicke is offline
Ik dacht dat je in augustus uberhaupt geen stufi kreeg .

Je krijgt op het eind van een maand (rond de 24ste) de stufi voor die maand, wat je dus in de praktijk vooral gebruikt voor de maand daarop.

Volgens mij is september de eerste maand waarin je stufi kan krijgen, en dan ontvang je dus rond 24 september je eerste stufi.

Heb ik dat mis?
Oud 13-08-2006, 20:15
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik krijg augustus ook geen stufi, het academisch jaar begint ook pas op 1 september. Wel lastig dat je dan nog geen OV hebt...
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 13-08-2006, 21:03
Joyceb
Joyceb is offline
Maar nu weet je zeker dat je in september gewoon de juiste hoeveelheid krijgt. Heb zoveel horrorverhalen over de IB gehoord de afgelopen jaren dat ik het prettig vond om het gewoon vroeg geregeld te hebben.
Oud 14-08-2006, 10:37
planckton
planckton is offline
Ok, bedankt Ik krijg zelfs geen Stufi in september Aangezien ik pas net 18 ben geworden krijg ik nog kinderbijslag tot en met september. Nee, die 60 euro, daar kom je wel van rond ja..
Oud 14-08-2006, 19:05
Athena22
Athena22 is offline
Ken het ja. Ik ben nog niet eens 18, dat word ik in november, dus dat zal ook wel wat gedoe opleveren. Inderdaad een beetje vreemd dat ze ervan uitgaan dat je met 60 euro kunt uitkomen, terwijl je anders 248 gehad zou hebben.

Heeft iemand al een idee wat je aan kunt doen naar dat Official Dinner?
Oud 14-08-2006, 19:50
planckton
planckton is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 14-08-2006 @ 20:05 :
Heeft iemand al een idee wat je aan kunt doen naar dat Official Dinner?
Ja, ik zat ook al te denken, gewoon een beetje nette kleren zal toch wel voldoende zijn?
Wat ik aan zal doen naar dat cowboy-gedoe zit ik meer mee
Oud 14-08-2006, 20:04
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
planckton schreef op 14-08-2006 @ 20:50 :
Ja, ik zat ook al te denken, gewoon een beetje nette kleren zal toch wel voldoende zijn?
Wat ik aan zal doen naar dat cowboy-gedoe zit ik meer mee
Dat is tenminste een beetje een duidelijk thema. Werp een blik in je kledingkast, kijk wat je daar mee kan en koop eventuele aanvullende artikelen en klaar.
Oud 14-08-2006, 20:19
planckton
planckton is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 14-08-2006 @ 21:04 :
Dat is tenminste een beetje een duidelijk thema. Werp een blik in je kledingkast, kijk wat je daar mee kan en koop eventuele aanvullende artikelen en klaar.
Nou, daar moet je toch even over denken, of niet soms?
Oud 14-08-2006, 20:24
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
planckton schreef op 14-08-2006 @ 21:19 :
Nou, daar moet je toch even over denken, of niet soms?
Jij "zit er mee" als je ergens even moet denken ?

Zo'n vast thema is in mijn ogen wel beter/makkelijker/handiger dan "je eigen stijl".
Oud 14-08-2006, 20:34
planckton
planckton is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 14-08-2006 @ 21:24 :
Jij "zit er mee" als je ergens even moet denken ?
As a matter of speaking..
Citaat:
Zo'n vast thema is in mijn ogen wel beter/makkelijker/handiger dan "je eigen stijl".
Ja lijkt me ook, pff je eigen stijl, als je nou geen echte 'stijl' hebt?
Oud 15-08-2006, 08:01
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik dacht dat je naar dat official dinner nette kleren aan moest. Waar lees je dat van eigen stijl? Ik dacht ik doe gewoon een zwart jurkje aan ofzo
Ads door Google
Oud 15-08-2006, 08:47
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Eigen stijl is RA, bij ons het is het thema 'Pimp your style'. Ik heb echt geen flauw idee wat mijn stijl is. Ik heb het al aan wat mensen gevraagd maar die konden daar ook niet echt antwoord op geven. Ik denk dat ik maar gewoon iets aandoe wat ik leuk vind, ik heb echt geen idee wat ik hiervan zou moeten maken.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 15-08-2006, 09:09
CooCooCachoo
CooCooCachoo is offline
Citaat:
chenga schreef op 13-08-2006 @ 12:41 :
Super bedankt voor de informatie!

Ik moet zeggen dat de zenuwen nu toch al wel aanwezig zijn. (Vandaar dat ik nu alweer op dit forum zit.) Ik kom daar dalijk totaal onvoorbereid en met een megajetlag aan
En dan moet ik ook nog een essay gaan schrijven over een politiek onderwerp. Dat wordt echt nog wat.

Maar goed, dat heb ik natuurlijk zelf zo gepland. Ik heb trouwens geen idee meer wat ik allemaal heb opgegeven toen ik me aanmelde voor vakken. Maar dat overleg je toch ook nog met je tutor?

En ik neem gewoon een gecertificeerde kopie mee van diploma en cijferlijst en een gewone kopie.
Dat essay is de grootst mogelijke onzin en als je je ergens niet druk over moet maken, is dat het. Ze selecteren daarmee bij welk niveau van Engels je terechtkomt, maar ze kijken naar de geheel verkeerde dingen. Mijn essay was als twijfelgeval tussen beide groepen gezet, en op basis van mijn application letter, VWO cijfers en tutor gesprek had ik zonder meer in de 260 groep geplaatst moeten worden, maar daar de selectieprocedure zo lek als een mandje is, gebeurde dit niet. Ik kreeg daarna wel te horen dat ze een fout hadden gemaakt, maar daar heb ik halverwege het semester niets meer aan. Bovendien zaten veel mensen wiens niveau van Engels, zeker waar het grammatica betrof, erg te wensen over liet, gewoon in de 260 groep. Verwacht er echt niet teveel van, zou ik zeggen.
Oud 15-08-2006, 09:16
CooCooCachoo
CooCooCachoo is offline
Trouwens, over dat essay, je moet zelf niet al over een onderwerp gaan nadenken, aangezien je een bepaald aantal onderwerpen voorgeschoteld gaat krijgen, waaruit je er één zal moeten kiezen. Het zijn wel van die clichématige onderwerpen, dus er is een grote kans dat, net als vorig jaar, het Midden Oosten een keuze is, maar hang je hier niet aan op.
Oud 15-08-2006, 10:47
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Zit er een bureaustoel inbegrepen bij de UCU inventaris, of moet ik die zelf één meenemen?
Oud 15-08-2006, 19:54
druijfjes
druijfjes is offline
Hallo Allemaal,
ben een beetje laat emt dit forum ontdekken ( ben nie zo snel haha) maar ik ben dus ook aangenomen bij Roosevelt!
Gaan jullie ook allemaal jullie sleutels afhalen morgen in Middelburg?
En wie van jullie komen er in Roggeveen te wonen op de derde verdieping?
Volgende week al Intraweek allemaal super spannend maar heb er wel zin in.
Oh ja trouwens over het internet in Roggeveen wie van jullie weet of dat wireless netwerk is of gewoon kabel ofzo??

tot morgen of volgende week !
groetjes
Druijfjes
Oud 15-08-2006, 20:39
CooCooCachoo
CooCooCachoo is offline
Citaat:
Esther schreef op 15-08-2006 @ 11:47 :
Zit er een bureaustoel inbegrepen bij de UCU inventaris, of moet ik die zelf één meenemen?
Ik neem aan dat het aan de UCU wat dat betreft hetzelfde is als in Middlesbrough. Zelf meenemen dus
Oud 15-08-2006, 20:40
CooCooCachoo
CooCooCachoo is offline
Citaat:
druijfjes schreef op 15-08-2006 @ 20:54 :
Hallo Allemaal,
ben een beetje laat emt dit forum ontdekken ( ben nie zo snel haha) maar ik ben dus ook aangenomen bij Roosevelt!
Gaan jullie ook allemaal jullie sleutels afhalen morgen in Middelburg?
En wie van jullie komen er in Roggeveen te wonen op de derde verdieping?
Volgende week al Intraweek allemaal super spannend maar heb er wel zin in.
Oh ja trouwens over het internet in Roggeveen wie van jullie weet of dat wireless netwerk is of gewoon kabel ofzo??

tot morgen of volgende week !
groetjes
Druijfjes
Geen wireless netwerk Reken er maar op dat je geen muziek enzo kan downloaden

Maar dat zouden fatsoenlijke mensen als wij toch niet doen :tape:
Advertentie
Oud 15-08-2006, 20:46
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
CooCooCachoo schreef op 15-08-2006 @ 21:40 :
Geen wireless netwerk Reken er maar op dat je geen muziek enzo kan downloaden
Sinds wanneer kan dat alleen met een wireless netwerk ?
Oud 15-08-2006, 20:51
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
CooCooCachoo schreef op 15-08-2006 @ 10:16 :
Trouwens, over dat essay, je moet zelf niet al over een onderwerp gaan nadenken, aangezien je een bepaald aantal onderwerpen voorgeschoteld gaat krijgen, waaruit je er één zal moeten kiezen. Het zijn wel van die clichématige onderwerpen, dus er is een grote kans dat, net als vorig jaar, het Midden Oosten een keuze is, maar hang je hier niet aan op.
Okay, bedankt voor het advies. Ik zal wel zien wat het wordt, maar al de beoordeling echt zo willekeurig is als jij zegt hoef ik er niet zoveel van te verwachten.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 15-08-2006, 21:19
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
Esther schreef op 15-08-2006 @ 11:47 :
Zit er een bureaustoel inbegrepen bij de UCU inventaris, of moet ik die zelf één meenemen?
Inventaris van een kamer op UCU:

- Table (120x80 cm)
- Desk chair
- Desk lamp
- Waste basket
- Bed
- Mattress (220X90 cm)
- Cupboard with shelves and hanging room
- Bookcase
- Ceiling lamp
- Curtains
- Data net connection port (costs approximately € 45 per semester to activate)

Kortom: hij staat er al .
Oud 16-08-2006, 07:59
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik kan echt niet geloven dat je nog 45 euro moet betalen om internet te activeren. Fuck that
Oud 16-08-2006, 08:09
ickeicke
ickeicke is offline
In Middelburg betaal je 12 euro per maand (althans in Roggeveen).
Oud 16-08-2006, 08:12
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ja, ok. Heh. Maar in Middelburg betaal je niet sowieso al 980 euro per maand.
Oud 16-08-2006, 08:56
CooCooCachoo
CooCooCachoo is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 15-08-2006 @ 21:46 :
Sinds wanneer kan dat alleen met een wireless netwerk ?
Dat heb ik niet gezegd Ik zei alleen als extra info dat dat niet kan Op Bagijnhof wel; Roggeveen niet.
Oud 16-08-2006, 08:58
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
CooCooCachoo schreef op 16-08-2006 @ 09:56 :
Dat heb ik niet gezegd Ik zei alleen als extra info dat dat niet kan Op Bagijnhof wel; Roggeveen niet.
Oh nee ?
Oud 16-08-2006, 10:17
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 16-08-2006 @ 09:12 :
Maar in Middelburg betaal je niet sowieso al 980 euro per maand.
Collegegeld + boeken + huur (ook 's zomers) + eten & drinken + verzekering + uitgaan + kleren + studentenvereniging...

Maar het blijft vervelend ja. 45 euro in één keer. Al komt dat wel neer op ongeveer hetzelfde per maand als in Roggeveen.
Oud 16-08-2006, 11:38
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik woon nu ook op kamers en ik weet wel vrij zeker dat een 'gewoon' studentenleven goedkoper is dan 980 euro in de maand, voor mij persoonlijk dan. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die wel aan dat bedrag komen, maar voor mij is UCU de duurdere keuze.
Oud 16-08-2006, 12:42
RadioR
RadioR is offline
Hey,

Ik ben ook aangenomen op de ucu en ik vond een paar dagen geleden dit forum, dus ik besloot maar een lis te worden.

Ik las een aantal posts over een soort essay wat geschreven moet worden. Is dat alleen voor RA of ook voor UCU?

Verder, de kamers op UCU zijn vrij goed uitgerust, wat nemen jullie zoal mee, behalve kleding?

Thnx
Ads door Google
Oud 16-08-2006, 13:16
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik neem behalve kleding ook mn eigen bed mee, en misschien nog een tafel/stoel. Ligt eraan hoe groot mijn kamer is... Ik heb al een hele inboedel omdat ik al op kamers woon, en ik moet het toch ergens kwijt.

Verder.. stofzuiger en dat soort shit
Oud 16-08-2006, 13:45
CooCooCachoo
CooCooCachoo is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 16-08-2006 @ 09:58 :
Oh nee ?
Als het wel kan, laat me graag weten hoe Limewire werkt iig niet
Oud 16-08-2006, 17:13
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik begreep vanmiddag dat het een straalverbinding is 'omdat de studenten 24 uur per dag zaten te downloaden'.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 16-08-2006, 18:04
ickeicke
ickeicke is offline
Mja, in de instructies voor de internetverbinding stond inderdaad dat het via een proxy server van de RA loopt . Dat maakt het niet onmogelijk, maar wel lastiger, en ze kunnen gegevens bij houden van alles wat er langs die proxy komt; wie welke sites bezoekt en wie hoeveel, wanneer en hoe vaak download, dus excessief gebruik valt makkelijk na te gaan.

Ik zal het eens uitvogelen als ik gesetteld ben (ben nu weer thuis, ga vrijdag verhuizen).

Eerste indruk; heel toffe kamer, alleen is de deur van de badkamer in de woon/slaapkamer, terwijl ik liever had gehad dat hij in de keuken was en mijn wc en douche zijn heel dicht op elkaar geplaatst (tegenover elkaar).

Verder; .
Oud 16-08-2006, 19:28
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Bij mij is wel de deur van de badkamer in de keuken En ik ben echt blij met mn kamer, morgen naar Ikea voor meubels.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 16-08-2006, 21:33
planckton
planckton is offline
Citaat:
RadioR schreef op 16-08-2006 @ 13:42 :
Hey,

Ik ben ook aangenomen op de ucu en ik vond een paar dagen geleden dit forum, dus ik besloot maar een lis te worden.

Ik las een aantal posts over een soort essay wat geschreven moet worden. Is dat alleen voor RA of ook voor UCU?

Verder, de kamers op UCU zijn vrij goed uitgerust, wat nemen jullie zoal mee, behalve kleding?

Thnx
Leuk dat je ook aangenomen bent
Ik dacht dat dat essay alleen voor RA was.. mm dat hoop ik dan.
Ik neem in het begin nog niks mee behalve kleren, dan kan ik tijdens de intro eens kijken hoe het er allemaal uitziet (bijv of ik een grote of kleine kamer heb). De weken daarna kan ik altijd nog dingen kopen, het heeft geen haast iig.
Weet je al welke kant je op wil binnen het ucu, bijv welke major?
Oud 16-08-2006, 22:01
RadioR
RadioR is offline
Citaat:
planckton schreef op 16-08-2006 @ 22:33 :
Leuk dat je ook aangenomen bent
Ik dacht dat dat essay alleen voor RA was.. mm dat hoop ik dan.
Ik neem in het begin nog niks mee behalve kleren, dan kan ik tijdens de intro eens kijken hoe het er allemaal uitziet (bijv of ik een grote of kleine kamer heb). De weken daarna kan ik altijd nog dingen kopen, het heeft geen haast iig.
Weet je al welke kant je op wil binnen het ucu, bijv welke major?
Ik ben er nog niet helemaal over uit, ik ben altijd erg met geschiedenis bezig, dus misschien zal het die kant op gaan.

Hoe zit het trouwens met de kamers van de ucu? Is elk gebouw ongeveer hetzelfde of zijn er grote verschillen tussen bijvoorbeeld de kamers van de eerstejaars en de seniors? Hier ben ik best wel benieuwd naar.

Ook ben ik benieuwd of iemand misschien weet hoeveel mensen ongeveer aangenomen worden op UCU, ik hoor namelijk veel verschillende dingen. De ene zegt 1/5 van de applicanten en de ander zegt de helft. Weet iemand hier misschien iets meer van?

Groetjes
Oud 16-08-2006, 22:07
Joyceb
Joyceb is offline
UCU'ers.. weest niet geschrokken; er is helemaal geen (of het moet er al bij in zitten en niet gespecificeerd zijn oid) internet access fee. Het zit gewoon in de kamer en is al actief als je er komt. Geen probleem dus.

Ook in het internet heerlijk snel op UCU (helaas voor RA) omdat we op het universiteitsnetwerk zitten. Downloaden kan dus heel snel en gemakkelijk, via DC++ download ik met minimaal 500 kb/s en doorgaans sneller. Binnen enkele minuten hebben we dus series en films binnen.. hoezee!

Wat betreft het essay: bij de eerste les van academic english heb je een half plaatsings essay, maar in de praktijk moet je het wel heel erg raar doen wil je anders geplaatst worden. Wel is het handig voor de docenten om te weten welk groepje evt. nog extra sepparate grammatica oefeningen kan gebruiken. Overigens heb ik het idee dat het vooral voor upgrading (160 -> 260) dan andersom wordt gebruikt als is dat afhankelijk van de beschikbare plaatsen in de courses (niet meer dan 25 studenten).

Wat betreft de inboedel. Je weet nog niet precies in welke kamer je komt lijkt me (grootte in iedergeval)? In de kleinste kamers (Kromhout) zat ik vorig jaar en ik heb ook eigenlijk gewacht met dingen aanschaffen tot ik er was. Wel had ik al een bureau kastje meegenomen want dat is altijd handig voor zooi die je niet op je bureau wilt hebben staan en toch in de buurt moet hebben.
Later heb ik er een stoel bij gekocht.

Oh ja, kleerhangers is wel handig om al mee te nemen want dat is er niet altijd. Wat betreft een spiegel (nog zo iets praktisch) is dat afhankelijk van de kamer. In the Wall is die vaak al aanwezig, ik kromhout heb ik het nog niet voorbij zien komen.


980 euro in de maand?! Of is dat al met de nieuwe extra fee voor nieuwe eerste jaars? Ik betaal nu iets minder dan 900 en het gaat iets omhoog. Wel moet je misschien in overweging nemen dat je 3 maanden niet betaald (er zijn slechts 9 installments) dus dat het gemiddelde iets lager uitkomt.
Maar ja, het is duurder dan aan de Uithof studeren. Aan de andere kant weet je nu ook zeker dat je geen studievertraging oploopt dat het misschien goedkoper maakt dan 4 jaar over je bachelor doen.
Oud 16-08-2006, 22:11
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
RadioR schreef op 16-08-2006 @ 23:01 :
Ik ben er nog niet helemaal over uit, ik ben altijd erg met geschiedenis bezig, dus misschien zal het die kant op gaan.

Hoe zit het trouwens met de kamers van de ucu? Is elk gebouw ongeveer hetzelfde of zijn er grote verschillen tussen bijvoorbeeld de kamers van de eerstejaars en de seniors? Hier ben ik best wel benieuwd naar.

Ook ben ik benieuwd of iemand misschien weet hoeveel mensen ongeveer aangenomen worden op UCU, ik hoor namelijk veel verschillende dingen. De ene zegt 1/5 van de applicanten en de ander zegt de helft. Weet iemand hier misschien iets meer van?

Groetjes
Ben je naar de open dag geweest van UC ( )?
Als het goed is heb je dan een aantal kamers gezien of is in iedergeval verteld dat er verschillende groottes zijn. De kleinste is ongeveer 14/15 m2 denk ik, de grootste meer dan 20.
Kromhout is het kleinste, de Wall en W middel en de academische gebouwen en G is het grootste.
De units zijn gemend dus het is niet zo dat 1e jaars allemaal in Kromhout wonen en 3e jaars in G. Het kan heel goed dat je begint in groot en dan een steeds kleinere kamer krijgt.
Wat ook een verschil is in de gebouwen is de aanwezigheid van een wasbak in de kamer. Kromhout heeft dat niet, 3 van de 4 (geloof ik) academische gebouwen ook niet en verder alle andere gebouwen wel.

Wat betreft de applicants.. dat zal een kleine mysterie blijven vrees is, het zal meer dan de helft zijn maar 1/5 is denk ik ook een te grote schatting. Als je het echt wil weten moet je denk ik bij de administratie zijn en die zouden de precieze nummers moeten weten.
Oud 17-08-2006, 08:14
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Geweldig dat je zo snel kunt downloaden! Dat is voor mij echt een mega pluspunt

Ik betaal mijn fees in 9 installments en dat is 977 euro per keer. Dus inclusief die nieuwe international blabla fee inderdaad. Maar wat je (Joyceb) zegt over die 3 extra maanden, dat is ook niet helemaal waar want in de zomer moet je ook ergens wonen en eten. Dus in principe heb je 1 maand bonus, want je betaalt voor 9 maar mag er 10 maanden blijven.

Ik ben ondertussen al druk aan het inpakken, heb echt veeeeel zooi, ben wel bang dat ik met veel meer aankom slepen dan de rest, maarja ik kan het verder ook nergens kwijt dus what can you do Anyway, heb er echt zin in... iemand up voor een s.com meeting in de intro week?
Oud 17-08-2006, 08:59
CooCooCachoo
CooCooCachoo is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 16-08-2006 @ 18:13 :
Ik begreep vanmiddag dat het een straalverbinding is 'omdat de studenten 24 uur per dag zaten te downloaden'.
Ja, dat zal wel Maar goed, nu kan dus helemaal niets (voor zover ik weet) en da's ook minder!
Oud 17-08-2006, 09:01
CooCooCachoo
CooCooCachoo is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 16-08-2006 @ 19:04 :
Mja, in de instructies voor de internetverbinding stond inderdaad dat het via een proxy server van de RA loopt . Dat maakt het niet onmogelijk, maar wel lastiger, en ze kunnen gegevens bij houden van alles wat er langs die proxy komt; wie welke sites bezoekt en wie hoeveel, wanneer en hoe vaak download, dus excessief gebruik valt makkelijk na te gaan.

Ik zal het eens uitvogelen als ik gesetteld ben (ben nu weer thuis, ga vrijdag verhuizen).

Eerste indruk; heel toffe kamer, alleen is de deur van de badkamer in de woon/slaapkamer, terwijl ik liever had gehad dat hij in de keuken was en mijn wc en douche zijn heel dicht op elkaar geplaatst (tegenover elkaar).

Verder; .
Veel plezier met je kamer Welk Roggeveen kom je in?

Laatst gewijzigd op 17-08-2006 om 09:29.
Oud 17-08-2006, 09:10
planckton
planckton is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 17-08-2006 @ 09:14 :
Ik ben ondertussen al druk aan het inpakken, heb echt veeeeel zooi, ben wel bang dat ik met veel meer aankom slepen dan de rest, maarja ik kan het verder ook nergens kwijt dus what can you do Anyway, heb er echt zin in... iemand up voor een s.com meeting in de intro week?
Als we een meisje zien met heeel veel zooi weten we meteen wie je bent haha Nee maar lijkt me wel een leuk idee van een s.com meeting
Oud 17-08-2006, 09:12
planckton
planckton is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 16-08-2006 @ 23:07 :
Wat betreft het essay: bij de eerste les van academic english heb je een half plaatsings essay, maar in de praktijk moet je het wel heel erg raar doen wil je anders geplaatst worden. Wel is het handig voor de docenten om te weten welk groepje evt. nog extra sepparate grammatica oefeningen kan gebruiken. Overigens heb ik het idee dat het vooral voor upgrading (160 -> 260) dan andersom wordt gebruikt als is dat afhankelijk van de beschikbare plaatsen in de courses (niet meer dan 25 studenten).
Wat bedoel je met 'anders geplaatst worden', hebben ze op basis van je brief en interview (en cijfers?) al besloten waar je geplaatst wordt?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #9
Verwijderd
500 05-04-2012 09:17
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #4
CoolJessy
500 29-06-2007 14:17
Algemene schoolzaken Afgewezen voor de University College?
ds
197 02-04-2005 22:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.