Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2006, 13:38
J-Joris
J-Joris is offline
Nong een kleine week wachten en dan zullen we weten of wij ook studenten worden van HHM Vet Spannend ,, !!!
Advertentie
Oud 16-12-2006, 18:30
Leviej
Leviej is offline
Citaat:
J-Joris schreef op 16-12-2006 @ 14:38 :
Nong een kleine week wachten en dan zullen we weten of wij ook studenten worden van HHM Vet Spannend ,, !!!
Ik hoop inderdaad dat ze het redden voor kerst
__________________
C'est la vie
Oud 17-12-2006, 13:04
ChenT
ChenT is offline
Ik (24e geweest) hoop al niet meer op de envelop voor kerst..
Oud 17-12-2006, 20:21
Huppatee
Avatar van Huppatee
Huppatee is offline
Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat ze het deze week nog gaan opsturen. Hoop natuurlijk van wel maar ik reken er niet meer op. Zal wel na de kerstvakantie worden.......... helaas.
__________________
A & M.
Oud 18-12-2006, 15:16
J-Joris
J-Joris is offline
Ik denk om eerlijk te zijn dat ze dat wel doen ,, Ons is max. vier weken beloofd. Ze zullen toch niet twee selectiegroepem later dan beloofd de uitslag toesturen? Ik houd de postbus in de gaten de aankomende dagen ... Groetjes
Oud 18-12-2006, 15:48
The Cows Rule
Avatar van The Cows Rule
The Cows Rule is offline
Dan kom ik je vast wel een keertje onbewust tegen
Meteen Engelse stroom of ga je in 't Nederlands starten?
__________________
Zuid West, Noord best!
Oud 19-12-2006, 11:58
Leviej
Leviej is offline
Eindelijk post van de hotelschool vandaag.. alleen nogal zwaar klote want ik heb dus 6 weken gewacht op de mededeling: ''Er melden zich jaarlijks 900 kandidaten aan voor 300 plaatsen. Honderd plaatsen zijn al toegezegd aan reservekandidaten van vorig jaar, en te verwachten kandidaten uit het butienland. Nadat je aan de selectie hebt deelgenomen en de resultaten vaststaan, moet ik je helaas mededelen dat je niet tot de opleiding kunt worden toegelaten''.

Volgesmij hebben ze dit jaar op een andere manier geselecteerd, als ik kijk naar de scores die Sanne vorig jaar haalde;

Beoordeling van het interview:
- Sociale vaardigheden; 4 van de 5 punten
- Resultaatgerichtheid en verantwoordelijkheid; 4,5 van de 5 punten
- Innovatie, ondernemerschap en openheid; 4,5 van de 5 punten
- Zelfbeheersing; 4 van de 5 punten

En dan de cognitieve capaciteitentest, ik zie nu dat ik vragen die ik niet wist beter niet had kunnen invullen in plaats van iets te gokken want ze kijken volgesmij gewoon naar hoeveel je er goed hebt, van het aantal dat je hebt ingevuld ..
Daar kom ik op een score van 3 uit 5, 'deze score ligt in de buurt van de gemiddelde uitslag van aspirant studenten van de hotelschool'

Al met al is de conclusie dus dat ik niet ben aangenomen in Maastricht
Van een reservelijst zie ik ook niks staan, alleen maar 'veel succes bij een nieuwe studiekeuze'. Maar aangezien dit eigelijk mijn enige studiekeuze was, vind ik het heel erg jammer. Naja, 't is niet anders he.
__________________
C'est la vie
Oud 19-12-2006, 12:29
ChenT
ChenT is offline
Sow, das wel super kut dan,, met zon uitslag zou je toch denken van ja..
Had jij wel ook een goed gevoel over de dag zelf? Vraag me af of je dan echt overal 5 van de 5 punten moet halen om aangenomen te worden..
Rest van de mensen?

Shit man..
Oud 19-12-2006, 14:05
Huppatee
Avatar van Huppatee
Huppatee is offline
He Levi,

Echt jammer dat je niet bent aangenomen!!
Beetje vage telling wel hoor! je zou toch denken dat als je over 4 of 4,5 van de 5 punten hebt je gewoon heel goed zit? kan aan mij liggen... Of dat zou betekenen dat de selectie zó goed is gemaakt dat heel veel mensen 5 van de 5 punten hebben bij alles en ze keuze zat hebben...

In ieder geval erg jammer. Ga je het nog proberen bij andere hotelscholen of ga je helemaal iets anders doen?

Hebben andere mensen al wat gehoord?

Groetjes Anna
__________________
A & M.
Oud 19-12-2006, 14:26
J-Joris
J-Joris is offline
Levi ontzettend stom dat je neit ebnt aangenomen Ik bedoel kijk naar je score? |Dat si toch vet goed? Echt vet jammer!! Ik ga het nu ook somber in zien ... we worden dus toegelten als we beter scoren dan Levi? Onmogelijk toch als je het mij vraagt? Nou ja nog tot en met vrijdag wachten ... Groetjes
Hebben nog meer mensen de uitslag?
Oud 19-12-2006, 14:28
Roeper
Avatar van Roeper
Roeper is offline
Sjeezes, da's echt heel rot man Ze hebben waarschijnlijk gewoon hetzelfde getoetst, maar je moet niet vergeten dat het gesprek doorslaggevend is he! Als degene die jou gesprek heeft afgenomen je een negatief advies heeft gegeven, dan kan je de test nog zo goed gemaakt hebben... Je staat volgens mij gewoon op de reservelijst nu...

In ieder geval Levi, wat ga je nu doen? Wachten op volgend jaar? Jaar werken, of zitten blijven?

Groeten
__________________
Bravely bold Sir Robin, rode forth from Camelot, He was not afraid to die, Oh Brave Sir Robin! He was not at all afraid to be killed in nasty ways...!
Oud 19-12-2006, 14:43
ChenT
ChenT is offline
Hoe weet je nou of je op de reservelijst staat dan? als daar niks over in de brief staat?
Oud 19-12-2006, 15:16
Mandre
Avatar van Mandre
Mandre is offline
Reservelijst is ook niet oneindig. Ze nemen 300 mensen aan, en plaatsen er 100 op de reservelijst ofzo? Niet iedereen die ze afwijzen dus, slechts de mensen die ertegenaan hikken.

En ja, het blijft een verrassing of je aangenomen wordt of niet. Ieder interpreteert een indicatie anders. Heb je vast ook wel met stappen ofzo gehad, dat je dacht dat je beet had, en dat je keihard afgewezen werd? Het kan in jouw ogen nog zo goed gaan, maar de beslissing ligt helaas niet bij jou.

Maargoed, er zijn nog meer wegen om aangenomen te worden. Zowieso kan je volgens mij, aangezien je al zo vroeg selectie hebt gedaan, het nog een keer doen in mei ofzo, al weet ik dat niet cker, maar daarentegen kan je ook gewoon een stalk-missie beginnen. Ik ken 2 dames die op Den Haag zijn aangenomen na een zomer van faxjes, emailtjes en telefoontjes. Ze waren helemaal niet aangenomen, zelfs niet reservelijst, en nu volgen ze toch de opleiding. Het klinkt vreemd, maar met een beetje doorzettingsvermogen en veel "good will" kun je nog het een en ander bereiken.

Niet alles verloopt altijd even eerlijk. Dat heb je nu eenmaal bij een selectieve school. Er gaan hier ook verhalen rond van mensen die bij lange na hun punten niet hadden gehaald, maar wel mochten blijven omdat hun vader of moeder stageplekken levert, en dus een voorrangsbehandeling krijgt. Dus hopelijk heb je invloedrijke ouders?

En anders moet je gewoon lekker een jaartje ertussenuit nemen. Ik heb dat jaartje ook gehad, weliswaar 'soort van' verplicht (Direct aangenomen op Den Haag, reservelijst Maastricht, keuze lijkt mij duidelijk ). Het is zeker aan te raden. Als ik de keuze opnieuw zou krijgen, zelfs tussen dan meteen aan de HHM of een jaartje later beginnne, zou ik dat jaar voor mezelf nemen. Je leert er zoveel; werken, reizen, talen. Onvergetelijk. En je hebt wat persoonlijke bagage aan jezelf toegevoegd, wat verhalen die je vertellen kunt!
Dus kop op! We zullen jullie allen, als je ècht gemotiveerd bent om hier te komen., toch wel zien komen. Want zo werkt het wel. De mensen die het ècht willen, blijven toch over. En de mensen die het als een opstapje zien, of als een alternatief voor een aparte toekomst, haken hier al gauw af. Dat is ondertussen, na 3 maanden, ook alweer bewezen!

MVG,
Mandre
Robin
Oud 19-12-2006, 15:56
ChenT
ChenT is offline
Nee daarom vroeg ik me juist af waar je dat dan aan kan afleiden? Neem aan dat als je daarop geplaatst wordt dat je dat dan ook wel te horen krijgt..
Zon verhalen als met dat stalken hou ik me niet aan vast..
Tuurlijk is dat van je ouders waar, ken ook een jongen die nu in maastricht zit die niet eens selectie heeft hoeven doen..
Je mag niet twee keer in een jaar selectie doen, althans niet nu en dan weer in mei, wel bijvoorbeeld in mei en dan het jaar erop weer in november ofzo..
Ik hoop er het best van ..
Oud 19-12-2006, 16:23
wieeeej
wieeeej is offline
Nog een super teleurgesteld en balend persoon!
heb ook vandaag uitslag gekregen en ben ook niet aangenomen

ik had 5 van de 5 punten voor de cognitieve testen en 2.5 van de 5 punten voor t interview. Daar heb ik het dan laten liggen denk ik? Ik wist ook wel dat 't gesprek niet goed ging.. Ofja ik had er gewoon een super slecht gevoel over, en dit gevoel klopte dus..

Persoonlijk vind ik het maar een beetje een wazig selectie systeem en oneerlijk. Dat klinkt nu misschien dom omdat ik niet aangenomen ben, maar toch. Ik ken meerdere personen die vrij lage punten hadden voor hun testen en toch werden aangenomen. En laat diens pa net een groot hotel hebben..?

Maargoed. Ik ga het dan nu maar in Den Haag of Leeuwarden proberen, omdat ik weet dat ik het kan en dat dit is wat ik echt wil
Jammer dat ze dat in Maastricht niet zo zien..
Oud 19-12-2006, 17:48
Ssnn
Ssnn is offline
Jeetje wat vervelend dat jullie niet zijn aangenomen! Wat is jullie alternatief dan? Ik ben nog steeds aan het wachten op de uitslag.. maar nu ben ik eigenlijk nog banger geworden! Pfff
Oud 19-12-2006, 20:41
J-Joris
J-Joris is offline
SSnn jij bent ook van 24 nov? Ik heb datr nu dus ook de moed zakt me echt in de schoenen!!! IK heb geen idee waar ze dan wel op testen hoor!!! Maar ik denk dat ik ghet deze week wel tre horen krijg ...
Oud 19-12-2006, 21:01
Ssnn
Ssnn is offline
Ja ik ben ook van de 24e ja! Ik zat in groep B2, ik geloof zelfs dat ik bij jou in zat, als jij de jongen in pak was, met donker haar
We w8en wel af he en we zien het wel..
- Susanne
Oud 19-12-2006, 21:02
J-Joris
J-Joris is offline
Hee ja klopt uhmmm nou er waren twee jongens he in pak ik was met stropdas Maar heb je MSN dan voeg ik je even toe Mijne is jopteriele@hotrmail.com
Oud 19-12-2006, 22:16
Juudje J 88
Juudje J 88 is offline
Hey Hey

Vervelend dat sommige niet zijn aangenomen, maar dat het met vriendjespolitiek te maken heeft slaat echt nergens op.
Ik ben namelijk wel aangenomen in Maastricht en naar mijn weten hebben mijn ouders geen hotel. Ook mijn testresultaten waren gewoon heel goed. Sorry dat ik het zeg, maar ik denk toch echt dat je dan je selectie niet super goed hebt afgerond.

Groetjes Judith
Oud 19-12-2006, 23:58
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
wieeeej schreef op 19-12-2006 @ 17:23 :


Persoonlijk vind ik het maar een beetje een wazig selectie systeem en oneerlijk. Dat klinkt nu misschien dom omdat ik niet aangenomen ben, maar toch. Ik ken meerdere personen die vrij lage punten hadden voor hun testen en toch werden aangenomen. En laat diens pa net een groot hotel hebben..?

Beetje kort door de bocht, het is nou eenmaal belangrijk dat je goede communicatieve vaardigheden hebt en niet te verlegen bent op deze opleiding. Als je het dan laat liggen op het interview en het jongetje met de rijke papa doet het wle goed is het logisch dat hij aangenomen wordt.

En natuurlijk is het een pré als je ouders een hotel of restaurant hebben, dan is het logisch dat die mensen er dan al veel vanaf weten en dus ook een bewuste keus hebben gemaakt. Veel van die mensen zijn half opgegroeid is het horecabedrijf van hun ouders.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 20-12-2006, 15:23
J-Joris
J-Joris is offline
Vandaag weer geen bericht ... Nog twee dagen en dan is het vier weken geleden ... Ben zeer benieuwd. Ik vraag me af hoe de mensen van 24 nov denken over hun uitlslag na de berichten van de mensen van 3 nov. die niet door zijn. De moed is mij in de schoenen gezakt om eerlijk te zijn ... Ik heb er bar weinig vertrouwens nog in helaas... Maar morgen of vrijdag zullen we het weten. Groetjes Jop
Oud 20-12-2006, 15:36
Juudje J 88
Juudje J 88 is offline
Citaat:
J-Joris schreef op 20-12-2006 @ 16:23 :
Vandaag weer geen bericht ... Nog twee dagen en dan is het vier weken geleden ... Ben zeer benieuwd. Ik vraag me af hoe de mensen van 24 nov denken over hun uitlslag na de berichten van de mensen van 3 nov. die niet door zijn. De moed is mij in de schoenen gezakt om eerlijk te zijn ... Ik heb er bar weinig vertrouwens nog in helaas... Maar morgen of vrijdag zullen we het weten. Groetjes Jop
Ik heb ook op 3 nov selectie gedaan en het heeft lang geduurd, maar het resultaat was goed. Als je zeker weet dat je dit echt wil dan is dat wel duidelijk hen hoor. Ze hebben het cker wel door of jij echt ambitie hebt of dat je gewoon wat zoekt en niet cker weet of je echt deze school wil doen.
Judith
Oud 20-12-2006, 15:41
J-Joris
J-Joris is offline
Als ik Judith moet geloven komt het vast wel goed ... Maar toch er gaan zo weing mensen door. En tuurlijk merken selecteurs wel of niet of je graag en zeker weten naar de hotelschool wilt. Maar dan denk ik toch nog van aaah joh er lopen zo veel beteren rond ... hoe graag ik dit ook wil en hoe zeker ik er oko van ben dat ik een goede hotelschoolstudent zou zijn. Groetjes.. maar ja nog even wachten dus ...
Oud 20-12-2006, 15:43
Verwijderd
Als je je aan wil melden voor een opendag van de hoge hotelschool in Den Haag, moet je dan een mailtje in het Engels sturen of als je belt in het Engels spreken? Die hele site is ook alleen maar in het Engels..

Alvast bedankt
Oud 20-12-2006, 15:45
J-Joris
J-Joris is offline
In het engels bellen? Nee joh ben je gek!! die opleiding mag dan Nederlandstalig zijn, maar er zitten voornamelijk Nederlandse studenten he Het is een Nederlandse school groetjes
Oud 20-12-2006, 15:45
ChenT
ChenT is offline
Dat het helemaal niks met vriendjespolitiek te maken heeft is ook niet waar, tuurlijk kan het zijn dat jij niet dmv deze politiek bent toegelaten maar gewoon door je eigen vaardigheden, maar dat wil toch niet zeggen dat het helemaal niet gebeurt??

En dat zeg ik echt niet omdat ik niet aangenomen ben want ik heb mijn uitslag nog helemaal niet, maar ik weet het gewoon voor 100 procent zeker. Wat MB zegt is dan natuurlijk ook helemaal waar, maar ik vind dus wel dat je niet alleen die mensen moet aannemen, een persoon die niet opgegroeid is in de horeca moet toch zeker ook een kans krijgen en kan supergemotiveerd zijn!
Oud 20-12-2006, 15:47
Verwijderd
Citaat:
J-Joris schreef op 20-12-2006 @ 16:45 :
In het engels bellen? Nee joh ben je gek!! die opleiding mag dan Nederlandstalig zijn, maar er zitten voornamelijk Nederlandse studenten he Het is een Nederlandse school groetjes
Waarom is de site dan wel alleen maar in het Engels? Niet dat ik erg moeite heb met Engels, maar ik vind het gewoon raar.
En toen ik trouwens naar de hoge hotelschool Maastricht belde kreeg ik ook een persoon aan de lijn die alleen maar Engels sprak en daar was ik niet echt op voorbereid
Oud 20-12-2006, 15:50
J-Joris
J-Joris is offline
Dan heb je een internationale student aan de telefoon gehad maar ze kunnen toch niet gaan verwachten van mensen die bellen dat die autmoatisch een goed gesprek in het engels kunnen spreken ... succes
Oud 20-12-2006, 15:51
Verwijderd
Citaat:
J-Joris schreef op 20-12-2006 @ 16:50 :
Dan heb je een internationale student aan de telefoon gehad maar ze kunnen toch niet gaan verwachten van mensen die bellen dat die autmoatisch een goed gesprek in het engels kunnen spreken ... succes
Als het uiteindelijk wel de bedoeling was geef ik jou de schuld, ok?
Oud 20-12-2006, 15:52
J-Joris
J-Joris is offline
allright!! You may blame me
Oud 20-12-2006, 15:59
Juudje J 88
Juudje J 88 is offline
Citaat:
ChenT schreef op 20-12-2006 @ 16:45 :
Dat het helemaal niks met vriendjespolitiek te maken heeft is ook niet waar, tuurlijk kan het zijn dat jij niet dmv deze politiek bent toegelaten maar gewoon door je eigen vaardigheden, maar dat wil toch niet zeggen dat het helemaal niet gebeurt??

En dat zeg ik echt niet omdat ik niet aangenomen ben want ik heb mijn uitslag nog helemaal niet, maar ik weet het gewoon voor 100 procent zeker. Wat MB zegt is dan natuurlijk ook helemaal waar, maar ik vind dus wel dat je niet alleen die mensen moet aannemen, een persoon die niet opgegroeid is in de horeca moet toch zeker ook een kans krijgen en kan supergemotiveerd zijn!
Eigenlijk alle mensen die ik ken die in 1x zijn aangenomen zijn niet opgegroeid met horeca maar zaten er zelf al wel een tijd in. Ik heb 5 jaar horeca ervaring en het is natuurlijk ook niet gek dat je iets met horeca moet hebben als je aangenomen wil worden op een HOTELschool. Er zullen vast wel mensen opzitten waarvan de ouders een hotel hebben maar als die mensen geen kwaliteiten hadden, waren ze ook echt niet toegelaten!!!
Oud 20-12-2006, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Juudje J 88 schreef op 20-12-2006 @ 16:59 :
Eigenlijk alle mensen die ik ken die in 1x zijn aangenomen zijn niet opgegroeid met horeca maar zaten er zelf al wel een tijd in. Ik heb 5 jaar horeca ervaring en het is natuurlijk ook niet gek dat je iets met horeca moet hebben als je aangenomen wil worden op een HOTELschool. Er zullen vast wel mensen opzitten waarvan de ouders een hotel hebben maar als die mensen geen kwaliteiten hadden, waren ze ook echt niet toegelaten!!!
MOET je per se horeca ervaring hebben als je naar de hoge hotelschool wilt?
Oud 20-12-2006, 16:13
Juudje J 88
Juudje J 88 is offline
Citaat:
Blush schreef op 20-12-2006 @ 17:10 :
MOET je per se horeca ervaring hebben als je naar de hoge hotelschool wilt?
Het hoeft niet perse, maar als het gaat tussen 2 mensen met dezelfde kwaliteiten en hetzelfde pakket, maar 1 van die 2 heeft horeca ervaring, wordt degene met de ervaring in de horeca toch eerder aangenomen dan de persoon zonder ervaring, maar laat je daardoor niet uit het veld slaan. Er zitten ook mensen zonder horeca ervaring
Oud 20-12-2006, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Juudje J 88 schreef op 20-12-2006 @ 17:13 :
Het hoeft niet perse, maar als het gaat tussen 2 mensen met dezelfde kwaliteiten en hetzelfde pakket, maar 1 van die 2 heeft horeca ervaring, wordt degene met de ervaring in de horeca toch eerder aangenomen dan de persoon zonder ervaring, maar laat je daardoor niet uit het veld slaan. Er zitten ook mensen zonder horeca ervaring
Hm ok, bedankt
Oud 20-12-2006, 16:37
Ssnn
Ssnn is offline
Citaat:
Juudje J 88 schreef op 20-12-2006 @ 16:36 :
Ik heb ook op 3 nov selectie gedaan en het heeft lang geduurd, maar het resultaat was goed. Als je zeker weet dat je dit echt wil dan is dat wel duidelijk hen hoor. Ze hebben het cker wel door of jij echt ambitie hebt of dat je gewoon wat zoekt en niet cker weet of je echt deze school wil doen.
Judith
Ja maar denk je dat er precies 200 mensen zijn die ambitie hebben en het heel graag willen? Ik denk dat er dat wel wat meer zijn.. !
Oud 20-12-2006, 16:46
Leviej
Leviej is offline
Inderdaad, denk ook dat er meer dan 200 mensen zijn die geschikt zijn. En inderdaad, de school heeft genoeg keuze, ze kunnen kiezen uit 900 mensen, waarvan er misschien wel 500 écht goed gemotiveerd zijn en echt graag willen. Ik roep al vanaf mijn elfde zowat dat ik later naar de hotelschool wil, maar ik ben niet aangenomen in Maastricht. In Maastricht hebben ze als school geluk, ze hebben een grote groep, waaaruit ze 200 mensen mogen kiezen, en inderdaad als ze er zelf nog een voordeel mee binnenhalen waarom zouden ze dan een ander kiezen niet persé oneerlijk, eigenlijk benutten ze gewoon hun mogelijkheden goed.
__________________
C'est la vie
Oud 20-12-2006, 16:51
Ssnn
Ssnn is offline
Ja daar ben ik het ook mee eens! Maar ik hoorde dat er dit jaar 1200 aanmeldingen waren? Of zijn het er toch 900, want dan maakt het nog wel verschil.
Ik denk ook dat je geluk moet hebben met de groep waar je inzit, of die over het algemeen heel goed is of heel slecht..
Oud 20-12-2006, 16:52
Juudje J 88
Juudje J 88 is offline
Citaat:
Ssnn schreef op 20-12-2006 @ 17:37 :
Ja maar denk je dat er precies 200 mensen zijn die ambitie hebben en het heel graag willen? Ik denk dat er dat wel wat meer zijn.. !
Je hebt gelijk er worden er elk jaar 200 aangenomen. Maar er gaan er ook tussen de 50 en de 100 op de wachtlijst voor volgend jaar. Het is natuurlijk ook een moment opname dat moet je niet vergeten, als je die dag slecht presteert wil het niet zeggen dat je niet geschikt bent. Je kan bij de CITO ook mavo advies krijgen terwijl je vwo kunt
Oud 20-12-2006, 16:55
Ssnn
Ssnn is offline
Je moet idd ook wel wat geluk hebben denk ik! Maar we wachten maar gewoon af en zien het wel.. Ik moet toch maar eens een alternatief verzinnen voor als ik niet word aangenomen & die kans is best wel groot.
Oud 20-12-2006, 16:55
Leviej
Leviej is offline
Dat wel. Alleen vind ik het gek dat er in de brief niks over een reservelijst gezegd wordt, althans niet in mijn brief. Ook vind ik dat ze wel hadden mogen vermelden waarop ze nu daadwerkelijk geselecteerd hebben. Een gemiddelde score van 4,25 voor het interview leek mij wel goed . Mag ik vragen wat jij voor scores had ?
__________________
C'est la vie
Oud 20-12-2006, 16:56
Juudje J 88
Juudje J 88 is offline
Citaat:
Ssnn schreef op 20-12-2006 @ 17:55 :
Je moet idd ook wel wat geluk hebben denk ik! Maar we wachten maar gewoon af en zien het wel.. Ik moet toch maar eens een alternatief verzinnen voor als ik niet word aangenomen & die kans is best wel groot.
Ik hoop voor je dat je aangenomen bent. Maar als je echt graag wil zit het wel goed denk ik. Moet misschien er ff bij zeggen dat de jongen die naast mij zat met de test en aan tafel zat met de lunch ook in 1x is aangenomen. 2 naast elkaar. misschien is de kans toch groter dan je zelf denkt. ik zal voor je duimen
Oud 20-12-2006, 16:59
Juudje J 88
Juudje J 88 is offline
Citaat:
Leviej schreef op 20-12-2006 @ 17:55 :
Dat wel. Alleen vind ik het gek dat er in de brief niks over een reservelijst gezegd wordt, althans niet in mijn brief. Ook vind ik dat ze wel hadden mogen vermelden waarop ze nu daadwerkelijk geselecteerd hebben. Een gemiddelde score van 4,25 voor het interview leek mij wel goed . Mag ik vragen wat jij voor scores had ?
Ik heb alleen de score van de cognitieve test gehad en de melding dat mijn interview boven gemiddeld goed was. De score op de cognitieve test was 5 dus dat zou moeten zeggen dat ik de opleiding en het beroep gemakkelijk aan zou moeten kunnen. Mag ik vragen of jij horeca ervaring hebt en hoe lang?
Oud 20-12-2006, 17:29
Leviej
Leviej is offline
Nee helaas geen horeca ervaring, vind ik zelf ook wel jammer maar het is er nooit van gekomen. Ik heb afgelopen zomer op een aantal plaatsen gesolliciteerd maar dat werd steeds niks, vaak ook omdat ik toen nog 16 was, ik ben pas 17 van 12 september. Maar ik weet ook niet helemaal of het daarvan afhangt, want Wieeej heeft volgesmij 2 jaar horeca-ervaring ? (correct me if I'm wrong ) en ook een score van 5 bij de cognitieve test.
__________________
C'est la vie
Oud 20-12-2006, 18:40
Juudje J 88
Juudje J 88 is offline
Citaat:
Leviej schreef op 20-12-2006 @ 18:29 :
Nee helaas geen horeca ervaring, vind ik zelf ook wel jammer maar het is er nooit van gekomen. Ik heb afgelopen zomer op een aantal plaatsen gesolliciteerd maar dat werd steeds niks, vaak ook omdat ik toen nog 16 was, ik ben pas 17 van 12 september. Maar ik weet ook niet helemaal of het daarvan afhangt, want Wieeej heeft volgesmij 2 jaar horeca-ervaring ? (correct me if I'm wrong ) en ook een score van 5 bij de cognitieve test.
Nou ja ik heb 5 jaar horeca ervaring. Ik ben heel jong (op mijn 13e) begonnen in de bediening van een pannekoekenhuis en heb al vrij veel gedaan. Ik ben verder nog 2x in Italie geweest om daar in Hotel Belvedere**** te werken en dat heeft natuurlijk ook wel geholpen.
Oud 20-12-2006, 19:00
Huppatee
Avatar van Huppatee
Huppatee is offline
Jammer dat je niet bent toegelaten ook! Volgensmij zijn wij geen gelukkige lichting op deze site haha! Volgensmij was vorig jaar iedereen van de site toegelaten.. of sommige mensen hebben het gewoon niet gemeld.

Nouja...

Ik begin hem nu ook wel te knijpen, als het dus toch uiteindelijk aan het gesprek ligt... de tests gingen namelijk heel goed maar ik weet gewoon niet wat ik van het gesprek moet denken.

Die man was zooo streng en kapte me de hele tijd af! (??&&^*)
Maar ik heb wel alles gezegd wat ik wilde zeggen.. ook over buitenlandse ervaring enzo (waar hij me overigens ook in afkapte, goh, verassing) Hij liet ook niet merken wat hij van mijn antwoorden vond.. Die man werkte dus niet echt mee.

Dusja, als het allemaal aan het gesprek ligt ......................

En wat betreft die vriendjespolitiek: van zo'n verhaal sta ik om eerlijk te zijn niet echt te kijken.. Dat gaat heel vaak zo bij dit soort scholen. Beetje jammer natuurlijk, maar doe je niks aan.

Trouwens, hoorde van iemand dat die een jaar iets anders had gedaan? Wat heb je gedaan en waar ben je geweest? Heb al bij heel veel instellingen en op sites gekeken maar dat zijn allemaal programma's van ca. 6000 euro, wat ik in ieder geval niet kan ophoesten.

Dus, weet iemand een instelling of misschien iets van summercamps in amerika wat niet zo duur is? En ja, ik weet dat het bijna overal zo duur is, maar misschien weet iemand iets..


Oh en iemand vroeg wat wij als alternatief hebben? Ik zou, als ik niks in het buitenland zou kunnen vinden, willen gaan studeren aan de NHTV.. of functiegericht toerisme & recreatie of gewoon de toeristische opleiding.

Hoor het wel!

Groetjes Anna
__________________
A & M.
Oud 21-12-2006, 10:17
wieeeej
wieeeej is offline
Citaat:
Leviej schreef op 20-12-2006 @ 18:29 :
Nee helaas geen horeca ervaring, vind ik zelf ook wel jammer maar het is er nooit van gekomen. Ik heb afgelopen zomer op een aantal plaatsen gesolliciteerd maar dat werd steeds niks, vaak ook omdat ik toen nog 16 was, ik ben pas 17 van 12 september. Maar ik weet ook niet helemaal of het daarvan afhangt, want Wieeej heeft volgesmij 2 jaar horeca-ervaring ? (correct me if I'm wrong ) en ook een score van 5 bij de cognitieve test.
Ja dat klopt levi, heb 2 jaar horeca ervaring. Mijn oom en tante hebben ook nog een horeca bedrijf en daar huppel ik ook al sinds jongs af aan rond dus ik durf wel te zeggen over mij zelf dat ik al wat horeca ervaring heb..
Je moet natuurlijk geluk hebben bij zo'n gesprek, als die man iets in je ziet dan heb je geluk. Als hij niets in je ziet dan heb je denk ik gewoon pech, ook al wil je het zo graag.
Oud 21-12-2006, 15:01
Juudje J 88
Juudje J 88 is offline
Citaat:
wieeeej schreef op 21-12-2006 @ 11:17 :
Ja dat klopt levi, heb 2 jaar horeca ervaring. Mijn oom en tante hebben ook nog een horeca bedrijf en daar huppel ik ook al sinds jongs af aan rond dus ik durf wel te zeggen over mij zelf dat ik al wat horeca ervaring heb..
Je moet natuurlijk geluk hebben bij zo'n gesprek, als die man iets in je ziet dan heb je geluk. Als hij niets in je ziet dan heb je denk ik gewoon pech, ook al wil je het zo graag.
Ik vind het wel grappig dat jij nu zegt dat je oom en tante een horeca bedrijf hebben en er eerder is gezegd dat mensen die voor stageplaatsen kunnen zorgen altijd aangenomen worden. Dan zou jij dus nu ook aangenomen moeten zijn.
Oud 22-12-2006, 08:13
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Juudje J 88 schreef op 21-12-2006 @ 16:01 :
Ik vind het wel grappig dat jij nu zegt dat je oom en tante een horeca bedrijf hebben en er eerder is gezegd dat mensen die voor stageplaatsen kunnen zorgen altijd aangenomen worden. Dan zou jij dus nu ook aangenomen moeten zijn.
Dat is natuurlijk bullshit, de hotelschool zwemt in stageplekken (Zeker in Nederland) en ze nemen gewoon iedereen aan die ze geschikt lijken. Ben je dat niet dan heb je pech, als je al een hele tijd in de horeca werkt dan weet je al wat het is, dus kan je dan beter zeggen of je het echt wil en als je dan dus op de selectie komt gaat men er denk ik vanuit dat je dan meer slagingskans hebt. Is allemaal ontzettend logisch.

Ik moet trouwens zeggen dat ik maar van weinig mensen op de hotelschool echt weet dat ze geen horecaervaring hebben. (maar dat wil niet zoveel zeggen, want ik vraag er nooit naar )
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 22-12-2006 om 08:17.
Oud 22-12-2006, 11:54
Huppatee
Avatar van Huppatee
Huppatee is offline
JAAA!!! IK BEN TOEGELATEN!!!

Ik ben echt zo blij! Van de 5 punten in totaal die je over alles kon behalen had ik er 4 wat betekend dat ik, volgens de brief, op bovengemiddeld niveau heb gescoord die dag.

Ik ben echt zo blij! Ik begon hem echt te knijpen op het laatst en zag de bui al hangen... maar zorgen voor niets gelukkig!

Hebben meer mensen het al gehoord?

Voor de mensen die het nog moeten horen, ik duim voor jullie veel succes!!

Groetjes Anna
__________________
A & M.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hoger Hotelonderwijs Maastricht
jmanders
1 09-11-2010 17:49
Studeren hotelschool (selectie) maastricht 09/10
sanne roos
179 22-08-2010 19:53
Studeren Hotelschool 3
ChenT
257 07-01-2010 09:07
Studeren Hogere hotelschool
Doupiee
2 31-01-2009 16:54
Studeren Hotelschool
Juda[NL]
499 03-12-2006 18:25
Algemene schoolzaken hogere hotelschool DenHaag
.krz
5 28-01-2004 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.