Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2009, 19:59
shuraa
shuraa is offline
Ik ben erg benieuwd of jongeren/scholieren al geld aan goede doelen uitgeven.

Antwoord met nee of ja + het goede doel & eventueel het bedrag per maand

Bedankt!
__________________
Gloyou.com/radio chille online radio
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2009, 20:42
Verwijderd
Nee, ik geef niet aan goed doelen. Meestal gaan ze ermee beleggen en dat kan ik zelf veel beter, al zeg ik het zelf. EN hoe vaak hoor je niet van mensen die het geld in eigen zak steken en er feesten van geven? Of de bestuurders / voorzitters die een riant salaris opstrijken?

Vandaag wel een zwerver 2 euro gegeven, zodat ie vandaag kon overnachten. Zal toch wel weggegooid geld zijn, hij zal het toch uitgeven aan drugs, de kankerjunk.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 20:58
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik doneer 8 euro p/m aan Wakker dier en 8 euro p/m aan WSPA Nederland, ik steun expres dierenorganisaties omdat er naar mijn idee al enorm veel geld gegeven wordt aan organisaties die zich voor mensen inzetten, en 16 euro per maand kan ik best missen, en zo is het op jaarbasis toch nog een groot bedrag voor zo'n organisatie .
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 11:00
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Leuke vraag! Vraag je het uit nieuwsgierigheid? Twijfel je zelf of je moet geven?
Als je het voor een onderzoek vraagt, dan staat er op de site van het Nibud een onderzoek onder jongeren (waar ook Scholieren.com heeft meegedaan). Daar in is ook gevraagd of en hoeveel jongeren tussen 12 en 18 aan goede doelen geven. Het heet NSO 2008-2009.
Zelf heb ik ook een aantal doelen uitgezocht die ik ieder 10 euro per maand geef. Ik heb meer zo verdeeld: 1 gezondheidsdoel, 1 dierendoel, 1 arme mensen doel.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 12:16
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik geef geld als er wordt gecollecteerd aan de deur, op kerstmarkten e.d. koop ik meestal iets van een goed doel en ik koop graag voedingswaren en sieraden van de Wereldwinkel. Als in een winkel o.i.d. wel eens een busje staat, gooi ik daar meestal ook wat in.

Daarnaast heb ik tot onlangs altijd vrijwilligerswerk gedaan, voor de Voedselbank Nederland tot een stichting die scholen, ziekenhuizen, weeshuizen e.d. opknapt in Afrika. Op die manier wilde ik graag een steentje bijdragen, toen ik zelf student was en niet zoveel geld had.

Nu doneer ik nog steeds geen vast bedrag per maand aan een goed doel. Ik wil me nog niet binden, eerst zelf financieel meer zekerheid hebben. Ik moet dus simpelweg prioriteiten stellen op dit moment. Daarna wil ik wel een bepaald bedrag verdelen over een aantal doelen. Er zijn er zoveel die ik goed vind..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 12:27
ganralph
ganralph is offline
sinds mijn middelbare school steun ik Amnesty International maandelijks.

sinds een aantal jaren ook een dierendoel ernaast maandelijks, en organisaties als Oxfam Novib steun ik op niet-vaste basis (met speciale acties bijv.)

gezondheidsorganisaties (KWF / Nierstichting / etc.) doe ik bij collectes

En ja, ook de zwerver op de hoek krijgt wel eens een euro... helaas zijn er hier veel hoeken, dus dat wordt echt geen vaste gewoonte...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 12:43
Rationeel
Rationeel is offline
al een jaar of 8 20 e p/m aan WSPA. de rest vertrouw ik niet
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 14:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Collectes aan de deur krijgen altijd wat, verder niet. Maar ik sluit niet uit dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren. Dan zal dat in de richting van het Astmafonds e.d. zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 18:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Toen ik scholier was gaf ik geen geld uit aan goede doelen, dat ben ik pas gaan doen in mijn studententijd.
Ik geef sindsdien jaarlijks een donatie aan het KWF Kankerfonds, het Aids fonds en de Hartstichting.
Meestal verdeel ik 100 euro over die 3 doelen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 09:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Niet echt gegeven, behalve aan de Nierstichting, maar wel een paar keer gecollecteerd voor de KWF kankerbestrijding.

Waarom geven mensen eigenlijk geld aan zwervers? Je weet dat ze er veelal drank of drugs voor kopen. Als je een zwerver wilt helpen kun je ze beter eten en drinken geven, of voor mijn part boek je een hotelkamer voor ze. Dat is niet te misbruiken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Niet echt gegeven, behalve aan de Nierstichting, maar wel een paar keer gecollecteerd voor de KWF kankerbestrijding.

Waarom geven mensen eigenlijk geld aan zwervers? Je weet dat ze er veelal drank of drugs voor kopen. Als je een zwerver wilt helpen kun je ze beter eten en drinken geven, of voor mijn part boek je een hotelkamer voor ze. Dat is niet te misbruiken.
Ik bood een zwerver eens een lekkere grote verse appel aan. Toen liet hij mij zijn ( bijna geheel afwezig, en voor de rest compleet verrotte ) gebit zien.... Toen heb ik hem toch maar een euro gegeven...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 10:44
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik bood een zwerver eens een lekkere grote verse appel aan. Toen liet hij mij zijn ( bijna geheel afwezig, en voor de rest compleet verrotte ) gebit zien.... Toen heb ik hem toch maar een euro gegeven...


ik ben ooit na een zeer verkeerde borrel een schoen kwijtgeraakt. twee weken later zag ik een zwerver hier in delft met die ene schoen naast zich zitten, toen heb ik hem mijn andere ook maar gebracht
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 11:48
Verwijderd
ja 5 euro aan warchild en 5 euro aan greenpeace per maand.
en als ik ooit kleingeld heb en zelf geld over heb geef ik wel aan mensen op straat van goede doelen, zwervers geef ik eten en drinken
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 12:20
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Waarom geven mensen eigenlijk geld aan zwervers? Je weet dat ze er veelal drank of drugs voor kopen. Als je een zwerver wilt helpen kun je ze beter eten en drinken geven, of voor mijn part boek je een hotelkamer voor ze. Dat is niet te misbruiken.
Ik had ooit veel te veel broodjes en beleg over en ben ze gaan uitdelen aan zwervers. Ik ben er 5 tegengekomen. 2 hebben de broodjes aanvaard en heb ik daarna niet meer teruggezien (dus die bedelden dan ook blijkbaar echt om te eten). 1 daarvan heeft mij ook verwittigd voor 2 andere zwervers die enkel geld wilden voor drank, daar ben ik dan ook niet naartoe durven gaan met mijn broodjes. Een laatste zwerver heeft mij gewoon weggestuurd (zonder broodje aan te nemen)...
Dus de meerderheid is idd aan de drank (of drugs?) ;-)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 12:33
J-Stylez
Avatar van J-Stylez
J-Stylez is offline
Nope, ik heb helaas me geld nodig voor andere dingen maar vind het wel goed dat er mensen zijn die het wel doen.
Als er collecte langs komt dan geef ik natuurlijk wel altijd wat maar blijf niet aan de gang aan alle organisaties.
__________________
Ietz ?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 13:39
Verwijderd
Jongens, laten we de discussie over zwervers niet hier voeren. Open daar maar een ander topic voor als je het zo graag wilt bespreken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 13:43
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ben een tijdje donateur geweest van Oxfam Novib en van 1 of andere dieren organisatie maar ik ben vergeten welke. Toen woonde ik nog thuis. Nu woon ik op kamers, dus houd ik minder geld over, dus ben ik mijn eigen goede doel.

Heb wel onlangs een nieuwe I-pod gekocht en toen heb ik speciaal een rode besteld via de Apple site want dan staan ze een deel van de opbrengst af voor de bestrijding van Aids in Afrika. Zo heb ik ook al eens een paar Product Red All Stars gekocht. Zij blij, ikke blij.

Als ze komen collecteren aan de deur geef ik ze ook altijd een paar euro.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 14:27
Verwijderd
Nee. Ik weet niet aan welke organisatie en ik vind €10 per maand best veel geld, daar koop ik liever cd's van ofzo.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-10-2009, 14:50
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Nee. Ik weet niet aan welke organisatie en ik vind €10 per maand best veel geld, daar koop ik liever cd's van ofzo.
veel organisaties kun je al steunen vanaf een euro of 3. vaak ook nog geheel vrij, dus als jij het nodig vindt om 0,25 euro per maand over te maken, kan dat ook
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 16:26
Verwijderd
Ik geef enkel aan gezondheidsorganisaties en alleen als ze langs de deur komen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 08:41
jeweetzelluf13
jeweetzelluf13 is offline
ey wat man ik ben zelf al arm moet elke dag vechten voor elke cent dus als ik heb gespaard wil ik mooie kleren kopen toch heb nog niet genoeg om uit te geven aan de armen maar als ik later een baan heb ne alles gaat goed dan ga ik zeker weggeven vriend zeker
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 13:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
veel organisaties kun je al steunen vanaf een euro of 3. vaak ook nog geheel vrij, dus als jij het nodig vindt om 0,25 euro per maand over te maken, kan dat ook
Ja, als toevoeging: je hoeft niet persé elke maand te doneren.
Je kan ook bijvoorbeeld na de belastingteruggave besluiten om 1 malig een donatie te doen.
Of als je rente krijgt in januari. Een bedrag van 25 euro bijvoorbeeld is omgerekend nog geen 2 euro per maand. Maar ik begrijp het ook goed als je besluit dat je ook die 2 euro per maand goed kan gebruiken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 14:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik geef jaarlijks aan het astmafonds, via de collecte en als die niet langskomt bij mij dan stort ik geld. Verder geef ik ook altijd aan van die grote inzamelingsacties van de samenwerkende hulporganisaties zoals destijds voor de tsunami in Azië enzo. Ik kan niet goed een goed doel bedenken aan wie ik verder wat wil geven. Bedrag verschilt wat ik op dat moment kan missen. En ik kan veel missen, ik heb nog altijd meer dan die mensen daar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 14:28
Verwijderd
Citaat:
veel organisaties kun je al steunen vanaf een euro of 3. vaak ook nog geheel vrij, dus als jij het nodig vindt om 0,25 euro per maand over te maken, kan dat ook
nouja met administratiekosten en alles hebben ze waarschijnlijk liever 1 x per jaar 3 euro dan elke maand een kwartje

Ik geef aan collectes en af en toe doe ik een losse donatie, bij een actie of als ik daar zin in heb. Heel af en toe schrijf ik me in voor een donateurschap, als de werver er wat moois van weet te maken, maar dat zet ik altijd na 1 of 2 maand stop want ik verdeel het liever.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 06:02
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Af en toe losse donaties aan Vier Voeters en ook aan collectanten aan de deur, maar die komen bij mij gemiddeld maar één keer per jaar.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2009, 10:32
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Eigenlijk niet, enkel aan collecten word hier thuis iets gegeven. Meestal voeg ik zelf een klein bedrag toe aan wat mijn ouders geven. Maar dan wel zinnige dingen als Hartstichting, nierstiching, reuma fonds en kankerbestrijding. Jantje beton sturen we gewoon door naar het volgende huis. De gehandicaptezorg ook totdat de persoonsgebondebudgetten gaan aanpakken, lol.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 16:58
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Nee. Collectanten aan de deur krijgen allemaal wat maar meestal uit de portomonee van m'n ouders Maargoed zelf zou ik dat ook doen. Verder steun ik niks maandelijks en ben ik het ook niet van plan.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 22:13
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:


ik ben ooit na een zeer verkeerde borrel een schoen kwijtgeraakt. twee weken later zag ik een zwerver hier in delft met die ene schoen naast zich zitten, toen heb ik hem mijn andere ook maar gebracht
Yoo

Ik geef iets van zes of twaalf per maand aan Stop Aids Now. Waarom? Omdat het zo'n sympathieke gozer was met een communicatievermogen van hier tot Tokyo. Tja.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 23:51
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik gaf als scholier/student 20 euro per maand + nog een deel van mn loon aan goede doelen, maar nu werk ik niet meer naast mn studie dus heb ik het stopgezet. dat was voor natuur/dierenwelzijn trouwens. En oja, oneMen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 14:40
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Toen ik scholier was steunde ik een aantal goed doelen (WNF, OneMen, Amnesty), nu doneer ik alleen nog aan een project in Guatemala waar ik zelf als vrijwilliger gewerkt heb. Zodoende weet ik waar het geld terecht komt, weet dat er bijna geen geld 'verdwijnt' naar managers, fundraisers e.d. en ik een band heb met het project zelf en de mensen die zich ervoor inzetten. Doneer geen vast bedrag per maand, maar meestal een bedrag rond Kerstmis, en rond mijn verjaardag, bij elkaar misschien zo'n 100 euro.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 18:57
Verwijderd
Ik heb een blinde geleide pup geadopteerd zoals dat zo mooi heet. Eigenlijk steun je gewoon KNGF Geleidehonden, maar je krijgt een nieuwsbrief + foto's van je pup . Heel schattig...

En ik geef aan wat er dan ook maar aan de deur komt.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 19:38
Keldion
Keldion is offline
nee,
ik vertrouw goede doelen niet. ik ben gierig en bovendien help ik liever mensen
in mijn omgeving dan mensen verweg.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 20:38
YumYum
YumYum is offline
Er verdwijnt naar mijn mening te veel geld op de beurs en er gaat ook te veel geld naar de mensen met topfuncties en dergelijke. Mijn ouders helpen wel mensen, zo hebben ze voor een vriendin van mij die wees is geworden een compleet nieuwe kamer en garderobe betaald... Het is maar net hoe je mensen wil helpen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 22:02
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Er verdwijnt naar mijn mening te veel geld op de beurs en er gaat ook te veel geld naar de mensen met topfuncties en dergelijke. Mijn ouders helpen wel mensen, zo hebben ze voor een vriendin van mij die wees is geworden een compleet nieuwe kamer en garderobe betaald... Het is maar net hoe je mensen wil helpen.
wat heeft beursgeld met goede doelen te maken
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 16:51
Robert-L
Robert-L is offline
Ja, ik geef aan een klein doel waarbij ik zelf actief ben.

Laatst gewijzigd op 30-10-2009 om 16:56. Reden: Zo mag 't wel.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 22:32
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ik steun de Hartstichting met hun AED's
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-11-2009, 14:42
Daphne_EEN
Daphne_EEN is offline
Ik support EEN.

Laatst gewijzigd op 05-11-2009 om 14:43. Reden: Zo mag 't wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Liefde & Relatie Ik ben er ziek van!
PFP
47 11-04-2002 17:38
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 16:10
Liefde & Relatie hoe kan ik het vragen
neoc
5 31-01-2002 02:33
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gedichtenbespreking deel 3
Wouty
6 19-10-2001 18:07
ARTistiek gedichtenbespreking deel 3
Wouty
5 18-10-2001 14:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.