Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2009, 19:59
shuraa
shuraa is offline
Ik ben erg benieuwd of jongeren/scholieren al geld aan goede doelen uitgeven.

Antwoord met nee of ja + het goede doel & eventueel het bedrag per maand

Bedankt!
__________________
Gloyou.com/radio chille online radio
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2009, 20:42
Verwijderd
Nee, ik geef niet aan goed doelen. Meestal gaan ze ermee beleggen en dat kan ik zelf veel beter, al zeg ik het zelf. EN hoe vaak hoor je niet van mensen die het geld in eigen zak steken en er feesten van geven? Of de bestuurders / voorzitters die een riant salaris opstrijken?

Vandaag wel een zwerver 2 euro gegeven, zodat ie vandaag kon overnachten. Zal toch wel weggegooid geld zijn, hij zal het toch uitgeven aan drugs, de kankerjunk.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 20:58
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik doneer 8 euro p/m aan Wakker dier en 8 euro p/m aan WSPA Nederland, ik steun expres dierenorganisaties omdat er naar mijn idee al enorm veel geld gegeven wordt aan organisaties die zich voor mensen inzetten, en 16 euro per maand kan ik best missen, en zo is het op jaarbasis toch nog een groot bedrag voor zo'n organisatie .
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 11:00
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Leuke vraag! Vraag je het uit nieuwsgierigheid? Twijfel je zelf of je moet geven?
Als je het voor een onderzoek vraagt, dan staat er op de site van het Nibud een onderzoek onder jongeren (waar ook Scholieren.com heeft meegedaan). Daar in is ook gevraagd of en hoeveel jongeren tussen 12 en 18 aan goede doelen geven. Het heet NSO 2008-2009.
Zelf heb ik ook een aantal doelen uitgezocht die ik ieder 10 euro per maand geef. Ik heb meer zo verdeeld: 1 gezondheidsdoel, 1 dierendoel, 1 arme mensen doel.
Met citaat reageren