Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2009, 14:46
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Sinds een half jaar werken we op het Geld & Recht forum samen met het Nibud (onafhankelijke stichting met als doel mensen wijzer te maken op het vlak van geldzaken). Als je een vaste bezoeker bent, dan heb je vast wel eens de berichten van Anna_Nibud gelezen.

Anna is wetenschappelijk medewerker van het Nibud en volgt, samen met haar collega Annemarie, het Geld & Recht forum op de voet. Ze geeft allerlei adviezen en vertelt bijvoorbeeld waar je bepaalde info op kan zoeken.

Wij hadden vanochtend Anna en Annemarie op bezoek in ons kantoor en wij vinden de berichten van Anna een mooie toevoeging voor dit forum. Maar ja, wat vinden jullie? Wist je ervan? Vind je de info/adviezen nuttig? Of moeten we er nu direct mee ophouden?! Nog andere tips/ideeën?

Simpelweg toejuichen mag ook.

Laatst gewijzigd op 11-12-2009 om 16:11. Reden: url naar profiel anna aangepast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2009, 15:28
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Pst, searchID's zijn alleen geldig voor de session ID die de search heeft uitgevoerd. Wij hebben er dus niets aan.

Zelf maak ik bijna nooit gebruik van dit forum, dus ik wist er niet van maar ik vind 't zeker een goed initiatief. Misschien is zo'n toevoeging op het gebied van recht ook een idee?
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 15:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Op zich vind ik de bijdrage van het Nibud wel nuttig.
Ze zijn er inderdaad regelmatig en geven nuttige tips en links, waarmee de meeste forumers wel mee uit de voeten kunnen. Ik zie ze volgensmij ook wel eens op Wonen en Werken posten, ook handig dat ze daar kijken, want sommige geldzaken komen ook wel eens daar terecht.
Soms heb ik wel het idee dat ze al herhalen wat er al eerder in de thread gezegd is, maarja, dat boeit nu ook weer niet zo veel.

Ik vind dat het goed werkt, misschien een goed idee om op wat meer subfora experts in het leven te roepen?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 16:00
Verwijderd
Ik vind ook dat het goed werkt. Ze geven duidelijke informatie en als mensen in een topic elkaar tegenspreken vind ik het fijn om zeker te weten dat de info van het nibud in elk geval op bronnen gebaseerd is en dat ze niet zomaar wat roepen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 16:27
Verwijderd
ik ben blij dat ze er zijn, zulke info is altijd handig en zeker van mensen die er verstand van hebben
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 22:54
Verwijderd
Ik vind ze opzich wel prima, ze kramen iig geen onjuiste dingen uit. Wat ik wel jammer vond (is 1 of 2 keer gebeurd) is dat ze soms hun eigen persoonlijke mening geven. Ik vind dat je als expert alleen bij de feiten moet houden en niet je mening geven, vooral omdat mensen dan veel waarde hechten aan je mening als er 'expert' naast je naam staat.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 23:34
PV
PV is offline
Citaat:
Ik vind ze opzich wel prima, ze kramen iig geen onjuiste dingen uit. Wat ik wel jammer vond (is 1 of 2 keer gebeurd) is dat ze soms hun eigen persoonlijke mening geven. Ik vind dat je als expert alleen bij de feiten moet houden en niet je mening geven, vooral omdat mensen dan veel waarde hechten aan je mening als er 'expert' naast je naam staat.
ohjee, iemand geeft zijn eigen mening. da's toch prima zolang er "ik vind" voor staat? ik denk dat mensen dat wel kunnen onderscheiden van feitelijke informatie.
ontopic: ik vind het een goeie toevoeging en het zou bij meerdere fora handig kunnen zijn inderdaad, denk bijv aan l&g, wat een onzin daar soms voorbij komt...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 08:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vind het prima dat ze er zijn, maar vind het tot nu toe niet echt een aanvulling. De boodschappen die zij plaatsen, zijn in het topic meestal toch al gemaakt door andere forumers. Het voordeel is wel dat je er bij Anna_Nibud van uit 'mag' gaan dat de informatie klopt en het bij andere forumers altijd nog even na moet zoeken.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 08:41
Verwijderd
Ik denk dat het een aanvulling is jah. Houden zo
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 12:28
Verwijderd
Citaat:
ohjee, iemand geeft zijn eigen mening. da's toch prima zolang er "ik vind" voor staat?
Je loopt toch lang genoeg mee op het forum om te weten dat meningen zelden met 'ik vind' worden aangekondigd.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 16:28
Verwijderd
Citaat:
ohjee, iemand geeft zijn eigen mening. da's toch prima zolang er "ik vind" voor staat? ik denk dat mensen dat wel kunnen onderscheiden van feitelijke informatie.
ontopic: ik vind het een goeie toevoeging en het zou bij meerdere fora handig kunnen zijn inderdaad, denk bijv aan l&g, wat een onzin daar soms voorbij komt...
Dan ook graag een relatietherapeut voor L&R en een seksuoloog voor Seksualiteit.

OT: Ik post vrijwel nooit op dit deelforum maar lees wel regelmatig topics. Ik denk dat het Nibud zeker wat toevoegt.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 15:05
Ivo
Ivo is offline
Het forum wordt al lang niet meer door alleen maar scholieren bezocht, maar ook door een hoop mensen die al een stap verder zijn in het leven. Die volgende stappen leveren een hoop vragen op met name op het gebied van geld en werk. Het kan dan heel nuttig zijn als er deskundigen hulp, tips en links geven die je als leek op dit gebied niet zo snel vindt.
In de meeste gevallen willen ouders met de beste bedoelingen raad geven aan hun kinderen, maar ouders krijgen ook voor het eerst te maken met een studerend kind, een kind wat gaat werken of een kind wat op zichzelf gaat wonen. Ouders zijn op dat moment net zo min op de hoogte van het hou en wat, hoe graag ze ook willen helpen.
Dan moet je dus op zoek naar de nodige informatie, en het is altijd fijn als je daarbij door anderen in de goede richting gewezen wordt. En het is ook zeker goed om te weten dat die 'anderen' dan niet zomaar wat roepen maar dat ze duidelijk meer kennis van zaken hebben dan de gemiddelde Nederlander/forumbezoeker.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 16:33
Verwijderd
Laat even voorop zeggen! complimenten dat ze tijd voor dit nemen en ze verrichten goed werk!

er is wel een puntje dat ik wil aantippen:
Ik denk dat je wel wat iets meer mensen nodig heb, die kennis van andere zaken hebben. Zoals over recht, zie ik lucky luciano en *Naamzoek, Mar_ in zijn naam*, adore en t_id erg actief zijn(nog wel meer, maar deze namen zie ik gewoon vaker voorbij komen)
ivio over de Appie heijn en hun beleid ect ect ect ect.

In feite geven ze(in dat geval nibud_anna) wel informatie, maar vaak achteraf. Het is mij enkele opgevallen dat ze wel oppervlakkige informatie geven, maar geen directe informatie. niet dat het slecht is ofzo. maar uitdieping in onderwerpen zou wel makkelijker zijn(tenzij de site het ook verteld).

Ik vind wel, complimenten naar de vaste mensen die hier altijd komen, wel duidelijk antwoord proberen te scheppen naar de persoon die vraagt over een betreffende onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 18:18
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Het feit dat er iemand is die een verantwoordelijkheid heeft om correcte informatie te verschaffen is inderdaad prettig, zeker in de gevallen waarin een aantal mensen iets anders beweren. De informatie die gegeven wordt is dan ook goed en nuttig.

Ik ben het echter wel met kip eens dat informatie soms wat laat komt. Dan lijken mensen er al uit te zijn, is het verhaal van verschillende mensen niet tegenstrijdig, en dan komt er nog eens een nibud-berichtje met datzelfde verhaal. Een beetje mosterd na de maaltijd. Dat kan misschien een puntje zijn om in de gaten te houden. Maar voor de rest: prima!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 22:47
Verwijderd
Ik ben het met Nona eens
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 16:55
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
We gaan hiermee een beetje off-topic, maar dat vind ik niet zo erg..

Citaat:
Dan ook graag een relatietherapeut voor L&R en een seksuoloog voor Seksualiteit.
Zou je dat serieus willen?

PS We gaan in januari chatten met Peter Leusink, een van de bekendste seksuologen van Nederland (o.a. van www.sense.info). Hou de site in de gaten.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 17:56
ganralph
ganralph is offline
ik vind het een goede zet geweest om het Nibud er bij te halen.

op G&R komen veel oudere forummers, voor wie veel geldzaken al wat helderder zijn, maar voor de echte scholieren lijkt me dit een waardevolle (want enigszins "autoritaire") toevoeging. de linkjes naar het Nibud en die extra bevestiging of verheldering van eerdere reacties kan nooit kwaad.

dat er hierdoor zaken meerdere malen gezegd worden, kun je dan verwachten. ik vermoed dat Anna niet fulltime forummer is bij het Nibud, dus kan ik me voorstellen dat niet alle topics van voor tot achter gelezen worden.

binnen alle subfora zie je bepaalde personen die wel een zekere kennisstatus hebben, en in het geval van het Nibud kunnen we de betrouwbaarheid en achtergrond tenminste checken


Offtopic: een voedingsdeskundige op Afvallen en Uithongeren Lichaam en Gezondheid lijkt me een goede volgende
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 19:40
Verwijderd
Citaat:
We gaan hiermee een beetje off-topic, maar dat vind ik niet zo erg..



Zou je dat serieus willen?

PS We gaan in januari chatten met Peter Leusink, een van de bekendste seksuologen van Nederland (o.a. van www.sense.info). Hou de site in de gaten.
Haha, nee. Het was eigenlijk meer als grap bedoeld omdat L&R en Seksualiteit de laatste tijd vol staan met onzinnige topics over "Help, m'n piemel is te klein" en "Ik ben verliefd, wat moet ik nu doen".

Edit: Wat ganralph zegt over een voedingsdeskundige vind ik ook een goed idee.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-12-2009, 22:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
We gaan hiermee een beetje off-topic, maar dat vind ik niet zo erg..



Zou je dat serieus willen?

PS We gaan in januari chatten met Peter Leusink, een van de bekendste seksuologen van Nederland (o.a. van www.sense.info). Hou de site in de gaten.
Ik denk dat het op bijvoorbeeld L&G wel een toevoeging zou zijn, want daar worden soms de vreemdste dingen beweerd.
Er zijn nu wel veel geneeskundestudenten die daar rondhangen en dingen corrigeren, maar het zou een goed idee zijn als er, net zoals hier, iemand is met een "expertstatus" waardoor forumers duidelijk onderscheid kunnen maken tussen wat waar is en wat niet waar is (en die bijvoorbeeld ook een artsenbezoek kunnen aanraden en benadrukken dat het internet geen goede plek is om een diagnose te stellen).
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 10:01
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
(en die bijvoorbeeld ook een artsenbezoek kunnen aanraden en benadrukken dat het internet geen goede plek is om een diagnose te stellen).
zoiets is ook niet overbodig:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikiped...che_informatie
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 11:49
Verwijderd
Ik vind Anna_Nibud een prettige toevoeging. Er wordt door haar vaak heldere en complete informatie aangedragen waar vele forumgebruikers vaak slechts kleine stukjes kunnen toevoegen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 16:18
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Dank voor alle reacties! Daar heb ik zeker wat aan! Ik zal geen persoonlijke meningen verkondigingen en zorgen dat ik er steeds op tijd ben. Het is idd wel eens zo dat het door drukte dan wat laat is gekomen.
Goede tips allemaal!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 09:13
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Op tijd reageren moet natuurlijk wel haalbaar blijven. Wat niet lukt, lukt niet.

Maar verder heel fijn! Ik ben positief.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 09:22
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Dank voor alle reacties! Daar heb ik zeker wat aan! Ik zal geen persoonlijke meningen verkondigingen en zorgen dat ik er steeds op tijd ben. Het is idd wel eens zo dat het door drukte dan wat laat is gekomen.
Goede tips allemaal!
nou, ik vind dat je best een persoonlijke mening mag geven, als het maar duidelijk is wat feit en wat mening is.

de mening van iemand die ergens verstand van heeft, kan ook veel waard zijn.

denk aan het topic van de jongen die 110% van zijn inkomen ging gebruiken voor een Iphone. daar kan het Nibud geen bindend advies over geven, maar Anna_Nibud kan vanuit haar ervaring wel zeggen dat dit heel onverstandig is.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 11:06
Verwijderd
Citaat:
nou, ik vind dat je best een persoonlijke mening mag geven, als het maar duidelijk is wat feit en wat mening is.

de mening van iemand die ergens verstand van heeft, kan ook veel waard zijn.

denk aan het topic van de jongen die 110% van zijn inkomen ging gebruiken voor een Iphone. daar kan het Nibud geen bindend advies over geven, maar Anna_Nibud kan vanuit haar ervaring wel zeggen dat dit heel onverstandig is.
Inderdaad
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2009, 11:09
Verwijderd
Wat ganralph hierboven zegt. Het stoort mij absoluut niet wanneer Anna_Nibud naast advies ook haar mening geeft. Verder vind ik de bijdragen hier zeker zinvol, dus ik ben positief
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 18:56
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Ik vind het prima dat ze er zijn, maar vind het tot nu toe niet echt een aanvulling. De boodschappen die zij plaatsen, zijn in het topic meestal toch al gemaakt door andere forumers. Het voordeel is wel dat je er bij Anna_Nibud van uit 'mag' gaan dat de informatie klopt en het bij andere forumers altijd nog even na moet zoeken.
Dit vond ik ook tot dat er 'foutieve' info werd geplaatst...
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 19:54
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dit vond ik ook tot dat er 'foutieve' info werd geplaatst...
Kun je daar dan ook een concreet voorbeeld van geven?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Kun je daar dan ook een concreet voorbeeld van geven?
Ik denk dat hij bedoelt niet over de foutieve informatie, maar denk veel dieper gaan op de informatie verstrekking.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 17:07
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Had het topic even niet meer gevolgd, maar mijn opmerking had betrekking op deze post:

Citaat:
Dat is waar, je hebt nu met name een aantal 'budget verzekeringen', waar ze alleen bij gecontracteerde ziekenhuizen de zorg vergoeden.
In dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...9#post29989139

Haar reactie is foutief. Heb ik ook vermeld in het topic...
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Onafhankelijke deskundige op L&G?
Simon
23 30-12-2009 18:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.