Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2011, 13:57
aboe
aboe is offline
Hoi!

Ik ben nooit zo goed met dit soort dingen, papierwerk e.d
De volgende vraag, hopelijk kan iemand me helpen want de info op internet maakt me niet veel wijzer.

Ik krijg al een aantal jaar een wajong uitkering. Ik heb daarnaast een tijdje stufie ontvangen. Nu vroeg ik mij af of ik aangifte kan doen voor belastingteruggave? Dit heb ik dus nog nooit gedaan. Heb ik recht op terug gave? En wat is dan het makkelijke pad om te bewandelen ?

Groetjes
__________________
het veiligste is om te doen waar je bang voor bent
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2011, 10:45
Verwijderd
Het makkelijkst is gewoon om op belastingdienst.nl het aangifteprogrammaatje te downloaden en dat in te vullen, dan kom je er vanzelf achter of je iets terugkrijgt als je je administratie verder op orde hebt, is het invullen van dat programma echt maar een kwartier werk.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 12:52
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Studiefinanciering kan niet als inkomen worden aangemerkt bij de Belastingdienst, daar staat de studie tegenover. Maar de Wajong uitkering kun je wel opgeven. Mogelijk dat je nog ziektekosten hebt, vanaf een bepaald bedrag zijn die aftrekbaar van de hoeveelheid belasting die je moet betalen. Daardoor betaal je minder belasting.
Van je Wajong uitkering heb je als het goed is een jaaropgaaf gekregen. Die gebruik je om aangifteformulier in te vullen op www.belastingdienst.nl. Succes!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 11:38
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Studiefinanciering kan niet als inkomen worden aangemerkt bij de Belastingdienst, daar staat de studie tegenover. Maar de Wajong uitkering kun je wel opgeven. Mogelijk dat je nog ziektekosten hebt, vanaf een bepaald bedrag zijn die aftrekbaar van de hoeveelheid belasting die je moet betalen. Daardoor betaal je minder belasting.
Van je Wajong uitkering heb je als het goed is een jaaropgaaf gekregen. Die gebruik je om aangifteformulier in te vullen op www.belastingdienst.nl. Succes!
Volgens mij hebben ze het systeem met de ziektekosten veranderd en krijgt iedereen met een wa-jong in september 350 euro als teruggave voor de ziektekosten. En hoef je daar dus niets meer mee. Of heb ik het verkeerd begrepen? Ik kreeg de eerste 2 jaar een pakket met formulieren van de belastingdienst om m'n ziektekosten terug te vragen.. en toen kreeg ik een brief dat dit niet meer hoefde en dat ze ieder jaar automatisch 350 zouden storten.

Moet je trouwens aangifte doen als je een wa-jong hebt? (want dan moet ik dat misschien ook maar eens gaan doen )
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 17:06
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik doe dat sowieso elk jaar.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 23:18
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Het is sowieso altijd handig om aangifte te doen. Krijg je een teruggave in beeld, dan is dat alleen maar in je eigen voordeel.
Stufi is inderdaad onbelast, dus dat blijft buiten de aangifte. Je wajong en andere aftrekposten (kosten die je hebt gemaakt en aftrekbaar zijn volgens de Belastingdienst) kun je wel opgeven. Vooral ziektekosten kunnen hieronder vallen, voor zover dit niet is vergoed door je zorgverzekering en niet valt onder je eigen bijdrage. De Belastingdienst is de laatste jaren alleen wel erg aan het inperken op de ziektekosten, helaas.

Wat al is gezegd: het beste kun je het aangifteprogramma doorlopen dat je kunt downloaden via belastingdienst.nl. Je kunt ook de papieren versie opvragen via 0800-0543 (Belastingtelefoon). Nadeel daaraan is dat je niet kunt zien wat je terugkrijgt / moet betalen.
Je kunt tot vijf jaar terug aangifte doen, dus nu van 2006 t/m 2010!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 06:33
Verwijderd
In 2008 kreeg ik veel geld terug vanwege mijn Wajong, daarna niet meer echt. Maar je kunt volgens mij ook nog aangifte doen van 2008
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.